Beleggen in India ?
TIP
Re: Beleggen in India ?
Zoveel mogelijk andere markten als IWDA en SPY.. Veel blijft er niet over behalve Emerging en frontier markets, laat me raden jij verslaat de S&P500 zeker met gemak?jantubaman schreef: ↑14 juni 2019, 12:05IWDA of de heilige SPY. Andere oplossingen zijn er niet.annetje schreef: ↑14 juni 2019, 11:05 Daar was niets betuttelend aan.
Ik was er net mee aan het lachen omdat elk topic uitdraait op : je mag alleen beleggen in IWDA, De Heilige Graal van B7H4long![]()
En soms worden mensen dat ook eens beu ! je wilt ideeën kunnen opdoen, bijleren van mekaar, maar dat mag blijkbaar niet meer aangezien we met zijn allen verplicht zijn om de Heilige IWDA te aanbidden.
Ik ben blij dat ik geen van beide heb. En probeer zoveel mogelijk andere markten te hebben in mijn aandelenportefeuille. Met zo weinig mogelijk overlap. Sterker nog ik probeer geen overlap te hebben.
Edit; Paljas!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb al geen goesting om hierop te reageren. Schelden hoeft niet. Mensen die schelden steek ik mijn energie niet in. Edit Tiziano for presidentTiziano schreef: ↑14 juni 2019, 17:27Zoveel mogelijk andere markten als IWDA en SPY.. Veel blijft er niet over behalve Emerging en frontier markets, laat me raden jij verslaat de S&P500 zeker met gemak?jantubaman schreef: ↑14 juni 2019, 12:05
IWDA of de heilige SPY. Andere oplossingen zijn er niet.Ik ben blij dat ik geen van beide heb. En probeer zoveel mogelijk andere markten te hebben in mijn aandelenportefeuille. Met zo weinig mogelijk overlap. Sterker nog ik probeer geen overlap te hebben.
Edit; Paljas!
Gewoon een knipoog naar matroesjkas vanwege uw username janneman 

- stockzombie
- VIP member
- Contacteer:
+100000000000000000
-
- Full Member
- Contacteer:
annetje schreef: ↑14 juni 2019, 10:19kierkegaard schreef: ↑14 juni 2019, 00:21 Ik heb al even de Lyxor ETF MSCI India in port, met een flinke winst (50%).Foei Kierkegaard, je durft. Weet je nu nog niet dat je alleen maar IWDA mag kopen
![]()

-
- Full Member
- Contacteer:
Mea maxima culpa. Ik wist niet dat er een forumpolitie was die waakte over de relevantie van elke individuele post.jvdc schreef: ↑14 juni 2019, 10:35Ik vind de tweede quote in ieder geval heel wat informatiever dan de eerste.
Iedereen koopt natuurlijk wat hij wilt, maar door wat arbitraire winsten te posten breng je minder ervaren beleggers maar weinig bij. Integendeel, je geeft hen het gevoel dat ze iets missen door geen India ETF te kopen terwijl er geen enkele reden is om dat blindelings te doen zonder een persoonlijke achterliggende overtuiging.
ik heb op andere beleggersfora al uitgebreid toegelicht wat mijn acherliggende overtuiging was bij die aankoop en startte er een topic over ETF's op groeimarkten. Kortweg: ik heb altijd al geloofd in het potentieel van India, vooral om demografische redenen, maar heb niet de kennis om aan stock picking te doen. Ben dan op zoek gegaan naar een voldoende liquide ETF met mooie spreiding en bij Lyxor uitgekomen. Geen idee of dat de beste keus was, want ik heb de vergelijking niet gemaakt met andere, maar mijn instapmoment bleek in ieder geval wel goed.
Aan de onervaren belegger: je mist niets door geen India ETF te kopen! Do your own homework.
Je zal toch moeten erkennen dat je verwijzing naar +50% weinig informatief is zonder enig ijkpunt?kierkegaard schreef: ↑15 juni 2019, 21:51Mea maxima culpa. Ik wist niet dat er een forumpolitie was die waakte over de relevantie van elke individuele post.jvdc schreef: ↑14 juni 2019, 10:35
Ik vind de tweede quote in ieder geval heel wat informatiever dan de eerste.
Iedereen koopt natuurlijk wat hij wilt, maar door wat arbitraire winsten te posten breng je minder ervaren beleggers maar weinig bij. Integendeel, je geeft hen het gevoel dat ze iets missen door geen India ETF te kopen terwijl er geen enkele reden is om dat blindelings te doen zonder een persoonlijke achterliggende overtuiging.
ik heb op andere beleggersfora al uitgebreid toegelicht wat mijn acherliggende overtuiging was bij die aankoop en startte er een topic over ETF's op groeimarkten. Kortweg: ik heb altijd al geloofd in het potentieel van India, vooral om demografische redenen, maar heb niet de kennis om aan stock picking te doen. Ben dan op zoek gegaan naar een voldoende liquide ETF met mooie spreiding en bij Lyxor uitgekomen. Geen idee of dat de beste keus was, want ik heb de vergelijking niet gemaakt met andere, maar mijn instapmoment bleek in ieder geval wel goed.
Als Annetje daar nog een schep bovenop deed door een beter onderbouwde post in het belachelijke te trekken vond ik het nuttig daar toch even op te reageren.
Ik heb niet de indruk dat OP zelf goed weet waarom zij voor India zou kiezen. Als ze dan raad vraagt op een forum moet je proberen zo goed mogelijke informatie te geven en geen eenzijdig beeld scheppen?
Je laatste post vind ik veel informatiever en eerlijker. Je legt uit waarom je India koos en geeft pro's en contra's. Op basis daarvan kan OP zich een betere mening vormen.
(Dat je die uitleg al op andere fora deed doet weinig ter zake? Niet iedereen heeft steeds alle topics gevolgd. Ik wist het bijvoorbeeld niet.)
Een forum als dit dient net om mensen te helpen, niet om te vertellen dat ze het zelf maar moeten uitzoeken?kierkegaard schreef: ↑15 juni 2019, 21:51 Aan de onervaren belegger: je mist niets door geen India ETF te kopen! Do your own homework.
In het verleden, 1998 belegd in Horizon Access India (te koop bij KBC). Na 1000% op +/- 10 jaar uitgestapt. Nu China in de problemen zit overstap naar India via Black Rock India en naar Indonesia via Fidelity Funds Indonesia dis. Laatste keert 0,10% div uit, zodat je geen 1,32% taks moet betalen. Te koop bij MD en Binck.
KBC is een optie als je graag 3% instap betaalt. Destijds waren er nog geen internetbanken.
KBC is een optie als je graag 3% instap betaalt. Destijds waren er nog geen internetbanken.