Huurwaarborg Korfine spoorloos
TIP
        Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
 - Simulator zichtrekeningen

Re: Huurwaarborg Korfine spoorloos
dacht dat de banken het 10 jaar moeten bewaren de gegevens van de bankuittreksels

Ik dacht dat de termijn maar 5 jaar was (antiwitwaswetgeving). Daarnaast is er wel een boekhoudkundige regel waardoor de banken hun afschriften tot 7 jaar na datum bewaren en de meeste banken verlengen deze regel tot 10 jaar. Dus volgens mij moet Fortis zeker tot 10 jaar terug kunnen gaan.
Heb je al eens geprobeerd om via de ombudsman van BNP te passeren? Vaak doen die wel wat meer moeite, aangezien het BNP geld kost indien je in een latere fase naar de ombudsman voor financiële geschillen zou gaan (ombudsfin.be).

Heb je al eens geprobeerd om via de ombudsman van BNP te passeren? Vaak doen die wel wat meer moeite, aangezien het BNP geld kost indien je in een latere fase naar de ombudsman voor financiële geschillen zou gaan (ombudsfin.be).
Zou eerst beginnen met klacht bij Fortis zelf. 
Zo heb je hun de kans gegeven je verzoek te voldoen, voor je stappen verder zet via Ombudsfin of febelfin.
klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com<klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com>;

Zo heb je hun de kans gegeven je verzoek te voldoen, voor je stappen verder zet via Ombudsfin of febelfin.
klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com<klachtenmanagement@bnpparibasfortis.com>;
Heb hiermee contact opgenomen en ze hebben me vandaag de rekening geschiedenis opgestuurt.ludo schreef: ↑4 december 2019, 10:57 Zou eerst beginnen met klacht bij Fortis zelf.
Bedankt Ludo, je bent geweldig!
Ben eens benieuwd wat Korfine hun volgende move zal worden

Graag gedaanLerre schreef: ↑11 december 2019, 19:09Heb hiermee contact opgenomen en ze hebben me vandaag de rekening geschiedenis opgestuurt.ludo schreef: ↑4 december 2019, 10:57 Zou eerst beginnen met klacht bij Fortis zelf.
Bedankt Ludo, je bent geweldig!
Ben eens benieuwd wat Korfine hun volgende move zal worden
Hopelijk is het afschrift erbij welk je nodig hebt voor Korfine, en gaan ze niet verder moeilijk doen over de echtheid van het dokument als je hun een kopy geeft. Best hou je het origineel bij,je weet maar nooit.
Je kan misschien de kopy voor eensluidend afschrift laten verklaren door de bank voor je het opstuurt.
Stuurde ze dan de documenten door: kreeg ik het volgende bericht terug.
'Geachte Heer,

Wij melden u goede ontvangst van uw schrijven en lichten u graag het volgende toe.

Bij het nazien van dit betalingsbewijs van € 1500 dd 25/11/2010 met mededeling WAARBORG ADRES PRIVE, stellen wij vast dat het rekeningnummer 751-2044871-54 geen rekeningnummer is van onze maatschappij.

Bijgevolg kunnen wij niet voldoen aan uw verzoek tot de terugstorting hiervan.'
Nu ben ik helemaal in de war... Bij opvraging van het huurcontract staat zwart op wit dat de waarborg van 1500 eur bij Korfine zal gestort worden...
However, bij de melding van de tegenpartij in het uitreksel staat: JB-CO, en niet Korfine...
Er gaan vele gedachten door me heen op dit moment, zou het kunnen dat ze inderdaad al de hele tijd onschuldig zijn?
Bizarre situatie.

'Geachte Heer,
Wij melden u goede ontvangst van uw schrijven en lichten u graag het volgende toe.
Bij het nazien van dit betalingsbewijs van € 1500 dd 25/11/2010 met mededeling WAARBORG ADRES PRIVE, stellen wij vast dat het rekeningnummer 751-2044871-54 geen rekeningnummer is van onze maatschappij.
Bijgevolg kunnen wij niet voldoen aan uw verzoek tot de terugstorting hiervan.'
Nu ben ik helemaal in de war... Bij opvraging van het huurcontract staat zwart op wit dat de waarborg van 1500 eur bij Korfine zal gestort worden...
However, bij de melding van de tegenpartij in het uitreksel staat: JB-CO, en niet Korfine...
Er gaan vele gedachten door me heen op dit moment, zou het kunnen dat ze inderdaad al de hele tijd onschuldig zijn?
Bizarre situatie.
Je zal dus eerst moeten achterhalen aan wie dat rek. Nr.IBAN:  BE42 7512 0448 7154  toebehoort.
Zul je langs een AXA bank moeten gaan, en vragen aan wie dat rekeningnummer toebehoord. Hopelijk geven ze je die info, maar ik twijfel .... kwestie van de privacy... Mogelijks bestaat het Nr. niet meer.
Wat je wel kan doen is beetje inventief vals spelen en zeggen dat je wel het rekeningnr. hebt om een overschrijving te doen maar zekers wil zijn dat de naam van de begunstigde wel juist is..
Meeste banken controleren nu of Nr. en naam overeenkomen.
Of bellen naar JB-Co en hun rekeningnummer vragen of vragen of dat Nr. nog juist is .
Nakijken of het rekening nr. hetzelfde is waar de maandelijkse huur op gestort werd. Indien ja, heeft de toenmalige eigenaar vermoedelijk de waarborg nog in zijn bezit als hij dat niet naar Korfina heeft doorgestort.
In het slechtste geval zul je misschien een advokaat moeten raadplegen, en dit kost je ook weer geld, dat je niet volledig terug kunt vorderen van de tegen party.
Vervolgens zul je dan aan die persoon moeten vragen waar hij met dat geld van die waarborg gebleven is.
Vermoedelijk is de waarborg op JB-Co gestort geweest , en werd er nooit een Korfina waarborg onderschreven,of de dokumenten ervan zijn spoorloos. Best kontakt opnemen met de vastgoedmakelaar JB-Co.
Het rekeningnummer is van :
AXA Bank België
Troonplein 1
1000 Brussel
Over JB-Co vondt ik onderstaande gegevens.
https://www.biv.be/vastgoedmakelaars/ja ... ert-200250
Vennootschapsnaam JB-CO
Vennootschapsvorm Naamloze vennootschap
Ondernemingsnummer 0442.755.708
Adres Platanendreef, 47 , 9090, Melle
en ook nog :

Zul je langs een AXA bank moeten gaan, en vragen aan wie dat rekeningnummer toebehoord. Hopelijk geven ze je die info, maar ik twijfel .... kwestie van de privacy... Mogelijks bestaat het Nr. niet meer.
Wat je wel kan doen is beetje inventief vals spelen en zeggen dat je wel het rekeningnr. hebt om een overschrijving te doen maar zekers wil zijn dat de naam van de begunstigde wel juist is..
Meeste banken controleren nu of Nr. en naam overeenkomen.
Of bellen naar JB-Co en hun rekeningnummer vragen of vragen of dat Nr. nog juist is .
Nakijken of het rekening nr. hetzelfde is waar de maandelijkse huur op gestort werd. Indien ja, heeft de toenmalige eigenaar vermoedelijk de waarborg nog in zijn bezit als hij dat niet naar Korfina heeft doorgestort.
In het slechtste geval zul je misschien een advokaat moeten raadplegen, en dit kost je ook weer geld, dat je niet volledig terug kunt vorderen van de tegen party.
Vervolgens zul je dan aan die persoon moeten vragen waar hij met dat geld van die waarborg gebleven is.
Vermoedelijk is de waarborg op JB-Co gestort geweest , en werd er nooit een Korfina waarborg onderschreven,of de dokumenten ervan zijn spoorloos. Best kontakt opnemen met de vastgoedmakelaar JB-Co.
Het rekeningnummer is van :
AXA Bank België
Troonplein 1
1000 Brussel
Over JB-Co vondt ik onderstaande gegevens.
Vennootschapsnaam JB-CO
Vennootschapsvorm Naamloze vennootschap
Ondernemingsnummer 0442.755.708
Adres Platanendreef, 47 , 9090, Melle
en ook nog :
					Laatst gewijzigd door ludo op 13 december 2019, 04:34, 19 keer totaal gewijzigd.

- 
				mockingbird
- Jr. Member 
- Contacteer:
Die rekening is/was gehouden bij bij Axa bank, moest dat je verder helpen. Ik zou dus daar eens gaan horen..

is misschien het rek. nummer van de huisbaas ?
Misschien is het nr. terug te vinden in het huurcontract, kans is misschien wel klein dat je het huurcontract kan vinden

Misschien is het nr. terug te vinden in het huurcontract, kans is misschien wel klein dat je het huurcontract kan vinden
k'zou het echt ni weten .... De kerstman

Zo niet van wie dan wel, mogen we dat ook weten als jij over die info beschikt
 of hoe te achterhalen.
 of hoe te achterhalen.Re: Huurwaarborg Korfine spoorloos
de familie Appeltans???  

Effectief verzekeringsmakelaar JB-Co en inderdaad niet Korfine.
----
Is het misschien mogelijk dat de verzekeringsmakelaar (JB-Co) als tussenpersoon van/voor uw moeder alles geregeld heeft en dat zij als tussenpartij het geld hebben overgemaakt aan Korfine?
					Laatst gewijzigd door Makila op 13 december 2019, 13:23, 4 keer totaal gewijzigd.

Heb contact gehad met de persoon van het rekeningnummer, en het lijkt erop dat we er eindelijk zijn.
Bedankt voor al de hulp, dit was me wat

Bedankt voor al de hulp, dit was me wat

Tof om te horen. 
Laat ons nog iets kort weten wanneer je de waarborg hebt ontvangen.

Laat ons nog iets kort weten wanneer je de waarborg hebt ontvangen.