wanneer gaan de banken weer open?
Re: wanneer gaan de banken weer open?
Voor die heel kleine minderheid die niet digitaal kan of wil bankieren kunnen ze geen heel kantorennet openhouden. Wat wel mogelijk is, is dat ze nog een paar bankkantoren laten bestaan in grote steden die zulke loketverrichtingen doen maar waarvoor de klanten zich dan wel een heel eind zullen moeten verplaatsen.
'Je moet online bankieren op je computer thuis, niet aan een automaat in het kantoor."
waarom niet?
'Geld afhalen is toch een essentiële verrichting dus mag je je gerust verplaatsen naar de bank.
Dus oudere mensen of mensen die niet digitaal bankieren kunnen perfect aan hun geld, dat was toch je vraag?'
welke banken bedoel je? ik denk niet dat gij nu (lockdown,banken gesloten) zomaar een afspraak kunt maken om geld aan de loket te krijgen.
bv. uittreksels printen bij Argenta Leuven was ook niet mogelijk,nu heb ik gelezen dat tussen 9-12 kunt gij bellen en als niemand is mocht gij uittreksels printen. Argenta Heverlee mag niet ondanks dat uittreksels printer staat 1 meter van de buitendeur en echte kantoor is 30 meter verder,dus zeer veilig.Ik heb een mail gestuurd in verband uittreksels printen en hij wil weten wie ik ben en heeft gevraagd mijn rekeningnummer te geven,ik heb hem mijn rekeningnummer gestuurd en ik heb niets meer van hem gehoord. Het kan zijn omdat ik geen klant van het agentschap ben.
geld afhalen kan ik aan de bankautomaten.het probleem is geld overschrijven van spaarrekening naar zichtrekening als de automaten online bankieren niet goed functioneren.Bij Argenta kunt gij een overschrijvingsformulier in de brievenbus steken. Ik heb een gratis formule bij ING en ik heb geen overschrijvingsformulier gekregen ...
Ik was verrast dat onlinebankieren aan bankautomaten bij ING zo ingewikkeld was.
waarom niet?
'Geld afhalen is toch een essentiële verrichting dus mag je je gerust verplaatsen naar de bank.
Dus oudere mensen of mensen die niet digitaal bankieren kunnen perfect aan hun geld, dat was toch je vraag?'
welke banken bedoel je? ik denk niet dat gij nu (lockdown,banken gesloten) zomaar een afspraak kunt maken om geld aan de loket te krijgen.
bv. uittreksels printen bij Argenta Leuven was ook niet mogelijk,nu heb ik gelezen dat tussen 9-12 kunt gij bellen en als niemand is mocht gij uittreksels printen. Argenta Heverlee mag niet ondanks dat uittreksels printer staat 1 meter van de buitendeur en echte kantoor is 30 meter verder,dus zeer veilig.Ik heb een mail gestuurd in verband uittreksels printen en hij wil weten wie ik ben en heeft gevraagd mijn rekeningnummer te geven,ik heb hem mijn rekeningnummer gestuurd en ik heb niets meer van hem gehoord. Het kan zijn omdat ik geen klant van het agentschap ben.
geld afhalen kan ik aan de bankautomaten.het probleem is geld overschrijven van spaarrekening naar zichtrekening als de automaten online bankieren niet goed functioneren.Bij Argenta kunt gij een overschrijvingsformulier in de brievenbus steken. Ik heb een gratis formule bij ING en ik heb geen overschrijvingsformulier gekregen ...
Ik was verrast dat onlinebankieren aan bankautomaten bij ING zo ingewikkeld was.
Laatst gewijzigd door janu op 30 april 2020, 23:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet online bankieren op je computer thuis, niet aan een automaat in het kantoor.
Ik zie dat je je vorig bericht aangepast hebt en er op mijn vraag hierboven hebt geantwoord.
Omdat op je bureaustoel thuis veel comfortabeler is dan rechtstaande in een kantoor. Thuis kun je alle tijd nemen om op je gemak je zaken in te vullen, wanneer je maar wil en zonder je te moeten verplaatsen.
Een ing lion account ?
Ik weet niet of je wel overschrijvingsformulieren zou willen.
Je betaalt al minstens 2,00 euro kosten per overschrijving,
en dan moet je nog opletten dat je geen 9,68 euro (extra?) aangerekend wordt wegens 'manuele betaling'...
https://www.ing.be/static/legacy/SiteCo ... nNewNL.pdf
Gisteren nog probleemloos mijn uittreksels gaan printen in het plaatselijke Argenta kantoor. Je moet wel tussen 9 en 12 gaan.
In ons Argenta kantoor kan je quasi permanent ( denk tussen 6 en 23 uur ) geld afhalen en rekeninguittreksels afdrukken omdat beide toestellen in een algemene ruimte staan tussen de toegangsdeur tot het bankgebouw en de eigenlijke toegangsdeur van het kantoor waar de bedienden zitten. Is wel voor ieder kantoor verschillend, zo kan je in het kantoor van de naburige gemeente wel geld afhalen omdat dat toestel aan de gevel hangt maar geen rekeninguittreksels afdrukken want dat toestel staat binnen in het bankkantoor.
Geld afhalen is bij ons buiten in de gevel.
Om uittreksels te printen moet je binnengaan, waar een soort wachtzaal is. Daar is ook de deur naar het loket, en verder naar de kantoren voor afspraken.
Vroeger was dit beperkt tot de openingsuren, nu van 9 tot 12.
Om uittreksels te printen moet je binnengaan, waar een soort wachtzaal is. Daar is ook de deur naar het loket, en verder naar de kantoren voor afspraken.
Vroeger was dit beperkt tot de openingsuren, nu van 9 tot 12.
annetje,pas sinds kort kunt gij uittreksels printen tussen tussen 9-12, waar staat een bankautomaat buiten een Argenta Leuven?
Poulidor: waar bevindt zich dat kantoor ? voor Argenta is het zeer uitzonderlijk.
Poulidor: waar bevindt zich dat kantoor ? voor Argenta is het zeer uitzonderlijk.
Je hebt het hier eigenlijk over 'selfbanking' wat niet hetzelfde is als wat normaal gezien bedoeld wordt met 'onlinebankieren'.
Als je hier op dit forum kunt komen, dan zou je ook je bankzaken op je eigen computer moeten kunnen doen.
-
mockingbird
- Jr. Member

- Contacteer:
Soms nog makkelijker dan het bankieren via een pc is via een app op bijvoorbeeld een tablet zodat het scherm groter en duidelijker is. Als je inderdaad kan inloggen en posten op dit forum, zou dat kinderspel moeten zijn.
Voor dat je online kan bankieren moet je eerst een aanvraag tot online bankieren doen en een specifieke inlog/activatie code van je bank krijgen,zonder gaat dat niet lukken..
ik heb wel online bankieren maar ongeveer een week geleden als ik inlog dan werd mijn scherm volledig bezet door bladzijde 'Business Bank' ik kon niet verder, tweede keer geprobeerd weer mijn scherm bezet door bladzijde Business bank, een derde keer geprobeerd en pas dan kon ik mijn scherm van online bankieren zien. Het was een slechte ervaringen en dus had ik geen vertrouwen meer in online bankieren van ING. daardoor ben ik gaan proberen de toestellen self banking van ING Leuven maar was ook zeer ingewikkeld, rampzalig.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van ING 'U hebt Business bank geactiveerd, U kun vanaf nu Business plan gebruiken en dag en nacht uw bankzaken online beheren' .Ik weet van niets, ik heb niets geactiveerd daardoor ben ik niet tevreden met ING, opdringerig, onbekwaam ,weinig respect voor mij als klant.
Een paar dagen later kreeg ik een brief van ING 'U hebt Business bank geactiveerd, U kun vanaf nu Business plan gebruiken en dag en nacht uw bankzaken online beheren' .Ik weet van niets, ik heb niets geactiveerd daardoor ben ik niet tevreden met ING, opdringerig, onbekwaam ,weinig respect voor mij als klant.
Er zullen op pakweg 10 jaar niet veel bankkantoren meer overblijven.Yaris schreef: ↑30 april 2020, 21:30 Voor die heel kleine minderheid die niet digitaal kan of wil bankieren kunnen ze geen heel kantorennet openhouden. Wat wel mogelijk is, is dat ze nog een paar bankkantoren laten bestaan in grote steden die zulke loketverrichtingen doen maar waarvoor de klanten zich dan wel een heel eind zullen moeten verplaatsen.
Een interessante mogelijkheid is gedeelde bankkantoren: 1 fysiek gebouw en (ik zag maar wat)
- op maandag voormiddag en woensdag namiddag is het ING
- op maandag namiddag en donderdag voormiddag is het KBC
- op dinsdag voormiddag en donderdag namiddag is het Fortis
- op dinsdag namiddag en vrijdag voormiddag is het Belfius
- op woensdag voormiddag en vrijdag namiddag is het Argenta
Gebouw wordt gezamenlijk gehuurd of is eigendom van een overkoepelende juridische entiteit.
Personeel kan eventueel ook altijd hetzelfde zijn.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Als ik zie hoeveel tijd het inneemt dat iemand facturen in selfbanking in een bankkantoor dan zeg ik jeetje...
Ik ga laatste tijd elke week naar bankkantoor en moet soms echt wel een tijdje wachtne.
Hier is het zo bankkantoor voor afhaling enzo is heel de dag open maar max 2 personen mogen binnen.
Ik ga laatste tijd elke week naar bankkantoor en moet soms echt wel een tijdje wachtne.
Hier is het zo bankkantoor voor afhaling enzo is heel de dag open maar max 2 personen mogen binnen.