Pakje verzenden alternatief Bpost
Re: Pakje verzenden alternatief Bpost
In de bib kost het me 10 cent. Die is niet gek veel verder dan het postpunt. Blijft beste optie. Ik vind het helaas dat het in ht postpunt toveel meer kost.ludo schreef: ↑19 april 2020, 15:090,70 zal allezins pakske minder zijn dan die 2 euro die jij zegt te betalen.
En als je thuis toch geen printer nodig hebt, is 0,70 allezins goedkoper dan er een goedkope printer van 50 euro voor te kopen,met risico dat je inkt uitdroogt omdat je hem heel weinig gebruikt en je nieuwe cartridges moet kopen.
Dus ben je met die kost van 0,70 heel goedkoop gesteld.. Zal voor jou dan de beste en goedkoopste keuze zijn..Toch??
Alternatief is het bij een vriend gaan uitprinten.. is nog goedkoper als je de slijt van je banden of schoenzolen niet meerekend..
Kent iemand printers die je zelf kan bijvullen en die betaalbaar zijn?
KendrickR schreef: ↑19 april 2020, 15:28In de bib kost het me 10 cent. Die is niet gek veel verder dan het postpunt. Blijft beste optie. Ik vind het helaas dat het in ht postpunt toveel meer kost.ludo schreef: ↑19 april 2020, 15:09
0,70 zal allezins pakske minder zijn dan die 2 euro die jij zegt te betalen.
En als je thuis toch geen printer nodig hebt, is 0,70 allezins goedkoper dan er een goedkope printer van 50 euro voor te kopen,met risico dat je inkt uitdroogt omdat je hem heel weinig gebruikt en je nieuwe cartridges moet kopen.
Dus ben je met die kost van 0,70 heel goedkoop gesteld.. Zal voor jou dan de beste en goedkoopste keuze zijn..Toch??
Alternatief is het bij een vriend gaan uitprinten.. is nog goedkoper als je de slijt van je banden of schoenzolen niet meerekend..
Kent iemand printers die je zelf kan bijvullen en die betaalbaar zijn? Zal er eens een draadje van maken in besparingtips.
Een postpunt moet de printer - inkt - papier -electriciteit ook betalen, en jij zou willen dat het gratis is
?
In de bib krijgen ze daar subsidies voor, die doorgerekend worden aan de burger in zijn " gemeentebelasting " je merkt het niet, maar je betaald er wel voor.

In de bib krijgen ze daar subsidies voor, die doorgerekend worden aan de burger in zijn " gemeentebelasting " je merkt het niet, maar je betaald er wel voor.
Wat voor onzin is dat nu weer.ludo schreef: ↑19 april 2020, 16:06 Een postpunt moet de printer - inkt - papier -electriciteit ook betalen, en jij zou willen dat het gratis is?
In de bib betaal je ook, 10 of 15 cent per A4. Dat dekt de kost voor het papier en de gebruikte inkt.
De subsidies (gewest en gemeente) die ze krijgen is voor de personeelskosten, collectievorming (aankoop boeken, cd's, tijdschriften,..) en werkingskosten. En belastingen, gemeente of gewest, die betaal je sowieso, ook al maak je geen gebruik van de bibfaciliteiten (waarbij het afprinten verwaarloosbaar is in het geheel)
Afdruk in de bib kan je zelf doen via een terminal die verbonden is op hun netwerk. Daar heb je zelfs de hulp van een bibmedewerker niet voor nodig, zelfs niet voor de afrekening van de afdruk (toch niet bij ons in de bib)
Tja man, met U kun je niet redeneren...jeff schreef: ↑19 april 2020, 17:37Wat voor onzin is dat nu weer.ludo schreef: ↑19 april 2020, 16:06 Een postpunt moet de printer - inkt - papier -electriciteit ook betalen, en jij zou willen dat het gratis is?
In de bib betaal je ook, 10 of 15 cent per A4. Dat dekt de kost voor het papier en de gebruikte inkt.
De subsidies (gewest en gemeente) die ze krijgen is voor de personeelskosten, collectievorming (aankoop boeken, cd's, tijdschriften,..) en werkingskosten. En belastingen, gemeente of gewest, die betaal je sowieso, ook al maak je geen gebruik van de bibfaciliteiten (waarbij het afprinten verwaarloosbaar is in het geheel)
Afdruk in de bib kan je zelf doen via een terminal die verbonden is op hun netwerk. Daar heb je zelfs de hulp van een bibmedewerker niet voor nodig, zelfs niet voor de afrekening van de afdruk (toch niet bij ons in de bib)
Wat houden werkingskosten in volgens U dan???
Voor 10/ 15 cent kan je nog geen vel A4 papier kopen..
Heb eigen drukkerij gehad, zal de inkoopprijzen per palet van 100.000 vel A4 dan wel kennen.
Ga jij in de toekomst uw velleke A4 dan maar in de bib printen, uw probleem opgelost..
0.63 cent per vel bij de eerste de beste die ik opzoek voor niet - goedkope Double A. Gekocht per doos van 2500 stuks.
Wit product papier is goedkoper maar heeft nadelen. Makkelijk onder de 0,5 cent per vel als je een pak van 500 vellen koopt.
Ik denk dat je je misrekend hebt ?
@Ludo:
Werkingskosten: telefoonkosten, elektriciteitsuitgaven, onderhoud...,alles dus wat nodig is om de ALGEHELE werking van de bib te verzekeren
En wat de kost van A4 papier betreft: even gegoogled en kan dat al kopen bij kruidvat voor €2,99 voor 500 vellen (print©). Dat is 300 cent voor 500 vellen of 0,6 cent (!) per vel, ook elders voor niet meer dan 1 eurocent per blad.
10/15 eurocent per kopie in de bib is dus wel ruim kostendekkend in tegenstelling tot wat je me probeert wijs te maken (of heb jij dan altijd veel te veel betaald voor je papier).
Als je onzin verkoopt, is het maar normaal dat je tegenwind krijgt. Al weet ik dat je dat niet graag hebt en steeds, kost wat kost, je gelijk tracht te halen.
Werkingskosten: telefoonkosten, elektriciteitsuitgaven, onderhoud...,alles dus wat nodig is om de ALGEHELE werking van de bib te verzekeren
En wat de kost van A4 papier betreft: even gegoogled en kan dat al kopen bij kruidvat voor €2,99 voor 500 vellen (print©). Dat is 300 cent voor 500 vellen of 0,6 cent (!) per vel, ook elders voor niet meer dan 1 eurocent per blad.
10/15 eurocent per kopie in de bib is dus wel ruim kostendekkend in tegenstelling tot wat je me probeert wijs te maken (of heb jij dan altijd veel te veel betaald voor je papier).
Als je onzin verkoopt, is het maar normaal dat je tegenwind krijgt. Al weet ik dat je dat niet graag hebt en steeds, kost wat kost, je gelijk tracht te halen.
Zou wel eens kunnen dak verkeerd gerekend heb.haelewyn schreef: ↑19 april 2020, 17:580.63 cent per vel bij de eerste de beste die ik opzoek voor niet - goedkope Double A. Gekocht per doos van 2500 stuks.
Wit product papier is goedkoper maar heeft nadelen. Makkelijk onder de 0,5 cent per vel als je een pak van 500 vellen koopt.
Ik denk dat je je misrekend hebt ?
Een palet van 100.000 vel A4 wit papier inkopen via groothandel kost incl. btw rond de 600 euro
Laatst gewijzigd door ludo op 19 april 2020, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Aankoop boeken + herstellen , om ze uit te lenen zal je ook wel iets moeten betalen vermoedt ik??jeff schreef: ↑19 april 2020, 18:12 @Ludo:
Aankoop printer + inkt/toner + vervangen drumkit + elec + papier, dan is het logisch dat je er ook iets voor betaald, en dan ge je met 10 cent/vel kostprijs niet toekomen denk ik?
Meestal is er dan ook een ALL IN onderhouds kontrakt op ( inkt/toner,drumkit - herstelling ) en dan betaal je per kopy x cent aan de leverancier. Exclusief het papier..
Ik weet dat je in een copyshop evenveel voor een kopie betaalt als bij ons in de bib: 15 eurocent.
En daar moet ze machines ook afschrijven, elekr.verbruik en is er ook verbruik van inkt/toner en drumkit die door klant moet betaald worden. De rest wat je vermeld is niet specifiek gerelateerd aan kostprijs kopie (boeken?, uitleen, elektr.)
Prijs voor een fotokopie in de bib is dus niet onderbetaald of (gedeeltelijk) gedekt door subsidies.
Case closed.
En daar moet ze machines ook afschrijven, elekr.verbruik en is er ook verbruik van inkt/toner en drumkit die door klant moet betaald worden. De rest wat je vermeld is niet specifiek gerelateerd aan kostprijs kopie (boeken?, uitleen, elektr.)
Prijs voor een fotokopie in de bib is dus niet onderbetaald of (gedeeltelijk) gedekt door subsidies.
Case closed.
Ik heb wat in gang gezet...
Bij ons in de bib is het 10 cent. Is dan, en daar ben ik blij om, op gerecycleerd papier. Ik wil het helemaal niet gratis. Ik zei gewoon dat ik het jammer vind dat het niet tegen redelijke prijs in het punt kan gedrukt worden.

Zo had ik het ook begrepen. Waarom zou je in de bib meer moeten betalen dan 10/15 eurocent per kopie? Dat is evenveel als in de eerste de beste copyshop en daar moet die prijs zeker kostendekkend zijn (papier, toner, onderhoud, elekt., personeel,...) en is dat zelfs voldoende om er winst op te maken of op zijn minst te overleven.
Waarom moeten ze dan bij bpost zo veel meer vragen voor een print? Om één enkele reden: ze willen daar forse winst op nemen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ik heb aangetoond dat je door in de bib af te drukken dit geenszins (gedeeltelijk) gesubsidieerd is door andere belastingbetalers.
Dus niets om je schuldig over te voelen al willen sommigen ons aanpraten dat we hiervan profiteren.
Waarom moeten ze dan bij bpost zo veel meer vragen voor een print? Om één enkele reden: ze willen daar forse winst op nemen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ik heb aangetoond dat je door in de bib af te drukken dit geenszins (gedeeltelijk) gesubsidieerd is door andere belastingbetalers.
Dus niets om je schuldig over te voelen al willen sommigen ons aanpraten dat we hiervan profiteren.
Als een werkuur hen 20 euro kost (30 cent per minuut ongeveer) rekenen ze dat uiteraard duurder door.
Vanuit de zakelijke hoek bekeken denk ik niet dat ze daar veel winst willen op nemen.
Ze willen door een hogere prijs mensen gewoon ontraden om hun blad in de post te laten afdrukken.
Er is een prijs voor alles zelf doen. Er is er een voor alles aan het loket doen...
Mij lijkt dat logisch. Het verschil tussen je pakket in een automaat stoppen of de langdurige piste in een kantoor....
Een copy center maakt kopjes. Zij moeten dat met andere woorden snel en goed kunnen doen.
Waarom zou de beenhouwer dat product aan dezelfde concurrentiële prijs moeten leveren ? Of de post ? Kopjes maken is niet hun core business. Net als de banken willen ze mensen uit de kantoren houden.
Vanuit de zakelijke hoek bekeken denk ik niet dat ze daar veel winst willen op nemen.
Ze willen door een hogere prijs mensen gewoon ontraden om hun blad in de post te laten afdrukken.
Er is een prijs voor alles zelf doen. Er is er een voor alles aan het loket doen...
Mij lijkt dat logisch. Het verschil tussen je pakket in een automaat stoppen of de langdurige piste in een kantoor....
Een copy center maakt kopjes. Zij moeten dat met andere woorden snel en goed kunnen doen.
Waarom zou de beenhouwer dat product aan dezelfde concurrentiële prijs moeten leveren ? Of de post ? Kopjes maken is niet hun core business. Net als de banken willen ze mensen uit de kantoren houden.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Gisternamiddag een pakje besteld op een Nederlandse website, vanmorgen al netjes aangeboden door PostNL 

- PinkPanther1970
- Full Member
- Contacteer:
Vorige week een pakje besteld, verstuurd vorige dinsdag (vanuit Frankrijk)... Levering via bpost, moest vandaag geleverd worden volgens site verkoper.
Site bpost: "pakje wordt klaargemaakt door verkoper"...
Daar gaan we weer. Ben die nietsnutten kotsbeu. Al maanden aan een stuk dat dingen gestolen worden, verdwijnen, ...
Site bpost: "pakje wordt klaargemaakt door verkoper"...
Daar gaan we weer. Ben die nietsnutten kotsbeu. Al maanden aan een stuk dat dingen gestolen worden, verdwijnen, ...