wanneer gaan de banken weer open?
Re: wanneer gaan de banken weer open?
Ze moeten die selfbanking zo vlug mogelijk afschaffen. Het onderhoud van de hardware en software kost de banken handenvol geld, het is onnodig omdat thuisbankieren een goed alternatief is en het is tijdverlies voor de klanten die het nog gebruiken.
Er is een verschil in mogelijkheden en limieten bij Mobile banking of PC banking.mockingbird schreef: ↑1 mei 2020, 20:27 Soms nog makkelijker dan het bankieren via een pc is via een app op bijvoorbeeld een tablet zodat het scherm groter en duidelijker is. Als je inderdaad kan inloggen en posten op dit forum, zou dat kinderspel moeten zijn.
Maar voor dagelijks gebruik is het makkelijker en verkies ik ook de Mobile versie.
Inloggen en kleine betalingen doen is gemakkelijker met een app.
Dit idee al jaren geleden hier geopperd op forum.zwembad schreef: ↑2 mei 2020, 09:44Er zullen op pakweg 10 jaar niet veel bankkantoren meer overblijven.Yaris schreef: ↑30 april 2020, 21:30 Voor die heel kleine minderheid die niet digitaal kan of wil bankieren kunnen ze geen heel kantorennet openhouden. Wat wel mogelijk is, is dat ze nog een paar bankkantoren laten bestaan in grote steden die zulke loketverrichtingen doen maar waarvoor de klanten zich dan wel een heel eind zullen moeten verplaatsen.
Een interessante mogelijkheid is gedeelde bankkantoren: 1 fysiek gebouw en (ik zag maar wat)
- op maandag voormiddag en woensdag namiddag is het ING
- op maandag namiddag en donderdag voormiddag is het KBC
- op dinsdag voormiddag en donderdag namiddag is het Fortis
- op dinsdag namiddag en vrijdag voormiddag is het Belfius
- op woensdag voormiddag en vrijdag namiddag is het Argenta
Gebouw wordt gezamenlijk gehuurd of is eigendom van een overkoepelende juridische entiteit.
Personeel kan eventueel ook altijd hetzelfde zijn.
Maar de een moest eens een ander zijn klant inpalmen.
En dan al die bedienden in een kantoor , kunnen dan zelf vergelijking maken tussen de banken.
En zouden ook maar eens geheimen kunnen verklappen onder elkaar.
Lonen en barema's vergelijken , hoe ge oudjes huis producten moet aansmeren met eerst een tas koffie.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
De banken, zeker de KBC, schuiven alle verantwoordelijkheden af op hun klanten en doen geen moeite om nog echt behulpzaam te zijn voor hun klanten. De klanten moeten niet zomaar alles aanvaarden wat de banken hun opdringen. Er gaat een serieus probleem opduiken met al dat thuis online-bankieren én dat weten ze ook. Je moet een verzekering nemen bij hun, bij KBC toch in elk geval, weeral extra betalen. Neem je die niet en er is een serieus probleem (je raakt vb. geld kwijt) dat moet je niet rekenen op enige medewerking. Het is tijd voor revolutie tegen de banken ! Punt !
Die verzekeringen is commerce.HugodeHever01 schreef: ↑12 juni 2021, 18:02 De banken, zeker de KBC, schuiven alle verantwoordelijkheden af op hun klanten en doen geen moeite om nog echt behulpzaam te zijn voor hun klanten. De klanten moeten niet zomaar alles aanvaarden wat de banken hun opdringen. Er gaat een serieus probleem opduiken met al dat thuis online-bankieren én dat weten ze ook. Je moet een verzekering nemen bij hun, bij KBC toch in elk geval, weeral extra betalen. Neem je die niet en er is een serieus probleem (je raakt vb. geld kwijt) dat moet je niet rekenen op enige medewerking. Het is tijd voor revolutie tegen de banken ! Punt !
Gezond verstand bij gebruik internet bankieren veel belangrijker.
Dus nooit ingaan op telefoontjes ( bijv. zelf terugbellen).
Nooit ingaan op mailtjes (wel de telefoon nemen om te bellen).
Zo eenvoudig is het.
Laatst nog een telefoontje van Kbc security's ontvangen, gewoon gevraagd wie persoon was en terug een belletje gedaan naar die persoon.
Zo eenvoudig is het.
Estate Guru believer.
Dat is niet eenvoudig want dan moet je eerst zijn telefoonnummer nog opzoeken.
Ja een gsm toont een nummer.
Dus opzoeken?
Bij een tel komt je steeds op centraal nummer, en dan vraagje naar betrokken medewerker.

Estate Guru believer.
Ongeveer alles is open,supermarkten,café's/restaurants...zelfs grote festival's met 75 duizenden bezoekers zoals tomorrowland,waaarom gaan de banken niet open zoals vroeger? waarom moet de klant nog steeds telefonisch een afspraak maken?
Idd, die banken kunnen zich veel veroorloven:
- een gescheurd biljet van 20 euro ging je gewoon omwisselen aan het loket. Het mag niet in de stortingsautomaat dus als je nu dat biljet wil omwisselen, moet je een afspraak maken.
- met een vraag over je verplichte brandverzekering bij je hypotheek kon je naar het loket en van het loket werd het 'hokje' van de bevoegde persoon aangewezen. Nu bel je voor dit probleem: Je komt bij een algemene medewerker die je het telefoonnummer of e-mailadres van de verantwoordelijke geeft. Die werkt nu van thuis uit en is slechts enkele uren per week bereikbaar.
Je moet agenda helemaal afstellen op iets dat enkele jaren geleden op 1-2-3 opgelost werd. Leve de vooruitgang, leve corona, leve het online-en digitaal tijdperk. Not !
- een gescheurd biljet van 20 euro ging je gewoon omwisselen aan het loket. Het mag niet in de stortingsautomaat dus als je nu dat biljet wil omwisselen, moet je een afspraak maken.
- met een vraag over je verplichte brandverzekering bij je hypotheek kon je naar het loket en van het loket werd het 'hokje' van de bevoegde persoon aangewezen. Nu bel je voor dit probleem: Je komt bij een algemene medewerker die je het telefoonnummer of e-mailadres van de verantwoordelijke geeft. Die werkt nu van thuis uit en is slechts enkele uren per week bereikbaar.
Je moet agenda helemaal afstellen op iets dat enkele jaren geleden op 1-2-3 opgelost werd. Leve de vooruitgang, leve corona, leve het online-en digitaal tijdperk. Not !

Wanneer je een rol muntjes van 1 euro wil kopen moet je daarvoor een afspraak maken, sturen ze je naar een ander bankkantoor en rekenen ze je nog 2 euro aan wegens geldopneming in een ander kantoor.
Mijn verzekeringen zitten bij een makelaar en niet bij een bank.pukkie007 schreef: ↑13 juni 2021, 10:37 Idd, die banken kunnen zich veel veroorloven:
Je moet agenda helemaal afstellen op iets dat enkele jaren geleden op 1-2-3 opgelost werd. Leve de vooruitgang, leve corona, leve het online-en digitaal tijdperk. Not !![]()
Zelfs als nu bij de bank kunt je overstappen naar een makelaar.
Belfius naar Dvv agent
Kbc naar een Boerenbondagent enz.
Dus immer een aanspreekpunt.
En de hoofdzetel van elke verzekering is er ook nog.
Estate Guru believer.
Echt weer een antwoord om te antwoorden.
Hoeveel particulieren hebben geld rolletjes nodig.
Zelf nog nooit behoefte aan gehad.
En als je de geld rolletjes vooraf reserveert is het enkel nog afhalen, idem dito met vreemde valuta.
Oei denk er nu aan heb dat nodig is helaas al vele jaren verleden tijd.
Estate Guru believer.
Ik heb muntjes nodig om ‘s zondags in de mis in de schaal te gooien. Dat is geen grapje, ik ben nog praktizerend katholiek.
Toen ik daarvoor naar de bank belde hebben ze me geen mogelijkheid geboden om te reserveren en in mijn eigen kantoor te komen afhalen.
Toen ik daarvoor naar de bank belde hebben ze me geen mogelijkheid geboden om te reserveren en in mijn eigen kantoor te komen afhalen.
Kijk liever eens naar je eigen berichten.Echt weer een antwoord om te antwoorden.
Ik gebruik veel muntjes voor de supermarkt karretjes,, vergeet ze er altijd uit te nemen als ik het karretje terugplaats..
Ook voor sommige parkeer meters gebruik ik muntjes...
Op sommige plaatsen ( zwembad - cinema - luchthaven ) voor de lockers om bagage of andere in te deponeren
Ook laat ik al wel eens muntjes achter als fooi voor de ober...
Ook voor sommige parkeer meters gebruik ik muntjes...
Op sommige plaatsen ( zwembad - cinema - luchthaven ) voor de lockers om bagage of andere in te deponeren
Ook laat ik al wel eens muntjes achter als fooi voor de ober...