Time to sell
TIP
Re: Time to sell
Een Überdepressie ?
Het was wellicht in een van de vorige babbels dat de Kurt zei dat hij zulke werkloosheidscijfers nog nooit gezien had, of verwar ik met Zerohedge ?
Grote delen van onze economie zijn aan het kapot gaan. Als Corona niet vlug stopt of zelfs hervalt, dan is het einde niet in zicht. In de jaren '30 was er geen lockdown.
Overal in de wereld zijn ze de economie aan het heropstarten. Een heropflakkering van de epidemie is waarschijnlijk maar ik betwijfel of ze dan terug een lockdown gaan instellen. Onderhand is iedereen zich bewust dat een lang volgehouden lockdown schadelijker is dan de epidemie zelf.
Kan gerust zijn dat we de huidige valuations van S&P500, Dow en Nasdaq zeer lang niet meer zullen zien. Allemaal kunstmatig opgedreven door share buybacks en QE.DonDraper schreef: ↑30 april 2020, 18:55 Op voorwaarde dat je nog een lange beleggingshorizon hebt, waarom zou je in godsnaam uitstappen?
Ik lees hier vaak members opperen dat je nu best ver weg van de beurs blijft, die nu even langs de zijlijn blijven. Maar waarom zou je dat doen? Dan neem je het risico om enorme rendementen te missen. En in het slechtste geval komt er nog een daling, maar dat is slecht een detail als je belegt op lange termijn. Niemand weet of er nog een daling komt. En als die er komt, kan dat binnen een aantal weken of paar maanden zijn. Misschien eind dit jaar of zelfs pas 2021. En wie weet gaan we ruimschoots onder voorgaande bodem, maar het kan evengoed slechts een kleine correctie zijn.
Het is quasi onmogelijk om de markt te timen en als je dat toch gaat proberen, ben je gegarandeerd te vroeg of te laat. Ik heb ook eens het verhaal gelezen van Bob, The World's Worst Market Timer. Conclusie daaruit is dat time in the market belangrijker is dan timing the market. Op lange termijn komt het toch goed. Behalve als heel het economisch systeem ten onder gaat of dat er een apocalyps plaats vindt, maar dan ben je ook niets meer met cash.
Als je tegen uw pensioen aanleunt, dan kan het misschien wel te overwegen zijn om uit te stappen. Maar anders gewoon blijven zitten en bij een nieuwe dip bijkopen.
Wat risky posities verkocht in luchtvaart vandaag (UAL/SPR), beide resp 20% en 15% gestegen. Iets te optimistisch opnieuw gekocht vorige maand, klein verlies gepakt, maar netto resultaat is nog positief. Verwacht nog wel een diep dal, dus even stoppen met speculeren in sectoren die het moeilijk hebben.