Deutsche Bank vs Binck Bank kosten effecten
TIP
Re: Deutsche Bank vs Binck Bank kosten effecten
Inactiviteitskost: niet van toepassing, slechts voor een heeeeel klein percentage gebruikers
Ik geloof dat ze enkel inactiviteitskost van 1€ aanrekenen als je minder dan 1000€ aan waarde hebt staan en dan een maand geen activiteit hebt.
In praktijk is dat dus voor niemand zo...
Zelf heb ik nog nooit downtime van het platform gehad eigenlijk...
De margevereisten staan wel aangegeven, en dat is voor 99,9% van de beleggers niet van toepassing, aangezien de meeste mensen geen short posities hebben
Het exacte percentage weet ik niet vanbuiten, maar je marge is/was iets van 3x de waarde van je effectenrekening
Dus je moet al echt zot gaan doen om daarmee in aanraking te komen, en als je daar een probleem mee hebt, ben je echt niet goed bezig ^^
(Ik zou sowieso nooit aanraden om geld te lenen via een effectenrekening...)
Ik vind de kosten eigenlijk redelijk transparant, en ook klein detail: het is de enige broker waar je geen kost moet betalen om weg te gaan bij hun...
(wat ook superlogisch klinkt, het is niet zo meestal)
Persoonlijk geen ervaring met fondsen bij Lynx, ze zijn er, maar ik koop enkel individuele aandelen
Wat ik nog het grootste nadeel vind: je kan geen aandelen kopen in Denemarken en Zweden en nog paar landen (wel een relatief groot aanbod tegenover de rest)
Ik geloof dat ze enkel inactiviteitskost van 1€ aanrekenen als je minder dan 1000€ aan waarde hebt staan en dan een maand geen activiteit hebt.
In praktijk is dat dus voor niemand zo...
Zelf heb ik nog nooit downtime van het platform gehad eigenlijk...
De margevereisten staan wel aangegeven, en dat is voor 99,9% van de beleggers niet van toepassing, aangezien de meeste mensen geen short posities hebben
Het exacte percentage weet ik niet vanbuiten, maar je marge is/was iets van 3x de waarde van je effectenrekening
Dus je moet al echt zot gaan doen om daarmee in aanraking te komen, en als je daar een probleem mee hebt, ben je echt niet goed bezig ^^
(Ik zou sowieso nooit aanraden om geld te lenen via een effectenrekening...)
Ik vind de kosten eigenlijk redelijk transparant, en ook klein detail: het is de enige broker waar je geen kost moet betalen om weg te gaan bij hun...
(wat ook superlogisch klinkt, het is niet zo meestal)
Persoonlijk geen ervaring met fondsen bij Lynx, ze zijn er, maar ik koop enkel individuele aandelen
Wat ik nog het grootste nadeel vind: je kan geen aandelen kopen in Denemarken en Zweden en nog paar landen (wel een relatief groot aanbod tegenover de rest)
Antwoord op jouw vragen:
Ikzelf heb nog geen storingen meegemaakt. Je moet wel de zaterdagmorgen niet proberen in te loggen want dan doet Interactive Brokers onderhoud op hun website.1. Qua storingen op het platform / aanmeldingsproblemen, valt dat mee?
Lynx rekent alleen inactiviteitskosten aan als de waarde van jouw effectenrekening lager is dan 1.000 USD en als je in 1 maand transacties uitgevoerd hebt waarvan de totale aangerekende transactiekost lager is dan 1 USD. De maximale inactivatiekost bedraagt in dit geval 1 USD per maand. Aangezien je minimum 3.000 EUR moet storten om een rekening te activeren bij Lynx, zit je direct boven het minimum van 1.000 USD.2. Ook hoorde ik dat je vaste maandelijkse kosten zou moeten betalen, klopt dit?
Ik ben klant bij Binck sinds mijn voormalige werkgever heeft besloten, dat hij mijn werkgeversaandelen niet meer voor mij beheerde. Dus ik moest snel een virtuele portefeuille zoeken.
Op dat moment had ik een rekening bij DB en toen was het al een bewaarkost van EUR 8 per 'lijn'. Een van de spaargidsers heeft mij toen Binck aangeraden als aandelenparking. Want dat was en is helemaal gratis.
Om maar te zeggen: ik ben geen actieve trader.
Wel een belangrijke parameter: Binck handelt de dividendtransacties netjes af. Ik heb altijd duidelijke hulp en instructies van Binck gekregen hoe ik mijn dubbelbetaalde belasting terug kon krijgen (of niet betalen) en ook nu weer heb ik een e-mailtje gekregen hoe ik dividend terug trek door het in het juiste vakje in de belastingsbrief in te vullen. Met een oplijsting van betaald dividend erbij.
Dus ik vind hun dienstverlening ook heel mooi.
Op dat moment had ik een rekening bij DB en toen was het al een bewaarkost van EUR 8 per 'lijn'. Een van de spaargidsers heeft mij toen Binck aangeraden als aandelenparking. Want dat was en is helemaal gratis.
Om maar te zeggen: ik ben geen actieve trader.
Wel een belangrijke parameter: Binck handelt de dividendtransacties netjes af. Ik heb altijd duidelijke hulp en instructies van Binck gekregen hoe ik mijn dubbelbetaalde belasting terug kon krijgen (of niet betalen) en ook nu weer heb ik een e-mailtje gekregen hoe ik dividend terug trek door het in het juiste vakje in de belastingsbrief in te vullen. Met een oplijsting van betaald dividend erbij.
Dus ik vind hun dienstverlening ook heel mooi.
Thanks voor de reacties, alles is wat duidelijker nu.
Nog één vraag want dit is niet 100% duidelijk op de website van Lynx.
rekenen zij €5 per transactie aan of €5 voor een aan- + verkoop? Want in hun vergelijking met Bing, die ze zelf hebben opgesteld, zou Bing 14 euro kosten en Lynx €5, maar ik weet dat Binck €7 / transactie aanrekent (Bel20).
Dus indien Lynx €5 per transactie zou aanrekenen dan lijkt het me niet de moeite om de overstap te maken voor die €2 verschil. Moest het natuurlijk €5 zijn per aan- + verkoop, dus voor 2 transacties dan is het wel de moeite.
Nog één vraag want dit is niet 100% duidelijk op de website van Lynx.
rekenen zij €5 per transactie aan of €5 voor een aan- + verkoop? Want in hun vergelijking met Bing, die ze zelf hebben opgesteld, zou Bing 14 euro kosten en Lynx €5, maar ik weet dat Binck €7 / transactie aanrekent (Bel20).
Dus indien Lynx €5 per transactie zou aanrekenen dan lijkt het me niet de moeite om de overstap te maken voor die €2 verschil. Moest het natuurlijk €5 zijn per aan- + verkoop, dus voor 2 transacties dan is het wel de moeite.
Als ik snel naar de tarieven van Binck kijk, lijkt de vergelijking te kloppen van Lynx, tenminste voor 6000€ aan AB Inbev
Als je voor 6000€ aandelen koopt, betaal je bij Lynx 6€ en bij Binck 14,75€ per transactie
Als je voor minder dan 2000€ koopt, betaal je bij Lynx 6€ en bij Binck 7,25€
Dus of het verschil groot is, is afhankelijk van de grootte van je order
Ze maken natuurlijk de vergelijking voor het beste scenario voor hun, maar Lynx zal altijd goedkoper zijn
Als je voor 6000€ aandelen koopt, betaal je bij Lynx 6€ en bij Binck 14,75€ per transactie
Als je voor minder dan 2000€ koopt, betaal je bij Lynx 6€ en bij Binck 7,25€
Dus of het verschil groot is, is afhankelijk van de grootte van je order
Ze maken natuurlijk de vergelijking voor het beste scenario voor hun, maar Lynx zal altijd goedkoper zijn