Hoe kies je een online broker?
TIP
Re: Hoe kies je een online broker?
Het grootste nadeel bij Lynx is het feit dat je na elke storting op je rekening, 5 DAGEN moet wachten vooraleer je het kan gebruiken! Zogezegd anti-witwasmaatregel.
Dat zijn 5 dagen dat zij met je geld kunnen 'spelen'
Dat zijn 5 dagen dat zij met je geld kunnen 'spelen'
Het is toch logisch dat je niet binnen de seconde je geld kan gebruiken?
Bij mij was dat maar 1 of 2 dagen ofzo trouwens, laatste keer dat ik gestort heb.
Fondsen heb ik nooit geprobeerd, maar het is wel mogelijk.
Wat ik qua aanbod mis bij Lynx is vooral Afrika (maar er is volgens mij ook geen enkele online broker die dat aanbiedt in Europa?, zeker niet in België)
Oh ja, mijn grootste frustratie bij Lynx: mijn rekening is veel te goed beveiligd naar mijn zin/gemak, en ik wil graag een deel van de beveiliging eraf halen, maar dat is blijkbaar niet zo evident.
Om de echt belangrijke dingen te doen op je account heb je zo'n kaart nodig met code's, echt omslachtig in gebruik en je bent altijd bang die kwijt te spelen.
Vroeger kon ik inloggen met vingerafdruk, maar toen ben ik veranderd van GSM en lukt het instellen me niet meer
(eigenlijk zou de klantendienst dit wel kunnen oplossen, maar ben te lui ^^ )
Bij mij was dat maar 1 of 2 dagen ofzo trouwens, laatste keer dat ik gestort heb.
Fondsen heb ik nooit geprobeerd, maar het is wel mogelijk.
Wat ik qua aanbod mis bij Lynx is vooral Afrika (maar er is volgens mij ook geen enkele online broker die dat aanbiedt in Europa?, zeker niet in België)
Oh ja, mijn grootste frustratie bij Lynx: mijn rekening is veel te goed beveiligd naar mijn zin/gemak, en ik wil graag een deel van de beveiliging eraf halen, maar dat is blijkbaar niet zo evident.
Om de echt belangrijke dingen te doen op je account heb je zo'n kaart nodig met code's, echt omslachtig in gebruik en je bent altijd bang die kwijt te spelen.
Vroeger kon ik inloggen met vingerafdruk, maar toen ben ik veranderd van GSM en lukt het instellen me niet meer
(eigenlijk zou de klantendienst dit wel kunnen oplossen, maar ben te lui ^^ )
-
anonymous8
Daar merk ik niks van. Geld is vlug daar/terug en onmiddellijk in te zetten.
Momenteel ben ik zelf tevreden klant bij Keytrade en Degiro.
Eigenlijk ben ik van beiden erg tevreden: keytrade gerbuik ik als hoofdbank en voor een keyplan, Degiro voor mijn ETF portefuille waar ik elke maand wat geld in bijstort.
maar ik wil alles wat meer beginnen centraliseren: we hebben 1 zoontje en nummer 2 is onderweg en hiervoor zou ik graag een etf portefuille opbouwen, wel op mijn eigen naam/gemeenschappelijk met mijn vriendin.
voor mijn vriendin heb ik voor haar ook een rekening aangemaakt bij degiro en keytrade.
Op de gemeenschapelijke spaarrekening staat nu ook ruim voldoende om een grote tegenslag vlot door te komen dus het maandelijks surplus wil ik vanaf nu ook aan het werk beginnen zetten in een ETF.
Het liefst van al blijf ik bij zo weinig mogelijk brokers maar tenzij ik verkeerd kijk is het niet mogelijk om ''rubriekrekeningen'' te openen op een beleggersrekening bij keytrade, noch bij degiro.
In het ideale scenario zou ik het dus als volgt willen:
Beursrekening op mijn naam
Beursrekening op naam van mijn vriendin
Gemeenschappelijke rekening met 3 subrekeningen:
-Gemeenschappelijke portefeuille
-portefeuille kind 1
-portefeuille kind 2
Dus in totaal 3 logins bij zo weinig mogelijk brokers, zijn er brokers waarbij zo een confifuratie mogelijk is?
Eigenlijk ben ik van beiden erg tevreden: keytrade gerbuik ik als hoofdbank en voor een keyplan, Degiro voor mijn ETF portefuille waar ik elke maand wat geld in bijstort.
maar ik wil alles wat meer beginnen centraliseren: we hebben 1 zoontje en nummer 2 is onderweg en hiervoor zou ik graag een etf portefuille opbouwen, wel op mijn eigen naam/gemeenschappelijk met mijn vriendin.
voor mijn vriendin heb ik voor haar ook een rekening aangemaakt bij degiro en keytrade.
Op de gemeenschapelijke spaarrekening staat nu ook ruim voldoende om een grote tegenslag vlot door te komen dus het maandelijks surplus wil ik vanaf nu ook aan het werk beginnen zetten in een ETF.
Het liefst van al blijf ik bij zo weinig mogelijk brokers maar tenzij ik verkeerd kijk is het niet mogelijk om ''rubriekrekeningen'' te openen op een beleggersrekening bij keytrade, noch bij degiro.
In het ideale scenario zou ik het dus als volgt willen:
Beursrekening op mijn naam
Beursrekening op naam van mijn vriendin
Gemeenschappelijke rekening met 3 subrekeningen:
-Gemeenschappelijke portefeuille
-portefeuille kind 1
-portefeuille kind 2
Dus in totaal 3 logins bij zo weinig mogelijk brokers, zijn er brokers waarbij zo een confifuratie mogelijk is?
Bij Keytrade kan je de naam van de beursrekeningen wijzigen.
--EDIT mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
Ja dat heb ik ook gevonden, maar ik zou 3 beursrekeningen moeten kunnen openen op 1 account, nu kan ik bij keytrade enkel een keyplan of keyprivate toevoegen?
ben geen voorstander om het geld reeds nu al op naam van de kinderen te zetten...
Ja dat heb ik ook gevonden, maar ik zou 3 beursrekeningen moeten kunnen openen op 1 account, nu kan ik bij keytrade enkel een keyplan of keyprivate toevoegen?
ben geen voorstander om het geld reeds nu al op naam van de kinderen te zetten...
Ik dacht dat je makkelijk een extra beursrekening kon openen, maar dat lijkt inderdaad niet het geval.
Als je op het Banking Dashboard bent, zie je rechts bovenaan "Voeg een product toe". Daaronder (pijltje naar beneden) zie je o.a. Aandelen, Fondsen en een knop Toevoegen. 'k Ga het niet zelf proberen, maar misschien is dat de manier om alsnog een extra beursrekening te openen, aangezien ook daar Keyplan en Keyprivate staan.
Als je op het Banking Dashboard bent, zie je rechts bovenaan "Voeg een product toe". Daaronder (pijltje naar beneden) zie je o.a. Aandelen, Fondsen en een knop Toevoegen. 'k Ga het niet zelf proberen, maar misschien is dat de manier om alsnog een extra beursrekening te openen, aangezien ook daar Keyplan en Keyprivate staan.
Blijkt helaas niet de oplossing, bedankt voor je suggestie annetje, ik ga de helpdesk van Keytrade eens contacteren.
-
anonymous
ik probeer vandaag een rekening bij Lynx te openen
maar
Ik moet absoluut mijn werkgever + zijn adres ingeven ( iets wat nog nooit iemand mij gevraagd heeft )
Blijkbaar moet ik wel mijn rijksregisternummer ingeven maar niemand vraagt een kopie van mijn identiteitskaart.
maar
Als ik de kleine lettertjes ga lezen dan blijkt dat de rekening een buitenlandse rekening is
bijgevolg aan te geven via het centraal punt bij de NBB
Als je de rekening dus ooit zou doen voor je kinderen, weet dan dat dit ook voor rekeningen van kinderen is.
+
Dit betekent automatisch dat je een normale belastingaangifte moet doen want de informatie komt niet door bij het eenvoudig voorstel van aangifte.
( gezien ik over een paar jaar eindelijk mijn pensioen mag opnemen op 67 jaar is dit geen ver van mijn bed ding )
+
De rekening is eigenlijk niet echt bij lynx maar bij hun moederhuis in de US
+
Alles wijst erop dat men naar een vermogensregister gaat gaan
wat dat gaat betekenen weet ik niet
maar men is nu al bezig om de mensen die met Bitcoins werken te viseren om hun meerwaarden als speculatieve meerwaarden te beschouwen ( dus te belasten )
met je rekening in het buitenland ben je dus een vogel voor de kat.
------------
ik heb even gekeken bij https://vergelijker.brokertarieven.be/V ... esultaten/
en voor +20 transacties ( Brussel en Frankfurt) per maand komt dit neer op 480 Euro bij Lynx en 680 bij Binckbank
De rest zoals Argenta, Keytrade, Bolero etc zaten dadelijk in de + 1000 euro met Belfius op +2000 euro.
---------------------
Persoonlijk ga ik blijven bij fondsen en aandelen + ik ben geen trader ( dus 20 per maand transacties is zelfs overdreven)
en dan zou ik toch bij een normale (Belgische ) broker blijven.
ALS ik ooit ETF, futures, options etc ga doen bekijk ik de zaken wel terug.
maar eerlijk
Met een budget van maar 100 Euro per maand
dan begin je toch niet aan dergelijke zaken
Trouwens
bij Lynx wou ik aandelen doen voor 25.000 en komt men mij te verwittigen dat ik dat pas mag doen als ik minstens 17.000 netto actief heb en een inkomen heb van minstens 35.000Euro ( als ik gepensioneerd ben kom ik er wellicht niet aan)
en als ik aan opties of futures zou willen beginnen moet ik minstens +70.000 netto actief hebben.
Groeten
maar
Ik moet absoluut mijn werkgever + zijn adres ingeven ( iets wat nog nooit iemand mij gevraagd heeft )
Blijkbaar moet ik wel mijn rijksregisternummer ingeven maar niemand vraagt een kopie van mijn identiteitskaart.
maar
Als ik de kleine lettertjes ga lezen dan blijkt dat de rekening een buitenlandse rekening is
bijgevolg aan te geven via het centraal punt bij de NBB
Als je de rekening dus ooit zou doen voor je kinderen, weet dan dat dit ook voor rekeningen van kinderen is.
+
Dit betekent automatisch dat je een normale belastingaangifte moet doen want de informatie komt niet door bij het eenvoudig voorstel van aangifte.
( gezien ik over een paar jaar eindelijk mijn pensioen mag opnemen op 67 jaar is dit geen ver van mijn bed ding )
+
De rekening is eigenlijk niet echt bij lynx maar bij hun moederhuis in de US
+
Alles wijst erop dat men naar een vermogensregister gaat gaan
wat dat gaat betekenen weet ik niet
maar men is nu al bezig om de mensen die met Bitcoins werken te viseren om hun meerwaarden als speculatieve meerwaarden te beschouwen ( dus te belasten )
met je rekening in het buitenland ben je dus een vogel voor de kat.
------------
ik heb even gekeken bij https://vergelijker.brokertarieven.be/V ... esultaten/
en voor +20 transacties ( Brussel en Frankfurt) per maand komt dit neer op 480 Euro bij Lynx en 680 bij Binckbank
De rest zoals Argenta, Keytrade, Bolero etc zaten dadelijk in de + 1000 euro met Belfius op +2000 euro.
---------------------
Persoonlijk ga ik blijven bij fondsen en aandelen + ik ben geen trader ( dus 20 per maand transacties is zelfs overdreven)
en dan zou ik toch bij een normale (Belgische ) broker blijven.
ALS ik ooit ETF, futures, options etc ga doen bekijk ik de zaken wel terug.
maar eerlijk
Met een budget van maar 100 Euro per maand
dan begin je toch niet aan dergelijke zaken
Trouwens
bij Lynx wou ik aandelen doen voor 25.000 en komt men mij te verwittigen dat ik dat pas mag doen als ik minstens 17.000 netto actief heb en een inkomen heb van minstens 35.000Euro ( als ik gepensioneerd ben kom ik er wellicht niet aan)
en als ik aan opties of futures zou willen beginnen moet ik minstens +70.000 netto actief hebben.
Groeten
Dat de Vlamingen analfabeten zijn op het gebied van financiën, is wereldwijd geweten. In alle onderzoeken wordt dit bevestigd.
Maar ik blijf me verbazen dat dit ook het geval is voor de bezoekers van Spaargids. Je zou toch een ietsiepietsie kennis verwachten. Maar neen.
Het feit dat de gegevens van buitenlandse rekeningen gekend zijn bij de Belgische fiscus heeft niets te maken met bitcoin. Het is gewoon het gevolg van CRS waarbij een 100-tal landen hebben afgesproken om aan elkaar de gegevens uit te wisselen van rekeningen op naam van buitenlanders. Bijvoorbeeld: de Belgische fiscus krijgt de gegevens van alle bankrekeningen en levensverzekeringen van de Belgen in die 100 landen.
Je moet je daarom geen zorgen maken. Als dat geen zwart geld is, of geld afkomstig uit misdaad, of voor de financiering van terrorisme, dan is er niets aan de hand.
Als je vergeet om die rekening in je belastingaangifte te vermelden, gaat de fiscus dit misschien naderbij bekijken.
Welke onderzoeken tonen dit aan?
Ik heb eens gelezen in "De Standaard" dat ongeveer vijf procent van de Belgen financieel ongeletterd is.
Als ik verder zoek dan kom ik bij "De Morgen" uit op 4 op de 10...
Laatst gewijzigd door Jamesken op 7 januari 2020, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Tip: voor internationale onderzoeken, zoek eens in het Engels
Dan ben je niet alleen financieel ongeletterd .... gewoon lezen, gaat blijkbaar ook niet goed.
Volgens de jaarlijkse enquetes van De Standaard blijkt dat de lezers van De Standaard slechts 30% scoren op het gebied van financiële kennis. En de lezers van De Standaard worden verondersteld bij de betere te zijn.
NTO, ok bedankt voor de info.
Dat ik financieel ongeletterd ben dat wist ik al langer, maar nu weet ik ook weer dat ik niet goed kan lezen.
Nogmaals bedankt voor deze constructieve opmerkingen.
Een op de twintig Belgen is financieel analfabeet
https://www.standaard.be › dmf20180311_03402528
Mar 12, 2018 - Vijf procent van de Belgen is financieel ongeletterd. Het ontbreekt hen aan de elementaire kennis en de juiste attitudes om financieel ...
Dat ik financieel ongeletterd ben dat wist ik al langer, maar nu weet ik ook weer dat ik niet goed kan lezen.
Nogmaals bedankt voor deze constructieve opmerkingen.
Een op de twintig Belgen is financieel analfabeet
https://www.standaard.be › dmf20180311_03402528
Mar 12, 2018 - Vijf procent van de Belgen is financieel ongeletterd. Het ontbreekt hen aan de elementaire kennis en de juiste attitudes om financieel ...
MEXEM
Helo,
ik heb gisteren een beleggersrekening (margin) geopend bij Mexem. Vandaag werd mijn account bevestigd en verkreeg ik een mail met de modaliteiten om geld te storten. Dit moet namelijk op een duitse bankrekeningnr. van CITIBANK EUROPE PLC, GERMANY BRANCH en met beguinstige 'Interactive Brokers (U.K.) Limited'. verder vragen ze nog om de bank te vermelden vanwaar men transfereert om een interne link te kunnen leggen met hun systeem teneinde de overschrijving vlugger te laten uitvoeren.
Mijn vraag ; is dit normaal ? (geld naar buitenland) en zijn er hier Mexem-klanten die enige feedback, ervaringen hierop kunnen geven ?
Zoals u mag vermoeden ben ik een beetje achterdochtig.
alvast bedankt.
mvg.
ik heb gisteren een beleggersrekening (margin) geopend bij Mexem. Vandaag werd mijn account bevestigd en verkreeg ik een mail met de modaliteiten om geld te storten. Dit moet namelijk op een duitse bankrekeningnr. van CITIBANK EUROPE PLC, GERMANY BRANCH en met beguinstige 'Interactive Brokers (U.K.) Limited'. verder vragen ze nog om de bank te vermelden vanwaar men transfereert om een interne link te kunnen leggen met hun systeem teneinde de overschrijving vlugger te laten uitvoeren.
Mijn vraag ; is dit normaal ? (geld naar buitenland) en zijn er hier Mexem-klanten die enige feedback, ervaringen hierop kunnen geven ?
Zoals u mag vermoeden ben ik een beetje achterdochtig.
alvast bedankt.
mvg.