nieuwe autoverzekering & nieuwe nummerplaat
Re: nieuwe autoverzekering & nieuwe nummerplaat
Ja oké, goed dat je er al jaren klant bent...Nefertari schreef: ↑27 juli 2019, 14:06Daarin geef ik je groot gelijk. Dat is ook het beste natuurlijk, en ik heb daar ook over nagedacht.ludo schreef: ↑27 juli 2019, 12:52 … Ikzelf zou nooit voor toch een groot bedrag geld overschrijven voor ik de wagen zie. Als je op voorhand overschrijft, en er is iets niet in orde, of er gebeurd iets met de garagist heb je serieus probleem.
Gelijk oversteken vindt ik persoonlijk nog altijd het beste.
…
Met de garage in kwestie heb ik al jarenlang een goede vertrouwensrelatie, evenals enkele van mijn familieleden.
Het is een officiële Toyota concessiehouder, ontstaan als familiebedrijf, intussen uitgebreid tot een 10-tal medewerkers. Als daar iets zou misgaan met een van de medewerkers, is er altijd iemand anders, bij wie men als klant terecht kan.
Ik heb er alle vertrouwen in, dat men mij daar nooit voor een voldongen feit zou stellen en dat ze hun verantwoordelijkheid zullen nemen om hun reputatie hoog te houden.
Maar neem nu dat je een particuliere auto zou kopen( zullen wel mensen zijn) ga je dan ook op voorhand geld op die persoon zijn rekening storten???
Allemaal goed en wel dat banken veel digitaal willen, maar waar is de beveiliging voor de consument in bovenstaand geval????? als banken geen bankcheque meer willen uitgeven???
-
- VIP member
- Contacteer:
Wat een wantrouwen hier... Niet iedereen zijn ingesteldheid is om mensen geldelijk op te lichten en een inferieure auto aan te smeren he.. in plaats van te zeggen : proficiat met je nieuwe wagen, proberen jullie haar alleen maar ongerust te maken
Als je online bestelt, betaal je toch ook op voorhand zonder dat je de goederen gezien hebt

Als je online bestelt, betaal je toch ook op voorhand zonder dat je de goederen gezien hebt

Ja en zie maar eens je geld terug te krijgen indien je niet tevreden bent en de verkoper foert zegt.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2019, 14:32 Wat een wantrouwen hier... Niet iedereen zijn ingesteldheid is om mensen geldelijk op te lichten en een inferieure auto aan te smeren he..
Als je online bestelt, betaal je toch ook op voorhand zonder dat je de goederen gezien hebt![]()
-
- VIP member
- Contacteer:
Daarvoor hebben ze garantie uitgevonden he. Plus dat geldt evenzeer als je een bankcheque gegeven hebt. De meeste (ernstige) gebreken bij een nieuwe wagen zijn niet op het eerste zicht waar te nemen he...
Een Online bestelling zal zeker niet de waarde hebben van een nieuwe auto van ettelijke duizenden euro.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2019, 14:32 Wat een wantrouwen hier... Niet iedereen zijn ingesteldheid is om mensen geldelijk op te lichten en een inferieure auto aan te smeren he.. in plaats van te zeggen : proficiat met je nieuwe wagen, proberen jullie haar alleen maar ongerust te maken![]()
Als je online bestelt, betaal je toch ook op voorhand zonder dat je de goederen gezien hebt![]()
Iedereen doet wat hijzelf wil, maar in geldzaken mag je in feite niemand vertrouwen.
Althans ik doe dat toch niet.
Je controleert de goederen enz. is de auto er wel, juiste kleur en assecoires. En gelijk oversteken.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2019, 14:49 Daarvoor hebben ze garantie uitgevonden he. Plus dat geldt evenzeer als je een bankcheque gegeven hebt. De meeste (ernstige) gebreken bij een nieuwe wagen zijn niet op het eerste zicht waar te nemen he...
De garagist zal je de auto ook niet meegeven, als je zegt " zal het straks overschrijven. " Dan vertrouwd de garagist jou ook niet. Waarom moet jij hem wel vertrouwen en hij jou niet????
Maar jij zou wel duizenden euro's op voorhand moeten betalen... nou moe???
En wat ga je doen als je particulier een tweedehands wagen koopt van een vreemde persoon??? Ga je dan ook op voorhand paar duizend euro op die zijn rekening storten,zonder dat je de wagen en de dokumenten in je bezit hebt????
Niet vergeten dat wettelijk gezien eigenaar is van de wagen de naam welke op het inschrijvingsbewijs vermeld staat.
Als banken de gewaarborgde bankcheque afschaaft zijn we verder van huis..neem dat maar van mij aan.
Je moet dan wel eerst het " roze formulier " van je garagist krijgen, en daarmee eerst naar je verzekering gaan, en die zullen je wagen dan online inschrijven bij de DIV, en je kan dan je nieuwe plaat en het inschrijvingsbewijs naar de garage laten opsturen.. dan pas kan je met de nieuwe wagen de garage buiten rijden met geldige europese nummerplaat - inschrijvingsbewijs en verzekering.Nefertari schreef: ↑27 juli 2019, 10:34Intussen is het bijna zo ver: mijn nieuwe auto wordt verwacht in de loop van volgende week.
Dankzij jullie tips (waarvoor dank aan allen) ben ik heel wat wijzer geworden.
-De auto bestelde ik in de (Toyota)garage waar ik mijn vorige auto(s) kocht én het onderhoud liet doen; waardoor ik een goede prijs voor overname van mijn oude wagen krijg + een fikse korting op de catalogusprijs.
-Voor de verzekering blijf ik bij Ethias en ga ik voor een omnium kiezen.
-De werkwijze voor aanvraag van de nieuwe nummerplaat heb ik besproken bij de garage en bij de verzekering. Ik ga de officiële nummerplaat door het Ethias kantoor laten doorsturen naar mijn garagist en die zal er eveneens voor zorgen dat de extra nummerplaat aangebracht wordt.
->Ik moet dus, bij wijze van spreken, alleen nog een van mijn spaarrekeningen plunderen, zodra de garagist mij een seintje geeft.![]()
je kan misschien ook de limiet van je bankkaart verhogen en met bancontact betalen.
tussen particulieren kan je met bankapp betalen. dan zie je direct of er betaald is. je kan je via de meeste bankapps wel regelen.
tussen particulieren kan je met bankapp betalen. dan zie je direct of er betaald is. je kan je via de meeste bankapps wel regelen.
Niet iedereen beschikt over een " smartphone " althans ik toch niet, moet ik dan omdat de bank dat goed uitkomt mij een smartphone aanschaffen en er een abonnement op nemen om eens occasioneel een betaling te doen????
Niet alle banken bieden al " instant betalingen " aan en je moet er extra voor betalen.. En banken zijn schuw in verband met witwas en drugs enz. en daardoor je limieten te beperken.. In theorie limiet verhogen wel ja, maar in de praktijk??? heb er al enige ervaring mee. In pc banking kan je maar zelf verhogen tot 1250 euro, wil je meer kan je naar je kantoor of bellen met de helpdesk,en die stellen dan vervelende vragen.
Als je vraagt om je limiet te verhogen,om bijv? 2000 euro cash af te halen, willen ze al direkt weten waarvoor je dat cash geld gaat gebruiken.. al paar keer meegemaakt bij Fortis. En zal bij andere banken ook wel zo zijn vermoedt ik,ben klant bij 4 banken.
Bij KBC kan je online je limiet verhogen. Dit kan tijdelijk, bv 1dag of 1week, tot enorme bedragen. Ik weet dat van tijdens mijn verbouwingen. Moest vloeren kopen, dat was veel geld en dan mijn keuken betalen ... Was nog veel meer geld. Ik kon dit zelf online doen. Ik dacht tot 25.000 euro zelfs
Kijk Ludo, je zou bij een bank moeten zijn die je aanstaat. Ik ken iemand die geen online banking doet en die - hou u vast - geen bankkaart wil. Hij heeft deze nu om aan de automaten overschrijvingen te kunnen doen maar hij kan hiermee geen betalingen doen in winkels.
Zijn bank biedt hem dit blijkbaar aan.
Als je een Bankcheque wil vind ik dat je daar uiteraard recht op hebt en men je dit moet geven. Maar... Weet dan dat het u 10 euro of meer kan kosten.
Ik heb wel, misschien ten onrechte, vertrouwen in de banken online. Zelfs via smartphone. Niet veel extra kosten meestal. Iedereen kiest uiteraard naar goeddenken.
Kijk Ludo, je zou bij een bank moeten zijn die je aanstaat. Ik ken iemand die geen online banking doet en die - hou u vast - geen bankkaart wil. Hij heeft deze nu om aan de automaten overschrijvingen te kunnen doen maar hij kan hiermee geen betalingen doen in winkels.
Zijn bank biedt hem dit blijkbaar aan.
Als je een Bankcheque wil vind ik dat je daar uiteraard recht op hebt en men je dit moet geven. Maar... Weet dan dat het u 10 euro of meer kan kosten.
Ik heb wel, misschien ten onrechte, vertrouwen in de banken online. Zelfs via smartphone. Niet veel extra kosten meestal. Iedereen kiest uiteraard naar goeddenken.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dan moet je uw kentekenbewijs toch eens fatsoenlijk bekijken. Er staat in het groot op : geen eigendomsbewijs van het voertuig....
Diegene op wiens naam het inschrijvingsbewijs staat, wordt geacht eigenaar te zijn van het voertuig.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2019, 18:52Dan moet je uw kentekenbewijs toch eens fatsoenlijk bekijken. Er staat in het groot op : geen eigendomsbewijs van het voertuig....
+ Dan moet jij eens moeite doen en via google zoeken wie de eigenaar is van het voertuig als er een deurwaarder de auto in beslag wil nemen...
Waarom kan een gehuurde wagen, of een lease wagen waar die patsers mee rijden niet in beslag genomen worden ( omdat het inschrijvingsbewijs op naam staat het verhuurbedrijf of de firma.
De douane kan wanbetalers aan de kant zetten. met een openstaande verkeersboete of verkeersbelasting of iedereen met een niet-betaalde penale boete of openstaande douane- of accijnsschuld. Wie zijn schuld niet meteen betaalt, is zijn voertuig kwijt als het inschrijvingsbewijs op naam van de schuldenaar staat Het wordt in beslag genomen en uiteindelijk ook verkocht als men 10 dagen later alsnog weigert om met geld over de brug te komen.
en kan zo nog wel wat voorbeelden aanhalen als je wil.
Neen, ik zou geen geld op voorhand overschrijven naar een particulier. Maar anderzijds zou ik ook niet gauw een auto durven kopen van een particulier. Daarvoor ken ik niet genoeg over auto's.
Ik neem aan dat men bij de meeste banken wél nog bankcheques uitgeeft.
Maar ik heb op de Argenta website gezocht in “Tarieven, Algemene voorwaarden en Veelgestelde vragen” en niets gevonden over bankcheques. En toen ik een tijd geleden daarover informeerde in het plaatselijk Argenta-kantoor waar ik klant ben, hebben ze mij gezegd dat dit niet mogelijk was.
Daarom dat ik bij een garage ga, waar ik al jaren een goede klantrelatie mee heb!vortex schreef: ↑27 juli 2019, 14:42Ja en zie maar eens je geld terug te krijgen indien je niet tevreden bent en de verkoper foert zegt.Sebastiaan1985 schreef: ↑27 juli 2019, 14:32 Wat een wantrouwen hier... Niet iedereen zijn ingesteldheid is om mensen geldelijk op te lichten en een inferieure auto aan te smeren he..
…
En indien er al een probleem zou zijn met de nieuwe auto: dan is er nog altijd de Toyota garantie van 5 jaar. Toyota kan zich niet veroorloven om haar klanten in de steek te laten en doet bij de auto-eigenaars regelmatig navraag naar hun ervaringen met hun garagist. Eventuele slechte garagisten verliezen hun licentie voor Toyota-verkoop.
Toen ik indertijd mijn eerste occasie auto kocht bij deze garagist, heb ik eerst gratis een testrit mogen afleggen, zónder dat ik iets moest ondertekenen.ludo schreef: ↑27 juli 2019, 15:16 …
Je controleert de goederen enz. is de auto er wel, juiste kleur en assecoires. En gelijk oversteken.
De garagist zal je de auto ook niet meegeven, als je zegt " zal het straks overschrijven. " Dan vertrouwd de garagist jou ook niet. Waarom moet jij hem wel vertrouwen en hij jou niet????
Maar jij zou wel duizenden euro's op voorhand moeten betalen... nou moe???
…
En als mijn auto een paar uurtjes binnen moet voor onderhoud, (of ooit eens voor 1 dag binnen moest voor reparatie na een schadegeval) krijg ik zondermeer een vervangwagen.
Er bestaat nog altijd zoiets als 'wederzijds vertrouwen'.