nieuwe autoverzekering & nieuwe nummerplaat
Re: nieuwe autoverzekering & nieuwe nummerplaat
Het is je gegund als je daar tevreden bent hoor Ludo. Maar van Touring heb ik alleen maar slechte ervaringen te melden. Goedkoop zijn ze wel, vooral het eerste jaar. Daarna gaat het onverwacht en redelijk onmerkbaar de hoogte in.
Wijzigingen worden erg traag of helemaal niet verwerkt.
Plaat aanvragen duurt tergend lang via hen...
Zelfs bij wat ik een risicoverlaging vind, vinden zij het een verhoging en passen ze hun prijs dik naar omhoog aan. Eén keer hebben ze tegen wettelijke regels in mijn polis langer doen duren dan toegelaten... er hielp geen 'klappen of breien' aan. Zij wisten het beter maar konden hun eigen polis blijkbaar niet lezen. Ach ja : enkele maanden extra gedaan en buiten voor altijd. Voor mij komen ze er nooit meer in, aan eender welke prijs of korting.
Maar uiteraard : ik hoop dat het er jou goed gaat daar... maar als echte forummer laat ik geen gelegennheid onbenut om mijn ervaringen de wijde wereld in te sturen.
Wijzigingen worden erg traag of helemaal niet verwerkt.
Plaat aanvragen duurt tergend lang via hen...
Zelfs bij wat ik een risicoverlaging vind, vinden zij het een verhoging en passen ze hun prijs dik naar omhoog aan. Eén keer hebben ze tegen wettelijke regels in mijn polis langer doen duren dan toegelaten... er hielp geen 'klappen of breien' aan. Zij wisten het beter maar konden hun eigen polis blijkbaar niet lezen. Ach ja : enkele maanden extra gedaan en buiten voor altijd. Voor mij komen ze er nooit meer in, aan eender welke prijs of korting.
Maar uiteraard : ik hoop dat het er jou goed gaat daar... maar als echte forummer laat ik geen gelegennheid onbenut om mijn ervaringen de wijde wereld in te sturen.
Ben nu in juli twee jaar met Omnium en 18 maand met Ba bij Touring. Nog geen prijsverhoging gekregen.En alles is vlot verlopen.
Verleden jaar iemand tegen mijn spiegel gereden, papieren opgemaakt, auto naar garage, 1200 euro. Niets moeten betalen, alles perfekt en vlekkeloos verlopen zoals het hoort.
Tot hiertoe van die gasten geen klagen, ook niet met Email communicatie,onmiddellijk antwoord.
Verleden jaar iemand tegen mijn spiegel gereden, papieren opgemaakt, auto naar garage, 1200 euro. Niets moeten betalen, alles perfekt en vlekkeloos verlopen zoals het hoort.
Tot hiertoe van die gasten geen klagen, ook niet met Email communicatie,onmiddellijk antwoord.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
1200 euro voor een spiegel... Is dat een Ferrari of zijn die expert en garagist eens goed gaan eten? 

Electrisch verwarmde en electrisch inklapbare spiegel , binnenbekleding deur eraf, spiegel demonteren.PinkPanther1970 schreef: ↑10 mei 2019, 14:56 1200 euro voor een spiegel... Is dat een Ferrari of zijn die expert en garagist eens goed gaan eten?![]()
Nieuwe complete spiegel in zelfde kleur spuiten, en alles terug monteren. Is Ford mondeo Break.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Spiegel kost tussen 150-200€, spuiten 100€, een uurtje werk?
Herstelling ongeveer dan 600 euro.PinkPanther1970 schreef: ↑10 mei 2019, 15:14 Spiegel kost tussen 150-200€, spuiten 100€, een uurtje werk?
Goed eten met alles erop en eraan is ook niet goedkoop hé.
Weet alleen dat het 1200 euro was, en de faktuur naar Touring ging.
Je moet maar eens een nieuwe ruit nodig hebben ...
Met bv, zoals bij Ford wel eens gebeurt, verwarming erin, regensensor, getint, etc..
Je valt op je achterwerk als je de rekening ziet.
Touring : tja .. ze zullen niet bij iedereen zoveel miskleunen maken als bij mij. Anders hadden ze nog zoveel klanten over als Dommel er nu heeft
Ze gaan trouwens van naam veranderen (het wordt YUZZU) omdat de echte TOURING club nu samenwerkt met Belfius verzekeringen en niet langer met AXA dat nu de eigenaar is van Touring verzekeringen. Met die laatste heeft Touring Club of Wegenhulp niets meer te maken.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... yuzzu.html
Met bv, zoals bij Ford wel eens gebeurt, verwarming erin, regensensor, getint, etc..
Je valt op je achterwerk als je de rekening ziet.

Touring : tja .. ze zullen niet bij iedereen zoveel miskleunen maken als bij mij. Anders hadden ze nog zoveel klanten over als Dommel er nu heeft

Ze gaan trouwens van naam veranderen (het wordt YUZZU) omdat de echte TOURING club nu samenwerkt met Belfius verzekeringen en niet langer met AXA dat nu de eigenaar is van Touring verzekeringen. Met die laatste heeft Touring Club of Wegenhulp niets meer te maken.
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... yuzzu.html
Intussen is het bijna zo ver: mijn nieuwe auto wordt verwacht in de loop van volgende week.
Dankzij jullie tips (waarvoor dank aan allen) ben ik heel wat wijzer geworden.
-De auto bestelde ik in de (Toyota)garage waar ik mijn vorige auto(s) kocht én het onderhoud liet doen; waardoor ik een goede prijs voor overname van mijn oude wagen krijg + een fikse korting op de catalogusprijs.
-Voor de verzekering blijf ik bij Ethias en ga ik voor een omnium kiezen.
-De werkwijze voor aanvraag van de nieuwe nummerplaat heb ik besproken bij de garage en bij de verzekering. Ik ga de officiële nummerplaat door het Ethias kantoor laten doorsturen naar mijn garagist en die zal er eveneens voor zorgen dat de extra nummerplaat aangebracht wordt.
->Ik moet dus, bij wijze van spreken, alleen nog een van mijn spaarrekeningen plunderen, zodra de garagist mij een seintje geeft.

Vergeet geen gecertificeerde bankcheque op UW naam te vragen aan de bank.Nefertari schreef: ↑27 juli 2019, 10:34Intussen is het bijna zo ver: mijn nieuwe auto wordt verwacht in de loop van volgende week.
Dankzij jullie tips (waarvoor dank aan allen) ben ik heel wat wijzer geworden.
-De auto bestelde ik in de (Toyota)garage waar ik mijn vorige auto(s) kocht én het onderhoud liet doen; waardoor ik een goede prijs voor overname van mijn oude wagen krijg + een fikse korting op de catalogusprijs.
-Voor de verzekering blijf ik bij Ethias en ga ik voor een omnium kiezen.
-De werkwijze voor aanvraag van de nieuwe nummerplaat heb ik besproken bij de garage en bij de verzekering. Ik ga de officiële nummerplaat door het Ethias kantoor laten doorsturen naar mijn garagist en die zal er eveneens voor zorgen dat de extra nummerplaat aangebracht wordt.
->Ik moet dus, bij wijze van spreken, alleen nog een van mijn spaarrekeningen plunderen, zodra de garagist mij een seintje geeft.![]()
Wanneer U de wagen dan in ontvangst neemt en alles is in orde kan U de cheque op de achterzijde endosseren.
Voor de betaling van mijn vorige auto heb ik dat zo gedaan, en ik was dat ook nu van plan.
Maar ik ben niet meer bij dezelfde bank en blijkbaar geeft mijn Argenta bankkantoor geen bankcheques (meer) uit.
Ik heb met de garagist afgesproken dat ik via overschrijving ga betalen zodra hij mij laat weten dat de wagen kan opgehaald worden. Via mijn Rabobank zichtrekening zou dit normaal gezien nog dezelfde dag op zijn rekening moeten staan.
Proficiat. Je hebt voor een merk gekozen waarbij je in principe jaren goed zit.
Als het een erkende garage is kan je dit inderdaad zo doen.
Toen ik mijn 2e handswagen kocht bij een garage ook via overschrijving betaald. Garagist had ook KBC dus instant overschrijving. Via KBC mobile heb ik hem betaald en hij mij voor overname oude wagen. Ging vlotjes.
Als het een erkende garage is kan je dit inderdaad zo doen.
Toen ik mijn 2e handswagen kocht bij een garage ook via overschrijving betaald. Garagist had ook KBC dus instant overschrijving. Via KBC mobile heb ik hem betaald en hij mij voor overname oude wagen. Ging vlotjes.
Wel raar dat Argenta geen cheque meer geeft. Ikzelf zou nooit voor toch een groot bedrag geld overschrijven voor ik de wagen zie. Als je op voorhand overschrijft, en er is iets niet in orde, of er gebeurd iets met de garagist heb je serieus probleem.Nefertari schreef: ↑27 juli 2019, 12:29Voor de betaling van mijn vorige auto heb ik dat zo gedaan, en ik was dat ook nu van plan.
Maar ik ben niet meer bij dezelfde bank en blijkbaar geeft mijn Argenta bankkantoor geen bankcheques (meer) uit.
Ik heb met de garagist afgesproken dat ik via overschrijving ga betalen zodra hij mij laat weten dat de wagen kan opgehaald worden. Via mijn Rabobank zichtrekening zou dit normaal gezien nog dezelfde dag op zijn rekening moeten staan.
Gelijk oversteken vindt ik persoonlijk nog altijd het beste.
De banken doen maar op voor hun eigen best wil. Maar de consument voldoende beschermen is er precies niet meer bij.
Kan Rabobank je geen gewaarborgde cheque geven??
Bij Rabobank.be kan men uitsluitend aan internetbankieren doen.
Momenteel werk ik met 3 internetbanken (Rabo, Keytrade, MeDirect) naargelang de voordelen die ze voor mij kunnen bieden.
Toen ik mijn vroegere bankrelatie bij KBC opzegde, besloot ik om tenminste nog 1 bank-met-loketten er bij te nemen en dat werd Argenta. Ik dacht daarmee nog over bankcheques te kunnen beschikken voor gevallen zoals dit, en eventueel voor aankoop van vreemde munten voor bepaalde reizen. Maar achteraf bleek dat ze deze diensten geen van beide (meer) aanboden.
Daarin geef ik je groot gelijk. Dat is ook het beste natuurlijk, en ik heb daar ook over nagedacht.ludo schreef: ↑27 juli 2019, 12:52 … Ikzelf zou nooit voor toch een groot bedrag geld overschrijven voor ik de wagen zie. Als je op voorhand overschrijft, en er is iets niet in orde, of er gebeurd iets met de garagist heb je serieus probleem.
Gelijk oversteken vindt ik persoonlijk nog altijd het beste.
…
Met de garage in kwestie heb ik al jarenlang een goede vertrouwensrelatie, evenals enkele van mijn familieleden.
Het is een officiële Toyota concessiehouder, ontstaan als familiebedrijf, intussen uitgebreid tot een 10-tal medewerkers. Als daar iets zou misgaan met een van de medewerkers, is er altijd iemand anders, bij wie men als klant terecht kan.
Ik heb er alle vertrouwen in, dat men mij daar nooit voor een voldongen feit zou stellen en dat ze hun verantwoordelijkheid zullen nemen om hun reputatie hoog te houden.
Dank u

Ik rij al jaren met dat merk en ben voor mijn keuze niet alleen voortgegaan op eigen ervaring; maar ook uit de TA-enquêtes blijkt dat dit een van de betrouwbaarste merken is.
Het is inderdaad een erkende garage, waar ik een goede vertrouwensrelatie mee heb.