Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
Wel van 'waar al dat goud veilig in huis te bewaren'Spruitekop schreef: ↑27 oktober 2020, 22:34
Ge had het destijds beter in goud geïnvesteerd, geen tegenpartijrisico's, geen slapeloze nachten.![]()
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Nog niets ontvangen.
Mischien heeft Jhn zijn overzicht ontvangen omdat hij geld onlangs heeft gestort?
Mischien heeft Jhn zijn overzicht ontvangen omdat hij geld onlangs heeft gestort?
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Hier onlangs bericht per mail ontvangen dat uittreksels er zouden aankomen in tweede helft van november.
Ja per mail ontvangen, ik had om die info gevraagd en zo verkregen.Superspaarder schreef: ↑4 november 2020, 12:13 Nog niets ontvangen.
-
marcgeldof1
- Newbie

- Contacteer:
Ik heb ook certiflex tot 99 jaar. Nu ben ik 70. Ik heb ook klacht ingediend bij de ombudsdienst. Ik heb ook info gevraagd bij de belastingen. Ik wacht op hun antwoord.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Wanneer is hier enig nieuws te verwachten, of wanneer de goedkeuring door de Nationale Bank ? Men gaat daar toch niet mee wachten tot Kerstmis ?
-
anonymous9
De Buitengewone Algemene Vergadering van Integrale is gepland op 7 december. Daar zou de vereffening beslist worden. Nu er een overnemer lijkt te zijn moet er misschien niet zo lang gewacht worden. Dan kan de vereffening opgeschort worden.
Ondertussen de site van Integrale in de gaten houden. Test-Aankoop heeft hier tot nu toe ook redelijk snel over bericht met hun adviezen erbij. Meer kan iemand op dit moment niet doen.
Ondertussen de site van Integrale in de gaten houden. Test-Aankoop heeft hier tot nu toe ook redelijk snel over bericht met hun adviezen erbij. Meer kan iemand op dit moment niet doen.
Uit Le Soir van 9 november :
"Outre les offres « surprises » du Liégeois Bernard Delhez (via sa société Lynx Capital dont les partenaires financiers ne nous sont pas connus) et du fonds britannique RiverRock (un milliard d’euros d’actifs), deux autres candidats se sont fait connaître auprès de Nethys et sa banque d’affaires BNP dans le processus de vente. D’une part Athora, un groupe d’assurance et réassurance européen qui a repris Generali Belgium en juin 2019. Il fait valoir 2.400 employés et 70 milliards d’euros d’actifs. D’autre part Monument Re, un réassureur et consolidateur de portefeuilles d’assurance-vie ancré dans les Bermudes, présent aussi dans plusieurs pays d’Europe. C’est Monument Re qui en 2018 a racheté le portefeuille First d’Ethias.
Nethys confirme qu’il y a bel et bien quatre offres sur sa table – sans valider l’identité des repreneurs – et que « certaines proposent une valeur clairement supérieure à un euro. En parallèle, des contacts sont aussi en cours avec plusieurs acteurs industriels actifs en Belgique pour voir s’il est possible qu’ils entrent aussi dans le processus de vente »
"Outre les offres « surprises » du Liégeois Bernard Delhez (via sa société Lynx Capital dont les partenaires financiers ne nous sont pas connus) et du fonds britannique RiverRock (un milliard d’euros d’actifs), deux autres candidats se sont fait connaître auprès de Nethys et sa banque d’affaires BNP dans le processus de vente. D’une part Athora, un groupe d’assurance et réassurance européen qui a repris Generali Belgium en juin 2019. Il fait valoir 2.400 employés et 70 milliards d’euros d’actifs. D’autre part Monument Re, un réassureur et consolidateur de portefeuilles d’assurance-vie ancré dans les Bermudes, présent aussi dans plusieurs pays d’Europe. C’est Monument Re qui en 2018 a racheté le portefeuille First d’Ethias.
Nethys confirme qu’il y a bel et bien quatre offres sur sa table – sans valider l’identité des repreneurs – et que « certaines proposent une valeur clairement supérieure à un euro. En parallèle, des contacts sont aussi en cours avec plusieurs acteurs industriels actifs en Belgique pour voir s’il est possible qu’ils entrent aussi dans le processus de vente »
-
anonymous9
Woow, verschillende kandidaten dus om Integrale over te nemen.
- Lynx Capital
- River Rock Capital
- Athora
- Monument Re
Die laatste nam ook de First portefeuille van Ethias over.
En ze zoeken nog geïnteresseerden.
Dit vind ik een leuke zin:
- Lynx Capital
- River Rock Capital
- Athora
- Monument Re
Die laatste nam ook de First portefeuille van Ethias over.
En ze zoeken nog geïnteresseerden.
Dit vind ik een leuke zin:
Toch niet allemaal aasgieren die boven het karkas van Integrale rondcirkelen....certaines proposent une valeur clairement supérieure à un euro.
-
anonymous9
En blijkbaar ook dit nieuws van gisteren:
En in L'Echo:
https://www.lecho.be/entreprises/servic ... 64349.html
Het personeel laat ook van zich horen:
Nationale Bank stelt speciaal commissaris aan bij Integrale
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 1605115588Nu stelt de Nationale Bank een speciaal commissaris aan om toe te zien op de zoektocht naar een overnemer, van wie het mandaat donderdag start, zegt Integrale. Voor belangrijke beslissingen is de toestemming van de speciaal commissaris nodig. Het is vrij uitzonderlijk dat de Nationale Bank zo'n verregaande maatregel neemt.
En in L'Echo:
Deadline is nu dus 23 november.Le temps presse pour Integrale et son actionnaire principal Nethys (qui contrôle 71% de l'entreprise ainsi que 20% supplémentaires via son fonds de pension Ogeo Funds). Une solution doit être trouvée pour le 23 novembre, ultime échéance pour inscrire le point à l'ordre du jour de l'assemblée générale du 7 décembre. Si ce n'est pas le cas, Integrale se dirigera vers une liquidation.
https://www.lecho.be/entreprises/servic ... 64349.html
Het personeel laat ook van zich horen:
https://www.todayinliege.be/le-personne ... t-informe/Le personnel de l’assureur Integrale souhaite être correctement informé
We mogen wel niet vergeten dat een verkoop à 0 € voor Nethys en Ogeo een ware financiële ramp zou betekenen : zij hebben immers 380 miljoen euro geïnvesteerd in Integrale.
Volgens mij stuurt nethys aan op een ontbinding zodat ze de huidige meerwaarde op het actief in haar zak kan steken, en alle contracten gewoon hun opgebouwde reserve uitkeren.
Een overname zullen ze proberen te saboteren. De business van integrale is op zich waardeloos, wie wil aan de huidige gegarandeerde (maximum) rendementen nog een contract afsluiten?
Een overnemer zal geen nieuwe contracten meer uitgeven, gewoon de bestaande contracten blijven beheren, en hopen dat er actief overblijft als alle contracten afgelopen zijn.
Sommige overnemers zullen misschien een veelvoud van 1 euro bieden, maar verre van 380 miljoen.
Een overname zullen ze proberen te saboteren. De business van integrale is op zich waardeloos, wie wil aan de huidige gegarandeerde (maximum) rendementen nog een contract afsluiten?
Een overnemer zal geen nieuwe contracten meer uitgeven, gewoon de bestaande contracten blijven beheren, en hopen dat er actief overblijft als alle contracten afgelopen zijn.
Sommige overnemers zullen misschien een veelvoud van 1 euro bieden, maar verre van 380 miljoen.
-
anonymous9
Ik ga zeker uitstappen (superlaag rendement) maar wacht al weken op duidelijkheid - intussen loopt de RV wel verder op bij uittreden want dit sleept maar aan bij onze Waalse vrienden - wat een klucht .
Ik denk inderdaad ook dat Nethys een overname zal saboteren , en een liquidatie van Integrale gaat uitlokken.
Hoe is in zo'n scenario volgens jullie dan de wettelijke regeling mbt de normale 1.5 % afkoopkosten (staan in de bijzondere voorwaarden) voor een Certiflex contract (< 3 jaar oud) ? blijven die in principe gewoon gelden ? of moet ik rekenen op (onzekere) geste vanwege Ethias/Integrale ? Hoe zouden jullie dit bekijken ?
Ik denk inderdaad ook dat Nethys een overname zal saboteren , en een liquidatie van Integrale gaat uitlokken.
Hoe is in zo'n scenario volgens jullie dan de wettelijke regeling mbt de normale 1.5 % afkoopkosten (staan in de bijzondere voorwaarden) voor een Certiflex contract (< 3 jaar oud) ? blijven die in principe gewoon gelden ? of moet ik rekenen op (onzekere) geste vanwege Ethias/Integrale ? Hoe zouden jullie dit bekijken ?