Te dure Telenet-tarieven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ja dat heb ik James maar dat wou ik hier niet echt in de vergelijking gooien want dan is het al helemaal scheef.
Ja ok haelewyn dat begrijp ik. Dan is het ook een totaal andere zaak.
k vind het trouwens heel moeilijk ik wil aan ene kant tv kijken maar ik vind de kostprijs een remmende factor. Ja je hebt alternatieven online maar ik kijk graag eens op mijn tv zelf naar de tv.
en dan kijk ik liever niet dan de meerkost te betalen. Tis gewoon gezelligheid voor mij om eens niet aan mijn pc te zitten£.
Ja ok haelewyn dat begrijp ik. Dan is het ook een totaal andere zaak.
k vind het trouwens heel moeilijk ik wil aan ene kant tv kijken maar ik vind de kostprijs een remmende factor. Ja je hebt alternatieven online maar ik kijk graag eens op mijn tv zelf naar de tv.
en dan kijk ik liever niet dan de meerkost te betalen. Tis gewoon gezelligheid voor mij om eens niet aan mijn pc te zitten£.
Windmolen op en top.satsurfer schreef: ↑23 juli 2020, 13:16 ok, je moet ervoor open staan. Maar voor velen mag het geen moeite kosten en vooral geen éénmalige investering (laat ons liever naaien door TN)...
Mijn 75 jarige vader heeft ook ovh vr overdag te bellen, maar zijn nr. overzetten nr ovh, daar flipt hij op. Heb het al lang opgeven bij hem.
Mijn zoon van 14 heb ik ook aangeleerd via Triing te bellen (account van zijn moeder) en nu via zoiper (als hij gn wifi heeft).
Anders prepaid 30 cent/min., nu kosteloos
er staan stap per stap handleidingen op spaargids
en..ik heb nooit cash op zak. Veilig, en zeker nu...gewoon smartphone tegen de pinautomaat en betaald. NO contact! Hoe je dit kan verdedigen...crimineel (soit, off-topic in deze discussie)
Uw reactie op een ander forum.
Wat is het nu eigenlijk in West Vlaanderen.
Alles hangt af van persoonlijk gebruik.
Maar allee ge gaat er op vooruit , afstappen van een prepaid bij de geld wolven.
Nu nog Jim ontdekken voor als geen Tring beschikbaar.
En nu nog voor iemand van 75 j een Jimmeke , kunt ge zelf opvolgen , opladen.
Estate Guru believer.
Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 14:05 en dan kijk ik liever niet dan de meerkost te betalen. Tis gewoon gezelligheid voor mij om eens niet aan mijn pc te zitten£.
Kodi op je raspberry pi. En je kan naar wat gratis tv (vtm go, vrt nu) kijken. Tis toch meestal alleen maar bazaar op tv. Of pak een chromecast dan kan je youtube casten naar je tv.
Moet je voor die Triing ook al geen redelijk telenet abonnement hebben?
-
- VIP member
- Contacteer:
Twee jonge dertigers (klein leugentje). Een orange flybox (20€) en twee mobile vikings prepaid aan 10€ (voor de 1gb aan data. De 10€ worden omgezet in tramkaartjes). Meer hebben wij niet nodig en wil ik ook niet nodig hebben.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Hero Member
- Contacteer:
Mijn dataverbruik als single zit ver boven die van de flybox henkie. Ben bijna 25 maar mijn verbruik zit rond de 500 GB per maand.
De meeste TV's zijn tegenwoordig van het smart type.
Dan wordt chromecast e.a. al overbodig.
Gewoon de internetkabel inpluggen en je hebt digitale TV, digitale radiozenders, YT, Spotify eventueel Netflix, ....
Kom je, als normaal sociaal persoon zonder inwonende tieners, toe met nog geen 30€/maand.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar opeens heb je die chromecast nodig ze jefke want die ondersteuning stopt na een korte tijd.
En wat is bij jou een 'korte tijd'?
De chromekast heb ik buitengegooid.
Er zat meer vertraging op dat ding dat dat het normaal werkte.
Bij de Smart TV nog geen enkele hapering gehad.
De chromekast heb ik buitengegooid.
Er zat meer vertraging op dat ding dat dat het normaal werkte.
Bij de Smart TV nog geen enkele hapering gehad.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nja sommige apps ondersteunen een tv niet meer na 3-4 jaar tijd. Zo lang hou ik mijn tv wel op hardwarevlak
Een app is geen hardware maar software.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dan nog ik ga niet men tv wegsmijten omdat een app niet meer werkt lol
Helaas zit dat risico erin en is helaas zelfs een beetje de trend. Die trend is wel een beetje aan het keren, Android (en Android tv) zijn tamelijk volwassen en er komt tegenwoordig veel meer kritiek op.Timoootjex schreef: ↑23 juli 2020, 21:37 Nja sommige apps ondersteunen een tv niet meer na 3-4 jaar tijd. Zo lang hou ik mijn tv wel op hardwarevlak
Moest het toch gebeuren, dan kan je overstappen op een Android tv box (aan te sluiten op een HDMI poort). Is niet zo waanzinnig duur en maakt je tv opnieuw "smart".
De 1ste gen chromecast was best wel traag net zoals die eerste ROKU sticks. Maar de huidige chromecast daar zie ik geen vertragingen. Maar ja dat kan bij jou zeker anders zijn.
En ja, als je inderdaad een recente tv of geen interesse hebt in een raspberry, chromecast,firesticktv etc dan is dat allemaal overbodig. Ik heb al een iets oudere tv waarvan de SMART niet meer bruikbaar is. Maar dat mag toch niet de reden zijn om deze TV te vervangen volgens mij.
Ieder zijn eigen reden.
Ik heb gewoon mijn vorige flatscreen (9 jaar oud met een chromecast van 3 jaar oud) weggegeven aan één van mijn kinderen (die overigens ook digitaal kijkt via internet via een wifideal met de buurvrouw en dus het goedkoopste internetabonnement met onbeperkte download op de markt heeft
).
Bijkomend voordeel van de vervangende smart-TV is dat hij ook is uitgerust met wifi en bluetooth. Met de optische uitgang en de stereo standaard in 'digital in' modus kan ik nu veel gemakkelijker digitale radio beluisteren dan op de stereoketen en via de bluetooth verbinding overal in de woning en tuin automatisch de bluetooth speakers aansturen.
Ik heb gewoon mijn vorige flatscreen (9 jaar oud met een chromecast van 3 jaar oud) weggegeven aan één van mijn kinderen (die overigens ook digitaal kijkt via internet via een wifideal met de buurvrouw en dus het goedkoopste internetabonnement met onbeperkte download op de markt heeft

Bijkomend voordeel van de vervangende smart-TV is dat hij ook is uitgerust met wifi en bluetooth. Met de optische uitgang en de stereo standaard in 'digital in' modus kan ik nu veel gemakkelijker digitale radio beluisteren dan op de stereoketen en via de bluetooth verbinding overal in de woning en tuin automatisch de bluetooth speakers aansturen.