ETF EMIM/CEMU/ZPRS
TIP
-
Ilikebigbutts
- Newbie

ETF EMIM/CEMU/ZPRS
Ik heb deze in mijn portefolio bij degiro een kennis van mij vertelde dat er betere alternatieven zijn maar hij kon niet meer op de trackersnamen komen. Wie weet hier meer van ? Thx
Re: ETF EMIM/CEMU/ZPRS
IUSN is een te overwegen alternatief voor ZPRS
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Afhankelijk van wat kennis bedoeld met beter:
Je portefeuille bevat geen US, geen APAC: vervang cemu door een wereldwijd aandelen fonds en je portefeuille is "beter" (voorbeeld IWDA)
Je portefeuille bevat geen US, geen APAC: vervang cemu door een wereldwijd aandelen fonds en je portefeuille is "beter" (voorbeeld IWDA)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Ilikebigbutts
- Newbie

De IDWA heb ik wel en is goed voor 75%. Ter informatie
-
Ilikebigbutts
- Newbie

Het is belangrijk dat je vb als belegger je eigen onderzoek doet en niet vertrouwt op anonieme internetposters.
Als je deze twee fondsen vergelijkt - wat zijn dan de verschillen.
Als je deze twee fondsen vergelijkt - wat zijn dan de verschillen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Meen je dit nu echt? Kijk gewoon naar de webpagina's van beide trackers en je ziet het verschil.
Makkelijk om alles te laten doen
SPDR: ter 0,45%
IUSN: ter 0,35%
IUSN: ter 0,35%
-
Ilikebigbutts
- Newbie

-
Ilikebigbutts
- Newbie

+ Andere fondsmaatschappij
+ Op andere exchange
+ Niet exact hetzelfde rendement
+ Verschillende startdatum, korte geschiedenis
Je moet er echt wel de Fondspaginas bijnemen!
Kijk bvb op Morningstar.be
Opgelet voor het verschil/gelijkenis tussen ticker en isincode.
Laatst gewijzigd door B7H4long op 20 maart 2019, 15:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Nee, ik ben helaas niet tegen alles. Maar ik merk aan jouw antwoorden dat je weinig moeite doet om zelf op onderzoek te gaan.Ilikebigbutts schreef: ↑20 maart 2019, 11:30Makkelijk om altijd dezelfde commentaar te leven op mensen die willen converseren. Jij bent wrs anti-alles?
Je kan gerust vragen waarom, maar dan bvb ook aangeven waarvoor je je twijfel hebt
-
Ilikebigbutts
- Newbie

Verschil in ticker?B7H4long schreef: ↑20 maart 2019, 12:16+ Andere fondsmaatschappij
+ Op andere exchange
+ Niet exact hetzelfde rendement
+ Verschillende startdatum, korte geschiedenis
Je moet er echt wel de Fondspaginas bijnemen!
Kijk bvb op Morningstar.be
Opgelet voor het verschil/gelijkenis tussen ticker en isincode.
Het rendement kan anders zijn en wellicht ook de bedrijven die erin zitten.
Wat zou de juist ticker zijn dan zoek ik deze op en leg ik die ff naast de zprs.
Voor de IUSN zou ik deze op de duitse beurs nemen (IE00BF4RFH31)
Als je IWDA reeds hebt, zou ik IUSN overwegen ipv ZPRS (US gebaseerd) indien je een focus naar small cap wenst.
Als je IWDA reeds hebt, zou ik IUSN overwegen ipv ZPRS (US gebaseerd) indien je een focus naar small cap wenst.
Ik mik ook op IWDA/EMIM/IUSN, maar probeer om niet drie keer iShares te kopen.
Qua kosten en grote e.d. is iShare wel het intressants heb ik het gevoel.
Is het een risico om alles in iShares te beleggen?
Qua kosten en grote e.d. is iShare wel het intressants heb ik het gevoel.
Is het een risico om alles in iShares te beleggen?