De Coronasmoes
-
- Jr. Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28 mei 2020
Re: De Coronasmoes
Bij mij is het jàren geleden dat ik nog eens op een bankkantoor was, of er naar gebeld heb; ik vraag mij af wat jullie daar allemaal gaan doen??
Kan wel begrijpen als je met een lening of verzekering bezig bent, dat je dan eens moet bellen of binnenstappen.
Kan wel begrijpen als je met een lening of verzekering bezig bent, dat je dan eens moet bellen of binnenstappen.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: De Coronasmoes
Hier ook, maar nu was het van moeten... Dochter nieuwe identiteitskaart en die moet in het systeem... Dus voor een onnozelheid die 5 seconden duurt, moet je een afspraak maken.Janmetvrees schreef: ↑16 juli 2020, 09:14 Bij mij is het jàren geleden dat ik nog eens op een bankkantoor was, of er naar gebeld heb; ik vraag mij af wat jullie daar allemaal gaan doen.

Re: De Coronasmoes
Omdat alleen mensen met geld nog welkom zijn bij de bank?Timoootjex schreef: ↑15 juli 2020, 23:39 Even een open vraag maar waarvoor gaan jullie allemaal naar de bank met een afspraak of dergelijke?
Ik kan me dit jaar zelfs geen afspraak met de bank herinneren.

Om rechtstreeks op je vraag te antwoorden:
Bij KBC kwam ik in het verleden zeer regelmatig op kantoor om de kantoorhouder eens aan zijn oren te trekken en bij de les te houden. Maar daar ben ik mee gestopt nadat ik er bijna alles weggehaald heb.
Bij Argenta ga ik af en toe langs voor de koffie.
Bij de lokale DB ga ik af en toe langs om nog eens te genieten van de looks van de uitermate vriendelijke receptioniste (die bij DB van alles en nog wat moet doen).
Bij Nagelmackers ben ik maar een keer op kantoor geweest om de details van een bulletkrediet te bespreken en de documentern daartoe te ondertekenen. Voor de rest kwam de kantoorhouder aan huis. Kost me dus eigenlijk koffie en voor zijn looks moet ik het ook al niet doen. Maar het spaart me wel telkens een paar uur rijden uit.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 16 juli 2020, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28 mei 2020
Re: De Coronasmoes
Een bank moet af en toe een kopie van je idkaart hebben...even inscannen en doormailen is te moeilijk zeker??
Re: De Coronasmoes
En hoe weten ze dan wie die scan effectief heeft doorgemaild?
Een chip van een e-ID lijkt me ook moeilijk in te lezen via een mail?
Soit, ik heb er geen enkel probleem mee om de zoveel tijd eens bij een bank op afspraak langs te gaan.
Er zijn wel meer plaatsen waar ik veel meer tijd verlies en noodzakelijk tegen mijn zin moet komen.
Klant zijn bij een (fysieke) bank of meerdere banken is nog altijd geen verplichting.
Een chip van een e-ID lijkt me ook moeilijk in te lezen via een mail?
Soit, ik heb er geen enkel probleem mee om de zoveel tijd eens bij een bank op afspraak langs te gaan.
Er zijn wel meer plaatsen waar ik veel meer tijd verlies en noodzakelijk tegen mijn zin moet komen.
Klant zijn bij een (fysieke) bank of meerdere banken is nog altijd geen verplichting.
Re: De Coronasmoes
Hier ook goede ervaringen met Argenta en ING. Mailtje gestuurd en dezelfde dag nog van Argenta antwoord ontvangen met een concreet voorstel voor een dag en uur om in het kantoor langs te komen. Bij ING werd mij gemeld dat wat ik vroeg ook telefonisch kon afgehandeld worden. Dat was dan ook op 10 minuten gefikst. Beiden middenin de lockdown.
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: De Coronasmoes
Dochter is meerderjarig geworden, dus rekeningen volledig op haar naam nu... Blijkbaar kan dit niet via e-mail en moet ze persoonlijk langsgaan.Janmetvrees schreef: ↑16 juli 2020, 09:19 Een bank moet af en toe een kopie van je idkaart hebben...even inscannen en doormailen is te moeilijk zeker??
De laatste keer dat ikzelf een nieuwe had, moest ik ook langsgaan. Belfius (of mijn kantoor tenminste) aanvaardt geen ingescande versie, moet in hun lezer.
-
- Hero Member
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: De Coronasmoes
Ja maar dat inlezen kan toch in de automaat hoef je daarvoor een afspraak te maken dan?
Re: De Coronasmoes
Vandaag oproep gekregen van KBC, ik dacht eindelijk, maar redelijk laat want we zijn ondertussen meer dan een week verder maar neen, het was niet omdat ik vorige week ingesproken had, maar omdat ze zagen dat er een redelijk bedrag op de zichtrekening staat.delaby schreef: ↑15 juli 2020, 19:00Ludo, hier hetzelfde met KBC, vorige week dinsdag mijn nummer ingesproken, men zou mij terugbellen, we zijn ondertussen meer dan een week verder en ik ben nog aan het wachten...ludo schreef: ↑15 juli 2020, 18:06 Hetzelfde ervaren met ING. Donderdag gebeld naar mijn kantoor voor afspraak te maken. Telkens 20 minuten in de wacht met vervelend muziekje,en met tussenin de boodschap nog even te wachten om doorveronden te worden met een medewerker.
3 maal gebeld, telkens 20 minuten wachten. niemand nam op.
Vrijdag hetzelfde, niemand nam op, en ik maar wachten.
Maandag hetzelfde liedje.
Dan maar gebeld naar hoofdkantoor in BXL. Wederom dat vervelend wachtmuziekje, maar na 10 minuten toch een levend iemand aan de lijn.
Niet direkt verder geholpen, waarop ik zei dat op de site vermeld staat om afspraak in je kantoor te maken, maar dat er niemand opnam, en of ze misschien falliet waren, hoe kan ik dan afspraak maken als er niemand opneemt. " Ja meneer, maar Corana regels hé...
De dame antwoorde vriendelijk " daarom zijn we er dan hé meneer"
Ja mevrouw, maar ik heb uw nr. via internet moeten opzoeken, staat ook nergens vermeld. Echt klantvriendelijk kan je dat niet noemen, andere banken Fortis - Belfius - Argenta heb ik binnen de 5 minuten een gesprekspartner, of een chatline. ING heeft niets van dit alles, belachelijk gewoon hoe jullie met de klanten omspringen. Zal er ni te lang over moeten nadenken om mijn rekening daar definitief af te sluiten. Eind gesprek.
"Of ik niet geïnteresseerd was om even langs te komen om te zien welke interessante fondsen ze hadden voor mij", ik dacht het niet he...
-
- Hero Member
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: De Coronasmoes
Ik weet dat ik voor alle kredietkaarten eens de fraude bestrijdingsdienst moest bellen vanwege en frauduleuze aankoop haha da was ook een hel op dat uur.