poll : gaat Belgie ook in lock-down
Re: poll : gaat Belgie ook in lock-down
Van achter mijn pc leek het een goed idee.
Vandaag in de tuin alles overkijkend .. ik heb verdomd weinig zin om dat gras weg te werken, het zit hard en vast.. de spade is redelijk bot.. ik ken er niks van.. en over 1 of 2 jaar moet ik dan opnieuw gras zaaien.
- Onze grond is niet echt goed voor eender welke aanplanting.
- Ik heb wel kippen maar zie niet echt mesthopen.
- Jullie zeggen dat gewone aardappelen verre van ideaal zijn. Ik heb momenteel maximum 2 kilo aardappelen in huis , redelijke grote. Ik ga die wel opeten.
- Ik moet mijn quarantaine doorbreken als ik pootgoed of koemest wil gaan halen.
Ik ga hier in de streek wel eens naar een landbouwer waar ik nog andere dingen koop, patatten kopen.
Als de aardappelen volgend jaar het dubbel kosten : tot daar aan toe.
Ik eet tegenwoordig erg weinig aardappelen. Ik ga het me riskeren denk ik.
Vandaag in de tuin alles overkijkend .. ik heb verdomd weinig zin om dat gras weg te werken, het zit hard en vast.. de spade is redelijk bot.. ik ken er niks van.. en over 1 of 2 jaar moet ik dan opnieuw gras zaaien.
- Onze grond is niet echt goed voor eender welke aanplanting.
- Ik heb wel kippen maar zie niet echt mesthopen.
- Jullie zeggen dat gewone aardappelen verre van ideaal zijn. Ik heb momenteel maximum 2 kilo aardappelen in huis , redelijke grote. Ik ga die wel opeten.
- Ik moet mijn quarantaine doorbreken als ik pootgoed of koemest wil gaan halen.
Ik ga hier in de streek wel eens naar een landbouwer waar ik nog andere dingen koop, patatten kopen.
Als de aardappelen volgend jaar het dubbel kosten : tot daar aan toe.
Ik eet tegenwoordig erg weinig aardappelen. Ik ga het me riskeren denk ik.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Stick to the plan

Je moet echt niet beginnen moestuinieren omdat het goedkoper zou zijn. Moest ik mijn uren en materiaal rekenen denk ik niet dat ik goedkoper zou uitkomen dan in de winkel. En alleszins niet als ik half West-Vlaanderen moet doorkruisen om voor €4 plantaardappelen te kopen

Neen, je moet dan doen uit goesting en voor de voldoening die je smaakt als er iets uit eigen tuin op je bord ligt. Maar die betere smaak kan natuurlijk ook volledig ingebeeld zijn

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
DISGUSTINGCarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2020, 09:46Een foto zegt meer dan duizend woorden:
Nog los van het totale negeren van de social distancing die deze hoge heren wel aan het plebs opleggen zie je op de achtergrond ons Meyrem een orgasme krijgen.
Als het klopt dat een bevolking de leiders krijgt die het verdient zijn we blijkbaar toch wel een heel zwak volk.
Deze politiekers zijn dolblij dat ze weer iets gekregen hebben waar ze zich kunnen achter verstoppen. Nadat het uitmelken van de bankencrisis als reden voor niet-kloppende begrotingen toch wel wat uitgemolken begon te worden hebben ze nu een nieuwe uitvlucht: de corona-crisis. Het komende decennium zal het verder uitpersen van de Vlaming steeds weggemasseerd worden met: 't is de schuld van Corona. De sossen zitten een tijdje safe![]()
En dan die op de achtergrond zegt alles: it aint over till the fat lady sings...
Zolang bepaalde (vlaamse) partijen 'en block' gaan voor de postjes zal dit blijven duren.BEspaar schreef: ↑19 maart 2020, 18:02DISGUSTINGCarpeNoctem schreef: ↑19 maart 2020, 09:46
Een foto zegt meer dan duizend woorden:
Nog los van het totale negeren van de social distancing die deze hoge heren wel aan het plebs opleggen zie je op de achtergrond ons Meyrem een orgasme krijgen.
Als het klopt dat een bevolking de leiders krijgt die het verdient zijn we blijkbaar toch wel een heel zwak volk.
Deze politiekers zijn dolblij dat ze weer iets gekregen hebben waar ze zich kunnen achter verstoppen. Nadat het uitmelken van de bankencrisis als reden voor niet-kloppende begrotingen toch wel wat uitgemolken begon te worden hebben ze nu een nieuwe uitvlucht: de corona-crisis. Het komende decennium zal het verder uitpersen van de Vlaming steeds weggemasseerd worden met: 't is de schuld van Corona. De sossen zitten een tijdje safe![]()
En dan die op de achtergrond zegt alles: it aint over till the fat lady sings...
Het is aan ons om dit in het collectief geheugen te prenten en bij de volgende officiële verkiezingen hieraan te denken en dit de nodige gevolgen te geven of wat wij daar aan willen geven.
In nederland gaan ze zon hoge kosten niet hebben. The few dont outway the means.
Zoals ik in de corona thread daarnet reeds schreef vraag ik mij af of we onze grenzen niet beter zou sluiten voor verkeer van personen en alleen goederen bvb pakketten van Amazon etc.. nog toelaten. Vooral Oost-EU landen doen dit al maar bvb ook Duitsland.
Hier in Belgie worden nu vrij strenge maatregelen opgelegd zoals samenscholingsverbod en politiecontrole maar is het niet zo dat vooral in Nederland (en Luxemburg) men dit niet nog doet en het allemaal nog vrijblijvend is?
Zijn daarnaast in Frankrijk de maatregelen even streng dus dat men alleen voor het noodzakelijke buiten mag en politie daar op toeziet?

Hier in Belgie worden nu vrij strenge maatregelen opgelegd zoals samenscholingsverbod en politiecontrole maar is het niet zo dat vooral in Nederland (en Luxemburg) men dit niet nog doet en het allemaal nog vrijblijvend is?
Zijn daarnaast in Frankrijk de maatregelen even streng dus dat men alleen voor het noodzakelijke buiten mag en politie daar op toeziet?

- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
In Frankrijk is men nog strenger dan hier, zelfs om te sporten moet je binnen de 500 meter van je woning blijven, zoniet onmiddellijk boete van 375 €.
Heb meer problemen met de Hollanders en hun beleid, we zouden onmiddellijk de grens hermetisch moeten afsluiten met die klojo's en dat gedurende minstens één jaar.
PinkPanter, vergeet wel niet, we gaan Nederland nog nodig hebben voor de goedkope uiercrème en paracetamol...
je zit hier nog altijd op spaargids hé
je zit hier nog altijd op spaargids hé

Ik zeg al jaren dat ik graag een dikke, hoge muur om dat olland heen zou zien. Fijn vast te stellen dat er meer en meer gelijkgezinden zijn.PinkPanther1970 schreef: ↑20 maart 2020, 08:44 Heb meer problemen met de Hollanders en hun beleid, we zouden onmiddellijk de grens hermetisch moeten afsluiten met die klojo's en dat gedurende minstens één jaar.

The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik ben toch fan van de Nederlandse aanpak (niet alleen als het op corona aankomt). Maar ik ben dan ook een groot/heel-nederlander.GreenDean schreef: ↑20 maart 2020, 10:33Ik zeg al jaren dat ik graag een dikke, hoge muur om dat olland heen zou zien. Fijn vast te stellen dat er meer en meer gelijkgezinden zijn.PinkPanther1970 schreef: ↑20 maart 2020, 08:44 Heb meer problemen met de Hollanders en hun beleid, we zouden onmiddellijk de grens hermetisch moeten afsluiten met die klojo's en dat gedurende minstens één jaar.![]()
Mijn afkeer van ollanders is heel persoonlijk en op jarenlange ervaringen gebaseerd. Maar ze weten wel van aanpakken, zoveel is zeker, en dat mag ook wel eens gezegd worden.PhoenixFire schreef: ↑20 maart 2020, 12:43 Ik ben toch fan van de Nederlandse aanpak (niet alleen als het op corona aankomt). Maar ik ben dan ook een groot/heel-nederlander.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Jaja. Met 39 procent meer doden in 24h weten ze van aanpakken. Ze doen maar wat, de een zegt zus, de ander zegt zo. Ondertussen zijn bij de 2994 besmettingen 725 hulpverleners. Goed aangepakt.
Zwakke en voorbarige conclusie FTP. Daarbij is de kans zeer reëel dat het virus door Belgische grensbewoners bij hen binnen gebracht werd. Als de crisis straks voorbij is, mogen er conclusies en lessen getrokken worden. Momenteel spreken de profs zichzelf en elkaar zelfs tegen, dus allemaal prietpraat van media-beluste 'kenners'.