Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Re: Hoe op internet besparen? (ervaring met EDPnet)
Onze held!!!!!

Moet ik nu om te besparen bij scarlet of bij epdnet gaan zoeken?
Heb nu proximus, prijz is goed maar door corona te weinig data
Hoe werkt dat?
Nieuwe kabels nodig?
Hoe werkt dat?
Nieuwe kabels nodig?
mss. eens zeggen wat je precies wilt om te beginnen? 
Dacht proximus was onbeperkt?

Dacht proximus was onbeperkt?
Ze hebben een basisformules van 100 GB... Hij zal die misschien hebben. Internet start (?)
Scarlet of EDP net... Beiden zijn ok.
Zelfde kabels en wandcontact. Andere modem wel, voor zover ik weet.
Scarlet of EDP net... Beiden zijn ok.
Zelfde kabels en wandcontact. Andere modem wel, voor zover ik weet.
Idd. Start is 100 GB (nu meer door corona, dan zijn ze lief mijnheer
)
Heeft hij tv/telefoon/gsm/tv streamen/hotspots nodig? Kan weer iets anders interessant zijn. Vb. Orange
Is hoge uploadsnelheid belangrijk of niet?
Scarlet:
De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mailgebruik en videostreaming... Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
Als je telkens die comfort-optie moet betalen.

Heeft hij tv/telefoon/gsm/tv streamen/hotspots nodig? Kan weer iets anders interessant zijn. Vb. Orange

Is hoge uploadsnelheid belangrijk of niet?
Scarlet:
De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mailgebruik en videostreaming... Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
Als je telkens die comfort-optie moet betalen.

man, altijd zo beschuldigend.
Niet iedereen heeft internet enkel nodig om seniorennet te bezoeken en HLN, mensen lastig te vallen op spaargids en zijn bankverrichtingen te doen hé. 
Wss. tast het virus ook de hersenen bij sommigen aan.

Wss. tast het virus ook de hersenen bij sommigen aan.

Zolang je maar de goede 'prijz' betaalt is er niets aan de hand.
Ter zake, de vragensteller kan misschien overschakelen naar Telenet? Tijdens covid-19 wordt je dataverkeer maar voor 50% aangerekend. Voor covid-19 had hij data genoeg. Dus, als ik hem goed begrijp, is zijn dataprobleem volledig gerelateerd aan 'corona'. Bij Telenet heb je dat probleem dus niet.
Of vragensteller zou misschien kunnen verduidelijken waarom zijn dataverkeer door corona plots ontoereikend is geworden? Dit rekening houdende met de verminderde aanrekening.
Dat kan ik uit zijn vraag niet opmaken. Jij wel?
Profielen aanmaken op een forum of HLN vraagt nu ook weer niet zoveel data.
Ter zake, de vragensteller kan misschien overschakelen naar Telenet? Tijdens covid-19 wordt je dataverkeer maar voor 50% aangerekend. Voor covid-19 had hij data genoeg. Dus, als ik hem goed begrijp, is zijn dataprobleem volledig gerelateerd aan 'corona'. Bij Telenet heb je dat probleem dus niet.
Of vragensteller zou misschien kunnen verduidelijken waarom zijn dataverkeer door corona plots ontoereikend is geworden? Dit rekening houdende met de verminderde aanrekening.
Dat kan ik uit zijn vraag niet opmaken. Jij wel?
Profielen aanmaken op een forum of HLN vraagt nu ook weer niet zoveel data.
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 27 juli 2020, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
Ik denk dat de goedkoopste provider Orange is. Al voor 19,99 euro heb je een internetaansluiting
Maar dat vroeg hij niet.
Hij vroeg hoe dat werkt en eventueel met welke kabels.
Hij vroeg hoe dat werkt en eventueel met welke kabels.
Maar als vraagsteller meer data wilt, moet hij verantwoorden aan mijnheer Dewit waarom hij meer data verbruikt.

Als hij zijn tv snel afschrijft, heeft een ander er geen affaire mee.
geschift.
Al was het 24/7 netflix te kijken, waar moei je u mee? Vraagsteller wilt MEER data. punt
Begrijpend lezen is een deugd....ja, HLN lezen verbruikt niet mega data, dat wist ik ondertussen al. Ik doelde op uw profiel. Maar mijnheer begreep het weer niet.
Vraagsteller is slim, en weet dat de gratis data binnen afzienbare tijd gedaan is, en kiest voor een langdurige optie voor ONBEPERKTE data!
Mss. heeft de vraagsteller TV en mobiel ook bij Proximus. Dus nu kan je niet oordelen wat in zijn geval 'het beste is'...
We weten dat jij een Teleca$h fan bent.

Laatst gewijzigd door gast9876 op 27 juli 2020, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
vraagsteller zijn huidige abbo VOLDEED niet!!! Dus Orange Flybox aanraden met 50-150 GB getuigt niet van een kennis van zaken.Janmetvrees schreef: ↑27 juli 2020, 13:05 Ik denk dat de goedkoopste provider Orange is. Al voor 19,99 euro heb je een internetaansluiting

100 GB 's avonds* + weekends
+ 50 GB op elk moment
Jee, je lontje wordt er ook niet langer op.

Even de strenge uithangen maar dan wel een ander zijn profiels opstellen?
Denk dat ik het eerder begreep dan jij. Tot groot jolijt van vraagsteller.

Hij moet ook niet antwoorden op een vraag. Ze was vrijblijvend. Dat 'moeten' is jouw interpretatie.
Maar ik gun je de eerste prijz voor begrijpend lezen.
Misschien. Ik weet het niet. Daarom de vraag naar bijkomende info.
Ik deed dan ook alleen een suggestie. Geen oordeel tot verplichting.
Telenet levert hier zolang ze voor mijn situatie de goedkoopste zijn. Niet meer niet minder.
Ik weet ook dat ze in de praktijk hun dataverkeer verdubbeld hebben. Hoe het bij Proximus zit weet ik niet. Daarom de suggestie om, gezien blijkbaar zijn dataprobleem Covid-19 gerelateerd is, eens te vergelijken met de data van Telenet tijdens corona.
Ik zal wel iets gemist hebben maar dat begrijp ik niet uit zijn vraag. Ik lees enkel dat hij inzake prijz tevreden is bij Proximus maar wil besparen en door corona te weinig data heeft. Het is aan hem om een en ander te verduidelijken.
Moet ik nu om te besparen bij scarlet of bij epdnet gaan zoeken?
Laatst gewijzigd door Jefdewit op 27 juli 2020, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- VIP member
- Contacteer:
ik betaal 120 euro per maand bij proximus voor internet/tv en mobiel en ik heb het er voor over! Ik kan voetbal zien op twee tv's, mobiel netwerk is zeer betrouwbaar en downloaden tegen 125 MB/s (1 gigabit) met kabel en meer dan 60MB/s draadloos, zalig gewoon 

Ik heb edpnet, en kan via wifi (3 muren tussen!) aan 89 Mbps DL en 32-33 Mpbs UL. Mocht edpnet 125 Mbps aanbieden (zal wel binnenkort komen, daar ze niet 'cappen'), zal ik wss. aan 115-120 Mbps kunnen surfen via Wifi (natuurlijk via de superieure fritzbox met Wifi AC Wave 2 Multi MIMO).
https://orangenetworktest.speedtestcust ... 2f97802c75
TV kijken kan ik ook hoor...gewoon streamen op mijn smartphone vanaf mijn enigma2 decoder...Veel betere kwaliteit dan Yelotv (ook opnames te bekijken/kopiëren/backup maken wat bij PXM/Orange/TN niet mogelijk is
)
Orange tv+internet+mobiel (15 GB) zou 70 € kosten + 11 € voetbal= 81 € (kan nog iets minder via Orange reseller), wil je 400 DL/40 UL +15 €. (96 € dus)
een 2de TV zit daar niet in.
https://orangenetworktest.speedtestcust ... 2f97802c75
TV kijken kan ik ook hoor...gewoon streamen op mijn smartphone vanaf mijn enigma2 decoder...Veel betere kwaliteit dan Yelotv (ook opnames te bekijken/kopiëren/backup maken wat bij PXM/Orange/TN niet mogelijk is

Orange tv+internet+mobiel (15 GB) zou 70 € kosten + 11 € voetbal= 81 € (kan nog iets minder via Orange reseller), wil je 400 DL/40 UL +15 €. (96 € dus)
een 2de TV zit daar niet in.