Effectenrekening voor 2021
TIP
Effectenrekening voor 2021
Door de zoveelste tariefverhoging bij Deutsche Bank (Personal Banking) van 200 naar 300 euro per jaar, én de nieuwe en buitensporige kost voor de inning van dividenden wil ik overstappen naar een andere broker.
Idem qua uitlenen van effecten en dat je zelf rekeningen moet aangeven bij het CAP.
Wat raden jullie aan voor een internationale portefeuille (BE, NL, FR, UK, US en CH) met voornamelijk buy-and-hold?
- Bolero lijkt me interessant, behalve dan omwille van hun inningskosten voor dividenden - mochten ze die niet hebben dan zou ik wellicht daar heen gaan.
Argenta: daar ben ik ook al klant, omdat ze goedkoop waren (indertijd 5,95 euro voor transacties op Euronext) maar nu heeft Argenta hoge transactiekosten zodat ik daar nauwelijks nog transacties doe. Wel geen bewaarlonen e.d. De hoge transactiekosten en het feit dat je op sommige courante beurzen, bv. Zwitserland, niet kan handelen (enkel verkooporders) houden me tegen.
Lynx lijkt me interessant wegens lage tarieven. Bewaarloon lijkt me gratis en idem voor uitgaande transfers wat een zeer grote plus is: je wordt m.a.w. niet gegijzelfd; Ik vind geen tarieven voor het innen van dividenden?
Idem qua uitlenen van effecten en dat je zelf rekeningen moet aangeven bij het CAP.
Wat raden jullie aan voor een internationale portefeuille (BE, NL, FR, UK, US en CH) met voornamelijk buy-and-hold?
Re: Effectenrekening voor 2021
Overstap gedaan eind vorig jaar.
Bolero en Keytrade zijn niet de goedkoopst maar doen wat ze moeten doen.
Qua bereikbaarheid en reactiviteit scoort Bolero beter dan Keytrade voor mij.
Bolero en Keytrade zijn niet de goedkoopst maar doen wat ze moeten doen.
Qua bereikbaarheid en reactiviteit scoort Bolero beter dan Keytrade voor mij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben zeer tevreden van Bolero.
Binckbank ? Het is natuurlijk afwachten of daar geen veranderingen komen, ook qua prijssetting, door de overname door Saxo.
Als je klant wilt worden, kan je me via PB contacteren voor een actie.
Als je klant wilt worden, kan je me via PB contacteren voor een actie.
Lynx lijkt me niet echt geschikt voor alleen een buy and hold portefeuille. Ze hebben een platform dat juist gericht is op veel handelen zoals bijv voor daytraders. Ze hebben ook wel een 'Basic' versie daarvan, maar dan kan je net zo goed bij Bolero, Keytrade of Binck zitten.
DeGiro.
Binck voor het gemak. Meest uitgebreide speler in België die vrijwel alles goedkoop en voor u doen (inclusief innen en doorstorten nodige taksen op aankopen e.d.).
Zelf gebruik ik Interactive Brokers want het is de meest uitgebreide en goedkoopste speler. Je moet wel steeds zelf de beurstaks aangeven en betalen.
Zelf gebruik ik Interactive Brokers want het is de meest uitgebreide en goedkoopste speler. Je moet wel steeds zelf de beurstaks aangeven en betalen.
zodra je bij binck méér dan 25 000 op de cashrekening hebt , moet je een halve percent negatieve rente betalen
( kan voorkomen als je bv een margin voor opties moet storten )
( kan voorkomen als je bv een margin voor opties moet storten )
Er gaat daar een grote verandering komen, ander verdienmodel, men wil afraken van de gratis bottombeleggers die geen beheerkosten betalen dus..
Goh ik weet dat niet. Niet meer of minder dan laatstgenoemden denk ik.MoreOrLess schreef: ↑1 november 2020, 14:08 Lynx lijkt me niet echt geschikt voor alleen een buy and hold portefeuille. Ze hebben een platform dat juist gericht is op veel handelen zoals bijv voor daytraders. Ze hebben ook wel een 'Basic' versie daarvan, maar dan kan je net zo goed bij Bolero, Keytrade of Binck zitten.
@BEspaar,
Een account bij Lynx wordt beschouwd als een buitenlandse rekening. Behalve dat je die sinds enige tijd moet aangeven is het grote nadeel ook dat de fiscus een overzicht krijgt van al je transacties. Dat vind ik persoonlijk niet zo'n aangenaam gegeven. Als men bij Lynx alleen maar de Basic versie gebruikt, dan kan men net zo goed bij Belgische brokers zitten. Vermits het om een Buy and Hold portefeuille gaat, maken die paar kosten die je bespaart door het handelen met Lynx niet echt veel uit.
Een account bij Lynx wordt beschouwd als een buitenlandse rekening. Behalve dat je die sinds enige tijd moet aangeven is het grote nadeel ook dat de fiscus een overzicht krijgt van al je transacties. Dat vind ik persoonlijk niet zo'n aangenaam gegeven. Als men bij Lynx alleen maar de Basic versie gebruikt, dan kan men net zo goed bij Belgische brokers zitten. Vermits het om een Buy and Hold portefeuille gaat, maken die paar kosten die je bespaart door het handelen met Lynx niet echt veel uit.
Ja dat klopt, je hebt gelijk wat die kosten betreft. Maar ze gaan dra alles weten hoor, kreeg enkele dagen geleden een brief van Nagelmackers (termijnrekening) en van de federale dat ze spontaan de rekeningen gaan aangeven aan het CAP, rest zal dus wel volgen. Ze doen maar, ik heb niks te verbergen...MoreOrLess schreef: ↑1 november 2020, 17:34 @BEspaar,
Ik ook niet.
Maar elke millimeter privacy die wordt opgegeven zal nooit meer terugkomen.
Met een onbetrouwbare overheid vraagt dit hoe-dan-ook om ongelukken.
Waar er misbruik mogelijk is, zal er vroeg of laat ook misbruik zijn.
Dat is een gegeven dat al zou oud is als de mensheid zelf.
Daar geef ik je volledig gelijk in, maar het gaat er toch van komen helaas.
Ik ben zelf heel tevreden van Lynx, goedkoopste maar ook heel goeie klantendienst enzo...
Dat het buitenlandse rekening is, ok, maakt niet uit (ze zijn wel momenteel bezig met een transfer van UK rekening naar Ierland vanwege Brexit, dus momenteel potentieel wat lastiger)
Er is geen kost op het innen van dividenden, voor zover ik weet...
Dat je geen kosten hebt om weg te gaan vind ik wel een aangename gedachte, lynx is ook een zeer grote tegenstander van kosten voor uitgaanse transfers.
Maar ik wil toch absoluut niet weg ^^
Je kan ook handelen met de correcte prijzen , in tegenstelling tot andere brokers...
Dat het buitenlandse rekening is, ok, maakt niet uit (ze zijn wel momenteel bezig met een transfer van UK rekening naar Ierland vanwege Brexit, dus momenteel potentieel wat lastiger)
Er is geen kost op het innen van dividenden, voor zover ik weet...
Dat je geen kosten hebt om weg te gaan vind ik wel een aangename gedachte, lynx is ook een zeer grote tegenstander van kosten voor uitgaanse transfers.
Maar ik wil toch absoluut niet weg ^^
Je kan ook handelen met de correcte prijzen , in tegenstelling tot andere brokers...