Beleggers zijn de melkkoe in 2021
TIP
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
waarom zou men moeten betalen voor advies? het risico ligt toch altijd bij de klant?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Ben jij dat die dat jaarboek + postzegels van mij heeft gekochtBlackbelt schreef: ↑27 oktober 2020, 08:54 Haha...
Paar jaar geleden zocht ik een cadeautje voor een postzegelverzamelaar.
Op ebay vond ik de complete jaargangen van alle postzegels die in één jaar uitgegeven werden uit zijn geboortejaar.
Die werden gewoon verkocht ONDER de frankeerwaarde (en ja, ze blijven geldig, want ze waren niet afgestempeld).
Niemand wil nog postzegels, de verzamelaars sterven gewoon uit.
Ik had eens aan één of andere wedstrijd meegedaan en zo'n jaarboek met bijhorende postzegels gewonnen ... ik dacht de prijs van het jaar gewonnen te hebben ... ik kreeg ze uiteindelijk verkocht aan nominale waarde en het boek er gratis bovenop ... inderdaad postzegelverzamelaars sterven uit ...
Die vraag kan je je trouwens stellen bij het merendeel van wat onder "verzamelen" valt ... buiten jezelf is er wellicht niemand geïnteresseerd in wat je verzamelt, eenmaal oud (of dood) wordt je zorgvuldig opgebouwde collectie die je wellicht veel heeft gekost weggedaan voor een habbekrats ... uitzonderingen niet te na gesproken uiteraard.
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Voor hetzelfde geld zijn postzegels over 30 jaar hip en trendy? Iets dat bijna uitgestorven zal zijn, kan door god weet wat weer " hip " worden. Postzegels die instagram waardig zijn? 
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Een postzegel van bv 10 jaar geleden, heeft al meer opgebracht dan bv een spaarboekje .
Ik stuur af en toe nog brieven met postzegels van meer dan 10 jaar oud.
Ik stuur af en toe nog brieven met postzegels van meer dan 10 jaar oud.
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
In Limburg is nog een firma die postzegels hebben in Belgische franken erop. 10bef, 3bef, ...
Vind hun facturen leuk omdat je dat 6 a 8 zegels krijgt. Echt grappig. Nostalgie ook.
Nu is 1 zegel = 1zending. Vroeger als de postzegels opsloegen moest je een zegel van bv 3bef bijplakken.
Wat dan met de boetezegels die je op het gemeentehuis moest halen. Dat was vaak nog de grootste straf
Vind hun facturen leuk omdat je dat 6 a 8 zegels krijgt. Echt grappig. Nostalgie ook.
Nu is 1 zegel = 1zending. Vroeger als de postzegels opsloegen moest je een zegel van bv 3bef bijplakken.
Wat dan met de boetezegels die je op het gemeentehuis moest halen. Dat was vaak nog de grootste straf
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Argenta is heel hun systeem ook aan het bekijken om eventueel met betalende formules te gaan werken zoals de meeste andere banken.
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Solidariteitsbijdrage op effectenrekeningen nog toe te voegen ...
-
TomTorquay
- Newbie

- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 okt 2020
- Contacteer:
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Gelijk hebben ze. Al die gratis rekeningen die de banken aanbieden schieten hun doel voorbij. Ze waren bedoeld als lokkertjes om nieuwe klanten te werven die daarna leningen of beleggingen zouden nemen en zo de bank geld opbrengen. Maar dat werkte niet: de klanten openden een gratis rekening en verder deden ze niets. De gratis rekeningen brachten dus niets op en kostten alleen maar geld.
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Nog niet zo lang geleden was het 50 of 100 euro per jaar!DrÈ schreef: ↑26 oktober 2020, 14:03 Zonet mail gekregen dat Deutsche Bank hun tarief van DB personal met 50% verhoogd gaat van 50€/trim naar 75€
Beweren nog altijd de goedkoopste te zijn!
Maak uw rekening en hou bv ook rekening dat je 1% op elke aankoop en verkoop van aandelen in dollar moet betalen, bv bij Bolero maar 0,5% geen bewaarloon enz enz
Hopelijk gaan bij vele die bij DB zitten de ogen open en nemen een wijze beslissing
En opletten: kijk p. 27 bij de nieuwe tarieven:
Kortom, elke dividendbetaling gaat serieus geld kosten. Veel Amerikaanse aandelen betalen 4 keer per jaar dividend, dus ongeacht het bedrag kost alleen al het ontvangen van een dividend bijna 10 euro, minimum!Buitenlandse effecten1 2,30%2-3 (incl. BTW) met een minimum van 2,42 euro (incl. BTW) en een maximum van 60,50 euro (incl. BTW)
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
U bedoelt de vermogensbelasting die er volgens VLD-voorzitter Lachaert niet zou komen?
Nog meer goed nieuws voor spaarders:
de vrijstelling van de roerende voorheffing op spaarboekjes ligt ook onder vuur vanuit Europa...
de regering werkt aan een oplossing...
2 keer raden wat die zal zijn?
OOK platbelasten?
-
anonymous
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 11:13U bedoelt de vermogensbelasting die er volgens VLD-voorzitter Lachaert niet zou komen?
Nog meer goed nieuws voor spaarders:
de vrijstelling van de roerende voorheffing op spaarboekjes ligt ook onder vuur vanuit Europa...
de regering werkt aan een oplossing...
2 keer raden wat die zal zijn?
OOK platbelasten?
Rentes op spaarboekjes platbelasten ...
Op welke planeet in welk sterrenstelsel leef jij?
Het lag al onder vuur van Europa toen NVA minister Van Overtveldt minister van Financien was.
Hij heeft toen ervoor gekozen om NIETS te doen en AF TE WACHTEN (dat was toen al een epidemie bij NVA) en de anderen het te laten oplossen.
Net zoals deze zelfde NVA'er de tax shift heeft ingevoerd die budget-neutraal moest zijn, maar ons met 6 miljard tekort per jaar opzadelt.
En ook dit broddelwerk mogen de anderen weer oplossen.
Maar de Vlamingen zijn niet dom. NVA haalt nog 60% van de stemmen van 5 jaar geleden. Bij de 3 populairste Vlaamse politici zit geen enkele NVA'er meer.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Berichten: 662
- Lid geworden op: 26 feb 2020
- Contacteer:
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
In Nederland kennen ze dat nochtans goed.inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 11:13U bedoelt de vermogensbelasting die er volgens VLD-voorzitter Lachaert niet zou komen?
Nog meer goed nieuws voor spaarders:
de vrijstelling van de roerende voorheffing op spaarboekjes ligt ook onder vuur vanuit Europa...
de regering werkt aan een oplossing...
2 keer raden wat die zal zijn?
OOK platbelasten?
Als je op 1 januari 2020 niet meer dan €30.846 aan spaargeld of beleggingen hebt, hoef je geen vermogensrendementsheffing te betalen
Vermogen Vermogensbelasting 2020
€0 t/m €30.846 0%
€30.847-€103.643 0.54%
€103.644-€1.036.418 1.26%
>€1.036.418 1.58%
Laatst gewijzigd door Timoootjex op 31 oktober 2020, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
anonymous
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
U bedoelt dezelfde vermogensbelasting, onder de vorm van effectentaks, die NVA'er Van Overtveldt heeft ingevoerd toen hij minister van financien was?inquirer schreef: ↑31 oktober 2020, 11:13U bedoelt de vermogensbelasting die er volgens VLD-voorzitter Lachaert niet zou komen?
Nog meer goed nieuws voor spaarders:
de vrijstelling van de roerende voorheffing op spaarboekjes ligt ook onder vuur vanuit Europa...
de regering werkt aan een oplossing...
2 keer raden wat die zal zijn?
OOK platbelasten?
En die er zo een ongelooflijke knoeiboel van gemaakt heeft dat de Raad Van State het heeft afgeschoten?
Voor een keer heeft de NVA iets anders gedaan dan nietsdoen, afwachten, wachten, nietsdoen, wachten, afwachten, nietsdoen, wachten, en dan blijkt het je reinste broddelwerk te zijn.
Re: Beleggers zijn de melkkoe in 2021
Da's ook de eerste keer dat iemand kwaad is omwille van een vernietigde belasting in Vlaanderen... 
Nog een geluk dat we nu competente federale bewindvoerders hebben die er wél zullen in slagen de belastingsdruk fors te verhogen... Dat ze net het omgekeerde beloofden aan hun kiezers, tja...
Leugentjes om bestwil, meneer.
Nog een geluk dat we nu competente federale bewindvoerders hebben die er wél zullen in slagen de belastingsdruk fors te verhogen... Dat ze net het omgekeerde beloofden aan hun kiezers, tja...
Leugentjes om bestwil, meneer.
Laatst gewijzigd door inquirer op 31 oktober 2020, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.




