Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
-
- Jr. Member
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Ik denk toch dat de allergoedkoopste formule de Flybox van Orange is. 20€ voor 150GB/maand. Dat is wel zuiver internet alleen. Je krijgt wel een telefoonnummer bij de simkaart die in de flybox zit. Als je er een telefoon op aansluit, kan je daar hun gratis klantendienst mee opbellen, en je kan zelf ook opgebeld worden door andere nummers.
Wij halen hier downloadsnelheden tot 145Mb/s
Wij halen hier downloadsnelheden tot 145Mb/s
idd. als je binnen die limiet blijft, super prijs/kwaliteit. ook makkelijk mee te nemen.
Alleen blijf ik erbij, dat een mobiele internetverbinding minder betrouwbaar is dan een vaste DSL lijn.
En de extra straling in uw huis, heb ik ook vragen bij....
Alleen blijf ik erbij, dat een mobiele internetverbinding minder betrouwbaar is dan een vaste DSL lijn.
En de extra straling in uw huis, heb ik ook vragen bij....
-
- Jr. Member
Je moet een beetje geluk hebben dat je dichtbij een antenne van Orange woont. Dat kan je opzoeken op hun website.
Straling heb je eveneens van telenet of proximus routers in huis. En, inderdaad, je kan die flybox meenemen naar eender waar.
Straling heb je eveneens van telenet of proximus routers in huis. En, inderdaad, je kan die flybox meenemen naar eender waar.
-
- Jr. Member
En, als je de flybox met kabel verbindt (4 poorten) met je pc, dan kan je de wifi gewoon uitzetten.
Wifi straling lig ik niet zo wakker van. Constant 4G zenden/ontvangen in uw kot. Nee, dank U. Niet graag testkonijn.
Heb het niet over netwerkdekking. Dat kan je perfect op voorhand weten. Het mobiel netwerk die soms eens plat ligt... bij edpnet mss. 1 keer om het jaar max. korte panne.
Bij mobiel zie ik bij alle operatoren (ook tadaam) meer off-time.
Heb het niet over netwerkdekking. Dat kan je perfect op voorhand weten. Het mobiel netwerk die soms eens plat ligt... bij edpnet mss. 1 keer om het jaar max. korte panne.
Bij mobiel zie ik bij alle operatoren (ook tadaam) meer off-time.
-
- Jr. Member
Die 4G straling is overal he, op straat en in je bed. Binnenkort met 5G zal het nog erger worden.
Standaard zitten op de flybox 2 antennes, maar wij hebben in china een externe 4/5/G antenne gekocht voor 1,42€, en daar zitten 2 draadjes van 5m aan naar de flybox. De antenne zelf is een plastiek plaatje van 4x6cm met een zelfklever om aan je ruit te plakken.
Poepsimpel, goedkoop en uiterst efficient.
Standaard zitten op de flybox 2 antennes, maar wij hebben in china een externe 4/5/G antenne gekocht voor 1,42€, en daar zitten 2 draadjes van 5m aan naar de flybox. De antenne zelf is een plastiek plaatje van 4x6cm met een zelfklever om aan je ruit te plakken.
Blijkbaar is hun site niet op-to-date dan, wij hebben sinds enkele dagen scarlet & het is wel zo zoals ik daarnet postte.
Zou natuurlijk ook nog afhankelijk kunnen zijn van woonplaats of van apparatuur, maar dat zal wel niet lijkt mij.
Raar...
Niet in iedere straat en zeker niet in ieder bed.Janmetvrees schreef: ↑6 juli 2020, 14:10 Die 4G straling is overal he, op straat en in je bed. Binnenkort met 5G zal het nog erger worden.
Hier hebben we in huis zelfs geen gewone draadloze gsm ontvangst.
Of je moet een goede externe antenne op je dakzetten om 4/5G binnen te halen.
En ik ben niet van plan een kabel van 5 meter door mijn huis te laten slingeren en een plastic plaatje tegen mijn ruit te plakken om dan niet gegarandeerd internet ontvangst te hebben.

Een plaatje op de binnenkant van je ruit plakken : ik zie niet in waarom dat beter is. Dat het een ontvangstprobleem zou kunnen oplossen ..ok.
Straling verminderen ? Neen. Niet echt.
Afstand tot de antenne doet straling verminderen maar je kan dat ook op een andere manier doen.
Niemand belet je om de flybox hoog te plaatsen (verdieping) en beneden wifi te ontvangen. Dat vermindert dan wel van dat laatste de signaalsterkte.
Wie het toestel enkele uren per dag inschakelt en verder uit laat staan : ook een oplossing.
Zelf ben ik, al is het een beetje tegen beter weten in, van hetzelfde idee als satsurfer.
Geen constante verbindingen op 2,3,4 of 5 G binnen in mijn huis.
Straling verminderen ? Neen. Niet echt.
Afstand tot de antenne doet straling verminderen maar je kan dat ook op een andere manier doen.
Niemand belet je om de flybox hoog te plaatsen (verdieping) en beneden wifi te ontvangen. Dat vermindert dan wel van dat laatste de signaalsterkte.
Wie het toestel enkele uren per dag inschakelt en verder uit laat staan : ook een oplossing.
Zelf ben ik, al is het een beetje tegen beter weten in, van hetzelfde idee als satsurfer.
Geen constante verbindingen op 2,3,4 of 5 G binnen in mijn huis.
haelewyn: we zijn het een keer eens. Guiness book of records verwittigen
Better be safe than sorry. Uitzetten...vroeger deed ik dit ook (perfect in fritzbox in te stellen). Helaas moet mijn thermostaat 24/7 wifi hebben, of hij werkt niet.
De branddetectoren ook via wifi. De diepvries op wifi (melding vb. als hij openstaat).

Better be safe than sorry. Uitzetten...vroeger deed ik dit ook (perfect in fritzbox in te stellen). Helaas moet mijn thermostaat 24/7 wifi hebben, of hij werkt niet.

De branddetectoren ook via wifi. De diepvries op wifi (melding vb. als hij openstaat).
hopelijk werken die branddetectoren ook wanneer de wifi uitstaat ;-) (dit is een graptje he)
Zonet gevraagd. Ondanks ik U met feiten al probeerde te overtuigen (hun site), bleef U nog tegendeel verkondigen. Nu nog eens via FB gevraagd AAN Scarlet zelf. Lees maar mee, Gilberke.

Als je verschil tussen SD en HD niet kan zien, weet ik nu waarom je scarlet hebt.

Nu weet ik terug, waarom ik minder & minder spaargids bekijk.

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb zelf ook scarlet trio en even gecontroleerd. In mijn tv gids staat nochtans ook NPO 1 HD, NPO 2 HD en NPO 3 HD. Qua beeldkwaliteit zie ik ook geen verschil met hun andere zenders in HD.
dan is hun site al maanden verkeerd en de helpdesk die je polst als dubbelcheck ook verkeerd. Dan kan je alleen maar zeggen...wat een amateurs of Wie moet ik nu geloven.
Dat iemand met een screenshot van dit forum het vraagt aan de helpdesk van Scarlet.
Misschien dat daar iemand van Scarlet zelf zijn tv opzet en even controleert
Misschien dat daar iemand van Scarlet zelf zijn tv opzet en even controleert