Brokers met minste kosten?
TIP
Re: Brokers met minste kosten?
Kon mijn ogen vandaag ook niet geloven bij de mail van Argenta.
We hanteren voortaan één tarief voor alle aankooporders: 0,5 % per verrichting.
We voeren voor aankooporders een minimumtarief in per groep:
Groep 1: Euronext Brussel, Amsterdam, Parijs Minimum 20 euro per verrichting
Groep 2: Euronext Lissabon, Milaan, Luxemburg, Xetra, Londen, NYSE, Nasdaq, Canada Minimum 40 euro per verrichting
Of hoe men klanten kan wegjagen.
Groep 2: Euronext Lissabon, Milaan, Luxemburg, Xetra, Londen, NYSE, Nasdaq, Canada Minimum 40 euro per verrichting
Doen Binck of andere goedkope brokers geen overnameacties van aandelenportefeuilles? Eigenlijk zou je bij zulke contractbreuken, gratis moeten kunnen veranderen van broker....
Goe zot.karine schreef: ↑15 juli 2019, 22:23 Kon mijn ogen vandaag ook niet geloven bij de mail van Argenta.
Ik snap de denkwijze niet van het argenta management.
Die moeten toch zelf beseffen dat dit massas klanten in de armen van binck/keytrade etc duwt?
Waarom zijn al die Belgische grootbanken zo ridicuul duur voor beleggen WTF.
Als ge naar het buitenland kijkt is het echt zielig hier.
Heb veel belegd via argenta. Omdat het mijn huisbank is en scherpe prijzen hadden.
Maar blijkbaar jagen ze liever hun klanten weg.
Vanaf morgen dus op zoek naar een degelijke betaalbare Belgische effectenrekening.
Suggesties?
Maar blijkbaar jagen ze liever hun klanten weg.
Vanaf morgen dus op zoek naar een degelijke betaalbare Belgische effectenrekening.
Suggesties?
Hangt beetje af van op welke beurzen je meestal koopt. Voor Europa is er keuze genoeg, Bolero, Binckbank, Lynx, MeXem, Keytrade ... Maar als je zoals ik meer op VS en Canada koopt dan zijn er een paar boven genoemde brokers wel echt duur. Keytrade bv. maar voor fondsen is Keytrade wel nodig. Bolero en Binckbank blijven voor mij de top op service en prijs. Heb wel gevraagd aan Keytrade om mijn effectenrek. van DB over te nemen maar blijkbaar heb ze er genoeg van al die aanvragen want nog steeds geen antwoord na 2 weken.
Met zulke tarieven is het duidelijk de bedoeling om beleggers weg te jagen. Zullen om een of andere reden willen stoppen met brooker spelen maar in plaats van een regeling te treffen gaan ze nog eens goed cashen, je zult daar maar een stuk of 20 verschillende aandelen hebben.wes808 schreef: ↑15 juli 2019, 23:16Goe zot.karine schreef: ↑15 juli 2019, 22:23 Kon mijn ogen vandaag ook niet geloven bij de mail van Argenta.
Ik snap de denkwijze niet van het argenta management.
Die moeten toch zelf beseffen dat dit massas klanten in de armen van binck/keytrade etc duwt?
Argenta wil vooral de eigen fondsen promoten ...
Ook etf's aan de klant voorstellen deden ze nooit : niet goed voor hun "verdienmodel"?
Ook etf's aan de klant voorstellen deden ze nooit : niet goed voor hun "verdienmodel"?
ETF's boden ze zelfs niet aan (al vergaten ze ze soms te blokkeren in hun platform).
Ik ga waarschijnlijk naar binck. Medirect is goedkoopste maar te weinig mogelijkheden.
Zelf hebben we al degiro/lynx. Maar voor de gemeenschappelijke wil ik een Belgische rekening.
3 bestaande effectenrekeningen worden op termijn opgedoekt. Spaargeld trek ik daar ook weg.
Zijn dan een goeie klant kwijt.
Zal volgende week mijn gedacht eens gaan zeggen op kantoor. Trop is teveel.
Zelf hebben we al degiro/lynx. Maar voor de gemeenschappelijke wil ik een Belgische rekening.
3 bestaande effectenrekeningen worden op termijn opgedoekt. Spaargeld trek ik daar ook weg.
Zijn dan een goeie klant kwijt.
Zal volgende week mijn gedacht eens gaan zeggen op kantoor. Trop is teveel.
Toen ik mijn laatste aandelen bij Argenta weghaalde richting Bolero klonk het nog: "je gaat toch niet je effecten verhuizen naar de grootbank met de grote kosten."
Net op tijd de deur dichtgetrokken lijkt het wel.
Net op tijd de deur dichtgetrokken lijkt het wel.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Het moet vandaag de dag kommer en kwel zijn bij de grootbanken. Waar is de tijd van Jan met de pet die o zo gemakkelijk te pluimen was ?
Ze rekenden allemaal 2% 'kosten' aan op beursverrichtingen, zowel aan- als verkoop.
En dan hun eigen fondsen met torenhoge TER.
En dan hun waardeloze CDO's die ze trouwe klanten als Van den Avenne aansmeerden.
En dan die fameuze 'papiertjes' (gewaarborgd kapitaal enz) waarmee ze je om de oren sloegen bij elk bezoek aan je beleggingsadviseur
(verboden te lachen).
Daar zit een historiek aan vast (verbeter me als ik me vergis):
- tot ongeveer 1980 dacht je Vlaamse bankier met je mee; de Nederlanders gebruikten toen reeds truken van de foor om je te pluimen
- de breuk kwam met de greep van de Boerenbond (Cera) op de Kredietbank, die KBC werd. Als het belangrijk was, dan kwam er iemand van Leuven over die zich gedroeg als een stofzuigerverkoper. Tegen mij zei hij, na een aantal koop- en verkoopadviezen die op niets sloegen (omzet boeken !): 'wat gaan we nu doen met uw geld ?'
Nooit zo een schaamteloze typ geweten.
Jammer voor hen, maar zoals in het liedje 'Ach Marietje, de rozen zullen bloeien': die tijd komt nooit meer terug.
De Vlamingen zijn geen boerkes meer, al lijken ze dat bij de CDV nog niet te beseffen.
Ze rekenden allemaal 2% 'kosten' aan op beursverrichtingen, zowel aan- als verkoop.
En dan hun eigen fondsen met torenhoge TER.
En dan hun waardeloze CDO's die ze trouwe klanten als Van den Avenne aansmeerden.
En dan die fameuze 'papiertjes' (gewaarborgd kapitaal enz) waarmee ze je om de oren sloegen bij elk bezoek aan je beleggingsadviseur

Daar zit een historiek aan vast (verbeter me als ik me vergis):
- tot ongeveer 1980 dacht je Vlaamse bankier met je mee; de Nederlanders gebruikten toen reeds truken van de foor om je te pluimen
- de breuk kwam met de greep van de Boerenbond (Cera) op de Kredietbank, die KBC werd. Als het belangrijk was, dan kwam er iemand van Leuven over die zich gedroeg als een stofzuigerverkoper. Tegen mij zei hij, na een aantal koop- en verkoopadviezen die op niets sloegen (omzet boeken !): 'wat gaan we nu doen met uw geld ?'

Jammer voor hen, maar zoals in het liedje 'Ach Marietje, de rozen zullen bloeien': die tijd komt nooit meer terug.
De Vlamingen zijn geen boerkes meer, al lijken ze dat bij de CDV nog niet te beseffen.
Argenta heeft gewoon niet genoeg schaalgrootte om aantrekkelijke tarieven te kunnen bedingen bij de broker(s) waar zij beroep op doen (Leleux). Allicht maken ze voor het grootste deel van de transacties (zelfs na tariefverhoging) er nog verlies op. Lijkt mij niet onlogisch dat zij dan gaan voor de beleggers met een "buy and hold"-visie en niet voor de traders, die zijn beter af bij bolero, binck, … Ze rekenen ook geen bewaarloon aan.
Dat weet ik. Maar ik ga duidelijk aangeven waarom ik weg ga. Op een beleefde manier natuurlijk. Lokaal kantoor moet dat dan maar aanklagen bij hoofdzetel