vivaldi knabbelt aan bankgeheim
Re: vivaldi knabbelt aan bankgeheim
Als je normaliter op 100% belast wordt en je trekt het verlies vd winsten eraf, wordt je minder belast en zal je minder moeten betalen.. Je krijgt dus in princiepe geld terug,Is alleen in een andere vorm verpakt.. ..
-
anonymous8
Vond jij de speculatietaks dan eerlijk? Bv je won met aandeel A 1000€. Maar je verloor met aandeel B en C samen ook 1000€.
Je had dus geen winst maar moest op aandeel A 30% taks betalen. Lijkt me toch niet fair....
Je gokt op winst, maar je verliest, moet je niet komen jammeren... Je weet/wist wat de risico en de voorwaarden zijn. ( minstens 6 maand niet verkopen).
Is niet voor niets dat ze het " speculatietaks " noemde.. Dacht trouwens dat die al van 2017 afgeschaft was???
Laatst gewijzigd door ludo op 4 oktober 2020, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous8
Ja dat klopt maar die werd belast volgens uw mening.
Ik zou het trouwens niet erg vinden dat men WINSTEN op de beurs belast maar dan redelijk en niet overdreven. Maar dan moet het ook maar gebeuren op de 2de en de 3de en de 4de woning...
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 4 oktober 2020, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle verliezen die ze toekennen via weet ik wat voor kanalen, moeten door alle burgers betaald worden,, ook diegene die niet op de beurs gokken of spelen..
Solidariteits princiepe is een goede zaak voor ziekte - pensioen - invaliditeit enz. Maar ik moet niet opdraaien voor het verlies dat iemand op de beurs maakt, als hij daar wil gaan gokken...
De rechtstreekse en onrechtstreekse belastingen en taksen zijn al hoog genoeg, als de eindrekening ni klopt zullen die verhogen,
Solidariteits princiepe is een goede zaak voor ziekte - pensioen - invaliditeit enz. Maar ik moet niet opdraaien voor het verlies dat iemand op de beurs maakt, als hij daar wil gaan gokken...
De rechtstreekse en onrechtstreekse belastingen en taksen zijn al hoog genoeg, als de eindrekening ni klopt zullen die verhogen,
Laatst gewijzigd door ludo op 4 oktober 2020, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous8
Daar draai je toch niet voor op als men iemand gewoon belast op enkel zijn winst? We hebben het hier niet over minwaarden terug krijgen van de belastingen, dan zou belgie trouwens helemaal failliet zijn...ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 15:36 Alle verliezen die ze toekennen via weet ik wat voor kanalen, moeten door alle burgers betaald worden,, ook diegene die niet op de beurs gokken of spelen..
Maar wel mee willen snoepen van de winsten die andere mensen met meer verstand of risicotolerantie willen nemen.
Als je het verlies vd winsten mag aftrekken , wat is dat dan volgens jou????BEspaar schreef: ↑4 oktober 2020, 15:38Daar draai je toch niet voor op als men iemand gewoon belast op enkel zijn winst? We hebben het hier niet over minwaarden terug krijgen van de belastingen, dan zou belgie trouwens helemaal failliet zijn...ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 15:36 Alle verliezen die ze toekennen via weet ik wat voor kanalen, moeten door alle burgers betaald worden,, ook diegene die niet op de beurs gokken of spelen..
Ik vraag dat niet om mee te snoepen...
Als ik een rekening krijg en ze is terecht zal ik ze betalen, ik moet daar geen rekening mee houden hoe die hun inkomsten vergaren... Wat me wel stoort is dat ze cadokes uitdelen als je het verlies van je winst mag aftrekken... Het is en blijft gokken als je op de beurs zit... en is niet hetzelfde als bedrijfsverlies inboeken..
Laatst gewijzigd door ludo op 4 oktober 2020, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Zullen we bedrijven dan ook maar gaan belasten op hun omzet?ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 15:47Ik vraag dat niet om mee te snoepen...
Als ik een rekening krijg en ze is terecht zal ik ze betalen, ik moet daar geen rekening mee houden hoe die hun inkomsten vergaren... Wat me wel stoort is dat ze cadokes uitdelen als je het verlies van je winst mag aftrekken... Het is en blijft gokken als je op de beurs zit...
Gokken op de beurs kun je niet onder de noemer plaatsen van een economische activiteit.. Dat is helemaal iets anders..OsiriX schreef: ↑4 oktober 2020, 15:49Zullen we bedrijven dan ook maar gaan belasten op hun omzet?ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 15:47
Als ik een rekening krijg en ze is terecht zal ik ze betalen, ik moet daar geen rekening mee houden hoe die hun inkomsten vergaren... Wat me wel stoort is dat ze cadokes uitdelen als je het verlies van je winst mag aftrekken... Het is en blijft gokken als je op de beurs zit...
Jaja flapke, gokken... Einde discussie. Koers kijken!
op de beurs zitten is niet gokken man, het is investeren.ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 15:47Ik vraag dat niet om mee te snoepen...
Als ik een rekening krijg en ze is terecht zal ik ze betalen, ik moet daar geen rekening mee houden hoe die hun inkomsten vergaren... Wat me wel stoort is dat ze cadokes uitdelen als je het verlies van je winst mag aftrekken... Het is en blijft gokken als je op de beurs zit... en is niet hetzelfde als bedrijfsverlies inboeken..
Je zou je naam trouwens beter veranderen naar Lulo, tegenwoordig kost dat niet meer zo veel.
Beleggen is niet gokken.
Beleggen is iets kopen waarvan je verwacht dat het in waarde zal stijgen.
Gokken is met geld spelen waarbij het toeval bepaalt of je wint of verliest.
Beleggen is iets kopen waarvan je verwacht dat het in waarde zal stijgen.
Gokken is met geld spelen waarbij het toeval bepaalt of je wint of verliest.
Jij hoeft mij niet te vertellen wat ik beter wel of niet moet doen..; Zal dat wel voor mijn eigen beslissen hoor...nickname schreef: ↑4 oktober 2020, 15:57op de beurs zitten is niet gokken man, het is investeren.ludo schreef: ↑4 oktober 2020, 15:47
Je zou je naam trouwens beter veranderen naar Lulo, tegenwoordig kost dat niet meer zo veel.