Goedkoopste formule gsm bij weinig bellen
Re: Goedkoopste formule gsm bij weinig bellen
Online met bancontact betalen is nog iets anders als online bankieren. Als je vader een bancontactkaart heeft en hij komt éénmaal in de 18 maanden bij jou langs en jij doet de betaling online met zijn kaart dan is het toch in orde.
Indien hij geen BC-kaart heeft, dan is Jim Mobile een mooie optie: zowiezo het goedkoopste tarief en opladen gaat via tickets die je kan kopen bij Carrefour (Express) of in een B-postkantoor. Sim-kaart kopen kan ook in een postkantoor.
Ook bij JIM gaat hij zich moeten identificeren via een middel dat zijn identiteit bevestigt.
Dat gaat niet lukken als hij alleen maar met tickets wil opladen.
Jim Mobile en Mobile Vikings zijn van hetzelfde bedrijf, namelijk 'Unleashed'.
Zij moeten dezelfde wettelijke regels naleven ..
MV voert die maatregelen niet in omdat HEN dat beter uitkomt maar omdat het een wettelijke verplichting is te contoleren wie de eigenaar van de simkaart is.
Dus als dat bij JIM nog nooit gecommuniceerd was, reken maar dat ook zij dezelfde eisen gaan stellen.
Net als iedere andere operator.
Dat gaat niet lukken als hij alleen maar met tickets wil opladen.
Jim Mobile en Mobile Vikings zijn van hetzelfde bedrijf, namelijk 'Unleashed'.
Zij moeten dezelfde wettelijke regels naleven ..
MV voert die maatregelen niet in omdat HEN dat beter uitkomt maar omdat het een wettelijke verplichting is te contoleren wie de eigenaar van de simkaart is.
Dus als dat bij JIM nog nooit gecommuniceerd was, reken maar dat ook zij dezelfde eisen gaan stellen.
Net als iedere andere operator.
Is het simpelste niet gewoon uw ouders helpen om een online Bancontact betaling uit te voeren?
Is veel minder werk dan van operator te veranderen.

Is veel minder werk dan van operator te veranderen.
Als je een nieuwe Jim Mobile sim-kaart gaat halen bij B-post, dan moet je je identiteitskaart meenemen en die wordt dan ingelezen en gekoppeld aan de sim-kaart. Dan vervalt de verplichting om iedere 18 maand te moeten identificeren.
Dat is ook zo bij Proximus en Orange. Als je in een winkel je sim-kaart activeert met je ID-kaart (of online met een Eid-lezer, want dat kan blijkbaar ook), dan hoef je je maar éénmaal te identificeren.
bron: Jim Mobile, Proximus, Orange
Dank voor de info. Dat is een systeem van 'na mijn tijd'.
Raar en jammer dat ze dat dan voor hun merk 'mobile vikings' niet toepassen maar daar hebben ze natuurlijk geen verkooppunten voor.
Bij Scarlet prepaid ooit vroegen ze vaker naar identificatie met de dreiging van blokkeren.
Die wilden imho van hun prepaid klanten af.
Voor mijn part dan ook gelukt.
Voor mensen die niet elke 18 maanden willen worden lastig gevallen zal JIM of Orange dan wel interessant zijn qua tarieven.
Of zoals eerder gezegd, aan TS : doe gewoon al je herladingen voor je vader via Bancontact. Geen idee hoe moeilijk dat is in jouw concrete situatie.
Raar en jammer dat ze dat dan voor hun merk 'mobile vikings' niet toepassen maar daar hebben ze natuurlijk geen verkooppunten voor.
Bij Scarlet prepaid ooit vroegen ze vaker naar identificatie met de dreiging van blokkeren.
Die wilden imho van hun prepaid klanten af.
Voor mijn part dan ook gelukt.
Voor mensen die niet elke 18 maanden willen worden lastig gevallen zal JIM of Orange dan wel interessant zijn qua tarieven.
Of zoals eerder gezegd, aan TS : doe gewoon al je herladingen voor je vader via Bancontact. Geen idee hoe moeilijk dat is in jouw concrete situatie.
Ik blijf erbij, dat voor de vraag van TS de formule van Telenet waar op pagina 1 door mij en anderen naar verwezen is, een zeer goede oplossing is.
Misschien niet de allergoedkoopste, maar als je weinig belt maken die paar cent op een factuur ook niet uit. En het is nog altijd een pak goedkoper dan veel andere spelers. Je krijgt een factuur per post, en betalen doe je via een overschrijving.
Dat is wat die mensen nodig hebben...
Misschien niet de allergoedkoopste, maar als je weinig belt maken die paar cent op een factuur ook niet uit. En het is nog altijd een pak goedkoper dan veel andere spelers. Je krijgt een factuur per post, en betalen doe je via een overschrijving.
Dat is wat die mensen nodig hebben...
Nadeel : er staat geen rem op.
Bij prepaid : geld op de kaart op = koken gedaan.
Als ze eens een nummer 'per ongeluk' bellen, vergeten het gesprek te beeindigen, als ze eens naar van die SMS diensten berichten sturen, een duurder nummer bellen (0900) zonder de prijs te beseffen, etc. dan loopt de rekening op bij postpaid.
Ook het psychologische element : ik bel nooit, ik wil geen abonnement.
Als ze daar allemaal over kunnen kijken is de stap naar Telenet of Base (soortgelijke formule) snel gezet.
Bij prepaid : geld op de kaart op = koken gedaan.
Als ze eens een nummer 'per ongeluk' bellen, vergeten het gesprek te beeindigen, als ze eens naar van die SMS diensten berichten sturen, een duurder nummer bellen (0900) zonder de prijs te beseffen, etc. dan loopt de rekening op bij postpaid.
Ook het psychologische element : ik bel nooit, ik wil geen abonnement.
Als ze daar allemaal over kunnen kijken is de stap naar Telenet of Base (soortgelijke formule) snel gezet.
De Telenet-oplossing kost evenveel voor de vader van TS als wat hij nu bij Mobile Vikings betaalt(0,20€/minuut, als je 10€ herlaadt). Voor zijn moeder, die ook data gebruikt, kan de factuur snel oplopen aan 0,10€/MB.
En die rem staat er nu ook niet op, want het wordt automatisch herladen als het saldo onder 1€ komt.
Dus als het bereik goed is, dan is Telenet idd. misschien wel de beste oplossing.
Een bijkomend voordeel is de aanwezigheid van fysieke winkels waar ze altijd kunnen binnenspringen als er een probleem of een vraag is en zoonlief is niet beschikbaar.
Als de moeder meer dan 50MB data verbruikt en ze bellen veel met mekaar dan is Jim Mobile wellicht een betere optie.
1.
Als je in de praktijk grote kosten maakt .. en je herlaadt automatisch, zal de verbinding toch verbreken of onmogelijk zijn vooraleer er herladen wordt als de herlading enige vertraging oploopt.
De laatste keer dat ik bij JIM herladen heb bv, duurde het een halve dag eer het er op stond. En dat valt wel meer voor tegenwoordig. Enige vertraging lijkt mij meer normaal dan geen vertraging tegenwoordig.
Automatisch herladen hoeft niet per se bij te gebeuren bij het onder een bepaald bedrag gaan.
Dat kan ook bv maandelijks 5 euro zijn. Bij ouders van TS waarschijnlijk op minimumbedrag.
2. De beste auto is niet per se de goedkoopste auto en omgekeerd.
De beste operator... idem. Dat kan van veel dingen afhangen, waarvan persoonlijke voorkeur er één is.
Dat kan dan wel het simpelste zijn, maar het is niet de bedoeling dat ouders afhankelijk zijn van de goodwill van hun kinderen.
Ook ouderen hebben hun trots en willen zelfstandig blijven. Het is aan de operators om aan iedereen die kans te bieden.
stiefpa kan niet online bankieren, want staat waarschijnlijk niet geactiveerd. Ze zitten blijkbaar Argenta maar met zijn kaart en mijn argenta kaartlezer geraakt hij niet ingelogd.
Maar wat ik niet wist is dat hij wel online kan betalen met zijn kaart en mijn kaartlezer. Bij deze is het dus opgelost.
Ik dacht foutief dat als je Homebanking niet aan stond, je ook niet online kon betalen met bancontact.
Ik dacht ook dat telenet goedkoper ging uitkomen voor hem (enkel verbruik betalen), maar hij wou niet veranderen als dat niet nodig was.
Maar wat ik niet wist is dat hij wel online kan betalen met zijn kaart en mijn kaartlezer. Bij deze is het dus opgelost.
Ik dacht foutief dat als je Homebanking niet aan stond, je ook niet online kon betalen met bancontact.
Ik dacht ook dat telenet goedkoper ging uitkomen voor hem (enkel verbruik betalen), maar hij wou niet veranderen als dat niet nodig was.