Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Huis kopen als alleenstaande...

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
39 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
voodoo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer voodoo
Verstuur privébericht

Re: Huis kopen als alleenstaande...

• Citeer

Bericht door voodoo » 2 juli 2020, 13:30

Bij je ouders lenen heeft zijn voor-en nadelen. Meestal wordt er geen termijn geplakt op wanneer je het geld moet terugbetalen.
Zo heb ik 5j geleden een klein bedrag bij hun geleend, samen met een lening op 25j voor investeringspand. Ik betaalde hun 1/300e terug elke maand. Onmiddellijk reactie van we gaan niet meer leven als je alles terugbetaald heb.
Enfin verstandhouding zit goed en ik heb nu gewoon alles in 1x terugbetaald vorig jaar.
Wat ook weer niet goed is want je wil dan alles zo snel mogelijk aflossen. Maar nu er geen fiscaal voordeel is, ...

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 2 juli 2020, 14:39

pukkie007 schreef: ↑2 juli 2020, 12:24 Ik vind het een schande dat er zulke kleine woningen gebouwd worden. Op een appartement heb je meer ruimte en het kost nog eens minder ook. Wellicht is er geen garage, staat je wagen mss op straat en bezoekers mogen hun wagen ook op de openbare weg plaatsen ( tenzij de gemeente een speciale parking voor die woonwijk heeft aangelegd). Allemaal kleine blokjes en een hele sliert wegen er naartoe, alles aangesloten op de bestaande riolering ook nog eens. Straks kunnen die riolen de eerste beste plensbui niet aan.
Nee, geen nieuwbouw voor ons en al zeker geen 100m² leefruimte. Dan koop ik wel een bestaande woning van 15 jaar oud op 900 meter grond en doe ik er mettertijd wel wat aanpassingen aan. Kost me 150k extra vooral omdat de prijzen in de Noorderkempen een pak hoger liggen dan een gemeenteprojectje in Aarschot.

Allemaal off-topic omdat er iemand het nodig achtte om op mijn eigen situatie commentaar te geven. Dat ze dan een verhaal van een kennis erbij sleuren doet de deur helemaal dicht.
Ieder zijn ding uiteraard.
De woningen hebben overigens wel een parking (er is een klein tuintje met plaats voor een wagen) en we spreken over een wijk (niet pal in het centrum) dus plaats voor bezoekers.

Wat betreft de grootte van de woning en of er niet beter een appartement wordt gezet, daar kunnen nog een aparte discussie over doen. Je kan je natuurlijk wel afvragen of 9 are (en waarschijnlijk in een rustig straatje ver weg van alles en nog wat) de beste oplossing is. Uiteindelijk kost dit per woning een pak meer geld aan de belastingbetaler om hier nutsvoorzieningen te voorzien (openbaar vervoer, water, riolering, elektriciteit, brandweer,...) dan deze woningen.

Beide zijn niet ideaal, maar ik gok dat ik weet wie zijn ecologische voetafdruk het grootste is.

Het verhaal van een kennis was ter illustratie van mensen die het wat minder breed hebben om zo meer diverse reacties te krijgen.

altopalo
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer altopalo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door altopalo » 2 juli 2020, 16:09

Ik zou echt niet weten waarom een alleenstaande 100m² nodig heeft, 60m² is meer dan voldoende. Da's ook mijn tip aan de topicstarter, zoek een project dat past binnen je vermogen. Ik heb een paar jaar geleden een 1-slaapkamerappartement gekocht van 65m², wat voldoende groot is om met twee in te leven. De prijs lag met alle kosten inbegrepen (notaris, interesten, etc..) onder de 180.000 euro. Ik had geen zin om me als jonge alleenstaande vast te ketenen aan een veel te groot huis met dito lening. Want wat als je ineens je droomjob vindt in de andere kant van het land of in het buitenland? Of wat als je toekomstige partner ergens anders wil wonen of je huis gewoon niet leuk vindt?
In afwachting van dat ene droomhuis op 10 are grond om je te settelen voor de rest van je leven, hou je met een startersappartement (of evt. kleine woning) tenminste je opties open, terwijl je met je maandelijkse afbetaling een vermogen opbouwt dat je kan gebruiken in afwachting van je volgende investering. Zo'n appartement is op termijn ook veel makkelijker, en met hogere return, verhuurbaar dan een grote vrijstaande woning. Inmiddels woon ik in mijn appartement samen met mijn partner en denken we nog niet aan verhuizen maar het is fijn om te weten dat het mogelijk is van zodra we dat willen.

Jamesken
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jamesken
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jamesken » 2 juli 2020, 16:24

pukkie007 schreef: ↑2 juli 2020, 12:02

Om sommigen hier niet op hun tere teentjes te trappen, zal ik het bedrag van dat rugzakje best niet online zetten.
En het is zelfs niet omdat je een rugzakje meekrijgt, dat je dat moet opdoen aan een woning of aan een dikke auto of weet ik veel wat.Aan ieder de keuze.

Je kan ondertussen een klein beschrijf woning kopen met je eigen inkomsten :-D. Een nederige levenstijl kan ook heel wat voordelen bieden.

Lila B
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Lila B
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Lila B » 2 juli 2020, 16:35

annetje schreef: ↑2 juli 2020, 12:12 Gelukkig voor jou dat je een rugzakje gekregen hebt. Wij hebben niets gekregen, en een riante erfenis staat ons ook niet te wachten. Maar we hebben wel geleerd om onze eigen bonen te doppen, en we mogen niet klagen.
Groot gelijk. Je mag terecht fier zijn. Hier waren er ook geen rugzakjes.
TS gaat best bij de bank langs en vraagt wat zijn mogelijkheden zijn. Ik ben ook eerst gestart met een kleine, bescheiden woning.

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 2 juli 2020, 18:34

SMGGM schreef: ↑2 juli 2020, 14:39 Ieder zijn ding uiteraard.
De woningen hebben overigens wel een parking (er is een klein tuintje met plaats voor een wagen) en we spreken over een wijk (niet pal in het centrum) dus plaats voor bezoekers. Mooi dat er toch een parkeerplaats voorzien is.

Wat betreft de grootte van de woning en of er niet beter een appartement wordt gezet, daar kunnen nog een aparte discussie over doen. Je kan je natuurlijk wel afvragen of 9 are (en waarschijnlijk in een rustig straatje ver weg van alles en nog wat) de beste oplossing is. Uiteindelijk kost dit per woning een pak meer geld aan de belastingbetaler om hier nutsvoorzieningen te voorzien (openbaar vervoer, water, riolering, elektriciteit, brandweer,...) dan deze woningen. Ik schreef over een bestaande woning met dito aansluitingen. Dus geen extra wegen, extra beton en extra aansluitingen zoals in uw configuratie.

Beide zijn niet ideaal, maar ik gok dat ik weet wie zijn ecologische voetafdruk het grootste is. Daar durf ik wel een boom over opzetten.

Het verhaal van een kennis was ter illustratie van mensen die het wat minder breed hebben om zo meer diverse reacties te krijgen.

Nairo
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Nairo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nairo » 2 juli 2020, 21:07

altopalo schreef: ↑2 juli 2020, 16:09 Ik zou echt niet weten waarom een alleenstaande 100m² nodig heeft, 60m² is meer dan voldoende. Da's ook mijn tip aan de topicstarter, zoek een project dat past binnen je vermogen. Ik heb een paar jaar geleden een 1-slaapkamerappartement gekocht van 65m², wat voldoende groot is om met twee in te leven. De prijs lag met alle kosten inbegrepen (notaris, interesten, etc..) onder de 180.000 euro. Ik had geen zin om me als jonge alleenstaande vast te ketenen aan een veel te groot huis met dito lening. Want wat als je ineens je droomjob vindt in de andere kant van het land of in het buitenland? Of wat als je toekomstige partner ergens anders wil wonen of je huis gewoon niet leuk vindt?
In afwachting van dat ene droomhuis op 10 are grond om je te settelen voor de rest van je leven, hou je met een startersappartement (of evt. kleine woning) tenminste je opties open, terwijl je met je maandelijkse afbetaling een vermogen opbouwt dat je kan gebruiken in afwachting van je volgende investering. Zo'n appartement is op termijn ook veel makkelijker, en met hogere return, verhuurbaar dan een grote vrijstaande woning. Inmiddels woon ik in mijn appartement samen met mijn partner en denken we nog niet aan verhuizen maar het is fijn om te weten dat het mogelijk is van zodra we dat willen.
Ik zou echt niet weten waarom je als een alleenstaande zou tevreden moeten zijn met een groot tuinhuis van 60m2. Ook 100m2 is te klein met 2.

De redenering van dat jij nu altijd kan verhuizen volg ik ook niet. Je kan ieder moment van uw leven verhuizen als je dat wilt in gelijk welke woning je woont.

altopalo
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer altopalo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door altopalo » 2 juli 2020, 21:59

Nairo schreef: ↑2 juli 2020, 21:07 De redenering van dat jij nu altijd kan verhuizen volg ik ook niet. Je kan ieder moment van uw leven verhuizen als je dat wilt in gelijk welke woning je woont.
Hoe meer m2 hoe hoger de aankoopprijs en dus ook hogere bijkomende kosten (geen klein beschrijf), interestsom op lening etc.. dus hoe moeilijker het is om je woning snel weer door te verkopen zonder verlies. En dan zeg ik nog niets over de onderhoudskosten, eventuele renovatiekosten, hogere maandelijkse aflossing... wat allemaal maakt dat je een grote aankoop langer moet 'verteren' dan een kleine, zeker als alleenstaande. Is toch logisch? Als je je eerste woning niet wil verkopen maar verhuren ben je ook veel beter af met een 1-slaapkamerappartement in een centrumstad dan met een vrijstaande woning in een buurt waar er geen vraag is naar huurwoningen.
Ik ben tevreden dat mijn leven niet in het teken staat van het afbetalen van mijn lening en dat ik tegelijk een comfortabel dak boven mijn hoofd heb waar ik na vijf jaar nog altijd zeer graag woon. Ik ben me ervan bewust dat mijn keuze niet die van de gemiddelde Vlaming is, en da's prima zo, doel van een forum lijkt me dat je verschillende ervaringen kan delen met elkaar waar de topicstarter hopelijk iets aan heeft.

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Oudere Jongere
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 2 juli 2020, 22:18

Bedankt SMGGM, RGiskard en pukkie007 voor jullie verhaal. Alle drie zeer interessant om te lezen.

Een huis kopen als alleenstaande is nooit eenvoudig geweest, met de relatief hoge activaprijzen (onroerend goed maar ook aandelen) ten opzichte van beschikbaar inkomen op dit moment is het moeilijker dan ooit.

Het zou fijn zijn mochten meer forumleden in dezelfde situatie de tijd willen nemen hun verhaal kort te schetsen.

Sebastiaan1985
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Sebastiaan1985
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Sebastiaan1985 » 2 juli 2020, 23:17

Ik heb in 2014 een appartement in aanbouw gekocht. 3/4de geleend, 1/4de eigen inbreng. Begin 2016 ingetrokken. In het begin was het echt kin kloppen. Ik moest heel de inboedel nog kopen en toekomen met een nettoloon vergelijkbaar met een veredelde werkloosheidsuitkering.

Tegenwoordig verdien ik netto 60% meer en heb ik dus een marge. Het kin kloppen moet ik niet meer, maar zot doen zit er niet in...

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 3 juli 2020, 13:14

voodoo schreef: ↑2 juli 2020, 13:30 Bij je ouders lenen heeft zijn voor-en nadelen. Meestal wordt er geen termijn geplakt op wanneer je het geld moet terugbetalen.
Zo heb ik 5j geleden een klein bedrag bij hun geleend, samen met een lening op 25j voor investeringspand. Ik betaalde hun 1/300e terug elke maand. Onmiddellijk reactie van we gaan niet meer leven als je alles terugbetaald heb.
Enfin verstandhouding zit goed en ik heb nu gewoon alles in 1x terugbetaald vorig jaar.
Wat ook weer niet goed is want je wil dan alles zo snel mogelijk aflossen. Maar nu er geen fiscaal voordeel is, ...
Maar uw ouders gingen er dan toch gewoon van uit dat het eigenlijk min of meer een schenking was?
Hadden ze zich ingedekt als jouw iets moest overkomen?

SMGGM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer SMGGM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door SMGGM » 3 juli 2020, 16:49

Ik heb ook bewust klein gekocht om dezelfde reden die al is aangehaald. Ik woonde nog bij mijn ouders maar wilde het huis uit.
Een grote woning kopen, hypotheek hebben voor 25 jaar en dan een carrière switch willen doen of iemand ontmoeten die jouw smaak niet ziet zitten of die een job heeft die slecht bereikbaar is?

Tja niet voor mij. Geef mij maar een bescheiden woning dat altijd wel goed in de markt ligt bij starters en bijgevolg gemakkelijk terug kan verkopen zonder al te veel verlies te incasseren.

Mijn huis(je) is 110m³, heeft 2 slaapkamers en een tuintje van 4 x 5m. Onderhoud is doodeenvoudig, mijn verwarmingskosten liggen met 8000 kWh / jaar laag en als ik de woning 5 jaar na aankoop wil verkopen zal het waarschijnlijk zonder verlies zijn.

Verschil in denkwijze. Er zijn mensen die een grote wagen kopen voor die kans dat ze er eens skilatten in proppen.
Je kan daartegenover een kleine wagen kopen dat 99% van je behoefte voldoet en met het geld dat je uitspaart aan rijtaks, onderhoud, extra brandstof, initiële prijs,... een oplossing bedenken als het probleem zich voordoet.

En ik zou persoonlijk denken dat er meer mensen zo'n denkwijze zouden moeten hebben, want als iedereen op 9 are zijn alleenstaande woning wilt neerzetten dan is onze ecologische voetafdruk echt wel groot.
Mijn ecologische voetafdruk (https://www.footprintcalculator.org/) is overigens 2.3.

jensus
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer jensus
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jensus » 4 juli 2020, 08:18

Op m'n 26e als alleenstaande ook huis gekocht (195k) en de eerste 2 jaar nog thuis gewoond en opgedaan (50k). Nu ben ik 30. Heb ondertussen partner (jaar nadat ik het huis kocht...). Is woning nabij (1 km) centrum Brugge. Huis van de buren in mindere staat en zonder garage is verkocht aan 300k in 2 dagen... Ik zal er mijn broek dus niet aan scheuren dus. Gelukkig wonen we hier graag met ons 2, en was ze ook van de streek.

Koop idd niet te groot, niet te duur, maar vooral goed gelegen. Zolang je niet te duur gaat heb je een grote poel potentiële kopers als je het ooit wil verkopen: mensen die al blij zijn dat ze iets kunnen kopen, mensen die net als jij bewust iets niet al te duur willen kopen, verhuurders, ...
En als alleenstaande mag je lening echt niet al te hoog zijn ifv je loon, want alle kosten zijn integraal voor jou, en dat telt toch op!

paljas
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer paljas
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paljas » 4 juli 2020, 12:52

Ik vindt ook dat veel mensen nodeloos te groot wonen, en vervolgens die ruimte niet benutten. Als iedereen kleiner zou wonen zou er meer ruimte zijn voor parken, velden waar iedereen van kan genieten. Als dit zo door gaat wonen we binnen 20 a 30 jaar in 1 grote stad.

Ik heb 13 jaar geleden ook bescheiden woning gekocht met het idee om dan later te switchen naar een groot vrijstaand huis. Maar inmiddels zien wij het nut er niet van in om ons weer in de schulden te steken om iets te kopen dat we toch niet gaan benutten.

Ook onze kinderen zijn meer dan tevreden met onze tuin van 10 op 12 meter.

Jefdewit
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jefdewit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jefdewit » 4 juli 2020, 12:57

SMGGM schreef: ↑3 juli 2020, 16:49 Mijn huis(je) is 110m³, heeft 2 slaapkamers en een tuintje van 4 x 5m.
Ik zou nooit mijn draai vinden in een huis van 42 m².
Mijn grotere tuin was tijdens de lock down een verademing.
Met de steeds toenemende klimaatproblemen en watertekorten vind ik een eigen biosfeer ook steeds meer een pluspunt hebben.
En als je wat geduld hebt en de handen wat uit de mouwen kan steken, zonder daarom technisch aangelegd of een handyman te zijn, is het niet altijd nodig je daarvoor te binden aan een jarenlange lening.
Mijn huidige woning + grond heb ik 20 jaar geleden gekocht aan 75.000 euro (incl. kosten) + 38.000 € (gespreid over 10.5 jaar) lijfrente.
Bouwgronden zijn hier recentelijk verkocht aan 226 €/m² (excl. kosten).
Onmogelijk daar nog ooit verlies op te doen.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

39 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy