Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Re: Besparing groepsaankoop elektrische wagens
Daarom koop ik altijd auto's in functie van de lpg installatie. In overleg met de installateur neem ik een auto die het beste is in de klasse die ik wil om op lpg te laten draaien. Een auto is voor mij een noodzakelijk kwaad en een middel om van a naar b te rijden. Het kan me dus niet zo veel schelen hoe die er uit ziet. Geld geven aan een auto doe ik niet graag. Ik ben een motorfietsman. Daar kan ik wel geld aan geven. Ik heb een bmw k1600gt. Dat speeltje heeft mij 25000 euro gekost maar dat heb ik ervoor over.
Mocht het aanbod van CNG auto's even groot zijn dan benzine en diesel en mocht je in elk tankstation CNG kunnen tanken, dan ben ik er zeker van dat de kost per kilometer de doorslaggevende factor zal zijn. Waarom is er momenteel een verschuiving van diesel naar benzine denk je? Niet enkel door het aangetast diesel imago, ook wegens duurdere diesel, mensen kopen in de eerste plaats met hun portemonnee, dan pas met het hart en in laatste instantie uit milieu of andere overtuiging.dw schreef: ↑26 januari 2019, 20:20En wegens de lagere onderhoudskosten. En wegens de tegen dan kleiner geworden kloof in aanschafprijs. En wegens het veelal grotere rijcomfort. En wegens het gemak van thuis kunnen opladen. En wegens de beter uitgebouwde laadinfrastructuur. Etc.
Als brandstofkost (zuivere energiekost + taks) de voornaamste drijfveer van koopgedrag was, reed Vlaanderen al lang op CNG. Toch blijft dat een marginaal fenomeen. Mensen kopen vooral met het hart (wat de boer niet kent...).
Juist datzelfde probleem is er met elektrische auto's, momenteel duur en weinig aanbod, geen laadinfrastructuur en de prijs per kilowatt elektriciteit is niet echt een overtuigend pluspunt.
Ze zijn inderdaad te duur. Hopelijk komt daar snel verandering in. Ik vraag me eigenlijk af hoeveel mensen er hier al eens effectief met een elektrische auto hebben gereden? Het is gemakkelijk om iets af te breken van achter uw computer. Ik rij op het werk met een elektrische wagen en ik rij daar zeer graag mee. Het is veel aangenamer rijden dan met een gewone wagen. Moesten ze 15000 goedkoper zijn dan koop ik er eentje voor thuis.
En voor dat laden onderweg zijn er massa's excuses maar met een beetje goede wil is daar perfect een mouw aan te passen. Je moet er natuurlijk wat extra tijd voor inlassen maar dat het mogelijk is om met een elektrisch voertuig op reis te gaan daar zijn mensen genoeg die dat al gedaan hebben. Maar als je natuurlijk maar 10 dagen verlof hebt en als een gek naar het zuiden van Frankrijk wil koersen, dan zal dat niet gaan.
Kijk gewoon eens voor jezelf hoeveel keer per jaar je meer dan 200 km rijdt op een dag. Een elektrische wagen zou voor mij 90 procent van mijn verplaatsingen (zelfs reizen) kunnen dekken. Voor die 10 procent dat ik dan verder zou moeten rijden zou ik wel een oplossing zoeken en vinden.
Nu alleen nog de prijs naar beneden en ik koop er eentje. Je mag ook niet vergeten dat zo'n karretje geen tot weinig onderhoud vergt terwijl je tegenwoordig zelfs voor een klein onderhoudje aan uw wagen gemakkelijk 200 euro kwijt bent.
Zelfs met die groepsaankoop zal ik niet overgaan tot aankoop. De groepskorting die je daar krijgt (900 euro of zo) is om te huilen.
En voor dat laden onderweg zijn er massa's excuses maar met een beetje goede wil is daar perfect een mouw aan te passen. Je moet er natuurlijk wat extra tijd voor inlassen maar dat het mogelijk is om met een elektrisch voertuig op reis te gaan daar zijn mensen genoeg die dat al gedaan hebben. Maar als je natuurlijk maar 10 dagen verlof hebt en als een gek naar het zuiden van Frankrijk wil koersen, dan zal dat niet gaan.
Kijk gewoon eens voor jezelf hoeveel keer per jaar je meer dan 200 km rijdt op een dag. Een elektrische wagen zou voor mij 90 procent van mijn verplaatsingen (zelfs reizen) kunnen dekken. Voor die 10 procent dat ik dan verder zou moeten rijden zou ik wel een oplossing zoeken en vinden.
Nu alleen nog de prijs naar beneden en ik koop er eentje. Je mag ook niet vergeten dat zo'n karretje geen tot weinig onderhoud vergt terwijl je tegenwoordig zelfs voor een klein onderhoudje aan uw wagen gemakkelijk 200 euro kwijt bent.
Zelfs met die groepsaankoop zal ik niet overgaan tot aankoop. De groepskorting die je daar krijgt (900 euro of zo) is om te huilen.
Groepsaankoop voor elektriciteit was eerder al duurder dan wat ik zelf, individueel, kon krijgen.
Het bordje 'GOEDKOOP' er bij plaatsen is vaak genoeg om te verkopen.
Of zoals in de telecom : altijd de iets duurdere formule met daarbij : ''meest gekozen''..
Profiteren van de domheid van de consument.
Ik ben pro elektrisch rijden. Ik kan er zelfs mee overweg dat het tussen kompleet leeg naar kompleet vol 21 uren duurt om op te laden aan een stopcontact.
Ik heb eerder hybride gereden en kan me voorstellen dat elektrisch rijden wel te doen is.
Onderhoud : kost inderdaad vaak meer dan 200 euro maar als je het zelf doet is het al direct heel veel minder.
De kostprijs van een onderhoudsbeurt is een kunstmatig opgeklopt gegeven.
Aan mijn auto is na 1 jaar bijna niets gedaan maar het kost nog steeds meer dan 200 euro. Omwille van de garantie voel je je dan wel verplicht.
Aan een VW met longlife olie (ik ben niet echt pro, maar dat is een ander verhaal) kost een olieverversing zonder de olie te verversen nog altijd meer dan wel olie verversen bij de meeste andere merken.
Ze doen echt geen hocus pocus aan je auto. Terwijl jij je koffie drinkt staat de auto op de brug en gebeurt er bijna niets tot de tijd van de beurt voorbij is.
Het bordje 'GOEDKOOP' er bij plaatsen is vaak genoeg om te verkopen.
Of zoals in de telecom : altijd de iets duurdere formule met daarbij : ''meest gekozen''..
Profiteren van de domheid van de consument.
Ik ben pro elektrisch rijden. Ik kan er zelfs mee overweg dat het tussen kompleet leeg naar kompleet vol 21 uren duurt om op te laden aan een stopcontact.
Ik heb eerder hybride gereden en kan me voorstellen dat elektrisch rijden wel te doen is.
Onderhoud : kost inderdaad vaak meer dan 200 euro maar als je het zelf doet is het al direct heel veel minder.
De kostprijs van een onderhoudsbeurt is een kunstmatig opgeklopt gegeven.
Aan mijn auto is na 1 jaar bijna niets gedaan maar het kost nog steeds meer dan 200 euro. Omwille van de garantie voel je je dan wel verplicht.
Aan een VW met longlife olie (ik ben niet echt pro, maar dat is een ander verhaal) kost een olieverversing zonder de olie te verversen nog altijd meer dan wel olie verversen bij de meeste andere merken.
Ze doen echt geen hocus pocus aan je auto. Terwijl jij je koffie drinkt staat de auto op de brug en gebeurt er bijna niets tot de tijd van de beurt voorbij is.
Waar ik mij al lang afvraag : electrische auto's maken geen geluid, je hoort ze niet afkomen. Is dat niet serieus gevaarlijk als er morgen véél meer gaan rijden? Of gaan die dan een muziekje spelen? Overlaatst op het recyclagepark bijna over mijn k****n gereden door zo ene. g*******e!
U aanpassen hé, brt3 ! Het is niet omdat je het niet hoort, dat het er niet is/aankomt.
Zelfs als ik om 2 uur 's nachts de hoofdweg hier over loop, kijk ik 2x naar links en rechts. Zeker om 5 uur 's morgens niet vergeten te kijken naar de 'verboden richting' op het fietspad, daar kan het autootje van Bpost wel eens aankomen !

Zelfs als ik om 2 uur 's nachts de hoofdweg hier over loop, kijk ik 2x naar links en rechts. Zeker om 5 uur 's morgens niet vergeten te kijken naar de 'verboden richting' op het fietspad, daar kan het autootje van Bpost wel eens aankomen !

Voor wie is die groepsaankoop? Voor de rijke middenklasse? Ze zijn volledig het noorden kwijt onze politiekers. Schijnheiligaards zijn het met hun klimaatdoelstellingen !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Al eens een moderne benzinewagen gehoord? Die maakt ook weinig tot geen motorgeluid, zeker niet significant meer dan het gezoem van een elektromotor. Een collega van me was ooit aan het klagen dat elektrische wagens te stil waren, terwijl hij eerder vol trots zei dat zijn nieuwe BMW amper hoorbaar was...brt3 schreef: ↑27 januari 2019, 13:35 Waar ik mij al lang afvraag : electrische auto's maken geen geluid, je hoort ze niet afkomen. Is dat niet serieus gevaarlijk als er morgen véél meer gaan rijden? Of gaan die dan een muziekje spelen? Overlaatst op het recyclagepark bijna over mijn k****n gereden door zo ene. g*******e!
Op hogere snelheden (> 30 km) komt het lawaai vooral van wielen/wegdek en stelt er zich dus hoe dan ook geen probleem. Op lagere snelheden is bijna elke nieuwe wagen gevaarlijk stil.
De oplossing? Automatische remsystemen verplicht maken in alle nieuwe wagens. Ze bestaan, werken goed en zijn nu al standaard in veel wagens. Met zo'n systeem is het minder belangrijk dat wagens bij lage snelheden hoorbaar zijn.
er komt een wetgeving aanbrt3 schreef: ↑27 januari 2019, 13:35 Waar ik mij al lang afvraag : electrische auto's maken geen geluid, je hoort ze niet afkomen. Is dat niet serieus gevaarlijk als er morgen véél meer gaan rijden? Of gaan die dan een muziekje spelen? Overlaatst op het recyclagepark bijna over mijn k****n gereden door zo ene. g*******e!
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zou het niet eerder de kiezers zijn die het noorden kwijt zijn ?
Die zich maar al te vaak laten leiden , door het is een ander zijn schuld.
Estate Guru believer.
Volledige schuld klimaat- en energiebeleid is natuurlijk de domme schuld en onwetendheid van Jan met de pet!

Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Iemand tips ivm aankoop nieuwe (elektrische) wagen op bedrijf? Owv fiscaliteit nog in 2019 (120%) of toch wachten op 2019 en de nieuwe modellen? Financial lease of toch met eigen middelen?,.. Alle tips welkom!
- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
Doe zo'n 16.000 km per jaar ongeveer.stockzombie schreef: ↑30 mei 2019, 17:06 Iemand tips ivm aankoop nieuwe (elektrische) wagen op bedrijf? Owv fiscaliteit nog in 2019 (120%) of toch wachten op 2019 en de nieuwe modellen? Financial lease of toch met eigen middelen?,.. Alle tips welkom!