Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Kroeg
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Corona-virus.

Alle off-topic onderwerpen kunnen hier komen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
14493 berichten
  • Pagina 253 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • …
  • 967
  • Volgende
vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

Re: Corona-virus.

• Citeer

Bericht door vortex » 2 juli 2020, 15:56

Nipo schreef: ↑2 juli 2020, 15:16 77% is voor een verplichting? Dan vraag ik me toch af of die mensen ook zelf een masker dragen in de winkel, want als ik ga winkelen is het percentage maskerdragers zelden meer dan 10-15%.
Dat is wat ik ook zie, slechts een uitzondering draagt nog een masker, dus veel waarde hecht ik niet aan dat "groot onderzoek".

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 2 juli 2020, 16:07

Nipo schreef: ↑2 juli 2020, 15:1677% is voor een verplichting?
Het komt dan ook van Het Laagste Nieuws ;)
Hun titel is fake news van het zuiverste water. Het gaat hem niet om 77% van de Belgen, maar om 77% van de respondenten op de "Grote Coronastudie". Dat is helemaal niet representatief voor "de Belgen". Daar zitten vanzelfsprekend relatief meer mensen op die met die problematiek begaan zijn, degene die zich van Corona niets aantrekken zullen er dungezaaid zijn.
Nipo schreef: ↑2 juli 2020, 15:16Dan vraag ik me toch af of die mensen ook zelf een masker dragen in de winkel, want als ik ga winkelen is het percentage maskerdragers zelden meer dan 10-15%.
De zeldzame keren dat ik in een winkel binnenga zou ik het zelfs lager schatten.
Nipo schreef: ↑2 juli 2020, 15:16Dus ik moet concluderen dat er heel wat mensen zijn die nu geen masker dragen, hoewel ze toch vinden dat het verplicht zou moeten zijn.
Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen ;)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

Oudere Jongere
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Oudere Jongere
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Oudere Jongere » 2 juli 2020, 16:20

CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2020, 16:07 Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen ;)
Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen ;)

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 2 juli 2020, 16:31

vortex schreef: ↑2 juli 2020, 15:56
Nipo schreef: ↑2 juli 2020, 15:16 77% is voor een verplichting? Dan vraag ik me toch af of die mensen ook zelf een masker dragen in de winkel, want als ik ga winkelen is het percentage maskerdragers zelden meer dan 10-15%.
Dat is wat ik ook zie, slechts een uitzondering draagt nog een masker, dus veel waarde hecht ik niet aan dat "groot onderzoek".
Het is wel wat regio gebonden. Ik woon in het Waasland - hier kom je nog niet aan 5% die er 1 draagt. Mijn ouders wonen niet ver van Deinze, die zijn verwonderd als ik dat vertel. En spreken over ongeveer de helft die er 1 dragen. Of hoe de polemiek daar dus blijkbaar wel woedt. En al van voor de burgemeester zich roerde, want laatste keer dat ik hen zag was met vaderdag.

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 2 juli 2020, 16:34

Oudere Jongere schreef: ↑2 juli 2020, 16:20
CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2020, 16:07 Ik zou eerder concluderen dat je niet op HLN moet zijn om gedegen statistiek voorgeschoteld te krijgen ;)
I stand corrected ;)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 2 juli 2020, 17:01

Bovendien mocht je kiezen of het winkelpersoneel een mondmasker moet dragen en/of de klanten een mondmasker moeten dragen. Ook een belangrijk onderscheid.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 2 juli 2020, 17:05

vortex schreef: ↑2 juli 2020, 13:50
geebee schreef: ↑2 juli 2020, 13:35 Vandaag klagen we omdat we straks misschien gezichtsmaskers moeten dragen om supermarkten binnen te komen.
Buiten een enkeling die over de niet verplichting van mondmaskers in winkels blijft zagen hoor ik hier niemand klagen >:D
Tot de tweede golf ... en dan gaan ze weer kunnen zagen en klagen tegen de politiek dat ze achter niks hebben gekeken ... de verplichting komt er hoe dan ook, ze gaan er eerst nog een beetje over palaveren maar het komt er ... mark my words !
... als zelfs jullie oppergod Trump begint te twijfelen ...

Ik begrijp trouwens niet echt goed waarom er zo hoogmoedig, hautain, laagdunken (hoeveel synoniemen moet ik opsommen) en vooral lachwekkend wordt gedaan over mensen die zowel zichzelf als anderen proberen te beschermen door een mondmasker te dragen ... het gaat hier verdorie over de algemene gezondheid ... ik kan daar dus echt niet bij dat je daar zo'n >:D bijplaatst ... en zoals het spreekwoord zegt : hoogmoed komt voor de val ... maar in dit geval zal jullie hoogmoed ook gevolgen hebben voor anderen !
Laatst gewijzigd door geebee op 2 juli 2020, 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 2 juli 2020, 17:07

Dixit schreef: ↑2 juli 2020, 17:01 Bovendien mocht je kiezen of het winkelpersoneel een mondmasker moet dragen en/of de klanten een mondmasker moeten dragen. Ook een belangrijk onderscheid.
En waarschijnlijk was de uitkomst dat ze verwachten dat het winkelpersoneel het een hele dag draagt terwijl diegene die hoop en al een half uur in de winkel komt het niet zou moeten zeker ::) ::) ::)

Zoals in alle enquetes is ieder voor verplichtingen voor anderen, niet voor henzelf ... ::)

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 2 juli 2020, 18:48

Dixit schreef: ↑2 juli 2020, 17:01Bovendien mocht je kiezen of het winkelpersoneel een mondmasker moet dragen en/of de klanten een mondmasker moeten dragen.
Ha, een spaargidser die die enquête invult :-X

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 2 juli 2020, 19:04

geebee schreef: ↑2 juli 2020, 17:05 Tot de tweede golf ... en dan gaan ze weer kunnen zagen en klagen tegen de politiek dat ze achter niks hebben gekeken ... de verplichting komt er hoe dan ook, ze gaan er eerst nog een beetje over palaveren maar het komt er ... mark my words !
... als zelfs jullie oppergod Trump begint te twijfelen ...
Dat er een verplichting komt wanneer de besmettingen weer beginnen toenemen ligt voor de hand, dat heb ik hier trouwens al eerder geschreven. Dan is het logisch en zinvol om een masker te dragen, nu is een verplichting niet nodig, nu is de kans om in een winkel besmet te worden verwaarloosbaar klein, winkels zijn trouwens niet de plaatsen waar het virus zich massaal verspreidt.
geebee schreef: ↑2 juli 2020, 17:05 Ik begrijp trouwens niet echt goed waarom er zo hoogmoedig, hautain, laagdunken (hoeveel synoniemen moet ik opsommen) en vooral lachwekkend wordt gedaan over mensen die zowel zichzelf als anderen proberen te beschermen door een mondmasker te dragen ... het gaat hier verdorie over de algemene gezondheid ... ik kan daar dus echt niet bij dat je daar zo'n >:D bijplaatst ... en zoals het spreekwoord zegt : hoogmoed komt voor de val ... maar in dit geval zal jullie hoogmoed ook gevolgen hebben voor anderen !
Ik doe enkel laagdunkend over de sukkels die anderen verplichtingen wensen op te leggen terwijl ze zelf geen masker dragen, niet over zij die ondanks er geen verplichting is toch een masker dragen. En voor je je weer aangesproken voelt, het gaat over die 77% die zogezegd een verplichting wil terwijl je in winkels nauwelijks nog maskers ziet. Mocht je je toch aangesproken voelen, lees dit dan maar eens :D :D :D

geebee
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer geebee
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door geebee » 2 juli 2020, 19:29

vortex schreef: ↑2 juli 2020, 19:04 Ik doe enkel laagdunkend over de sukkels die anderen verplichtingen wensen op te leggen terwijl ze zelf geen masker dragen, niet over zij die ondanks er geen verplichting is toch een masker dragen. En voor je je weer aangesproken voelt, het gaat over die 77% die zogezegd een verplichting wil terwijl je in winkels nauwelijks nog maskers ziet. Mocht je je toch aangesproken voelen, lees dit dan maar eens :D :D :D
Ik voel me niet aangesproken, ik hoor niet tot die 77% die het wel wil (voor anderen) maar zelf niet doet ... ik ben één van die weinigen die zich vrijwillig "belachelijk" maakt (want dat lees ik op de gezichten van de maskerlozen) en in alle winkels (zo weinig mogelijk "winkelen" trouwens) het masker draagt.

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 2 juli 2020, 19:31

vortex schreef: ↑2 juli 2020, 19:04Ik doe enkel laagdunkend over de sukkels die anderen verplichtingen wensen op te leggen terwijl ze zelf geen masker dragen, niet over zij die ondanks er geen verplichting is toch een masker dragen.
Het gebeurt niet vaak, daarom een speciale vermelding: ik ga akkoord met vortex :P
(Behalve over zijn (en geebee's) spellingsfout)

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 2 juli 2020, 19:49

geebee schreef: ↑2 juli 2020, 19:29 ... ik ben één van die weinigen die zich vrijwillig "belachelijk" maakt (want dat lees ik op de gezichten van de maskerlozen)
Ach, nu begrijp ik waarom je zo doordramt over masker verplichting :D :D :D

Dixit
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer Dixit
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Dixit » 2 juli 2020, 20:34

CarpeNoctem schreef: ↑2 juli 2020, 19:31
vortex schreef: ↑2 juli 2020, 19:04Ik doe enkel laagdunkend over de sukkels die anderen verplichtingen wensen op te leggen terwijl ze zelf geen masker dragen, niet over zij die ondanks er geen verplichting is toch een masker dragen.
Het gebeurt niet vaak, daarom een speciale vermelding: ik ga akkoord met vortex :P
(Behalve over zijn (en geebee's) spellingsfout)
Dank u !
Ik wilde er al mijn vlaams-Nederlands woordenboek bij halen, maar het bleek gewoon een fout te zijn. Laatdunkend ken ik natuurlijk wel.

Het mondmaskervraagstuk is wel een interessante.
Voorop staat dat je door een mondmasker te dragen de ander beschermt, maar er zelf niet veel aan hebt (behoudens FFP2/3).

Daarom draag ik slechts in 2 gevallen een mondmasker:

- Als de 1.5m echt niet kan worden gehaald, zoals in het openbaar vervoer.
- Als iemand zelf een mondmasker draagt en mij verzoekt er ook een te dragen.

Dus vooral niet in de supermarkt.

Allereerst ben ik niet besmet, dus ik hoef ook geen mondmasker te dragen om iemand anders te beschermen. Ik houd mij namelijk aan de regels.
Als ik wel besmet zou zijn, dan nog zou ik alleen iemand anders kunnen besmetten als die te dicht bij mij komt.

Dus wat is dan de serie van incidenten ?

1. Ik ben niet besmet. Ik ga naar de supermarkt.
2. Een besmette volgt de pijllen niet, komt te dicht bij mij en hoest mij aan.
3. Ik ben besmet. (ook als ik een masker zou hebben gedragen)
4. Ik ben weer in de supermarkt. Een tweede rukker volgt wederom de pijlen niet, heeft zijn kar niet bij zich en komt te dicht bij mij.
5. De rukker is besmet.

Wel, dat gun ik hem van harte !

CarpeNoctem
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door CarpeNoctem » 2 juli 2020, 21:00

Dixit schreef: ↑2 juli 2020, 20:34Het mondmaskervraagstuk
Tegen sommige krantentitels kun je niet opschertsen ...
België wil strategische stock van mondmaskers voor de héle EU beheren

Afbeelding

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

14493 berichten
  • Pagina 253 van 967
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 251
  • 252
  • 253
  • 254
  • 255
  • …
  • 967
  • Volgende

Terug naar “Kroeg”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy