Payconiq en Bancontact app worden 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Payconiq en Bancontact app worden 1
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... n-app.html
Hier iOS (12.1) gebruiker, maar ik zie de nieuwe app nog niet in de app store.
Zijn er hier anderen die die al wel zien?
Ook de link die op de website van Payconiq staat, verwijst naar de oude bancontact app (versie laatst gewijzigd op 23/10/2018)
Hier iOS (12.1) gebruiker, maar ik zie de nieuwe app nog niet in de app store.
Zijn er hier anderen die die al wel zien?
Ook de link die op de website van Payconiq staat, verwijst naar de oude bancontact app (versie laatst gewijzigd op 23/10/2018)
Re: Payconiq en Bancontact app worden 1
Gisteren was dit op het journaal van Eén, en er werd door de mensen van Bancontact gezegd dat deze app voorlopig alleen voor Android gebruikers beschikbaar was.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook in de Google Play store is de app nog steeds de versie van 18 oktober 2018: https://play.google.com/store/apps/deta ... tact&hl=nl
Didymus : Ik heb gelezen dat de app voor IOS eerst zou uitkomen en dat het voor Android nog 1 of meer weken wachten is.
Je zal nog een aantal dagen de nieuwe versie niet vinden op Play Store.
Je zal nog een aantal dagen de nieuwe versie niet vinden op Play Store.
Communicatieblunder als je het mij vraagt. Op het moment dat je zoiets aankondigt moet die nieuwe app gewoon beschikbaar zijn.
Laatst gewijzigd door Didymus op 24 januari 2019, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja..
Soms noemen ze dat een teaser.
Bv cola met appelsapsmaak... Maken ze daar eerst al 3 weken overal reclame voor maar het is nog nergens te krijgen.
Soms noemen ze dat een teaser.
Bv cola met appelsapsmaak... Maken ze daar eerst al 3 weken overal reclame voor maar het is nog nergens te krijgen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Maakt toch niet uit hoe en of wanneer het beschikbaar is. Zolang je kunt betalen, maakt al niet uit met welk systeem.. Waar julli je druk over maken.
-
- Newbie
Volgens mij zullen die smartphone-betalingen snel weer verdwijnen, welke app men daarvoor ook uitvindt. Wat is nu het gemakkelijkste, even je kaartje nemen en code intikken, of even je smartphone zoeken, opstarten (pincode invoeren), app opstarten (oei de batterij is juist leeg), inloggen enz...
Juist zoals nu al het geval is met kaartjes die men pas op het allerlaatste moment gaat zoeken, zal dat ook zo zijn met smartphones. Een omslachtige en ingewikkelde boel, die alleen jonge snotneuzen plezant vinden.
Juist zoals nu al het geval is met kaartjes die men pas op het allerlaatste moment gaat zoeken, zal dat ook zo zijn met smartphones. Een omslachtige en ingewikkelde boel, die alleen jonge snotneuzen plezant vinden.
Met nfc geactiveerd op je kaart moet je al geen pincode meer intikken, tot een bepaald bedrag kan dit dacht ik.vanvossemkelly schreef: ↑24 januari 2019, 12:29 Volgens mij zullen die smartphone-betalingen snel weer verdwijnen, welke app men daarvoor ook uitvindt. Wat is nu het gemakkelijkste, even je kaartje nemen en code intikken, of even je smartphone zoeken, opstarten (pincode invoeren), app opstarten (oei de batterij is juist leeg), inloggen enz...
Even je kaart tegen de scanner houden en het is betaald. Of het veilig is, is ander paar mouwen...
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171103_03167203
-
- Newbie
Héél gemakkelijk, maar ik heb zo'n kaart niet, slechts enkele banken bieden het aan (kbc) en daar ben ik geen klant. Keytrade zou ze dit jaar beginnen geven (zeggen ze)
De banken die geen NFC in hun kaarten hebben worden erg zeldzaam hoor. KBC, Belfius, ING, Beobank, ... ze hebben het allemaal.
De andere moet je al ver gaan zoeken.
Keytrade ... Jahhh.. Ik zeg al niets meer.
Smartphonebetalingen : Bv in China is het razend populair en overtreft het het betalen met een kaart.
Daar begrijpen ze niet dat wij nog met kaart betalen
Maar zelf vind ik het ook niets , betalen met app. Ik zie me er niet te gauw aan beginnen.
Payconiq vind ik een ramp inzake gebruiksgemak.
Smartphonebetalingen : Bv in China is het razend populair en overtreft het het betalen met een kaart.
Daar begrijpen ze niet dat wij nog met kaart betalen

Maar zelf vind ik het ook niets , betalen met app. Ik zie me er niet te gauw aan beginnen.
-
- Newbie
Ik ben bij geen énkele grootbank, die je daarboven opsomt. Ik zal mijn kaarten zonder nfc wel blijven gebruiken, dat is tenminste gratis. Kwestie van tijd, vooraleer ze op àlle kaarten vervat zit.haelewyn schreef: ↑24 januari 2019, 12:42 De banken die geen NFC in hun kaarten hebben worden erg zeldzaam hoor. KBC, Belfius, ING, Beobank, ... ze hebben het allemaal.
Daar begrijpen ze niet dat wij nog met kaart betalen![]()
Ik denk toch dat jullie je erin vergissen.
Ik zie de plastic kaarten op termijn verdwijnen. Je ziet nu al meer en meer initiatieven opduiken:
* Betalen via smartphone in winkels: Payconiq, ApplePay, GooglePay
* Online betalen: Via Bancontact app ipv je debet of krediet kaart te gebruiken
* KBC heeft een Proof-Of_Concept met wearables (betalen met een NFC chip in uw horloge/armband/ring/sleutelhanger/...). In NL is er al een bank die het aan al zijn klanten uitgerold heeft.
* Bij KBC kan je naar een geldautomaat gaan en daar geld uit de muur halen zonder je bankkaart te gebruiken. Via de KBC bankapp geef je in hoeveel geld je wil, je scant de code van de MrCash en het geld komt eruit.
* Bij Belfius hebben ze nu juist een nieuwe functie in de app gestoken dat je kan tanken bij Lukoil zonder bankkaart in die terminal te steken: Belfius app openen, pompnr ingeven en tanken maar.
Ik zie de plastic kaarten op termijn verdwijnen. Je ziet nu al meer en meer initiatieven opduiken:
* Betalen via smartphone in winkels: Payconiq, ApplePay, GooglePay
* Online betalen: Via Bancontact app ipv je debet of krediet kaart te gebruiken
* KBC heeft een Proof-Of_Concept met wearables (betalen met een NFC chip in uw horloge/armband/ring/sleutelhanger/...). In NL is er al een bank die het aan al zijn klanten uitgerold heeft.
* Bij KBC kan je naar een geldautomaat gaan en daar geld uit de muur halen zonder je bankkaart te gebruiken. Via de KBC bankapp geef je in hoeveel geld je wil, je scant de code van de MrCash en het geld komt eruit.
* Bij Belfius hebben ze nu juist een nieuwe functie in de app gestoken dat je kan tanken bij Lukoil zonder bankkaart in die terminal te steken: Belfius app openen, pompnr ingeven en tanken maar.
Geen enkele bank rekent een extra bijdrage voor gebruik van NFC, het draadloze gebruik van een kaart.
Breng ze nu niet op ideetjes.
Al mijn rekeningen bij de grootbanken en kleinere banken zijn gratis. Ik betaal nooit een cent kosten.
anonymous : ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat de andere mogelijkheden veel meer gaan gebruikt worden.
Maar ikzelf heb toch liever de bankkaart dan de andere oplossingen. Ik zie er het grote voordeel voor mezelf niet van in. Ik ben ook niet meer in alles een early adopter.
Breng ze nu niet op ideetjes.
Al mijn rekeningen bij de grootbanken en kleinere banken zijn gratis. Ik betaal nooit een cent kosten.
anonymous : ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben dat de andere mogelijkheden veel meer gaan gebruikt worden.
Maar ikzelf heb toch liever de bankkaart dan de andere oplossingen. Ik zie er het grote voordeel voor mezelf niet van in. Ik ben ook niet meer in alles een early adopter.