Top 5 (of 10) voor 2020
TIP
Top 5 (of 10) voor 2020
1. Colruyt
2. Argen-x
3. Neste Oyj
4. VGP
5. Keywords studios
Ook van Materialise en Lotus Bakeries verwacht ik veel.
Ga als leek geen onderbouwing geven.
2. Argen-x
3. Neste Oyj
4. VGP
5. Keywords studios
Ook van Materialise en Lotus Bakeries verwacht ik veel.
Ga als leek geen onderbouwing geven.
Re: Top 5 (of 10) voor 2020
Er is geen enkel aandeel dat altijd maar stijgt. Er is altijd een moment dat zelfs het beste aandeel weer zakt. Wanneer dat juist gebeurt weet niemand. Je moet als beginneling dus zeker leren stand te houden als je aandelen in het rood staan, en niet direct verkopen, anderszijds mag je ook weer niet te lang wachten om te verkopen als het slecht gaat. Daarom bestaan die stop-loss limieten enz...maak er gebruik van jongen!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Mijn resultaat voor 2019 : - 1000 euro. Volledig de schuld van het faillissement van Fred Olsen Energy. De fout gemaakt van bij te kopen
les voor 2020. Cut your losses.
Ik ga wijs zijn voor 2020 en geen top 5 meer geven. Mijn nummer 1 van vorig jaar is failliet
Ik ga wijs zijn voor 2020 en geen top 5 meer geven. Mijn nummer 1 van vorig jaar is failliet
Is dat geen reden om net wel opnieuw een top 5 te geven?Sebastiaan1985 schreef: ↑22 december 2019, 23:45 Mijn resultaat voor 2019 : - 1000 euro. Volledig de schuld van het faillissement van Fred Olsen Energy. De fout gemaakt van bij te kopen![]()
Ik ga wijs zijn voor 2020 en geen top 5 meer geven. Mijn nummer 1 van vorig jaar is failliet![]()

Op die manier blijf je jezelf kritisch evalueren. Beter dat dan de ogen te sluiten voor je eigen prestaties?
Mijn top 5 voor 2020 blijft dezelfde als die voor 2019, namelijk een klassieke bogleheads portefeuille (eerste drie) aangevuld met overweight EM en Europe (laatste twee):
- IWDA (MSCI World)
- WSML (World Small cap)
- EMIM (MSCI Emerging Markets)
- IMAE (MSCI Europe)
- IWDA (MSCI World)
- WSML (World Small cap)
- IMAE (MSCI Europe)
Idd, tevens weten we dan al welke nummer 1 we absoluut niet in port moeten nemen!jvdc schreef: ↑23 december 2019, 10:44Is dat geen reden om net wel opnieuw een top 5 te geven?Sebastiaan1985 schreef: ↑22 december 2019, 23:45 Mijn resultaat voor 2019 : - 1000 euro. Volledig de schuld van het faillissement van Fred Olsen Energy. De fout gemaakt van bij te kopen![]()
Ik ga wijs zijn voor 2020 en geen top 5 meer geven. Mijn nummer 1 van vorig jaar is failliet![]()
Op die manier blijf je jezelf kritisch evalueren. Beter dat dan de ogen te sluiten voor je eigen prestaties?
-
- Hero Member
- Contacteer:
1. VGP
2. Elia
3. TINC
4. Moury Construct
5. American Tower
6. Zoetis
7. Next Era Energy
8. Northrop Grumman
9. Diageo
10. Mastercard
Allen in pf, hetzij via buy and hold, hetzij via optiestrategieën.
2. Elia
3. TINC
4. Moury Construct
5. American Tower
6. Zoetis
7. Next Era Energy
8. Northrop Grumman
9. Diageo
10. Mastercard
Allen in pf, hetzij via buy and hold, hetzij via optiestrategieën.
-
- VIP member
- Contacteer:
Dat hoort er bij, verliezen. Dat is het nadeel van bijkopen. Als het slecht afloopt, is het direct voor een relatief hoog bedrag en heeft het dus een grote invloed op het jaarlijks rendement. Dit jaar staat BMW op 1jvdc schreef: ↑23 december 2019, 10:44Is dat geen reden om net wel opnieuw een top 5 te geven?Sebastiaan1985 schreef: ↑22 december 2019, 23:45 Mijn resultaat voor 2019 : - 1000 euro. Volledig de schuld van het faillissement van Fred Olsen Energy. De fout gemaakt van bij te kopen![]()

Als 2020 de helft zo goed is dan 2019 zal ik zeer content zijn.
Als het een slecht jaar wordt zal dit een opportuniteit kunnen zijn om goedkoop bij te kopen.
Als het een slecht jaar wordt zal dit een opportuniteit kunnen zijn om goedkoop bij te kopen.
Sebastiaan1985 schreef: ↑23 december 2019, 16:17 Dat hoort er bij, verliezen. Dat is het nadeel van bijkopen. Als het slecht afloopt, is het direct voor een relatief hoog bedrag en heeft het dus een grote invloed op het jaarlijks rendement. Dit jaar staat BMW op 1ik geloof in de kracht van de bedrijfswagen lol niet dat de Belgische markt zo belangrijk is voor BMW mais soit
![]()
Waarom koop je van een verliezer bij? Waarom wordt de verliezer niet verkocht en koop je vervolgens meer van je winnaars bij met dat budget? Het zijn maar vragen om inzicht te krijgen in deze materie.
Omdat de winnaars van het verleden niet noodzakelijk de winnaars van de toekomst zijn (en vice versa)?
Ga uit aandelen rond Februari 2020 er komt een daling ,dit spelletje dat aandelen zo veel gaan blijven stijgen kan niet,0,1 procent op een spaarboekje en 30 procent op aandelen per jaar is hard overdreven,het feest is bijna afgelopen denk ik.
Re poldermol: Da's een mogelijke redenering.
Even kort door de bocht:
Maar als je van je winnaars bijkoopt en het worden verliezers (aan je vooropgestelde stop om je reeds opgebouwde winst niet te verliezen etc), dan verkoop je die ook weer om dan hopelijk nog van je winnaar(s) bij te kopen?
Natuurlijk als je alleen verliezers hebt werkt dat niet... of dan eindig je alleen met cash en een verlies.
Even kort door de bocht:
Maar als je van je winnaars bijkoopt en het worden verliezers (aan je vooropgestelde stop om je reeds opgebouwde winst niet te verliezen etc), dan verkoop je die ook weer om dan hopelijk nog van je winnaar(s) bij te kopen?
Natuurlijk als je alleen verliezers hebt werkt dat niet... of dan eindig je alleen met cash en een verlies.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 24 december 2019, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad , het is heel hard gegaan het laatste jaar. Het is moeilijk om de datum van de daling te voorspellen, maar ooit zal het wel dalen...
Waarom een daling? Kan toch ook gewoon een minder harde groei worden ...
Wie voorspelde zo'n winst wetende dat de handelsdeal vs-china, Brexit, etc... eraan kwam?
Wie voorspelde zo'n winst wetende dat de handelsdeal vs-china, Brexit, etc... eraan kwam?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior