Yuzzu verzekeringen
Yuzzu verzekeringen
Iemand ervaring met deze verzekeringen? Goede of minder goede. Dit is trouwens mijn eerste officiele post. Ik heb al wat zitten lezen hier maar bij deze. Ik ben Kendrick jongvolwassene die recent begonnen is met zijn financiële verstand.
Ik wil daarom dus overschakelen van mijn verzekeraar naar een budgetvriendelijkere, onbekende die geen reclame maakt. Dus ervaringen indien die er zijn. Welkom.
Ik wil daarom dus overschakelen van mijn verzekeraar naar een budgetvriendelijkere, onbekende die geen reclame maakt. Dus ervaringen indien die er zijn. Welkom.
Re: Yuzzu verzekeringen
Yuzzu is de nieuwe naam voor Touring verzekeringen. Hun grootste voordeel is dat ze goedkoop zijn. Qua kwaliteit zijn er echter veel betere verzekeraars op de Belgische markt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En ze maken wel reclame want ik zag al filmpjes op tv 

vraagje ivm schade aan derde. Moet jij als je schade toebrengt aan een andere zijn goed. Hem de aankoopprijs vergoeden of de aankoopprijs minus afschrijving?
Ik ben tevreden klant van Yuzzu. Waren de enigen die een beetje reactief wouden meedenken toen ik een plaat wou aanvragen maar papieren nog beetje op punt moesten komen. En veruit de goedkoopste. Weet dus niet wat het forumlid met 'Qualiteit' bedoelt maar heb een beter gevoel bij hen dan bij een heel aantal andere autoverzekraars (zeker de banken).
Ben al paar jaar bij YUZZU. BA+ omnium.
Eerste ongeval in recht , aangifte, dag nadien melding dat ik mag laten herstellen...zonder enig probleem mogen laten maken, faktuur gaat rechtstreeks naar de verzekering.
Tweede ongeval in fout ( eigen schade, geen tegenparty), aangifte en dag nadien melding dat ik mag laten herstellen .... zonder enig probleem mogen laten maken,faktuur gaat rechtstreeks naar verzekering.
Eerste ongeval in recht , aangifte, dag nadien melding dat ik mag laten herstellen...zonder enig probleem mogen laten maken, faktuur gaat rechtstreeks naar de verzekering.
Tweede ongeval in fout ( eigen schade, geen tegenparty), aangifte en dag nadien melding dat ik mag laten herstellen .... zonder enig probleem mogen laten maken,faktuur gaat rechtstreeks naar verzekering.
Juist overgestapt van exTouring Verzekeringen naar Corona Verzekeringen.
Op zich niet ontevreden. Klant worden verliep goed. Goede prijs voor auto en moto (combi). Positief was dat indien ik een eerste ongeval had de prijs niet ging stijgen. Soort van joker zonder meerprijs.
Ben de prijzen gaan uitpluizen of te zien over het goedkoper kon. Met mijn zeer beperkt aantal auto-kilometers is Corona voor mijn goedkoper.
Van de zomer vertelde een medewerker van Touring Verzekeringen dat ik een maandje voor het einde van mijn polis kon bellen om mijn actuele meterstand door te geven. Dan kon er een herberekening plaatsvinden en diende ik wat minder te betalen. Was omdat ik dan zou gaan van 'niet meer dan 10 000km' naar niet meer dan '7500 km' (of was het nu 5000km?).
Toen ik begin december naar nu Yuzzu belde om dat te laten aanpassen vertelde de medewerker dat dit niet kon. En dat kon ook niet van de zomer. Kon wel vanaf de vervaldag maar ik was toen al in opzeg.
Ging eigenlijk niet over veel geld maar dat was toch niet leuk.
Polis bij Corona is pas ingegaan. Die hebben mij als nieuwe klant vandaag wel blij verrast. Heb een pakketje ontvangen om in mijn auto te leggen in een stoffen zak; een geel hesje, een thermisch deken, een regenponcho, een notablok en bic en een LED-lamp. En een Europees aanrijdingsformulier. Gebaar dat ik kan waarderen.
Op zich niet ontevreden. Klant worden verliep goed. Goede prijs voor auto en moto (combi). Positief was dat indien ik een eerste ongeval had de prijs niet ging stijgen. Soort van joker zonder meerprijs.
Ben de prijzen gaan uitpluizen of te zien over het goedkoper kon. Met mijn zeer beperkt aantal auto-kilometers is Corona voor mijn goedkoper.
Van de zomer vertelde een medewerker van Touring Verzekeringen dat ik een maandje voor het einde van mijn polis kon bellen om mijn actuele meterstand door te geven. Dan kon er een herberekening plaatsvinden en diende ik wat minder te betalen. Was omdat ik dan zou gaan van 'niet meer dan 10 000km' naar niet meer dan '7500 km' (of was het nu 5000km?).
Toen ik begin december naar nu Yuzzu belde om dat te laten aanpassen vertelde de medewerker dat dit niet kon. En dat kon ook niet van de zomer. Kon wel vanaf de vervaldag maar ik was toen al in opzeg.
Polis bij Corona is pas ingegaan. Die hebben mij als nieuwe klant vandaag wel blij verrast. Heb een pakketje ontvangen om in mijn auto te leggen in een stoffen zak; een geel hesje, een thermisch deken, een regenponcho, een notablok en bic en een LED-lamp. En een Europees aanrijdingsformulier. Gebaar dat ik kan waarderen.
Als je dan al bent overgestapt naar Corona, vraag ik mij af waarom je nog wil weten hoe het bij YUZZU is???
ze kunnen tegenwoordig nogal namen kiezen : Yuzzu en Corona, je zou voor minder een virus krijgen
ze denken dat dat beter verkoopt zeker ?
ze denken dat dat beter verkoopt zeker ?
Ik kom van corona en eigenlijk niet tevreden van. Het zou gaan om brand en familiale verzekeringGiskart schreef: ↑17 februari 2020, 20:35 Juist overgestapt van exTouring Verzekeringen naar Corona Verzekeringen.
Er stond in mijn post qua kwaliteit en dus niet 'qualiteit'. Maar om op uw vraag te antwoorden. Ik heb er in de praktijk een aantal zeer slechte ervaringen mee gehad met dossiers waarbij er een aanzienlijke letselschade was en er erg moeilijk werd gedaan over provisies, hulp van derden, pretium doloris, etc. Het kan echter zijn dat ze goedkope dossiers wel goed afhandelen.DIKKELU schreef: ↑17 februari 2020, 19:41 Ik ben tevreden klant van Yuzzu. Waren de enigen die een beetje reactief wouden meedenken toen ik een plaat wou aanvragen maar papieren nog beetje op punt moesten komen. En veruit de goedkoopste. Weet dus niet wat het forumlid met 'Qualiteit' bedoelt maar heb een beter gevoel bij hen dan bij een heel aantal andere autoverzekraars (zeker de banken).
Ik denk dat je met de laatste post de nagel op de kop slaat
een ongeval al dan niet in fout waarbij de papieren (aanrijdingsformulier) volledig en correct worden ingevuld zal bij elke maatschappij vlot afgehandeld worden.
Maar speciale gevallekes zoals 'beiden stonden stil', voor beiden groen, beiden reden achteruit en natuurlijk de lichamelijke schade... dat is een ander verhaal.
Een dossierbeheerder van een directe verzekeraar die totaal geen persoonlijke band heeft maar één doel : zo snel en goedkoop mogelijk het dossier afsluiten. Ze worden er op geëvalueerd ook.
Het is voor een dossierbeheerder een heel ander verhaal als er plots een gezicht wordt op geplakt.
een ongeval al dan niet in fout waarbij de papieren (aanrijdingsformulier) volledig en correct worden ingevuld zal bij elke maatschappij vlot afgehandeld worden.
Maar speciale gevallekes zoals 'beiden stonden stil', voor beiden groen, beiden reden achteruit en natuurlijk de lichamelijke schade... dat is een ander verhaal.
Een dossierbeheerder van een directe verzekeraar die totaal geen persoonlijke band heeft maar één doel : zo snel en goedkoop mogelijk het dossier afsluiten. Ze worden er op geëvalueerd ook.
Het is voor een dossierbeheerder een heel ander verhaal als er plots een gezicht wordt op geplakt.
Ik heb ook eens een simulatie gemaakt voor Yuzzu maar die komt duurder uit dan dat ik nu heb dus in mijn ogen en persoonlijk niet goedkoop. ( wel natuurlijk dezelfde dekkingen proberen te selecteren ).
Om ter zake te komen. De dekking is goed. Ik ben toch -13 procent goedkoper af. Heb inmiddels getekend, nu nog wachten op de afhandeling en hopelijk nooit nodig.

Pas op voor Yuzu, ze lokken je met een lage prijs, en het volgende jaar doen verhogen ze de prijs met 10% (zonder schadegeval)
Als je dan een offerte opvraagt, staat in de offerte nog de oorspronkelijke prijs zonder verhoging.
Je zou dan aangetekend moeten opzeggen, en terug een identieke polis bestellen om geen prijsverhoging op je dak te krijgen.
Als je dan een offerte opvraagt, staat in de offerte nog de oorspronkelijke prijs zonder verhoging.
Je zou dan aangetekend moeten opzeggen, en terug een identieke polis bestellen om geen prijsverhoging op je dak te krijgen.