Appeltje voor de dorst blijkt rotte appel
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Appeltje voor de dorst blijkt rotte appel
Zouden er veel ondernemingen een rekening bij Argenta hebben?
Zelfstandigen wel enkelen denk ik, maar ondernemingen gaan toch niet snel voor Argenta kiezen? Nu al zeker niet meer natuurlijk
Ik heb er enkel nog mijn pensioensparen, iemand die een gratis rekening wil raad ik altijd KBC aan in plaats van Argenta,of Hellobank of Keytrade als ze spaarzaam zijn en mobile viking klant zijn of geld willen verdienen.
Zelfstandigen wel enkelen denk ik, maar ondernemingen gaan toch niet snel voor Argenta kiezen? Nu al zeker niet meer natuurlijk

Ik heb er enkel nog mijn pensioensparen, iemand die een gratis rekening wil raad ik altijd KBC aan in plaats van Argenta,of Hellobank of Keytrade als ze spaarzaam zijn en mobile viking klant zijn of geld willen verdienen.
Of het doel is, net als bij DB, klanten afstoten die meer kosten dan ze opbrengen?
Iedere kantoorhouder heeft o.a. de mogelijkheid om naar bepaalde klanten toe een commerciële geste te doen en bv. de normale kosten van een rekening kwijt te schelden.
Waarom is kbc volgens u beter dan keytrade of hellobank?voodoo schreef: ↑17 juni 2020, 09:49 Zouden er veel ondernemingen een rekening bij Argenta hebben?
Zelfstandigen wel enkelen denk ik, maar ondernemingen gaan toch niet snel voor Argenta kiezen? Nu al zeker niet meer natuurlijk![]()
Ik denk dat hij Keytrade en hello bank eveneens aanraadt gezien zijn aanvulling over mobile vikings.
Waarom daaronder gaan als het niet nodig is ? Waarom is het wel nodig om dat te doen ?
Maar waarom dan zo met de botte bijl en het niet een jaar laten uitdoven, intresten op 0 zetten of gewoon omvormen en de getrouwheidsperiode overdragen. Dat lijkt me een minimum ...
Waarom daaronder gaan als het niet nodig is ? Waarom is het wel nodig om dat te doen ?
Geen flauw idee.
- > Het online gebeuren en de app.Nairo schreef: ↑17 juni 2020, 17:33Waarom is kbc volgens u beter dan keytrade of hellobank?voodoo schreef: ↑17 juni 2020, 09:49 Zouden er veel ondernemingen een rekening bij Argenta hebben?
Zelfstandigen wel enkelen denk ik, maar ondernemingen gaan toch niet snel voor Argenta kiezen? Nu al zeker niet meer natuurlijk![]()
Daarvoor alleen voor zover ik op de hoogte ben van wat Hellobank, Keytrade en KBC aanbieden.
Omdat Triodos Bank in Nederland ook vanaf 1 juli negatieve rente aanrekent op bedragen boven 100000€ i.p.v. 500000€ nu:haelewyn schreef: ↑17 juni 2020, 17:43 Ik denk dat hij Keytrade en hello bank eveneens aanraadt gezien zijn aanvulling over mobile vikings.
Maar waarom dan zo met de botte bijl en het niet een jaar laten uitdoven, intresten op 0 zetten of gewoon omvormen en de getrouwheidsperiode overdragen. Dat lijkt me een minimum ...
In het kort
ASN Bank kampt met een te grote toestroom van nieuwe zakelijke spaarders.
Die lijkt op gang te zijn gekomen vanaf het moment dat Triodos bekendmaakte per 1 juli negatieve spaarrente in te voeren voor tegoeden boven een ton.
ASN denkt nu na over maatregelen om de toestroom te verminderen.
[SNIP]
De instelling, onderdeel van de Volksbank, ziet vooral 'sinds het begin van de coronacrisis' een forse toestroom van zakelijke aanvragen. Dat valt bijna samen met het moment waarop de andere groene bank van Nederland, Triodos, bekendmaakte per 1 juli een negatieve spaarrente in te voeren voor tegoeden boven een ton. Eerder lag die drempel voor zakelijke Triodos-klanten bij een half miljoen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ongeveer 2 jaar geleden is Rabobank gestopt met het aanbieden van rekeningen aan bedrijven.
Zij hebben de zaak wel eerlijk opgelost:
Jammer genoeg neemt Argenta geen voorbeeld aan Rabo en lachen ze de argumenten van de klant gewoon weg.
Zij hebben de zaak wel eerlijk opgelost:
- stopzetting van de rekening meegedeeld 1 jaar op voorhand
1 jaar op voorhand de getrouwheidspremie op 0% gezet
Jammer genoeg neemt Argenta geen voorbeeld aan Rabo en lachen ze de argumenten van de klant gewoon weg.
"die nieuwe Pro-plus rekening blijkt GEEN gereglementeerde spaarrekening te zijn. "
Wat mij niet duidelijk is in dit verhaal. Getrouwheidspremies die lopende zijn, maar nog niet volledig verworven bv (een half jaar lopende), worden zij dan ook gedeeltelijk uitgekeerd op 30 juni of volledig geschrapt. Het laatste kan absoluut niet, maar ik denk ook niet dat ze dat beleid toepassen. Gewoon alles stoppen, maar ook alles uitbetalen lijkt me uit de reactie van hun ombudsdienst.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hallo Maarten,
Mijn kantoorhouder zei ook eerst dat er proportioneel uitgekeerd zou worden (wat voor zijn professionele rekening het geval is), maar kwam daarna terug op dat verhaal.
Het antwoord dat ik kreeg is misschien niet zo duidelijk:
...Met betrekking tot de datum werd er bewust gekozen voor het uitkeren van de getrouwheidspremie die al verworven werd, en vanaf 1 juli te stoppen met het opbouwen van getrouwheidspremie.
Er is geen wettelijke vereiste die stelt dat een getrouwheidspremie die niet verworven is (vb ingevolge opzeg of niet bereiken van de datum van getrouwheid) dient te worden uitbetaald. ...
Maar eigenlijk betekent dit dat er geen proportinele uitkering is.
Mijn kantoorhouder zei ook eerst dat er proportioneel uitgekeerd zou worden (wat voor zijn professionele rekening het geval is), maar kwam daarna terug op dat verhaal.
Het antwoord dat ik kreeg is misschien niet zo duidelijk:
...Met betrekking tot de datum werd er bewust gekozen voor het uitkeren van de getrouwheidspremie die al verworven werd, en vanaf 1 juli te stoppen met het opbouwen van getrouwheidspremie.
Er is geen wettelijke vereiste die stelt dat een getrouwheidspremie die niet verworven is (vb ingevolge opzeg of niet bereiken van de datum van getrouwheid) dient te worden uitbetaald. ...
Maar eigenlijk betekent dit dat er geen proportinele uitkering is.
Straf. Heb je klacht ingediend bij ombudsdienst financiën?
KBC is geen haar beter voor ondernemingen ze. Die hebben in 2016 hun gereglementeerde spaarrekening omgezet naar een niet-gereglementeerde spaarrekening en hebben dan hun intrest verlaagd naar 0%. Omdat het niet "verplicht" is om aan ondernemingen een gereglementeerde spaarrekening aan te bieden en omdat ze op die manier onder de wettelijke verplichte 0,11% intrest konden blijven.voodoo schreef: ↑17 juni 2020, 09:49 Zouden er veel ondernemingen een rekening bij Argenta hebben?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/08/22 ... 1-2749933/
BNP, Belfius,... hebben in het verleden hetzelfde gedaan, die zitten ook allemaal al aan 0%...
Ik snap dus de verontwaardiging niet goed dat Argenta hier nu over wordt aangepakt,terwijl de rest van de markt dit al jaren doet en in het verleden net hetzelfde heeft gedaan (zoals o.a. KBC). Je mag blij zijn dat je bij Argenta nog tot 2019 hier van hebt kunnen genieten.
De verontwaardiging is dat ze dit met blijkbaar met terugwerkende kracht doen.
Dat ze je niet de kans geven om eerst de getrouwheidspremie te verwerven en u dan omzetten. Weet niet hoe dit bij de grootbanken verliep.
Dat ze je niet de kans geven om eerst de getrouwheidspremie te verwerven en u dan omzetten. Weet niet hoe dit bij de grootbanken verliep.
-
- Newbie
- Contacteer:
Je verhaal gaat voorbij aan de essentie van mijn klacht. Bij de genoemde banken is een correct uitdoof beleid toegepast: getrouwheidspremie op nul gezet, maar hetgeen lopende was aan getrouwheidspremie gewoon laten doorlopen.NS2SN schreef: ↑7 juli 2020, 11:12
KBC is geen haar beter voor ondernemingen ze. Die hebben in 2016 hun gereglementeerde spaarrekening omgezet naar een niet-gereglementeerde spaarrekening en hebben dan hun intrest verlaagd naar 0%. Omdat het niet "verplicht" is om aan ondernemingen een gereglementeerde spaarrekening aan te bieden en omdat ze op die manier onder de wettelijke verplichte 0,11% intrest konden blijven.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2016/08/22 ... 1-2749933/
BNP, Belfius,... hebben in het verleden hetzelfde gedaan, die zitten ook allemaal al aan 0%...
Ik snap dus de verontwaardiging niet goed dat Argenta hier nu over wordt aangepakt,terwijl de rest van de markt dit al jaren doet en in het verleden net hetzelfde heeft gedaan (zoals o.a. KBC). Je mag blij zijn dat je bij Argenta nog tot 2019 hier van hebt kunnen genieten.
In het geval van Argenta wordt botweg alles dat opgebouwd is aan getrouwheidspremie vanaf 1 juli 2019 "verbeurd verklaard". In mijn geval was er op 7 juli 2019 nog een groot bedrag op de rekening gestort. Dus ik heb helemaal geen reden om blij te zijn met een bank die beloofde getrouwheidspremie inpikt. In het andere geval had ik dat bedrag immers op een Keytrade rekening geparkeerd.
Ik vraag me af wat de reactie zou zijn indien Argenta hetzelfde zou doen met de spaarrekeningen voor particulieren.