Wouter Beke zijn welverdiende C4 ?
Re: Wouter Beke zijn welverdiende C4 ?
Dat Beke niet rechtstreeks op een vraag antwoordt is toch te verwachten; hij is een beroepspoliticus.
Besparingen. Al jaren wordt er bespaard op ziekte-uitkeringen, mutualiteiten worden financieel beloond als ze mensen doorsturen naar de VDAB en financieel gestraft als ze dat in onvoldoende mate doen. België loop wat dat betreft achter op landen als UK, Spanje, Nederland, ... maar de tendens is wel duidelijk.
Wat de verontwaardiging betreft, ik geloof dat de Engelse term daarvoor woke is. Migranten komen al decennia naar Europa, de Middellandse zee is voor hen al evenlang een massagraf. Niemand kon het wat schelen tot er een foto gepubliceerd werd van een aangespoeld jongetje en toen werd het een wedstrijd om om ter meeste verontwaardiging te tonen. Er wordt al jaren bespaard in de gezondheidszorg, chronisch zieken leven in voortdurende onzekerheid, de wachtrijen worden langer, ... en veel aandacht krijgt dat niet, maar als er dan een blank kindje met een genetische afwijking 2 miljoen nodig heeft voor een behandeling die niet terugbetaald wordt, dan is het plots een schandaal. Bespaar me al dat narcistisch gedoe.
Besparingen. Al jaren wordt er bespaard op ziekte-uitkeringen, mutualiteiten worden financieel beloond als ze mensen doorsturen naar de VDAB en financieel gestraft als ze dat in onvoldoende mate doen. België loop wat dat betreft achter op landen als UK, Spanje, Nederland, ... maar de tendens is wel duidelijk.
Wat de verontwaardiging betreft, ik geloof dat de Engelse term daarvoor woke is. Migranten komen al decennia naar Europa, de Middellandse zee is voor hen al evenlang een massagraf. Niemand kon het wat schelen tot er een foto gepubliceerd werd van een aangespoeld jongetje en toen werd het een wedstrijd om om ter meeste verontwaardiging te tonen. Er wordt al jaren bespaard in de gezondheidszorg, chronisch zieken leven in voortdurende onzekerheid, de wachtrijen worden langer, ... en veel aandacht krijgt dat niet, maar als er dan een blank kindje met een genetische afwijking 2 miljoen nodig heeft voor een behandeling die niet terugbetaald wordt, dan is het plots een schandaal. Bespaar me al dat narcistisch gedoe.
woke:
the act of being very pretentious about how much you care about a social issue
Alles staat en valt met tests. No tests (*), no glory.
(*) betrouwbare
(*) betrouwbare
De beste manier om géén fouten te maken, is niet beginnen..
Inderdaad Ludo. En ook, wat weten wij wat er allemaal achter de schermen wel en niet gedaan is. Mss heeft kabinet Beke al weken of maanden gesmeekt voor beschermende kleding personeel. Misschien was federaal er een akkoord om 100.000 extra tests te bestellen maar zijn ze nooit aangekomen.
Wat men wel heel lang gedaan heeft is de kalmte bewaard. Het alles komt goed verhaal uitgestraald, ook al wisten ze mss wel dit loopt fout.
Geen paniek zaaien is imo ook een taak van de regering als het toch anders aan het lopen is.
We zullen wel zien achteraf. Zal wel genoeg discussie komen wat men in de toekomst beter kan doen.
Oei voelt ge u aangesproken.
Ooit al eens gelezen waarover het juist gaat euthanasie.( wat , hoe , wanneer )
Is het zelfde conservatief denken bij abortus.
(mag niet van de kerk , we brengen dan maar een heel zwaar gehandicapte op de wereld, de kost is voor de gemeenschap)
Waarom neemt in deze de kerk geen verantwoordelijkheid.
Iets verbieden en een ander voor de kosten laten opdraaien. ( Sinter Klaaske spelen )
Wie in goede gezondheid is geen probleem.
Levens kwaliteit is waar het om gaat.
En er is nog steeds de vrije keuze.
Het onnodig rekken bij bvb mensen in coma , bvb zwaar dementerend (dito zwaar hulpbehoevend )
Zou u anders eens voorstellen ga eens een paar dagen vrijwilligers werk doen in zo een centra.
Gaan u met open armen ontvangen.
En misschien dat ge dan snapt waar het over gaat.
Blijft dan nog wat het aan de gemeenschap kost , of zouden die middelen niet nuttiger kunnen ingezet worden.
Of bent u in de toekomst voorstander van 5 dagen kliniek kost dan 500.000 dollar.
Is er automatisch een schifting , geen centen geen hulp.
Is dit wat als ge oudere later wilt meemaken.
Estate Guru believer.
zoals gewoonlijk heeft iemand die nooit zelf gewerkt heeft in een woon zorgcentrum en vooral niet met dementen een duidelijke mening wat er wel of niet moet gebeuren.
als u daar een week gewerkt hebt denkt u volledig anders over recht op waardig leven of sterven. Waarbij ik niet gezegd heb dat elke demente moet ge- euthanaseerd worden, verre van mijn mening!
In de bejaardenzorg gebeuren dagelijks zeer zinvolle zaken en spijtig genoeg ook zeer zinloze zaken.
dank platin voor meer realistische reactie
als u daar een week gewerkt hebt denkt u volledig anders over recht op waardig leven of sterven. Waarbij ik niet gezegd heb dat elke demente moet ge- euthanaseerd worden, verre van mijn mening!
In de bejaardenzorg gebeuren dagelijks zeer zinvolle zaken en spijtig genoeg ook zeer zinloze zaken.
dank platin voor meer realistische reactie
-
anonymous
Er zijn er hier veel die wel een idee hebben hoe ze op een ander zouden moeten werken, uiteraard zonder enige kennis van zaken. Meestal zijn ze dan ook nog eens jaloers op de ander zijn voordelen. Ik denk niet dat er tegenwoordig nog veel jaloers zijn op verplegend personeel.
Respect voor het werk dat je doet.
Respect voor het werk dat je doet.
dank u flattwin
-
anonymous9
Persoonlijk ook al een paar keer mottig geworden op deze site omdat men er zo luchtig overgaat dat de meeste doden bij de bejaarden vallen. Zelfs nog verder, het idee van een survival of the fittest waarin het "nuttig" zou zijn dat deze mensen "verdwijnen." Het zijn zij wellicht die het hardst roepen om nog meer besparingen in de zorgsector. Een dergelijke vorm van het ontbreken van elke empathie is omdat ze er geen enkele voeling mee hebben, anders is die psychopathologisch.
Akkoord, maarMoreOrLess schreef: ↑9 april 2020, 17:48 Persoonlijk ook al een paar keer mottig geworden op deze site omdat men er zo luchtig overgaat dat de meeste doden bij de bejaarden vallen. Zelfs nog verder, het idee van een survival of the fittest waarin het "nuttig" zou zijn dat deze mensen "verdwijnen."
1) het probleem van de vergrijzing wordt door geen enkele politicus aangepakt terwijl dit virus dat wel doet.
2) liever een 80+'er die een volwaardig leven heeft gehad dan een tiener die sterft. (Liefst niemand, overigens)
3) ik ben mordicus tegen het rekken van het leven wanneer het leven een lijdensweg is geworden. (Ik ben zelfs voorstander voor de vrije verkoop van een zelfmoord pil voor eender wie, maar dat is uiteraard niet haalbaar omdat die misbruikt zou worden door moordenaars)
Fakkel, uw punt 1) !!!!!!!!!!!
Heel ongelukkig geformuleerd.
Heel ongelukkig geformuleerd.
Ik hoop als jij ooit oud wordt er dan anders zal overdenken en blij zal zijn dat goed verzorgd wordt want dit egoisme van u is eroverplatin schreef: ↑9 april 2020, 09:29Oei voelt ge u aangesproken.
Ooit al eens gelezen waarover het juist gaat euthanasie.( wat , hoe , wanneer )
Is het zelfde conservatief denken bij abortus.
(mag niet van de kerk , we brengen dan maar een heel zwaar gehandicapte op de wereld, de kost is voor de gemeenschap)
Waarom neemt in deze de kerk geen verantwoordelijkheid.
Iets verbieden en een ander voor de kosten laten opdraaien. ( Sinter Klaaske spelen )
Wie in goede gezondheid is geen probleem.
Levens kwaliteit is waar het om gaat.
En er is nog steeds de vrije keuze.
Het onnodig rekken bij bvb mensen in coma , bvb zwaar dementerend (dito zwaar hulpbehoevend )
Zou u anders eens voorstellen ga eens een paar dagen vrijwilligers werk doen in zo een centra.
Gaan u met open armen ontvangen.
En misschien dat ge dan snapt waar het over gaat.
Blijft dan nog wat het aan de gemeenschap kost , of zouden die middelen niet nuttiger kunnen ingezet worden.
Of bent u in de toekomst voorstander van 5 dagen kliniek kost dan 500.000 dollar.
Is er automatisch een schifting , geen centen geen hulp.
Is dit wat als ge oudere later wilt meemaken.
-
anonymous9
Waarom zou vergrijzing een "probleem" zijn? Dat is een verwarring tussen economie en menselijkheid. Dat keiharde neoliberalisme heeft onze samenleving voor velen onmenselijk gemaakt. Want wat na de "eliminatie" van de bejaarden? Dan de chronisch zieken, de werklozen, de daklozen? Overigens vind ik het ook getuigen van een gebrek aan empathie dat als men ziet hoe gruwelijk de dood is van mensen die sterven aan Covid-19 u dit een "aanpak" noemt die u steunt
Waar gaat u de grens leggen? Alleen bij 80+ ers? Of ook bij 75-jarigen of 70-jarigen? Wie bepaalt wat een "volwaardig leven" is? En een tiener die zwaar gehandicapt is, wat dan? Ik vind dat er maar één criterium zou mogen zijn, en dat is of de persoon zelf vindt dat zijn leven nog waardevol is. Ik heb een moeder van in de 80. Zij is kunstenares. Haar atelier is al tientallen jaren haar lust en haar leven. Haar kunst is zeker gegeerd. Zij hoopt de 100 te halen, zo graag leeft ze. Is dat een "voltooid leven"?2) liever een 80+'er die een volwaardig leven heeft gehad dan een tiener die sterft. (Liefst niemand, overigens)
De Pil van Drion is in Nederland al 30 jaar het onderwerp van debat. Deze bestaat uit 2 pillen die met een paar dagen ertussen maar mogen genomen worden, en dit door mensen die de 75 voorbij zijn. Geen idee of dat dan geschikt is voor moordenaars. Het probleem hierbij is dat zoveel mensen tijdelijk een doodswens hebben die later dan terug verdwijnt. Vele van die mensen zijn later zeer blij dat ze nog leven.3) ik ben mordicus tegen het rekken van het leven wanneer het leven een lijdensweg is geworden. (Ik ben zelfs voorstander voor de vrije verkoop van een zelfmoord pil voor eender wie, maar dat is uiteraard niet haalbaar omdat die misbruikt zou worden door moordenaars)
Dat het zinloos is een leven te rekken dat een uitzichtloze lijdensweg is geworden, daar ben ik volledig mee akkoord.