DB Intensiv Plus
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: DB Intensiv Plus
Wat dacht u???? de banken gaan hier natuurlijk gebruik van maken, uiteindelijk zal je nog juist echt rekening moeten houden met de basisrente en dan nog want die zullen ze ook nog kunnen altijd veranderen...
Dus laagste basisrente + hoogste getrouwheidspremie dat gaan ze doen!!!
Dan ben je zowiezo verplicht het één jaar te laten staan anders brengt het helemaal niets meer op!!!
Dat zal de volgende strategie worden!!!!
Dan ben je zowiezo verplicht het één jaar te laten staan anders brengt het helemaal niets meer op!!!
Dacht je nu echt dat Reynders de nieuwe spaarregeling heeft ingevoerd om de spaarders te plezieren? Het is inmiddels toch duidelijk dat het de bedoeling is klanten voor minstens één jaar vast te houden, zodat sparen meer en meer een soort fiscaal-vriendelijke termijnrekening van één jaar gaat worden.Sara51 schreef: Wat dacht u???? de banken gaan hier natuurlijk gebruik van maken, uiteindelijk zal je nog juist echt rekening moeten houden met de basisrente en dan nog want die zullen ze ook nog kunnen altijd veranderen...
Als je dus echt je geld één jaar laat staan , maakt het dus niet uit hoe de verdeelsleutel is, enkel het totaal basis+ getrouwheidsintrest is dan van tel.
Maar in dat boekje interpreteer ik toch dat ze de rentevoeten van toen 12 maanden garanderen. Pas daarna "gelden de gebruikelijke voorwaarden".
Ben ik nu de enige die dat boekje heeft ontvangen?
Ben ik nu de enige die dat boekje heeft ontvangen?
In hun boekje staat dat vanaf 01/04/09 de voorwaarden van 4,25+1 niet meer gelden en je dan terugvalt op de geldende voorwaarden en die zijn volgens mij 2,25 + 0,75...
Eigenlijk plegen ze contractbreuk volgens mij. Ook al maakt de wetger de combinatie vanaf 01/04/09 voor 4,25+1 onmogelijk dan nog kunnen ze 3 + 1,5 geven wat maximaal mag.
Tis dus heel eenvoudig, vanaf 01/04/09 haal ik er mijn geld gewoon weg indien ik terugval op 2,25 + 0,75 en stuur ik alleszins een klachtenbrief naar DB en naar ttp://www.ombfin.be
Eigenlijk plegen ze contractbreuk volgens mij. Ook al maakt de wetger de combinatie vanaf 01/04/09 voor 4,25+1 onmogelijk dan nog kunnen ze 3 + 1,5 geven wat maximaal mag.
Tis dus heel eenvoudig, vanaf 01/04/09 haal ik er mijn geld gewoon weg indien ik terugval op 2,25 + 0,75 en stuur ik alleszins een klachtenbrief naar DB en naar ttp://www.ombfin.be
Intervest, Cofinimmo, Befimmo, Gimv, Proximus, Ascencio, Qrf, Tinc, Kas Bank, en Vastned Retail Belgium in bezit.
Volgens mij kunnen ze wettelijk niet onderuit de getrouwheidspremie die ze vorig jaar hebben aangeboden.Die ligt contractueel vast.
De basispremie denk ik niet , vermits de wet deze verplicht laat zakken vanaf 1 april.
Aangezien de getrouwheidspremie kan variëren ,en dit kan tussen 25% en 50% van de basis,zal de basis aangepast worden aan de getrouwheidspremie binnen de toegestane limieten.
Voor een getrouwheidspremie van 1.5 %, moeten ze nog steeds 3% basis geven tot het einde van het 12 maanden-contract, voor die van 1% kunnen ze de basis wel laten zakken tot 2.25% ...
De basispremie denk ik niet , vermits de wet deze verplicht laat zakken vanaf 1 april.
Aangezien de getrouwheidspremie kan variëren ,en dit kan tussen 25% en 50% van de basis,zal de basis aangepast worden aan de getrouwheidspremie binnen de toegestane limieten.
Voor een getrouwheidspremie van 1.5 %, moeten ze nog steeds 3% basis geven tot het einde van het 12 maanden-contract, voor die van 1% kunnen ze de basis wel laten zakken tot 2.25% ...
Wat een bedrog. Ik ga ze nogmaals mailen om een eenduidig antwoord te krijgen (en expliciet vragen om te antwoorden via mail).
Gisteren ook het ganse pakket (tarieven, algemeen reglement) ontvangen.
Wat mij meteen opviel bij de brief van Steve De Meester (dezelfde auteur van de schitterend gecommuniceerde eindejaarsbrief!) was de voorlaatste zin: “Bij het uitblijven van een reactie binnen 30 dagen na ontvangst van deze brief, wordt verondersteld dat u de inhoud aanvaardt”.
Toen wist ik al hoe laat het was. En jawel, in de lijst van de tarieven en rentevoeten onder punt 2 van de kleine lettertjes lees je het volgende:
“De rentevoeten en premies kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht om de voorwaarden van de rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd”.
Als je niet reageert binnen de 30 dagen kun je fluiten naar je 4,25% + 1% of 4% + 1%,…
Wat iedereen had zien aankomen (het bedrog van DB), staat hier nu zwart op wit.
Of lees (interpreteer) ik het helemaal verkeerd?
Wat mij meteen opviel bij de brief van Steve De Meester (dezelfde auteur van de schitterend gecommuniceerde eindejaarsbrief!) was de voorlaatste zin: “Bij het uitblijven van een reactie binnen 30 dagen na ontvangst van deze brief, wordt verondersteld dat u de inhoud aanvaardt”.
Toen wist ik al hoe laat het was. En jawel, in de lijst van de tarieven en rentevoeten onder punt 2 van de kleine lettertjes lees je het volgende:
“De rentevoeten en premies kunnen nooit hoger zijn dan de wettelijk toegelaten rentevoeten en premies. De bank behoudt zich het recht om de voorwaarden van de rekeningen, inclusief de rentevoeten en premies (zelfs de gegarandeerde), te wijzigen indien de reglementering betreffende de gedefiscaliseerde spaarrekeningen wordt gewijzigd”.
Als je niet reageert binnen de 30 dagen kun je fluiten naar je 4,25% + 1% of 4% + 1%,…
Wat iedereen had zien aankomen (het bedrog van DB), staat hier nu zwart op wit.
Of lees (interpreteer) ik het helemaal verkeerd?
Ze hebben mij opgebeld (ondanks mijn vraag om te mailen, "ze mogen niet") en ze weten nog steeds niet wat er gaat gebeuren na 1 april.
Als niet-DB klant volg ik toch deze discussie op de voet...
Ik vind dit een echte schande. Mensen hebben ingetekend onder deze voorwaarden en DB kan op zen minst de belofte nakomen en de "beloofde" interesten uitbetalen aan hun klanten... ongeacht een nieuwe spaarregeling of niet.
Deze manier van handelen + het feit dat er TOCH kosten worden aangerekend voor de uittreksels blijbkaar (zie andere discussie)... doet mij beslissen om nooit of nimmer klant te worden bij DB. Ik heb genoeg gezien/gelezen!
Ik vind dit een echte schande. Mensen hebben ingetekend onder deze voorwaarden en DB kan op zen minst de belofte nakomen en de "beloofde" interesten uitbetalen aan hun klanten... ongeacht een nieuwe spaarregeling of niet.
Deze manier van handelen + het feit dat er TOCH kosten worden aangerekend voor de uittreksels blijbkaar (zie andere discussie)... doet mij beslissen om nooit of nimmer klant te worden bij DB. Ik heb genoeg gezien/gelezen!
-
bibieke73
ik denk dat ik eens aangetekend ga doorsturen dat ik niet akkoord ga met hun nieuwe reglementering bij DB
misschien ook wat dreigen met advocaat voor gegarandeerde rentevoeten..
misschien ook wat dreigen met advocaat voor gegarandeerde rentevoeten..
voor de mensen die de brief graag inkijken die DB naar mij gestuurd heeft naar aanleiding van mijn eerdere e-mail ivm hun 'gegarandeerde' intrest, deze is nu aangehecht aan de toenmalige post:
=> deze kan gedownload worden als je ingelogd bent:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
=> deze kan gedownload worden als je ingelogd bent:
https://www.spaargids.be/sparen/index.p ... .0&lang=nl
Laatst gewijzigd door yezzer op 4 februari 2009, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb schriftelijk gereageerd dat ik nota heb genomen van hun brief ivm de aangepaste tarieven en hun brochure (zit in dezelfde boot van 4,25 + 1 gegarandeerd voor stortingen AUG-NOV) en dat ik protest aanteken voor het feit dat ze de regels éénzijdig van het contract hebben veranderd. Specifieer je bedrag dat je op de eindvervaldatum verwacht en wijs hen nu reeds erop dat je hen in gebreke zult stellen indien niet het 'gegarandeerde' bedrag ontvangt.
Ik doe dit om later eventueel juridisch een papier in handen te hebben dat ik de nieuwe regels zomaar niet aanvaard. Speel zeker en reageer op hun brief binnen de maand !! Je weet nooit hoe het in dit land gerechtelijk en juridisch verloopt ...de laatste tijd zijn er genoeg voorbeelden ...en wie weet haal je toch de buit binnen.
Ik doe dit om later eventueel juridisch een papier in handen te hebben dat ik de nieuwe regels zomaar niet aanvaard. Speel zeker en reageer op hun brief binnen de maand !! Je weet nooit hoe het in dit land gerechtelijk en juridisch verloopt ...de laatste tijd zijn er genoeg voorbeelden ...en wie weet haal je toch de buit binnen.
schriftelijk reageren is zeker al een goed begin!
als je hierop antwoord krijgt, laat het graag ook weten aub.
als je hierop antwoord krijgt, laat het graag ook weten aub.
-
joewie
Dit is een brief die ik heb verstuurd naar DB;
ieder mag hem overnemen
AANGETEKENDE ZENDING
Datum
Geachte heer, mevrouw
Betreft de nieuwe tarieven en intrestvoeten op de rekeningen van deutsche bank van toepassing op 22/1/2009 door u opgestuurd aan mijn adres.
Ik kan niet akkoord gaan met de inhoud van deze tarieven, daar ze ingaan tegen een gegarandeerde overeenkomst van 4,25% plus 1% termijnrente op mijn db intensiv plus rekening, voor een storting van …. euro op datum van …...
Dit garandeerde mij een opbrengst van ….euro op datum van …..
U gebruikt hiervoor het bedrieglijke voorwendsel dat de wet u dit verplicht.
De wet verplicht u echter geenszins om vanaf 1/4/09 automatisch de gebruikelijke voorwaarden toe te passen die op die datum van toepassing zullen zijn.
Ik ben zeker niet akkoord dat de huidige gebruikelijke voorwaarden van 2,75 + 0,75 zouden gelden vanaf die datum.
Ik stel voor om vanaf 1 april 2008 voor voorgaande storting
Ofwel een termijnrekening te openen met een netto opbrengst van 5,25% voor de termijn die nog te gaan is namelijk tot …..
Ofwel een spaarrekening van 3+ 1,5% voor de resterende termijn (of de maximale wettelijke tarief die mogelijk is vanaf 1 april 2009) samen met een premie die het verlies dekt van jullie verbroken contract namelijk in mijn geval … euro.
In beide gevallen zal u de wet niet overtreden, en toch de overeenkomst met mij respecteren.
Indien u niet positief antwoordt op mijn brief voor …..zullen wij contact opnemen met de rechtsafdeling van testaankoop en een kopie sturen naar de ombudsman voor de banken.
Hoogachtend
De naarstige spaarder
Adres
Rekeningnummer:
ieder mag hem overnemen
AANGETEKENDE ZENDING
Datum
Geachte heer, mevrouw
Betreft de nieuwe tarieven en intrestvoeten op de rekeningen van deutsche bank van toepassing op 22/1/2009 door u opgestuurd aan mijn adres.
Ik kan niet akkoord gaan met de inhoud van deze tarieven, daar ze ingaan tegen een gegarandeerde overeenkomst van 4,25% plus 1% termijnrente op mijn db intensiv plus rekening, voor een storting van …. euro op datum van …...
Dit garandeerde mij een opbrengst van ….euro op datum van …..
U gebruikt hiervoor het bedrieglijke voorwendsel dat de wet u dit verplicht.
De wet verplicht u echter geenszins om vanaf 1/4/09 automatisch de gebruikelijke voorwaarden toe te passen die op die datum van toepassing zullen zijn.
Ik ben zeker niet akkoord dat de huidige gebruikelijke voorwaarden van 2,75 + 0,75 zouden gelden vanaf die datum.
Ik stel voor om vanaf 1 april 2008 voor voorgaande storting
Ofwel een termijnrekening te openen met een netto opbrengst van 5,25% voor de termijn die nog te gaan is namelijk tot …..
Ofwel een spaarrekening van 3+ 1,5% voor de resterende termijn (of de maximale wettelijke tarief die mogelijk is vanaf 1 april 2009) samen met een premie die het verlies dekt van jullie verbroken contract namelijk in mijn geval … euro.
In beide gevallen zal u de wet niet overtreden, en toch de overeenkomst met mij respecteren.
Indien u niet positief antwoordt op mijn brief voor …..zullen wij contact opnemen met de rechtsafdeling van testaankoop en een kopie sturen naar de ombudsman voor de banken.
Hoogachtend
De naarstige spaarder
Adres
Rekeningnummer:
-
max
Het lijkt mij juridisch onbestaanbaar dat de wetgever een bank bij KB kan verplichten om contractbreuk te plegen en haar afspraken jegens spaarders niet na te hoeven komen. Misschien kan er ook een KB komt dat banken verplicht op de rente op leningen te verlagen. Dat is toch hetzelfde, nietwaar?
Als het overgangsrecht van het bewuste KB wordt getoetst door de Raad van State dan zal blijken dat het KB strijdig is met de wet.
Misschien moeten wij wel Modrikanen vragen om de spaarders te vertegenwoordigen. In elk geval het bezwaar tegen de nieuwe tarieven in afschrift sturen naar het Kabinet van Minister Reynders lijkt mij. Het is een kwestie van tijd dan komen er vragen in het Parlement hierover.
Als het overgangsrecht van het bewuste KB wordt getoetst door de Raad van State dan zal blijken dat het KB strijdig is met de wet.
Misschien moeten wij wel Modrikanen vragen om de spaarders te vertegenwoordigen. In elk geval het bezwaar tegen de nieuwe tarieven in afschrift sturen naar het Kabinet van Minister Reynders lijkt mij. Het is een kwestie van tijd dan komen er vragen in het Parlement hierover.