Sodexo maaltijdcheques
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Sodexo maaltijdcheques
In de carrefour zoals ik zei zijn diepvrieszakjes ook niet te betalen met maaltijdcheques. Dat is wel heel hypocriet in feite.
In het begin waren maaltijdcheques bedoeld om buiten te gaan eten, in bedrijven waar geen kantine of bedrijfsrestaurant was.
Ja in 1965.... ondertussen is het systeem wel wat veranderd... maar dat je geen niet-voeding ermee kan kopen is gewoon idioot want op niet-voeding zou de staat tenminste nog 21% btw meepikken ipv 6%.
Enkel voeding bij Aldi blijkbaar, maar de plaatselijke drankenhandelaar maakt van alcohol geen uitzondering. Ik weet wel waar naartoe met de Sodexo-kaart.
Ik koop geen alcohol maar is dat niet veel goedkoper in de buurlanden?
Strongbow is het goedkoopst in het VK en ook wel op de overzetboten. Aangezien ik de laatste maanden niet meer het Kanaal over ben geweest moet ik het hier inslaan.
Stella moet uit het flesje komen, een vat is geen optie voor een sportman, en mag geen export-Stella zijn. Dus ook hier inslaan.
Water en frisdrank heb ik liever uit glas dan uit plastic. Hier gaat het even niet over de prijs. Wordt dus ook lokaal aangekocht.
Waarom makkelijk als moeilijk ook kan.
Stella moet uit het flesje komen, een vat is geen optie voor een sportman, en mag geen export-Stella zijn. Dus ook hier inslaan.
Water en frisdrank heb ik liever uit glas dan uit plastic. Hier gaat het even niet over de prijs. Wordt dus ook lokaal aangekocht.
Waarom makkelijk als moeilijk ook kan.

Hangt er van af wat je onder goedkoop verstaat en hoe ver je je er moet of wil voor verplaatsen.
Voor het beetje alcohol dat ik zelf moet kopen trek ik liever naar de lokale drankencentrale.
Mijn vraag was misschien wat onduidelijk maar dat bedoelde ik niet.
Papieren ecocheques vervallen 2 jaar na uitgifte. Een digitale kaart is geldig tot 5 jaar na uitgifte.
Ik vroeg me af of de digitale ecocheques dan ook langer geldig zijn (bv. tot 5 jaar).
Maar dat is blijkbaar niet zo. Ze blijven, ook digitaal, maar 2 jaar na uitgifte geldig. Dus daar geen voordeel mee tov de papieren versie.
Digitale dienstencheques kan je kosteloos verlengen voor vervaldag. De ecocheques vervallen gewoon na 2 jaar.
Je kan met de kaart wel contactloos betalen tot 25€. Maar dat vind ik ook niet echt een voordeel.