Argenta fondsen
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Argenta fondsen
Graag jullie mening.
Bijna 2 jaar geleden heb mij laten overhalen om fondsen aan te kopen via Argenta. Vandaag als ik alles tel sta ik serieus in het rood. Duizenden euro's.
Wat raden jullie aan ermee stoppen of afwachten, ben radeloos.
Dank u
Bijna 2 jaar geleden heb mij laten overhalen om fondsen aan te kopen via Argenta. Vandaag als ik alles tel sta ik serieus in het rood. Duizenden euro's.
Dank u
Re: Argenta fondsen
de beurzen zijn gezakt, dus dat is volkomen normaal
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik weet dat de beurzen gezakt zijn, maar moet ik de fondsen nog bijhouden of ermee stoppen? Ik begrijp dat niemand een glaze bol heeft naar de toekomst toe. Ik ben een leek en lees alleen maar negatief nieuws ivm de toekomst. Moet ik nog geduld hebben?
1) als je stopt (verkoopt) verlies je geld.
2) nooit geld verliezen.
3) de wereld gaat voorlopig niet vergaan (pas in 100 jaar)
4} beurzen zullen uiteindelijk terug gaan stijgen.
5) gespreid in tijd instappen is de boodschap, deze periode kan instap(bijkoop)moment zijn.
6) gaat kruidenier op de hoek zn winkel verkopen omdat, Trump een scheet laat, UK de EU verlaat en de beurzen zijn gedaald, of de plaatselijke garage of computerwinkel ?
Ik denk het niet.
Een aandelenbeleggingsfonds is een verzameling winkels en fabrieken.
Waarom zou jij dan wel verkopen ?
2) nooit geld verliezen.
3) de wereld gaat voorlopig niet vergaan (pas in 100 jaar)
4} beurzen zullen uiteindelijk terug gaan stijgen.
5) gespreid in tijd instappen is de boodschap, deze periode kan instap(bijkoop)moment zijn.
6) gaat kruidenier op de hoek zn winkel verkopen omdat, Trump een scheet laat, UK de EU verlaat en de beurzen zijn gedaald, of de plaatselijke garage of computerwinkel ?
Ik denk het niet.
Een aandelenbeleggingsfonds is een verzameling winkels en fabrieken.
Waarom zou jij dan wel verkopen ?
Laatst gewijzigd door nickname op 29 december 2018, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien eens naar Paul D’Hoore kijken op VTM vanaf maandag. 

Dat is ergens het probleem met argenta, 5 jaar geleden in elk geval. Minstens met minstens een aankoop van € 2,500.00 per fonds. het instappen in verschillende keren is op die manier veel moeilijker, althans in mijn ogen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Argenta verkoopt hun fondsen, en het liefst verpakt als tak23, alsof het spaarboekjes zijn. Uw beleggersprofiel zullen zij wel bepalen, je moet enkel tekenen. Mijn ouders, ouder dan 85 jaar, hebben het ook voor, en zijn reeds duizenden € kwijt. Aan spaarboekjes verdienen ze niks, en fondsen zijn voor hun een goudmijn.
Ben al jaren klant van Argenta, waar is de tijd dat ze nog goede interesten gaven. Nu nog het absolute minimum, maar ze slaan je om de oren met beleggingen.
Het kan toch niet komen doordat ze een nieuwe CEO hebben sinds 2016?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160601_02318139
Het kan toch niet komen doordat ze een nieuwe CEO hebben sinds 2016?
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160601_02318139
Een troost u bent niet het enige Argenta slachtoffer.Davyonline schreef: ↑29 december 2018, 19:18 Graag jullie mening.
Dank u
Over de Andere banken en hun verpakte producten gaan we nog maar zwijgen.
Als ge een glazen bol hebt weet ge zeker wat te doen.
bvb Arpe psp begin dit jaar 127 € nu nog maar 112 €.
Er gaan er nog veel een kater, radeloos worden de komende tijd.
Nu verkopen is verlies , bijhouden komt het misschien terug break even.
En heb zelf gene glazen bol.
Stoppen met aankopen , ja ?
Afwachten ja ?
Radeloos , als op korte termijn die centen nodig ja is dan een probleem ( te korte belegging horizon)
Radeloos , als op langere termijn nodig rustig blijven.
En een Carmignac tak 23 vehikel zeker ?
Estate Guru believer.
Alle beurzen zijn gezakt. Dus het is normaal dat fondsen dit jaar gezakt zijn.
Twee vragen die je jezelf moet stellen.
1. Hebben mijn fondsen het juiste risiconiveau. Het lange termijn resultaat van een fonds is voornamelijk bepaald door de keuze van beleggingen en dan eerst het percentage aandelen. Aandelen kunnen sneller stijgen en dalen ook sneller. Wat is jouw percentage aan aandelen? Komt dit overeen met jou risiconiveau?
2. Als het risiconiveau goed zit moet je de keuze van fondsen bekijken. Hier zijn de kosten het voornaamste element dat je zelf kan bepalen. Wat zijn de jaarlijkse kosten die je betaald? Hoeveel heb je betaald om in te stappen? Vergelijk hier met de passieve fondsen met hetzelfde risiconiveau en aandelenpercentage? Bij deze laatsten zal de kost misschien 0,25% per jaar zijn. Hoeveel geef jij af per jaar? 2%? Leg de grafieken eens overeen ter vergelijking.
Twee vragen die je jezelf moet stellen.
1. Hebben mijn fondsen het juiste risiconiveau. Het lange termijn resultaat van een fonds is voornamelijk bepaald door de keuze van beleggingen en dan eerst het percentage aandelen. Aandelen kunnen sneller stijgen en dalen ook sneller. Wat is jouw percentage aan aandelen? Komt dit overeen met jou risiconiveau?
2. Als het risiconiveau goed zit moet je de keuze van fondsen bekijken. Hier zijn de kosten het voornaamste element dat je zelf kan bepalen. Wat zijn de jaarlijkse kosten die je betaald? Hoeveel heb je betaald om in te stappen? Vergelijk hier met de passieve fondsen met hetzelfde risiconiveau en aandelenpercentage? Bij deze laatsten zal de kost misschien 0,25% per jaar zijn. Hoeveel geef jij af per jaar? 2%? Leg de grafieken eens overeen ter vergelijking.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik en sommige anderen op het forum vinden dit een slechte regel. Wij vinden dat het soms beter is verlies te nemen en iets anders te doen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit het geval is voor de oorspronkelijke vraagsteller. Daarvoor weten we niet genoeg.
Maar hij moet minstens weten dat die regel 2 geen absolute regel is die zomaar door iedereen aanvaard wordt

[quote=platin post_id=379698 time=1546122435 user_id=7829]
een Carmignac tak 23 vehikel zeker ?
Bij Argenta hebben ze enkele maanden geleden, hun klanten massaal opgebeld om te switchen naar andere fondsen omdat Carmignac te veel was gedaald. Resultaat: Carmignac is sinds 3 maanden nog 8% gedaald, de nieuwe fondsen ongeveer 17%. Dus nog een groter verlies voor de klanten die de switch hebben aanvaard.
Bij Argenta hebben ze enkele maanden geleden, hun klanten massaal opgebeld om te switchen naar andere fondsen omdat Carmignac te veel was gedaald. Resultaat: Carmignac is sinds 3 maanden nog 8% gedaald, de nieuwe fondsen ongeveer 17%. Dus nog een groter verlies voor de klanten die de switch hebben aanvaard.
Wat zijn de namen van die fondsen die in 3 maanden 17% gezakt zijn?dirk77 schreef: ↑30 december 2018, 09:33platin schreef: ↑29 december 2018, 23:27
Veel klanten hadden:
Argenta Life Portfolio Patrimoine op 25/9 778.11 nu 716.03 = -7.97%
Om het gemaakte verlies op Patrimoine goed te maken stelde ze voor te switchen (zonder kosten) naar deze 4 fondsen:
Argenta Life Global Thematic op 25/09 665.96 nu 536.48 = -19.44%
Argenta Life Longer Life Dynamic op 25/9 687.84 nu 575.71 = -16.30%
Argenta Life Technologie Aandelen op 25/9 166.35 nu 132.57 = -20.30%
Argenta Life Balanced Dynamic Growth op 29/9 800.71 nu 710.1 = -11.31%
Klanten die de switch hebben aanvaard, en dat zullen er veel zijn, zullen verschieten als ze het volgende uittreksel krijgen.
Argenta Life Portfolio Patrimoine op 25/9 778.11 nu 716.03 = -7.97%
Om het gemaakte verlies op Patrimoine goed te maken stelde ze voor te switchen (zonder kosten) naar deze 4 fondsen:
Argenta Life Global Thematic op 25/09 665.96 nu 536.48 = -19.44%
Argenta Life Longer Life Dynamic op 25/9 687.84 nu 575.71 = -16.30%
Argenta Life Technologie Aandelen op 25/9 166.35 nu 132.57 = -20.30%
Argenta Life Balanced Dynamic Growth op 29/9 800.71 nu 710.1 = -11.31%
Klanten die de switch hebben aanvaard, en dat zullen er veel zijn, zullen verschieten als ze het volgende uittreksel krijgen.
Laatst gewijzigd door dirk77 op 30 december 2018, 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.
voor beleggingsfondsen raadpleeg ik steeds eerst morningstar.be
nu heb ik mn vaste fondsenselectie van 4, en ga daar geen andere nieuwe meer bijsteken.
nu heb ik mn vaste fondsenselectie van 4, en ga daar geen andere nieuwe meer bijsteken.