Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Pakje verzenden alternatief Bpost

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
KendrickR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KendrickR
Verstuur privébericht

Re: Pakje verzenden alternatief Bpost

• Citeer

Bericht door KendrickR » 19 april 2020, 15:28

ludo schreef: ↑19 april 2020, 15:09
KendrickR schreef: ↑19 april 2020, 14:42

Hoezo gratis... aankoop printer, inkt, papier. Je moet er ook de plaats voor hebben. Lijkt mij niet gratis. Laten uitprinten voor 0.7 euro... Dat is niet niks na 10 etiketjes.
0,70 zal allezins pakske minder zijn dan die 2 euro die jij zegt te betalen.
En als je thuis toch geen printer nodig hebt, is 0,70 allezins goedkoper dan er een goedkope printer van 50 euro voor te kopen,met risico dat je inkt uitdroogt omdat je hem heel weinig gebruikt en je nieuwe cartridges moet kopen.
Dus ben je met die kost van 0,70 heel goedkoop gesteld.. Zal voor jou dan de beste en goedkoopste keuze zijn..Toch??
Alternatief is het bij een vriend gaan uitprinten.. is nog goedkoper als je de slijt van je banden of schoenzolen niet meerekend..
In de bib kost het me 10 cent. Die is niet gek veel verder dan het postpunt. Blijft beste optie. Ik vind het helaas dat het in ht postpunt toveel meer kost.

Kent iemand printers die je zelf kan bijvullen en die betaalbaar zijn?

KendrickR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KendrickR
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KendrickR » 19 april 2020, 15:28

KendrickR schreef: ↑19 april 2020, 15:28
ludo schreef: ↑19 april 2020, 15:09
0,70 zal allezins pakske minder zijn dan die 2 euro die jij zegt te betalen.
En als je thuis toch geen printer nodig hebt, is 0,70 allezins goedkoper dan er een goedkope printer van 50 euro voor te kopen,met risico dat je inkt uitdroogt omdat je hem heel weinig gebruikt en je nieuwe cartridges moet kopen.
Dus ben je met die kost van 0,70 heel goedkoop gesteld.. Zal voor jou dan de beste en goedkoopste keuze zijn..Toch??
Alternatief is het bij een vriend gaan uitprinten.. is nog goedkoper als je de slijt van je banden of schoenzolen niet meerekend..
In de bib kost het me 10 cent. Die is niet gek veel verder dan het postpunt. Blijft beste optie. Ik vind het helaas dat het in ht postpunt toveel meer kost.

Kent iemand printers die je zelf kan bijvullen en die betaalbaar zijn? Zal er eens een draadje van maken in besparingtips.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 19 april 2020, 16:06

Een postpunt moet de printer - inkt - papier -electriciteit ook betalen, en jij zou willen dat het gratis is ????
In de bib krijgen ze daar subsidies voor, die doorgerekend worden aan de burger in zijn " gemeentebelasting " je merkt het niet, maar je betaald er wel voor.

jeff
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jeff » 19 april 2020, 17:37

ludo schreef: ↑19 april 2020, 16:06 Een postpunt moet de printer - inkt - papier -electriciteit ook betalen, en jij zou willen dat het gratis is ????
In de bib krijgen ze daar subsidies voor, die doorgerekend worden aan de burger in zijn " gemeentebelasting " je merkt het niet, maar je betaald er wel voor.
Wat voor onzin is dat nu weer.
In de bib betaal je ook, 10 of 15 cent per A4. Dat dekt de kost voor het papier en de gebruikte inkt.
De subsidies (gewest en gemeente) die ze krijgen is voor de personeelskosten, collectievorming (aankoop boeken, cd's, tijdschriften,..) en werkingskosten. En belastingen, gemeente of gewest, die betaal je sowieso, ook al maak je geen gebruik van de bibfaciliteiten (waarbij het afprinten verwaarloosbaar is in het geheel)
Afdruk in de bib kan je zelf doen via een terminal die verbonden is op hun netwerk. Daar heb je zelfs de hulp van een bibmedewerker niet voor nodig, zelfs niet voor de afrekening van de afdruk (toch niet bij ons in de bib)

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 19 april 2020, 17:44

jeff schreef: ↑19 april 2020, 17:37
ludo schreef: ↑19 april 2020, 16:06 Een postpunt moet de printer - inkt - papier -electriciteit ook betalen, en jij zou willen dat het gratis is ????
Wat voor onzin is dat nu weer.
In de bib betaal je ook, 10 of 15 cent per A4. Dat dekt de kost voor het papier en de gebruikte inkt.
De subsidies (gewest en gemeente) die ze krijgen is voor de personeelskosten, collectievorming (aankoop boeken, cd's, tijdschriften,..) en werkingskosten. En belastingen, gemeente of gewest, die betaal je sowieso, ook al maak je geen gebruik van de bibfaciliteiten (waarbij het afprinten verwaarloosbaar is in het geheel)
Afdruk in de bib kan je zelf doen via een terminal die verbonden is op hun netwerk. Daar heb je zelfs de hulp van een bibmedewerker niet voor nodig, zelfs niet voor de afrekening van de afdruk (toch niet bij ons in de bib)
Tja man, met U kun je niet redeneren...
Wat houden werkingskosten in volgens U dan???
Voor 10/ 15 cent kan je nog geen vel A4 papier kopen..
Heb eigen drukkerij gehad, zal de inkoopprijzen per palet van 100.000 vel A4 dan wel kennen.

Ga jij in de toekomst uw velleke A4 dan maar in de bib printen, uw probleem opgelost..

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 19 april 2020, 17:58

ludo schreef: ↑19 april 2020, 17:44
Heb eigen drukkerij gehad, zal de inkoopprijzen per palet van 100.000 vel A4 dan wel kennen.
0.63 cent per vel bij de eerste de beste die ik opzoek voor niet - goedkope Double A. Gekocht per doos van 2500 stuks.
Wit product papier is goedkoper maar heeft nadelen. Makkelijk onder de 0,5 cent per vel als je een pak van 500 vellen koopt.
Ik denk dat je je misrekend hebt ?

jeff
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jeff » 19 april 2020, 18:12

@Ludo:
Werkingskosten: telefoonkosten, elektriciteitsuitgaven, onderhoud...,alles dus wat nodig is om de ALGEHELE werking van de bib te verzekeren
En wat de kost van A4 papier betreft: even gegoogled en kan dat al kopen bij kruidvat voor €2,99 voor 500 vellen (print&copy). Dat is 300 cent voor 500 vellen of 0,6 cent (!) per vel, ook elders voor niet meer dan 1 eurocent per blad.
10/15 eurocent per kopie in de bib is dus wel ruim kostendekkend in tegenstelling tot wat je me probeert wijs te maken (of heb jij dan altijd veel te veel betaald voor je papier).
Als je onzin verkoopt, is het maar normaal dat je tegenwind krijgt. Al weet ik dat je dat niet graag hebt en steeds, kost wat kost, je gelijk tracht te halen.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 19 april 2020, 18:13

haelewyn schreef: ↑19 april 2020, 17:58
ludo schreef: ↑19 april 2020, 17:44
0.63 cent per vel bij de eerste de beste die ik opzoek voor niet - goedkope Double A. Gekocht per doos van 2500 stuks.
Wit product papier is goedkoper maar heeft nadelen. Makkelijk onder de 0,5 cent per vel als je een pak van 500 vellen koopt.
Ik denk dat je je misrekend hebt ?
Zou wel eens kunnen dak verkeerd gerekend heb.
Een palet van 100.000 vel A4 wit papier inkopen via groothandel kost incl. btw rond de 600 euro
Laatst gewijzigd door ludo op 19 april 2020, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 19 april 2020, 18:18

jeff schreef: ↑19 april 2020, 18:12 @Ludo:
Werkingskosten: telefoonkosten, elektriciteitsuitgaven, onderhoud...,alles dus wat nodig is om de ALGEHELE werking van de bib te verzekeren
En wat de kost van A4 papier betreft: even gegoogled en kan dat al kopen bij kruidvat voor €2,99 voor 500 vellen (print&copy). Dat is 300 cent voor 500 vellen of 0,6 cent (!) per vel, ook elders voor niet meer dan 1 eurocent per blad.
10/15 eurocent per kopie in de bib is dus wel ruim kostendekkend in tegenstelling tot wat je me probeert wijs te maken (of heb jij dan altijd veel te veel betaald voor je papier).
Als je onzin verkoopt, is het maar normaal dat je tegenwind krijgt. Al weet ik dat je dat niet graag hebt en steeds, kost wat kost, je gelijk tracht te halen.
Aankoop boeken + herstellen , om ze uit te lenen zal je ook wel iets moeten betalen vermoedt ik??
Aankoop printer + inkt/toner + vervangen drumkit + elec + papier, dan is het logisch dat je er ook iets voor betaald, en dan ge je met 10 cent/vel kostprijs niet toekomen denk ik?
Meestal is er dan ook een ALL IN onderhouds kontrakt op ( inkt/toner,drumkit - herstelling ) en dan betaal je per kopy x cent aan de leverancier. Exclusief het papier..

jeff
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jeff » 19 april 2020, 18:30

Ik weet dat je in een copyshop evenveel voor een kopie betaalt als bij ons in de bib: 15 eurocent.
En daar moet ze machines ook afschrijven, elekr.verbruik en is er ook verbruik van inkt/toner en drumkit die door klant moet betaald worden. De rest wat je vermeld is niet specifiek gerelateerd aan kostprijs kopie (boeken?, uitleen, elektr.)
Prijs voor een fotokopie in de bib is dus niet onderbetaald of (gedeeltelijk) gedekt door subsidies.
Case closed.

KendrickR
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KendrickR
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KendrickR » 20 april 2020, 06:11

Ik heb wat in gang gezet... ;) Bij ons in de bib is het 10 cent. Is dan, en daar ben ik blij om, op gerecycleerd papier. Ik wil het helemaal niet gratis. Ik zei gewoon dat ik het jammer vind dat het niet tegen redelijke prijs in het punt kan gedrukt worden.

jeff
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jeff
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jeff » 20 april 2020, 06:58

Zo had ik het ook begrepen. Waarom zou je in de bib meer moeten betalen dan 10/15 eurocent per kopie? Dat is evenveel als in de eerste de beste copyshop en daar moet die prijs zeker kostendekkend zijn (papier, toner, onderhoud, elekt., personeel,...) en is dat zelfs voldoende om er winst op te maken of op zijn minst te overleven.

Waarom moeten ze dan bij bpost zo veel meer vragen voor een print? Om één enkele reden: ze willen daar forse winst op nemen. Dat is hun goed recht natuurlijk, maar ik heb aangetoond dat je door in de bib af te drukken dit geenszins (gedeeltelijk) gesubsidieerd is door andere belastingbetalers.
Dus niets om je schuldig over te voelen al willen sommigen ons aanpraten dat we hiervan profiteren.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 20 april 2020, 08:24

Als een werkuur hen 20 euro kost (30 cent per minuut ongeveer) rekenen ze dat uiteraard duurder door.
Vanuit de zakelijke hoek bekeken denk ik niet dat ze daar veel winst willen op nemen.
Ze willen door een hogere prijs mensen gewoon ontraden om hun blad in de post te laten afdrukken.
Er is een prijs voor alles zelf doen. Er is er een voor alles aan het loket doen...
Mij lijkt dat logisch. Het verschil tussen je pakket in een automaat stoppen of de langdurige piste in een kantoor....

Een copy center maakt kopjes. Zij moeten dat met andere woorden snel en goed kunnen doen.
Waarom zou de beenhouwer dat product aan dezelfde concurrentiële prijs moeten leveren ? Of de post ? Kopjes maken is niet hun core business. Net als de banken willen ze mensen uit de kantoren houden.

Jiraisking
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jiraisking
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jiraisking » 20 april 2020, 09:57

Gisternamiddag een pakje besteld op een Nederlandse website, vanmorgen al netjes aangeboden door PostNL :)

PinkPanther1970
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer PinkPanther1970
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door PinkPanther1970 » 20 april 2020, 10:28

Vorige week een pakje besteld, verstuurd vorige dinsdag (vanuit Frankrijk)... Levering via bpost, moest vandaag geleverd worden volgens site verkoper.
Site bpost: "pakje wordt klaargemaakt door verkoper"...

Daar gaan we weer. Ben die nietsnutten kotsbeu. Al maanden aan een stuk dat dingen gestolen worden, verdwijnen, ...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

34 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy