controle van "blijf in uw kot"
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: controle van "blijf in uw kot"
Idd, zo intriest dat het grappig wordt.jeff schreef: ↑29 maart 2020, 17:26 Bekijk dit hilarisch fragment uit het vrt-journaal van 28/3. Als je niet wist dat het "echt" is en dat het uit het vrt-journaal komt, dan zou je denken dat je naar In de gloria zit te kijken. De politieman: "Als ze hier vandaag niet aangetroffen worden, dan zullen ze misschien wel de volgende dagen wel worden aangetroffen".![]()
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28 ... rs-aan-de/

Dit is vele Vasco da Gamabruggen te ver

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
En die mensen hebben gewoon de verwarming laten opstaan .... of ze zitten ondertussen in hun atoomschuilkelder onder de Caravan.
Misschien gaan ze met hun drones 's nachts (het wordt de komende dagen koud) wel controleren of je verwarming wel opstaat. Indien niet, dan vinden ze dat je niet in je kot bent en dus in overtreding.
Dju, en ik zet de verwarming nu net niet meer op omdat mijn appartement overdag al goed wordt verwarmd door het lentezonnetje.

Dju, en ik zet de verwarming nu net niet meer op omdat mijn appartement overdag al goed wordt verwarmd door het lentezonnetje.
Dit was vanavond een item in terzake (canvas) en daaruit bleek dat ze toch anders tewerk gaan en wel de volledige bevolking volgen. Mijn gedachtengang blijft dus overeind. Vreemd dat dit dan niet werd opgeworpen bij de zogenaamde deskundigen in die reportage (om hun ballonnetje te doorprikken). Zijn dat deskundigen of verkopers? Bij uitbreiding charlatans dus want ik kan wat ze zeggen eigenlijk alleen maar als verkooppraatjes beschouwen, om zichzelf in de markt te zetten. Of ben ik toch maar een zonderling?RGiskard schreef: ↑29 maart 2020, 09:43De telecomoperatoren hebben een steekproef van de belgische bevolking, namelijk iedereen met een gsm.
Ze hebben helemaal geen data nodig over de volledige bevolking. Het volgende volstaat:
1. Data van voldoende belgen, uniform gespreid over heel België.
2. De assumptie dat belgen zonder gsm de maatregelen even goed volgen als belgen met gsm.
Bij een politieke peiling gaat men ook niet iedereen bevragen hoor. Men kiest er een groot genoeg aantal uit, en neemt aan dat hun gedrag te veralgemenen is.
Nee hoor, wat ik zeg klopt (en is semi-compatibel met wat jij zegt): "De telecomoperatoren hebben een steekproef van de belgische bevolking, namelijk iedereen met een gsm."jeff schreef: ↑30 maart 2020, 20:37Dit was vanavond een item in terzake (canvas) en daaruit bleek dat ze toch anders tewerk gaan en wel de volledige bevolking volgen. Mijn gedachtengang blijft dus overeind. Vreemd dat dit dan niet werd opgeworpen bij de zogenaamde deskundigen in die reportage (om hun ballonnetje te doorprikken). Zijn dat deskundigen of verkopers? Bij uitbreiding charlatans dus want ik kan wat ze zeggen eigenlijk alleen maar als verkooppraatjes beschouwen, om zichzelf in de markt te zetten. Of ben ik toch maar een zonderling?RGiskard schreef: ↑29 maart 2020, 09:43
De telecomoperatoren hebben een steekproef van de belgische bevolking, namelijk iedereen met een gsm.
Ze hebben helemaal geen data nodig over de volledige bevolking. Het volgende volstaat:
1. Data van voldoende belgen, uniform gespreid over heel België.
2. De assumptie dat belgen zonder gsm de maatregelen even goed volgen als belgen met gsm.
Bij een politieke peiling gaat men ook niet iedereen bevragen hoor. Men kiest er een groot genoeg aantal uit, en neemt aan dat hun gedrag te veralgemenen is.
De operatoren volgen iedereen met een gsm. Niet de hele bevolking, wel een heel grote steekproef.
Voorbeelden van personen die niet gevolg worden zijn o.a. pasgeborenen, mijn oma, gevangenen, ...
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Dit lijkt wel een bezetting. Belgisch luchtruim zo goed als leeg.
https://www.flightradar24.com/49.72,5.74/6
https://www.flightradar24.com/49.72,5.74/6
Dat pasgeborenen, -12jarigen, hoogbejaarden en gevangenen zich niet ver zullen verplaatsen of een groot aantal van deze categorieën niet zonder begeleiding, is de logica zelve.RGiskard schreef: ↑30 maart 2020, 21:14Nee hoor, wat ik zeg klopt (en is semi-compatibel met wat jij zegt): "De telecomoperatoren hebben een steekproef van de belgische bevolking, namelijk iedereen met een gsm."jeff schreef: ↑30 maart 2020, 20:37
Dit was vanavond een item in terzake (canvas) en daaruit bleek dat ze toch anders tewerk gaan en wel de volledige bevolking volgen. Mijn gedachtengang blijft dus overeind. Vreemd dat dit dan niet werd opgeworpen bij de zogenaamde deskundigen in die reportage (om hun ballonnetje te doorprikken). Zijn dat deskundigen of verkopers? Bij uitbreiding charlatans dus want ik kan wat ze zeggen eigenlijk alleen maar als verkooppraatjes beschouwen, om zichzelf in de markt te zetten. Of ben ik toch maar een zonderling?
De operatoren volgen iedereen met een gsm. Niet de hele bevolking, wel een heel grote steekproef.
Voorbeelden van personen die niet gevolg worden zijn o.a. pasgeborenen, mijn oma, gevangenen, ...
Maar als je in die reportage hoort wat ze als mogelijkheid zien als men een verplaatsing doet die een bepaalde grens overschrijdt, nl een sms met een waarschuwing sturen! Dan denk ik, hoe absurder/ingrijpender kan je het nog bedenken? Volgende stap is: bij controle door politie krijg je de vraag: "Heeft U geen sms ontvangen?" Dat kan alleen als iedereen een gsm heeft die ook nog altijd aanstaat. Gaan ze dat dan verplichten?

Hebben de zelfverklaarde deskundigen uit de reportage en de reportagemaker daar ook aan gedacht? Ik ben nieuwsgierig naar hun oplossing hiervoor.

Uit De Standaard:
“Een 51-jarige inwoner van Lasne werd tegengehouden toen hij met zijn fiets op weg was naar de Leeuw van Waterloo. Hij zei tegen de agenten dat hij honderd keer de trappen van het monument wilde beklimmen. De man moet een boete van 250 euro betalen.”
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200330_04907125
Ok, het was geen slim idee, maar 250 euro voor wat die beste man misschien in een vlaag een goed idee vond? Ik blijf ook in mijn kot maar met die boetes vind ik soms dat ze ook serieus aan het overdrijven zijn.
En waarom mag wandelen, maar skateboarden dan weer niet? Ik volg het niet hoor.
“Een 51-jarige inwoner van Lasne werd tegengehouden toen hij met zijn fiets op weg was naar de Leeuw van Waterloo. Hij zei tegen de agenten dat hij honderd keer de trappen van het monument wilde beklimmen. De man moet een boete van 250 euro betalen.”
Ok, het was geen slim idee, maar 250 euro voor wat die beste man misschien in een vlaag een goed idee vond? Ik blijf ook in mijn kot maar met die boetes vind ik soms dat ze ook serieus aan het overdrijven zijn.
Was echt zielig!CarpeNoctem schreef: ↑29 maart 2020, 18:04Idd, zo intriest dat het grappig wordt.jeff schreef: ↑29 maart 2020, 17:26 Bekijk dit hilarisch fragment uit het vrt-journaal van 28/3. Als je niet wist dat het "echt" is en dat het uit het vrt-journaal komt, dan zou je denken dat je naar In de gloria zit te kijken. De politieman: "Als ze hier vandaag niet aangetroffen worden, dan zullen ze misschien wel de volgende dagen wel worden aangetroffen".![]()
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03/28 ... rs-aan-de/![]()
Dit is vele Vasco da Gamabruggen te ver![]()
Ik vraag me af wat de wettelijke grond daarvoor is.DIKKELU schreef: ↑30 maart 2020, 22:45 Uit De Standaard:
De politie zal waarschijnlijk argumenteren dat hij op weg was naar lichaamsbeweging, en dat fysieke activiteit dus niet het hoofddoel van zijn verplaatsing was.
Omtrent skateboarden, ik vraag me af waarom dat niet zou mogen. Het ministrieel besluit van 23 maart 2020 omtrent corona legt volgende maatregelen op:
Art. 5. Worden verboden:
- de samenscholingen;
- [...]
- [...]
- [...]
In afwijking van het eerste lid, worden toegestaan:
- [...]
- [...], de beoefening
van een individuele fysieke activiteit of met de familieleden die onder
hetzelfde dak wonen of telkens een zelfde vriend, dit alles met respect
van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon.
Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is
verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te
bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van
dringende redenen zoals:
- [...]
- [...]
- [...]
- [...]
- [...]
- Situaties bedoeld in artikel 5, alinea 2.
Nergens een vermelding naar welke activiteit dit moet zijn. Iemand die weet waar de correcte wettekst te vinden is die dit verbiedt?
Probeer maar eens in beroep te gaan als je een gasboete krijgt... Veel succes..
In het andere als je gedaagt wordt zullen de straffen veel hoger zijn, zal je als je verdedigs wil worden een advokaat moeten betalen,en één dag verlof nemen om naar de rechtbank te gaan...
In het andere als je gedaagt wordt zullen de straffen veel hoger zijn, zal je als je verdedigs wil worden een advokaat moeten betalen,en één dag verlof nemen om naar de rechtbank te gaan...
Dat ritje heb ik al eens gemaakt met een onterechte verkeersboete. Resultaat: tijd, geld en moeite kwijt om uiteindelijk alsnog een veroordeling te krijgen voor iets wat je niet gedaan hebt.ludo schreef: ↑31 maart 2020, 07:44 Probeer maar eens in beroep te gaan als je een gasboete krijgt... Veel succes..
Ik heb dat eens gedaan. Ik heb mezelf verdedigd en ik ben vrijgesproken.
Het ging over een zware overtreding die ik m.i. niet had begaan en een onvolledig PV daarover.
De sleutel tot het succes in zo'n dingen ligt bij weten of je het kan halen of verkeerd gedacht hebben.
Ik denk dat er hier ruimte is voor veel interpretatie en dat moet in het voordeel van de gedaagde zijn.
Aan de andere kant gaat de geest van de rechtspraak tegen iedereen gekant zijn die verbaliseerd wordt.
Maar in een rechtsstaat die naam waardig moet je je aan de wet houden, niet aan de regeltjes die iedereen er zelf bij verzint.
Het ging over een zware overtreding die ik m.i. niet had begaan en een onvolledig PV daarover.
De sleutel tot het succes in zo'n dingen ligt bij weten of je het kan halen of verkeerd gedacht hebben.
Ik denk dat er hier ruimte is voor veel interpretatie en dat moet in het voordeel van de gedaagde zijn.
Aan de andere kant gaat de geest van de rechtspraak tegen iedereen gekant zijn die verbaliseerd wordt.
Maar in een rechtsstaat die naam waardig moet je je aan de wet houden, niet aan de regeltjes die iedereen er zelf bij verzint.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 31 maart 2020, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.