KBC wijzigt tarieven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC wijzigt tarieven
Betroffen die "Sterfgevallen" allen wegens een ongeval?Kevva schreef: ↑23 juni 2019, 00:53Ze zullen het zelf niet als tip meegeven als je na 'deze miserie' een bank binnenstapt. BNP Paribas had dit aangesmeerd aan mijn hele familie en daar zaten een aantal sterfgevallen tussen. Geen enkele heeft er van kunnen genieten.ludo schreef: ↑22 juni 2019, 03:23
https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ering.html
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... cument.pdf
Is een platte vorm van inkomsten genereren.
Dood door ouderdom-ziekte tellen niet me dunkt!?
Was 2x kanker en ik weet dat zij een rekeningverzekering hadden bij BNP en niets ontvangen hebben.
Boerenbedrog ten top die extra verzekeringen.
Die Arco's wisten (zogezegd) ook niet dat het aandelen zijn.
Iedereen hier op forum loopt al eens tegen de lamp.
Maar ja zo iets toegeven .....
Die Arco's wisten (zogezegd) ook niet dat het aandelen zijn.
Iedereen hier op forum loopt al eens tegen de lamp.
Maar ja zo iets toegeven .....
Estate Guru believer.
Ter info, maar iets dat mij nu pas opvalt tussen de berichten van KBC:
- Als een domiciliëring niet kan worden uitgevoerd omdat er onvoldoende geld op uw rekening staat, betaalt u
voortaan 6,05 euro (vanaf 1 november 2019).
Dat, en het feit dat basisrente op Start2Save verder daalt van 0,15 naar 0,01. Dus gelijk aan de spaarrekening.
- Als een domiciliëring niet kan worden uitgevoerd omdat er onvoldoende geld op uw rekening staat, betaalt u
voortaan 6,05 euro (vanaf 1 november 2019).
Dat, en het feit dat basisrente op Start2Save verder daalt van 0,15 naar 0,01. Dus gelijk aan de spaarrekening.
-
anonymous
Zes heb het nu ook gezien.
In feite kan ik dus vragern voor die rekening op te zeggen want het heeft geen enkel voordeel meer.
In feite kan ik dus vragern voor die rekening op te zeggen want het heeft geen enkel voordeel meer.
Dat wist ik nog niet Zes...
Dus als je 500,00 euro naar je start to save wil overzetten en je hebt om de een of andere reden niet genoeg geld op je rekening moet je 6,05 euro betalen. Het equivalent van 1 jaar intrest op 55.000,00 euro dan?
Roh ik verwijt mijn vader dat hij teveel geld op de zichtrekening laat staan, maar ik zou mijn eigen moeten verwijten dat ik er te weinig op laat staan...
Nuja in september nog eens verbouwingen, in de winter ook weer, veel geld zal er niet meer op mijn spaarrekening blijven. Je zou denken dat ze het voor doen
Dat kan je voorkomen door bv zoals ik het doe een Excel te maken met daarin alle inkomsten en uitgaven en spaargelden.
Kan zo op voorhand zien of er ergens in de toekomst een tekort zou zijn.
Hou altijd een minimale 400€ over rond de 25ste, dat is meestal de laagste stand per maand.
De rest zet ik meestal al over naar de spaarrekening.
Nog nooit in de problemen gekomen door een Domi die niet uitgevoerd kon worden.
Kan zo op voorhand zien of er ergens in de toekomst een tekort zou zijn.
Hou altijd een minimale 400€ over rond de 25ste, dat is meestal de laagste stand per maand.
De rest zet ik meestal al over naar de spaarrekening.
Nog nooit in de problemen gekomen door een Domi die niet uitgevoerd kon worden.
Ik weiger gewoon van te domiciliëren. Is misschien wat meer werk maar altijd genoeg geld op mijn rekening en wat nog veel belangrijker is: er gebeuren geen vreemde dingen zoals overschrijvingen van 12.345.678,99 €. Mij hier 1x aan laten vangen, was wel professioneel en had 2 weken de tijd om de betaling te protesteren. Ook alles netjes terug gehad maar was uiteindelijk toch nog een hele soep. Particulier heeft dacht ik 6 weken tijd om foute betalingen te protesteren.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Probleem dat ik heb is dat mijn loon rond de 28e wordt gestort, de 1e gaan mijn leningen, vaste opdrachten en verzekeringen eraf. Hou dan een 5 a 700 euro over.
Ik geef dan ook mijn betalingen altijd door voor de 2e. Sodexo, elektriciteit, water, noem maar op.
Tussen. De 2e en 6e wordt dan de huur gestort.
In een maand met veel kosten gebeurt het nogal eens dat er dan tekorten zijn. Ik volg dat wel goed op altijd, maar als ik het dan eens vergeet ...
Ik geef dan ook mijn betalingen altijd door voor de 2e. Sodexo, elektriciteit, water, noem maar op.
Tussen. De 2e en 6e wordt dan de huur gestort.
In een maand met veel kosten gebeurt het nogal eens dat er dan tekorten zijn. Ik volg dat wel goed op altijd, maar als ik het dan eens vergeet ...
Hoeveel wordt de getrouwheidspremie ? 0,10 ?
Dus gelijk aan de gewone spaarrekening ? 0, 11 in totaal ?
Vanaf wanneer ? Ik ga eens op hun website zoeken ook voor die info.
Edit : wettelijk minimum, 0,11 %, schijnt nu in voege te zijn.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 28 juni 2019, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Vanaf 1/07, staat in een communicatie die ze eerder deze week hebben gestuurd (krijg ik via Doccle).
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Dit is niet juist: een doorlopende opdracht is geen domiciliering. Voor een domiciliering sluit je een contract af (Electrabel, Proximus, lening, SSV, ...).voodoo schreef: ↑28 juni 2019, 09:55![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat wist ik nog niet Zes...
Dus als je 500,00 euro naar je start to save wil overzetten en je hebt om de een of andere reden niet genoeg geld op je rekening moet je 6,05 euro betalen. Het equivalent van 1 jaar intrest op 55.000,00 euro dan?
Roh ik verwijt mijn vader dat hij teveel geld op de zichtrekening laat staan, maar ik zou mijn eigen moeten verwijten dat ik er te weinig op laat staan...
Nuja in september nog eens verbouwingen, in de winter ook weer, veel geld zal er niet meer op mijn spaarrekening blijven. Je zou denken dat ze het voor doen![]()
![]()
![]()
Heb dat vorige eeuw ook 1 keer voorgehad, was wel geen 12 Miljoen€GreenDean schreef: ↑28 juni 2019, 10:47 Ik weiger gewoon van te domiciliëren. Is misschien wat meer werk maar altijd genoeg geld op mijn rekening en wat nog veel belangrijker is: er gebeuren geen vreemde dingen zoals overschrijvingen van 12.345.678,99 €. Mij hier 1x aan laten vangen, was wel professioneel en had 2 weken de tijd om de betaling te protesteren. Ook alles netjes terug gehad maar was uiteindelijk toch nog een hele soep. Particulier heeft dacht ik 6 weken tijd om foute betalingen te protesteren.
Maar 300.000Bef, maar ook hemel en aarde moeten bewegen om dat terug te krijgen.
Zelfs geen excuus gekregen achteraf...........................
Vanaf toen stond er gemiddeld veeeeeeeeeeeeel minder op mijn zichtrekening
12 miljoen was een vb dat ons in het middelbaar meegegeven werd, BEF welteverstaan. Een grootmoedertje had op aanraden van haar bank haar elektriciteitsrekening laten domiciliëren. Dit ging een hele tijd goed tot er een rekening van +/- 12.000.000 bef betaald werd (fout elektriciteitsmaatschappij). Ze stond nu negatief en de intresten dikten mooi aan. Hier is naar het schijnt veel tijd overheen gegaan (grootmoedertje had wel onmiddelijk gereageerd) en haar erfgenamen hebben nog vele jaren moeten lopen om het min of meer geregeld te krijgen. Dit was lang voor de Europese wetgeving die we nu hebben. Hoewel het me niet denkbeeldig lijkt dat dit ook nu nog bij een sterfgeval compleet in de soep zou draaien.
300.000 bef is ook niet niks natuurlijk.
Excuses heb ik inderdaad ook van niemand gehad. Gezellige mensen toch daar bij onze banken en facturatieafdelingen van onze maatschappelijk belangrijke instellingen.
300.000 bef is ook niet niks natuurlijk.
Excuses heb ik inderdaad ook van niemand gehad. Gezellige mensen toch daar bij onze banken en facturatieafdelingen van onze maatschappelijk belangrijke instellingen.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.