Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Overschrijving de dag zelf nog toegekomen.
Tenzij het over zeer grote bedragen gaat en/of overschrijvingen waarvan de deadline belangrijk is (bvb transfer naar notarisrekening bij aankoop onroerend goed) is het toch totaal irrelevant of een overschrijving de dag zelf of erna toekomt, laat staan in de voor- of namiddag.
Daar ligt nu echt geen hond van wakker.
Daar ligt nu echt geen hond van wakker.
Ja man ... Voetbal of beleggingen in aandelen op de beurs interesseren MIJ geen lap.
Ik vind het wel interessant om te ontdekken hoe de banken werken , wat de verschillen zijn, hoe ze hun systemen opzetten, met wie ze samenwerken voor betalingsverkeer edm.
Als het jou niet kan schelen, goed voor jou dan. Dan verder zeker nog de beste wensen voor 2019 !

Ik vind het wel interessant om te ontdekken hoe de banken werken , wat de verschillen zijn, hoe ze hun systemen opzetten, met wie ze samenwerken voor betalingsverkeer edm.
Als het jou niet kan schelen, goed voor jou dan. Dan verder zeker nog de beste wensen voor 2019 !

Zelf vindt ik het ook onbelangrijk als particulier dat het geld dezelfde dag moet toekomen op je rekening of op de rekening van iemand anders.
Of je faktuur nu vandaag of 2 dagen later betaald wordt SO WHAT.
Als je dringend geld nodig hebt kan je evengoed geld afhalen van de rekening waar je het geld van wil overschrijven.
DIRECT instant payment is goed voor bedrijven ( diamant ofzo ) waar grote bedragen over en weer gaan om transacties te doen. Voor de particulier vindt ik het voor niks nodig en overbodig.
Of je faktuur nu vandaag of 2 dagen later betaald wordt SO WHAT.
Als je dringend geld nodig hebt kan je evengoed geld afhalen van de rekening waar je het geld van wil overschrijven.
DIRECT instant payment is goed voor bedrijven ( diamant ofzo ) waar grote bedragen over en weer gaan om transacties te doen. Voor de particulier vindt ik het voor niks nodig en overbodig.
Meerwaarde voor de particulier kan er weldegelijk zijn volgens mij.
Instant Payments wil zeggen dat er alternatieve betaalmechanismen kunnen ontstaan.
Een voorbeeld; je staat in de winkel en wil een aankoop doen waarvoor je normaal een debetkaart zou gebruiken. Mogelijk zal je in de toekomst dan met een gewone instant overschrijving de betaling dan kunnen voltooien (bv. door het scannen van een QR-code, of NFC betaling, gelijkaardig mechanisme als payconicq) en staat het bedrag meteen op de rekening voor de handelaar. Gevolg; de klant heeft geen debetkaart meer nodig ( = voor mensen zonder debetkaart kostenbesparing), de handelaar bespaart op transaction fees die hij nu betaalt per debetkaarttransactie.
Voor spelers als EquensWorldline die van het uitgeven van kaarten en afhandelen van transacties hun broodwinning hebben gemaakt zijn instant payments en psd2 dan ook ontwikkelingen die echt inhakken op hun core business.
Denk ook aan internationale betalingen (binnen SEPA) die toch enkele dagen in beslag kunnen nemen, ook deze worden onmiddelijk uitgevoerd, wat het comfort voor de klant toch verhoogd.
Instant Payments wil zeggen dat er alternatieve betaalmechanismen kunnen ontstaan.
Een voorbeeld; je staat in de winkel en wil een aankoop doen waarvoor je normaal een debetkaart zou gebruiken. Mogelijk zal je in de toekomst dan met een gewone instant overschrijving de betaling dan kunnen voltooien (bv. door het scannen van een QR-code, of NFC betaling, gelijkaardig mechanisme als payconicq) en staat het bedrag meteen op de rekening voor de handelaar. Gevolg; de klant heeft geen debetkaart meer nodig ( = voor mensen zonder debetkaart kostenbesparing), de handelaar bespaart op transaction fees die hij nu betaalt per debetkaarttransactie.
Voor spelers als EquensWorldline die van het uitgeven van kaarten en afhandelen van transacties hun broodwinning hebben gemaakt zijn instant payments en psd2 dan ook ontwikkelingen die echt inhakken op hun core business.
Denk ook aan internationale betalingen (binnen SEPA) die toch enkele dagen in beslag kunnen nemen, ook deze worden onmiddelijk uitgevoerd, wat het comfort voor de klant toch verhoogd.
Is misschien voordelig voor de persoon die geld moet krijgen, maar voor de particulier die moet betalen maakt het toch niks uit of het nu onmiddellijk of dag nadien het geld toekomt op de rekening van de handelaar. Zolang hij zijn geld maar krijgt.Toch????Nyts91 schreef: ↑24 januari 2019, 12:18 Meerwaarde voor de particulier kan er weldegelijk zijn volgens mij.
En als je een bankrekening hebt zit er standaard een kaart in, of die rekening nu gratis of betalend is, maakt al niet uit.
Als je je bankkaart vergeet of kwijt bent , hetzelfde kan gebeuren met je smart of Iphone; zie dus niks voordeel voor de particulier hoor..
AXA doet meer dan 1 batch uitgaande betalingen per dag.
Overschrijvingen bv. gedaan om 11 uur komen bij een andere bank aan in de latere namiddag op dezelfde bankwerkdag. .
Overschrijvingen bv. gedaan om 11 uur komen bij een andere bank aan in de latere namiddag op dezelfde bankwerkdag. .
Wil er nog iemand iets kwijt over keytrade ?
Naar welke banken het traag of snel gaat ? Vanuit welke bank een overgeschreven bedrag traag of snel ontvangen wordt ?
Naar welke banken het traag of snel gaat ? Vanuit welke bank een overgeschreven bedrag traag of snel ontvangen wordt ?
Uitgaande betalingen gebeuren blijkbaar dagelijks om 16h.
Komen op de rekeningen naar dewelke ik overschrijf zowat gelijktijdig aan (N26, Revolut, Transferwise, Hello bank ...)
Inkomende, van bvb. Moneyou (die zelf zeer snel overschrijven) komen iets sneller aan, maar ook dag +1.
Mijn wedde blijft bij Argenta gedomicilieerd, maar veel automatische verrichtingen gebeuren van mijn Keytrade rekening.
Al bij al overwegend tevreden klant.
Komen op de rekeningen naar dewelke ik overschrijf zowat gelijktijdig aan (N26, Revolut, Transferwise, Hello bank ...)
Inkomende, van bvb. Moneyou (die zelf zeer snel overschrijven) komen iets sneller aan, maar ook dag +1.
Mijn wedde blijft bij Argenta gedomicilieerd, maar veel automatische verrichtingen gebeuren van mijn Keytrade rekening.
Al bij al overwegend tevreden klant.
Als je op een werkdag voor 16 uur overschrijft, komt het dan op d+1 zowel op de buitenlandse Iban nummers aan dan bij hello bank ? Of bedoelde je d+2 ?
Moneyou gaat overal snel. Altijd dringende overschrijvingen die ze gebruiken precies. Komt hier ook d+1 aan bij belfius en kbc.
Mijn inkomen komt van bij bnp op d+0 met zo'n dringende overschrijving aan op belfius. Indien laat uitgevoerd op de dag wordt dat d+1.
Moneyou gaat overal snel. Altijd dringende overschrijvingen die ze gebruiken precies. Komt hier ook d+1 aan bij belfius en kbc.
Mijn inkomen komt van bij bnp op d+0 met zo'n dringende overschrijving aan op belfius. Indien laat uitgevoerd op de dag wordt dat d+1.
Buitenlandse en Hello ongeveer gelijktijdig als ik me niet vergis, dag +1.
Ik zal het eens nader opvolgen, gebruik de rekening vrij frequent [emoji6]
Ik zal het eens nader opvolgen, gebruik de rekening vrij frequent [emoji6]
Als ik van bank X naar keytrade overschrijf krijg ik het volgende:
Nibc:zelfde dag
Crelan: als ik het in de voormiddag overschrijf staat het meestal in de namiddag bij keytrade anders D+1
Hellobank: D+1 soms D+2
Medirect: D+1
En dan de traagste...Belfius:altijd D+2 zelfs al maak ik een opdracht een week op voorhand.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Vreemd,
bij mij komt een overschrijving van MeDirect naar Keytrade nog dezelfde dag aan?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Mss verschil in tijdstip van overschrijving. Ben nog maar pas klant bij Medirect
Dit is zo'n tijd waar we aan den lijve ondervinden hoe aangenaam een flitsbetaling kan zijn.
Ik moest twee betalingen doen naar eigen rekeningen of zo-goed-als..
Van KBC plusrekening naar Belfius : flits en direct in orde
Van Belfius, uitgevoerd op donderdagnamiddag (voor Pasen), naar ING : Het zal voor dinsdag of woensdag zijn, dus 5 a 6 kalenderdagen.
De authistische 'ik' diep in mezelf loopt daar een beetje de muren van op.
Voor mezelf kan ik me goed voorstellen dat mijn keuze van bank dik zal beinvloed worden door wel of geen 'flits' en of het gratis is of niet.
Ik moest twee betalingen doen naar eigen rekeningen of zo-goed-als..
Van KBC plusrekening naar Belfius : flits en direct in orde
Van Belfius, uitgevoerd op donderdagnamiddag (voor Pasen), naar ING : Het zal voor dinsdag of woensdag zijn, dus 5 a 6 kalenderdagen.
De authistische 'ik' diep in mezelf loopt daar een beetje de muren van op.
Voor mezelf kan ik me goed voorstellen dat mijn keuze van bank dik zal beinvloed worden door wel of geen 'flits' en of het gratis is of niet.
-
- VIP member
- Contacteer:
Argenta doet de overschrijvingen die via hun smartphone App ingegeven worden, standaard via instant payment. En uiteraard gratis :-)