Vlaamse Energieleverancier
Re: Vlaamse Energieleverancier
mja, het viel mij ook wel wat tegen toen ik dat merkte moet ik zeggen. Maar blijkbaar bij veel leverancier zo dus ja, elders is niet veel beter. En eerlijk gezegd is het sowieso nauwelijks te controleren wat ze aanrekenen hé.
Uiteraard ga ik na een jaar ook weer vergelijken maar als hun andere tariefplannen nog bij de beste zijn blijf ik wel bij hen. Ze hebben mij zelfs gezegd dat het niet zo erg zou zijn mocht ik een paar weken te laat van tariefplan verander want dat het vanaf het 2de jaar toch pro rata is. Dus je betaalt dan enkel die paar weken dat hogere tariefplan. Ik moet wel toegeven dat ik ergens afwacht in hoeverre ze eerlijk zijn en het inderdaad gaat mogelijk zijn om dan gewoon van tariefplan te wijzigen. Maar als ze hun woord niet houden ben ik sowieso wél weg natuurlijk...
Re: Vlaamse Energieleverancier
Om de 6 maanden veranderen is niet altijd interessant. Sommige leveranciers rekenen u immers de vaste vergoeding aan voor een vol jaar, ook als je in de loop van dat jaar vertrekt.
Re: Vlaamse Energieleverancier
Thanks voor de meldingen over de tarieven van VEL.
Ik heb mezelf en 3 families erbij aangesloten.
Na een jaar zal ik het dus weer moeten nakijken met de Vreg-test.
Ik heb mezelf en 3 families erbij aangesloten.
Na een jaar zal ik het dus weer moeten nakijken met de Vreg-test.
Re: Vlaamse Energieleverancier
Ik verander ieder jaar want na 1 jaar korting stijgt je tarief sowieso.
De groepsaankoop is niet de goedkoopste.
Via vreg krijg je geen promoties, via mijnenergie wel.
Ik zoek de 5 besten uit en controleer op de website van de leverancier of die promotie juist is. Lees nog even de kleine letters ivm domiciliering, vaste vergoeding, helpdesk per email of chat etc .. en maak een keuze. Dezelfde leverancier is uitgesloten want promoties zijn meestal enkel voor nieuwe klanten. Zo ben ik dit jaar bij de VEL.
Nu nog afrekening van Eneco afwachten en hopen dat beloofde korting niet vergeten is. ( zoals eens bij Lampiris)
De groepsaankoop is niet de goedkoopste.
Via vreg krijg je geen promoties, via mijnenergie wel.
Ik zoek de 5 besten uit en controleer op de website van de leverancier of die promotie juist is. Lees nog even de kleine letters ivm domiciliering, vaste vergoeding, helpdesk per email of chat etc .. en maak een keuze. Dezelfde leverancier is uitgesloten want promoties zijn meestal enkel voor nieuwe klanten. Zo ben ik dit jaar bij de VEL.
Nu nog afrekening van Eneco afwachten en hopen dat beloofde korting niet vergeten is. ( zoals eens bij Lampiris)
Re: Vlaamse Energieleverancier
Om nu eens een concreet bedrag te noemen : wij betalen voor gas : 24/maand elek 27/maand internet 20/maand water 46/ 3maanden
wij hebben zonnepanelen die ons eigen verbruik overschrijden, het teveel stoken wij op in de winter (nu dus)
wij hebben zonnepanelen die ons eigen verbruik overschrijden, het teveel stoken wij op in de winter (nu dus)
Re: Vlaamse Energieleverancier
Goede tip, met promotie via mijnenergie bij Luminus terecht gekomen, via de vreg kreeg ik VEL.iejoor schreef: ↑15 januari 2020, 09:17 Ik verander ieder jaar want na 1 jaar korting stijgt je tarief sowieso.
De groepsaankoop is niet de goedkoopste.
Via vreg krijg je geen promoties, via mijnenergie wel.
Ik zoek de 5 besten uit en controleer op de website van de leverancier of die promotie juist is. Lees nog even de kleine letters ivm domiciliering, vaste vergoeding, helpdesk per email of chat etc .. en maak een keuze. Dezelfde leverancier is uitgesloten want promoties zijn meestal enkel voor nieuwe klanten. Zo ben ik dit jaar bij de VEL.
Nu nog afrekening van Eneco afwachten en hopen dat beloofde korting niet vergeten is. ( zoals eens bij Lampiris)
Bij beide aanbiedingen hoort het contract na een jaar aanpassen er toch bij.
Maar ja de bijhorende distributiekost is een grote factor van de prijs en distributie kan je niet veranderen. :/
Re: Vlaamse Energieleverancier
BEZINT EER GE BEGINT ...
vorig jaar V-test gedaan, en zowel voor gas en elektriciteit overgeschakeld naar Vlaamse Energieleverancier ... contract ging in op 01/12/2021 ... maandelijks domiciliëringesbedrag was berekend op het jaarverbruik, waar ik voor de zekerheid (prijzen stijgen immers ...) nog 20 euro aan toevoegde (250 euro/maand) . ... op 17/05/2021 kreeg ik plots een afrekening voor de gas en elektriciteit voor de periode 01/12/2021-31/03/2021 (in principe duurste periode van het jaar) ... voor gas een opleg op 4 maanden van 456 euro en voor de elektriciteit een opleg van 62 euro ... mijn voorschotbedrag ging 100 euro naar omhoog (350 euro ...) ..bij nazicht blijkt dat niet enkel de duurste periode in aanmerking werd genomen, maar dat er bijkomend slechts 3 door mij betaalde voorschotten werden afgerekend ipv 4, dit ondanks betalingen op 18/12/2020, 17/01/2021, 18/02/2021 en 18/03/2021 (en na deze afgerekende periode ook nog 18/04/2021 en 18/05/2021) ... belde onmiddellijk na ontvangst afrekeningen (20/05/2021) naar de klantendienst... bij afrekeningen wordt laatste betaling van de periode (in casu maart 2021) NOOIT in aanrekening genomen (begrijpe wie kan ), waardoor er sowieso al een tekort is van 250 euro .... op mijn vraag om de afrekening te laten gebeuren op 01/12/2021 (na 1 jaar), werd mij gezegd dat dit mogelijk was, maar dat dit moest worden voorgelegd aan de hiërarchische overste ... bijkomend wist ze niet of de opleg/afrekeningen nog kon worden tegengehouden (??? ... aanbieding op 01/06/2021, en betaling op 18/06/2021) .... op mail of enig contact wacht ik nog ...
H
eb zonet een en ander nagelezen in contarct, en na opzegtermijn van 30 dagen verlaat ik deze bedriegers ... nnet betalen mvan onterechte facturen = betalen van boetes welek kunnen oplopen tot meer dan 100 euro ...
Nieuw contract zal ingaan op 01/07/2021 ...
Vlaamse Energieleverancier: EEN DURE LES ...
vorig jaar V-test gedaan, en zowel voor gas en elektriciteit overgeschakeld naar Vlaamse Energieleverancier ... contract ging in op 01/12/2021 ... maandelijks domiciliëringesbedrag was berekend op het jaarverbruik, waar ik voor de zekerheid (prijzen stijgen immers ...) nog 20 euro aan toevoegde (250 euro/maand) . ... op 17/05/2021 kreeg ik plots een afrekening voor de gas en elektriciteit voor de periode 01/12/2021-31/03/2021 (in principe duurste periode van het jaar) ... voor gas een opleg op 4 maanden van 456 euro en voor de elektriciteit een opleg van 62 euro ... mijn voorschotbedrag ging 100 euro naar omhoog (350 euro ...) ..bij nazicht blijkt dat niet enkel de duurste periode in aanmerking werd genomen, maar dat er bijkomend slechts 3 door mij betaalde voorschotten werden afgerekend ipv 4, dit ondanks betalingen op 18/12/2020, 17/01/2021, 18/02/2021 en 18/03/2021 (en na deze afgerekende periode ook nog 18/04/2021 en 18/05/2021) ... belde onmiddellijk na ontvangst afrekeningen (20/05/2021) naar de klantendienst... bij afrekeningen wordt laatste betaling van de periode (in casu maart 2021) NOOIT in aanrekening genomen (begrijpe wie kan ), waardoor er sowieso al een tekort is van 250 euro .... op mijn vraag om de afrekening te laten gebeuren op 01/12/2021 (na 1 jaar), werd mij gezegd dat dit mogelijk was, maar dat dit moest worden voorgelegd aan de hiërarchische overste ... bijkomend wist ze niet of de opleg/afrekeningen nog kon worden tegengehouden (??? ... aanbieding op 01/06/2021, en betaling op 18/06/2021) .... op mail of enig contact wacht ik nog ...
H
eb zonet een en ander nagelezen in contarct, en na opzegtermijn van 30 dagen verlaat ik deze bedriegers ... nnet betalen mvan onterechte facturen = betalen van boetes welek kunnen oplopen tot meer dan 100 euro ...
Nieuw contract zal ingaan op 01/07/2021 ...
Vlaamse Energieleverancier: EEN DURE LES ...
Re: Vlaamse Energieleverancier
@aalst230
1. Het is normaal dat je een eindafrekening krijgt, ook al ben je nog geen jaar klant. Dat komt omdat Fluvius voor éénieder een vast jaarlijks meetpunt neemt. Dat zal bij jou dus 1 april zijn.
2. zonder verdere gegevens van hoeveel kWh je verbruik is, kunnen we voor de rest niet veel zeggen of dat nu allemaal veel of weinig is.
3. Vermoedelijk is je laatste voorschot al voor de periode na 1 april en zal die dus bij je volgende eindafrekening meegenomen worden.
1. Het is normaal dat je een eindafrekening krijgt, ook al ben je nog geen jaar klant. Dat komt omdat Fluvius voor éénieder een vast jaarlijks meetpunt neemt. Dat zal bij jou dus 1 april zijn.
2. zonder verdere gegevens van hoeveel kWh je verbruik is, kunnen we voor de rest niet veel zeggen of dat nu allemaal veel of weinig is.
3. Vermoedelijk is je laatste voorschot al voor de periode na 1 april en zal die dus bij je volgende eindafrekening meegenomen worden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Vlaamse Energieleverancier
Is ook mijn strategie: contracten van één jaar of uitzonderlijk langer en daarna, natuurlijk 2 maanden vooraf checken, een nieuwe aanbieder kiezen. (mijnE, Aanbied... bv...). Bij een nieuwe leverancier krijg je dan meestal de "beste" voorwaarden...iejoor schreef: ↑15 januari 2020, 09:17 Ik verander ieder jaar want na 1 jaar korting stijgt je tarief sowieso.
De groepsaankoop is niet de goedkoopste.
Via vreg krijg je geen promoties, via mijnenergie wel.
Ik zoek de 5 besten uit en controleer op de website van de leverancier of die promotie juist is. Lees nog even de kleine letters ivm domiciliering, vaste vergoeding, helpdesk per email of chat etc .. en maak een keuze. Dezelfde leverancier is uitgesloten want promoties zijn meestal enkel voor nieuwe klanten. Zo ben ik dit jaar bij de VEL.
Nu nog afrekening van Eneco afwachten en hopen dat beloofde korting niet vergeten is. ( zoals eens bij Lampiris)
-
- Full Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mar 2008
- Contacteer:
Re: Vlaamse Energieleverancier
Kreeg er nog iemand een mail met een tegoed van een mail als titel eindafrekening en finaal saldo.
Door dit tegoed ben ik een schuldeiser en kan mij op de lijst ervan plaatsen.
Mij inloggen lukt maar veder lukt het niet meer bij mijn schuldvorderingen.
Weet iemand hier raad mee , maw heeft iemand het al wel kunnen invullen?
Door dit tegoed ben ik een schuldeiser en kan mij op de lijst ervan plaatsen.
Mij inloggen lukt maar veder lukt het niet meer bij mijn schuldvorderingen.
Weet iemand hier raad mee , maw heeft iemand het al wel kunnen invullen?
Re: Vlaamse Energieleverancier
Zonder correcte ingave van faillissement lukt het niet.centjessparen schreef: ↑14 juni 2022, 10:02 Kreeg er nog iemand een mail met een tegoed van een mail als titel eindafrekening en finaal saldo.
Door dit tegoed ben ik een schuldeiser en kan mij op de lijst ervan plaatsen.
Mij inloggen lukt maar veder lukt het niet meer bij mijn schuldvorderingen.
Weet iemand hier raad mee , maw heeft iemand het al wel kunnen invullen?
Dus een belletje en vragen naar juiste in te vullen gegevens. (op betrokken website)
Dus de Vlaamse Energie leverancier kan gerust een bvba zijn die men moet invullen.
En men hoeft niet te wachten op een afrekening die nooit komt om zich te melden als schuldeiser.
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 04 mar 2008
- Contacteer:
Re: Vlaamse Energieleverancier
Bedankt
Re: Vlaamse Energieleverancier
Ik kreeg een afrekening van aardgas met 3/4 verbruik in duurste periode van energiekaarten.
Tussen 1 oktober en 7 december 2021 is het verbruik maar 1/4 van totaal verbruik.
3/4 aardgasverbruik was van 1 januari tot half mei 2021
Gas kraan stond dicht van half mei tot begin oktober.
Energiekaarten geven gemiddeld 2 cent per kWh voor eerste periode en 7 cent voor laatste periode.
Is op energkost een verschil van 260 euro minder!!
Ik krijg dat niet in het kopje van curator, hopla weer een dossier naar ombudsdienst.
Hoeveel mensen zullen ze daar afgerippen ?
Tussen 1 oktober en 7 december 2021 is het verbruik maar 1/4 van totaal verbruik.
3/4 aardgasverbruik was van 1 januari tot half mei 2021
Gas kraan stond dicht van half mei tot begin oktober.
Energiekaarten geven gemiddeld 2 cent per kWh voor eerste periode en 7 cent voor laatste periode.
Is op energkost een verschil van 260 euro minder!!
Ik krijg dat niet in het kopje van curator, hopla weer een dossier naar ombudsdienst.
Hoeveel mensen zullen ze daar afgerippen ?
Re: Vlaamse Energieleverancier
Eenieder digitale meter.odbc schreef: ↑2 augustus 2022, 10:35 Ik kreeg een afrekening van aardgas met 3/4 verbruik in duurste periode van energiekaarten.
Tussen 1 oktober en 7 december 2021 is het verbruik maar 1/4 van totaal verbruik.
3/4 aardgasverbruik was van 1 januari tot half mei 2021
Gas kraan stond dicht van half mei tot begin oktober.
Energiekaarten geven gemiddeld 2 cent per kWh voor eerste periode en 7 cent voor laatste periode.
Is op energkost een verschil van 260 euro minder!!
Ik krijg dat niet in het kopje van curator, hopla weer een dossier naar ombudsdienst.
Hoeveel mensen zullen ze daar afgerippen ?
Alle energie rekeningen i.p.v.Voorschot maandelijkse afrekening.
Probleem opgelost.
Estate Guru believer.
Re: Vlaamse Energieleverancier
100% met akkoord.
Zou al 3 maanden veel terug krijgen met de z
n
En aardgas is afgeschaft vanaf april.
Hout voorraad is aangevuld.
Zou al 3 maanden veel terug krijgen met de z

En aardgas is afgeschaft vanaf april.
Hout voorraad is aangevuld.