Maaltijdcheques "witwassen"
Re: Maaltijdcheques "witwassen"
Ik ken een aantal restaurants die het wel accepteren, maar dit niet aan de grote klok hangen.
Hier zijn doorgaans hogere kosten aan gekoppeld dan voor klassieke Bancontact-betalingen.
In principe kan elke handelaar wel via zijn/haar bestaande terminal elektronische MC's accepteren, mits het afsluiten van een bijkomend abonnement via Sodexo/Edenred/...
Ludo,
Misschien zijn er in jouw buurt geen deelnemende restaurants, maar hier in Sint-Niklaas wel hoor. Gewone brasseries.
Verkopen op 2dehands? Of je kan misschien opteren voor wat luxeproducten te kopen in de supermarkt van betere kwaliteit.
Vroeger kon je Paypal gift cards kopen, geld direct op je Paypal zetten en daarna naar je bank overschrijven.
Helaas gaat dit niet meer zo ver ik weet...
Wel vermoed ik dat dit nog kan met Google cards, geld op je Google account zetten en dan laten uitbetalen naar een rekening.
Scammers in India gebruiken dit vaak...
De precieze details om dit te doen weet ik ook niet, mogelijk dat Paypal hier ook voor iets tussen zit.
Wel vermoed ik dat dit nog kan met Google cards, geld op je Google account zetten en dan laten uitbetalen naar een rekening.
De precieze details om dit te doen weet ik ook niet, mogelijk dat Paypal hier ook voor iets tussen zit.
Slim, deze optie ga ik eens onderzoeken bij AH of Colruyt volgende keerHermit schreef: ↑13 april 2020, 10:45 Vroeger kon je Paypal gift cards kopen, geld direct op je Paypal zetten en daarna naar je bank overschrijven.

Desnoods koop ik er Bol.com-kaarten mee, daar krijg ik gemiddeld wel €150-200 per maand gespendeerd.
Wel oppassen dat U daarmee geen fraude pleegt,dit is strafbaar.
In Colruyt kan je alles kopen met maaltijdcheques...
Ook wat je laat klaarleggen via collishop. (weet niet hoe het nu zit in coronatijden)
Ook wat je laat klaarleggen via collishop. (weet niet hoe het nu zit in coronatijden)
interessant topic
Nu is het probleem nog groter geworden omdat je enkel nog voedingsproducten kan kopen met maaltijdcheques.
Nu is het probleem nog groter geworden omdat je enkel nog voedingsproducten kan kopen met maaltijdcheques.
Via Uber Eats en Deliveroo kan je bij een aantal restaurants betalen met maaltijdcheques en ik vermoed dat als je zelf afhaalt bepaalde restaurants het ook wel zullen aanvaarden.
Ik vind het eigenlijk erg dat onze "volks"vertegenwoordigers opleggen dat we met ons loon niet meer kunnen doen wat we zelf willen.
Sodexo en co hebben blijkbaar goede politieke vriendjes, dat ze de politiek (die door ons verkozen wordt) zover krijgen om een deel van ons loon aan hen af te staan, en ons ook nog eens verplichten van een deel van ons loon bij handelaars uit te geven die meewerken aan deze Sodexo maffia.
Gewoon een deel van het loon belastingsvrij uitbetalen zou te eenvoudig zijn, en te nadelig voor de politieke vriendjes.
Sodexo en co hebben blijkbaar goede politieke vriendjes, dat ze de politiek (die door ons verkozen wordt) zover krijgen om een deel van ons loon aan hen af te staan, en ons ook nog eens verplichten van een deel van ons loon bij handelaars uit te geven die meewerken aan deze Sodexo maffia.
Gewoon een deel van het loon belastingsvrij uitbetalen zou te eenvoudig zijn, en te nadelig voor de politieke vriendjes.
In België is er reeds meer dan 9000 Euro per jaar belastingvrij.
Waarom hebben we al die uitzonderingen (die telkens maar door een deel van de belastingsbetalers kunnen gebruikt worden) nodig.
Waarom hebben we al die uitzonderingen (die telkens maar door een deel van de belastingsbetalers kunnen gebruikt worden) nodig.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Omwille van sturing...
Maar voor mijn part mag het ook allemaal veel eenvoudiger hoor
Maar voor mijn part mag het ook allemaal veel eenvoudiger hoor

Electronische maaltijdcheques is een gedrocht van jewelste.. Geld is geld, en je zou er alles mee moeten kunnen kopen, zolang het geld maar rolt ...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik vind vooral de (electronische) EcoCheques onhandig.
Maar waar het omgaat is dat dat eigenlijk allemaal knutselwerkjes zijn om de belasting voor werkenden te verminderen...
Op zich geen slecht idee, de manier waarop is nog iets anders inderdaad
Maar waar het omgaat is dat dat eigenlijk allemaal knutselwerkjes zijn om de belasting voor werkenden te verminderen...
Op zich geen slecht idee, de manier waarop is nog iets anders inderdaad