Getrouwheidspremie - afhaling op de dag van verwerving
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Getrouwheidspremie - afhaling op de dag van verwerving
Ik heb geld afgehaald op 29/05/2020 van mijn spaarrekening omdat ik dacht dat deze die dag verworven was. Ik had deze som gestort op 29/05/2019.
Nu blijkt achteraf dat ik moest wachten tot 30/05/2020, omdat de getrouwheidspremie pas verworven is nadat de nachtbatch gedraaid heeft.
Nachtbatch of niet, wat zegt de wet?
Nu blijkt achteraf dat ik moest wachten tot 30/05/2020, omdat de getrouwheidspremie pas verworven is nadat de nachtbatch gedraaid heeft.
Nachtbatch of niet, wat zegt de wet?
Re: Getrouwheidspremie - afhaling op de dag van verwerving
Het lijkt erop dat je geld noch op 29 mei 2019, noch op 29 mei 2020 een volledige dag op je rekening stond. Je geld stond dus geen volledig jaar op die rekening
Laatst gewijzigd door B7H4long op 10 juni 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Van 29/5/19 tot 28/5/20 zijn welgeteld 365 dagen of 52 weken. Was ook geen schrikkeljaar denk ik.Je hebt dus 1 dag of enkele uren op overschot, ze moeten je rente maar manueel berekenen. Zal zo moeilijk ni zijn.
Weet ni of ze rekening houden met " first day in--last day out of zoiets..
Weet ni of ze rekening houden met " first day in--last day out of zoiets..
Ja, het is LIFO, maar volgens mij is dit allemaal wettelijk geregeld, en hebben ze eigenlijk geen keuze (?).
Ik ben al maanden met memodatums die rekening leeg aan het maken op de dag van verwerving... corrigeren zal niet simpel zijn.
Heeft hier ooit geen sheet de ronde gedaan die de getrouwheidspremies berekend?
Ik ben al maanden met memodatums die rekening leeg aan het maken op de dag van verwerving... corrigeren zal niet simpel zijn.
Heeft hier ooit geen sheet de ronde gedaan die de getrouwheidspremies berekend?
De getrouwheidspremie is verworven op de bedragen die na de storting 12 maanden ononderbroken op de rekening zijn blijven staan. Die premie begint te lopen vanaf de dag van de storting. Het percentage van de getrouwheidspremie wordt voor die 12 maanden vastgelegd op het ogenblik dat u de storting doet. Tijdens die periode kan de bank dat percentage dus niet wijzigen voor het gestorte bedrag. Maar als u geld opvraagt vóór het einde van die periode van 12 maanden, dan verliest u de getrouwheidspremie voor het opgevraagde bedrag.
Van 29/5/19 tot 28/5/20 zijn welgeteld 365 dagen of 52 weken, of 12 maanden.
Als u dus op 29/05/2020 het geld afhaald, hebt U mijn inziens recht op de premie.
Van 29/5/19 tot 28/5/20 zijn welgeteld 365 dagen of 52 weken, of 12 maanden.
Als u dus op 29/05/2020 het geld afhaald, hebt U mijn inziens recht op de premie.
Ja, maar in de essentiele spaardersinformatie van de spaarrekeing bij deze bank staat: "Die premie loopt vanaf de dag na de storting. "
Volgens mij heeft de bank slechts beperkte vrijheid om de modaliteiten van een gereglementeerde spaarrekeing aan te passen (vandaar ook gereglementeerd ....).
Vanwaar komt jouw tekst?
Volgens mij heeft de bank slechts beperkte vrijheid om de modaliteiten van een gereglementeerde spaarrekeing aan te passen (vandaar ook gereglementeerd ....).
Vanwaar komt jouw tekst?
Ik vermoed dat je het hebt over BEOBANK.
Die bank berekent inderdaad de intrest foutief, want daar begint de intrest pas te lopen vanaf de dag na de storting.
Die bank berekent inderdaad de intrest foutief, want daar begint de intrest pas te lopen vanaf de dag na de storting.
Ik zou de vraag hier stellen, ben je zeker op een deftig antwoord.
https://www.ombudsfin.be/nl/particulieren/home
Je kan blijkbaar geen vraag stellen. Enkel een klacht indienen (zie FAQ aldaar):ludo schreef: ↑10 juni 2020, 16:15 Ik zou de vraag hier stellen, ben je zeker op een deftig antwoord.
1.4. Kan ik gewoon advies of juridische raad van Ombudsfin krijgen zonder een klacht in te dienen ?
Neen. De Ombudsman reikt enkel een advies uit wanneer een klacht, met duidelijk voorwerp, aan hem schriftelijk werd voorgelegd.
Oei klagen op een forum , klacht indienen is gratis hoor.edward schreef: ↑10 juni 2020, 17:57Je kan blijkbaar geen vraag stellen. Enkel een klacht indienen (zie FAQ aldaar):ludo schreef: ↑10 juni 2020, 16:15 Ik zou de vraag hier stellen, ben je zeker op een deftig antwoord.
1.4. Kan ik gewoon advies of juridische raad van Ombudsfin krijgen zonder een klacht in te dienen ?
Neen. De Ombudsman reikt enkel een advies uit wanneer een klacht, met duidelijk voorwerp, aan hem schriftelijk werd voorgelegd.
Estate Guru believer.
Klacht ingediend bij de bank, heb wel geen zin om alles zelf na te rekenen, veel werk voor enkele tientallen eur...
Had gewoon nog een paar dagen gewacht voor je geld af te halen.
Ik wacht altijd minstens drie dagen, zeker als er een weekend tussen valt, want je weet niet welke valutadatum ze dan hanteren. Het is te gek dat je een jaar wacht en dan je getrouwheidspremie laat schieten door een dag te vroeg af te halen.
Even gekeken bij CKV, daar werken ze ook zo: "Die premie loopt vanaf de dag na de storting." Dat betekent dat je het bedrag niet mocht afhalen op de datum van de verjaardag, omdat hun telling van het jaar nog niet rond is. Zelfs de dag erna zou ik het nog niet doen, want soms keren ze qua valutadatum een dag terug. Het beste is altijd een buffer van een paar dagen in te bouwen alvorens je afhaalt.ronnie schreef: ↑10 juni 2020, 15:12 Ja, maar in de essentiele spaardersinformatie van de spaarrekeing bij deze bank staat: "Die premie loopt vanaf de dag na de storting. "
Volgens mij heeft de bank slechts beperkte vrijheid om de modaliteiten van een gereglementeerde spaarrekening aan te passen (vandaar ook gereglementeerd ....).
Vanwaar komt jouw tekst?
Dit is trouwens ook te lezen bij CKV:
"Een storting brengt rente op vanaf de volgende kalenderdag (valuta). Bij een afhaling wordt rente uitgekeerd tot de dag van de bewerking. Vanaf 1 januari 2007 geldt deze regel tevens voor de berekening van de getrouwheidspremie."