Inloggen op Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Inloggen op Keytrade
Ik heb de recente reclame van Keytrade gezien en overweeg er een rekening te openen. Ik ging dus eens kijken op de website. Daar vind ik dat je bij het inloggen een SMS toegestuurd krijgt en dat je daar €0,15 voor moet betalen. Mijn vraag: is dat elke keer als je inlogt zo? Want dan wordt het een dure grap als je alleen je saldo wil raadplegen. Ik werk alleen van op de PC, dus niet via een app op smartphone of tablet.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen hiermee.
Alvast bedankt voor jullie ervaringen hiermee.
Re: Inloggen op Keytrade
Met een hardkey doe je alles via het "kastje", en heb je geen SMS'en nodig. Geen idee hoe dat zit met de softkey.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Totaal geen sms nodig!
Knop "Inloggen" aanklikken op de Home page:
Geef uw gebruikersnaam in / logon
Klikken op de knop "volgende stap" eronder brengt je op de pagina met de inlogprocedure:
Inloggen met sms
U logt in met de gebruikersnaam XXXXXXXX. Als dit niet uw gebruikersnaam is, klik hier.
1 Geef uw toegangswachtwoord in
Indien u beschikt over een geactiveerde Keytrade ID, HardKey of SoftKey, zal voor deze sms € 0,15 aangerekend worden via uw gsm-factuur.
Zoals ik dit interpreteer, is het van toepassing bij zowel hardkey als softkey, vandaar mijn vraag.
Geef uw gebruikersnaam in / logon
Klikken op de knop "volgende stap" eronder brengt je op de pagina met de inlogprocedure:
Inloggen met sms
U logt in met de gebruikersnaam XXXXXXXX. Als dit niet uw gebruikersnaam is, klik hier.
1 Geef uw toegangswachtwoord in
Indien u beschikt over een geactiveerde Keytrade ID, HardKey of SoftKey, zal voor deze sms € 0,15 aangerekend worden via uw gsm-factuur.
Zoals ik dit interpreteer, is het van toepassing bij zowel hardkey als softkey, vandaar mijn vraag.
Je hebt 3 methodes om in te loggen:
1/ Softkey: is een app op uw smartphone. Heel gebruiksvriendelijk.
2/ Hardkey: is een klein bakje waar je een code op intoetst en die een andere code uitspuwt. Vergelijkbaar met andere banken
3/ SMS
Enkel als je zou kiezen voor sms, betaal je. De andere 2 opties zijn gratis.
1/ Softkey: is een app op uw smartphone. Heel gebruiksvriendelijk.
2/ Hardkey: is een klein bakje waar je een code op intoetst en die een andere code uitspuwt. Vergelijkbaar met andere banken
3/ SMS
Enkel als je zou kiezen voor sms, betaal je. De andere 2 opties zijn gratis.
Online bankieren doe ik uitsluitend op de PC.
Voor Keytrade (inloggen en verrichtingen met de Hardkey) heb ik nog nooit een GSM nodig gehad, en dus ook nog nooit moeten betalen voor eventuele SMS.
Voor Keytrade (inloggen en verrichtingen met de Hardkey) heb ik nog nooit een GSM nodig gehad, en dus ook nog nooit moeten betalen voor eventuele SMS.
nog mensen met problemen met de softkey? Ik moest overschakelen van hardkey naar softkey vorige week; Verliep al bij al vlot. maar nu moet ik betalingen bevestigen met softkey en het lukt niet; De app blijft maar scannen, maar er gebeurd niets (na een minuutje komt er dan dat er een fout opgetreden is).
Een wijziging van begunstigde kon ik el bevestigen met softkey... maar uiteindelijk was de begunstigde niet gewijzigd. Pff, Keytrade wordt steeds maar erger en erger.
Een wijziging van begunstigde kon ik el bevestigen met softkey... maar uiteindelijk was de begunstigde niet gewijzigd. Pff, Keytrade wordt steeds maar erger en erger.
Waarom schakel je dan niet terug over naar de hardkey ?
Minder kans op fouten, naar mijn gevoel.
Minder kans op fouten, naar mijn gevoel.
niet meer mogelijk. De hardkey is buiten werking gesteld. Ik had zo nog een heel oude hardkey, eentje die iedere minuut een andere code weergaf. Ik kreeg de opmerking dat de hardkey binnenkort niet meer ging werken en moest overschakelen op softkey. Om in te loggen werkte het goed, om betalingen te bevestigen bleef hij scannen, maar dat was wel de enige optie om de betaling te bevestigen.
Uiteindelijk alles eens afgesloten en na half uur opnieuw begonnen en werkte zonder problemen.
Uiteindelijk alles eens afgesloten en na half uur opnieuw begonnen en werkte zonder problemen.
Ik vermoed dat je de Hardkey en de RSA-key verwart
.
'k Heb zelf ook nog een RSA-key, en ik blijf die voorlopig gebruiken. Hij is nog een dik jaar geldig.
Daartegen ga ik een Hardkey aanvragen.

'k Heb zelf ook nog een RSA-key, en ik blijf die voorlopig gebruiken. Hij is nog een dik jaar geldig.
Daartegen ga ik een Hardkey aanvragen.
misschien wel, mijn excuses. Ik kreeg een mail met onderstaande tekst. En toen ik inlogde op keytrade kwam er een mega groot scherm om over te schakelen naar softkey. Dusja, dan maar gedaan.
Vandaag gebruikt u een Keytrade ID om in te loggen bij Keytrade Bank. Wist u dat u daarvoor ook uw smartphone kan gebruiken?
Aangezien uw Keytrade ID binnenkort toch vervalt, raden we u sterk aan om nu al over te schakelen naar onze smartphonemethode SoftKey.
Inderdaad, ze proberen hun oude RSA-key klanten richting softkey te pushen nu de RSA-key er uit gaat.
Wie echter de mail en de link goed doorleest tot het einde, vindt een onopvallende link om een nieuwe HARDkey aan te vragen... wel goed verborgen, maar het staat er wel in.
Ze moeten hun klanten toch bedienen die geen smartphone hebben ook eh?
Je krijgt dan een klein plat bakje toegestuurd dat voor jou een code genereerd in functie van je persoonlijke pincode: beetje Deutsche bank stijl.
Wie echter de mail en de link goed doorleest tot het einde, vindt een onopvallende link om een nieuwe HARDkey aan te vragen... wel goed verborgen, maar het staat er wel in.
Ze moeten hun klanten toch bedienen die geen smartphone hebben ook eh?

Je krijgt dan een klein plat bakje toegestuurd dat voor jou een code genereerd in functie van je persoonlijke pincode: beetje Deutsche bank stijl.
soit, als de softkey goed werkt, geen probleem. Was gewoon niet echt bemoedigend dat de eerste keer ik hem echt wou gebruiken voor een hoop overschrijvingen, hij niets meer deed. Maarja, het is misschien toeval en werkt vanaf nu wel altijd goed :-)
Uh??? Krijg jij die mail nu pas? Ik heb die al 2 of 3 jaar geleden gekregen denk ik, dat ik verplicht werd om over te schakelen. Ik dacht dat die oude keymakers bij iedereen al lang waren afgeschaft. Die nieuwe hardkeys zijn ook wel handig maar ik hoop dat niet iedereen zal verplicht worden om op de softkey over te schakelen.Lanius schreef: ↑2 april 2019, 08:59 niet meer mogelijk. De hardkey is buiten werking gesteld. Ik had zo nog een heel oude hardkey, eentje die iedere minuut een andere code weergaf. Ik kreeg de opmerking dat de hardkey binnenkort niet meer ging werken en moest overschakelen op softkey. Om in te loggen werkte het goed, om betalingen te bevestigen bleef hij scannen, maar dat was wel de enige optie om de betaling te bevestigen.
Je mag gerust zijn, niet iedereen zal verplicht worden om naar de softkey over te schakelen.
Ze zijn er zich van bewust dat niet iedereen een smartphone heeft, of wil bankieren via zijn telefoon.
Ze zijn er zich van bewust dat niet iedereen een smartphone heeft, of wil bankieren via zijn telefoon.