afzien aankoop na geven van foutieve informatie
TIP
Re: afzien aankoop na geven van foutieve informatie
Maakt toch niet uit Paul. Je kan er toch altijd voor zorgen dat bank je geen lening geeft.
Of je nu geld hebt of niet. Of je nu een huis gaat verkopen of niet.
Moet verkoper toch niet weten allemaal..
Of je nu geld hebt of niet. Of je nu een huis gaat verkopen of niet.
Moet verkoper toch niet weten allemaal..
natuurlijk niet maar ondertussen staat het allemaal al op internet
spaargids en juridischforum, met wat tegenslag leest de tegenpartij het allemaal mee
als je dat gaat vragen bij de bank waar je lening bijna is afbetaald, weet ik het allemaal zoniet, of er bij hen geen lichtje gaat branden, of banken waar je eerst een vermogensverklaring moet invullen (huur je een huis, ja, neen)
zou kunnen dat ze dat ook tegen de makelaar heeft verteld dat ze haar huis ging verkopen en geen lening nodig had
spaargids en juridischforum, met wat tegenslag leest de tegenpartij het allemaal mee
als je dat gaat vragen bij de bank waar je lening bijna is afbetaald, weet ik het allemaal zoniet, of er bij hen geen lichtje gaat branden, of banken waar je eerst een vermogensverklaring moet invullen (huur je een huis, ja, neen)
zou kunnen dat ze dat ook tegen de makelaar heeft verteld dat ze haar huis ging verkopen en geen lening nodig had
wij hoeven geen lening aan te gaan daar wij een eigen woonst verkopen , de makelaar is hiervan op de hoogte en weet dus dat wij niet hoeven te gaan lenenpaul schreef: ↑17 maart 2019, 19:45 natuurlijk niet maar ondertussen staat het allemaal al op internet
hoezo niet verstandig?
dan kan je niks aftrekken van de belastingen
wendyke schreef: ↑17 maart 2019, 15:54 bodemattest hebben ze ook pas later samen met epc doorgestuurd , dus niet bij het bezoek , toen heb ik niks van papieren te zien gekregen
waar ik nu ook op denk , in hun omschrijving van het goed op hun website staat ook dat de elektriciteit conform is , van dit heb ik tot op heden nog niets ontvangen!
"Eens terugkomen op dat bodemattest; dateert het van voor de compromis ?
En het EPC ?"
die vraag werd op het juridisch forum gesteld
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=51&t=100428
deze dateren inderdaad van voor onze overeenkomst dus van voor de opmaak van de compromis ( welke nog niet getekend is ter verduidelijking)paul schreef: ↑17 maart 2019, 21:52wendyke schreef: ↑17 maart 2019, 15:54 bodemattest hebben ze ook pas later samen met epc doorgestuurd , dus niet bij het bezoek , toen heb ik niks van papieren te zien gekregen
waar ik nu ook op denk , in hun omschrijving van het goed op hun website staat ook dat de elektriciteit conform is , van dit heb ik tot op heden nog niets ontvangen!
En het EPC ?"
Dan is er WEL een lening he, wij werden allemaalop een verkeerd been gezet
wendyke schreef: ↑17 maart 2019, 21:56deze dateren inderdaad van voor onze overeenkomst dus van voor de opmaak van de compromis ( welke nog niet getekend is ter verduidelijking)paul schreef: ↑17 maart 2019, 21:52
En het EPC ?"
dan mag je jou antwoord op dat juridisch forum zetten
ja maar ik moet toch geen nieuwe lening aangaan onze huidige lening wordt overgezet naar die woning ?
Als de aanwezigheid van een condensatieketel ZO belangrijk was in uw beslissingsproces, zal elke rechter u vertellen dat u die zelf maar had moeten gaan bekijken tijdens het huisbezoek (vooral omdat het iets is dat duidelijk zichtbaar aanwezig is en te controleren is). Wie een dergelijke grote som uitgeeft aan een huis wordt verondersteld zijn huiswerk (pun intended) GRONDIG gedaan te hebben, anders handelt u eenvoudig weg niet als de standaard bonus pater familias, zo simpel is het.
Je hebt de schriftelijke overeenkomst van de makelaar.
Je hebt de compromis
Je hebt de authentieke akte.
Alle opschortende voorwaarden moeten al vermeld zijn in de schriftelijke overeenkomst van de makelaar willen ze rechtsgeldig zijn.
Dus op voorwaarde van hypothecair krediet enz. enz. dat in het compromis staat, maar niet in de schriftelijke overeenkomst met de makelaar is niet rechtsgeldig.
Iets dat niet in de overeenkomst met de makelaar staat, kan je nadien niet laten opnemen in de compromis,en niet in de akte.
Soms wordt dit wel gedaan door de notaris, maar als tegenparty een proces aanspant nadien, zal de eerste schriftelijke overeenkomst en al wat daarin vermeld is met de makelaar rechtsgeldig zijn.
Een verkoop geschreven en getekend op een bierkaartje is rechtsgeldig.
Als er geen opschortende voorwaarden opstaan, kan je later geen opschortende voorwaarden in een ander rechts geldig dokument laten opnemen.
Je hebt de compromis
Je hebt de authentieke akte.
Alle opschortende voorwaarden moeten al vermeld zijn in de schriftelijke overeenkomst van de makelaar willen ze rechtsgeldig zijn.
Dus op voorwaarde van hypothecair krediet enz. enz. dat in het compromis staat, maar niet in de schriftelijke overeenkomst met de makelaar is niet rechtsgeldig.
Iets dat niet in de overeenkomst met de makelaar staat, kan je nadien niet laten opnemen in de compromis,en niet in de akte.
Soms wordt dit wel gedaan door de notaris, maar als tegenparty een proces aanspant nadien, zal de eerste schriftelijke overeenkomst en al wat daarin vermeld is met de makelaar rechtsgeldig zijn.
Een verkoop geschreven en getekend op een bierkaartje is rechtsgeldig.
Als er geen opschortende voorwaarden opstaan, kan je later geen opschortende voorwaarden in een ander rechts geldig dokument laten opnemen.
maar wij hebben zelfs geen overeenkomst getekend bij de makelaar???