Account Lynx
TIP
Re: Account Lynx
Och, als het dat maar is 
Oplossing: koop genoeg aandelen, niet te veel cash aanhouden ^^

Oplossing: koop genoeg aandelen, niet te veel cash aanhouden ^^
Het gaat niet om de cash hè, ook om de aandelen, het gaat om de verzekering van de gehele portefeuille..
Ik dacht bij opening van de rekening gelezen te hebben dat er meer dan 1 verzekering was die het dekte.
En ik dacht hier op het forum ook al regelmatig gelezen te hebben dat aandelen in geval van faillisement gewoon worden overgezet naar een andere broker, aangezien deze die gewoon bijhoudt.
Althans: ik ga er mijn slaap niet voor laten, of niet veranderen, risico is verwaarloosbaar, en volgens mij zelfs 0.
Tegen dat IB failliet gaat,inclusief alle dochters, is de beurs toch al gecrashed en heb ik dus geen 20.000€ meer erop staan
En ik dacht hier op het forum ook al regelmatig gelezen te hebben dat aandelen in geval van faillisement gewoon worden overgezet naar een andere broker, aangezien deze die gewoon bijhoudt.
Althans: ik ga er mijn slaap niet voor laten, of niet veranderen, risico is verwaarloosbaar, en volgens mij zelfs 0.
Tegen dat IB failliet gaat,inclusief alle dochters, is de beurs toch al gecrashed en heb ik dus geen 20.000€ meer erop staan

Heb het eens even opgezocht:
Ik mag er toch vanuitgaan dat de nieuwe entiteiten ook aangesloten zullen zijn bij SIPC?
(volgens mij is de bescherming zelfs vanuit het moederbedrijf en dat verandert niet..)
IB LLC is aangesloten bij de Securities Investor Protection Corporation (‘SIPC’). SIPC biedt bescherming tegen verlies van cashgelden en effecten die door een cliënt bij een broker worden aangehouden die lid is van SIPC. SIPC dekt cashgelden voor zover die bij IB LLC zijn gestort voor de aankoop van effecten. De dekkingslimiet van SIPC is maximaal USD 500.000 (met een afgesplitst maximum van USD 250.000 voor enkel cashgelden) per cliënt voor alle rekeningen bij dezelfde instelling. Daarnaast heeft IB LLC een aanvullende verzekering bij Lloyd's voor USD 30.000.000 (met een afgesplitst maximum van USD 900.000 voor cashgelden) met een geaggregeerde limiet van USD 150.000.000. SIPC geldt enkel voor de Securities rekening en dekt niet de futures, futureopties en/of cashgelden op de Commodities rekening. SIPC biedt tevens geen bescherming tegen een eventuele daling van de waarde van uw effectenposities.
Wanneer een broker failliet gaat, wordt de SIPC betrokken om overzicht te houden op de liquidatie van de broker en de SIPC speelt een rol indien er mogelijk cashgelden en/of effecten op de cliëntenrekeningen ontbreken. SIPC geeft de aanzet tot de liquidatieprocedure wanneer zij een verwijzing ontvangt van een Amerikaanse toezichthouder op de effectenmarkten. Wanneer de liquidatie van start gaat, vraagt SIPC de federale faillissementsrechter om een Trustee te benoemen voor de vereffening van de broker en om haar cliënten te beschermen. Cliënten van de financiële instelling krijgen voorrang boven mogelijke schuldeisers. Cliënten hebben een vordering jegens de broker ten bedrage van het 'netto vermogen' van de cliënt. Het 'netto vermogen' van de cliënt is de waarde van cashgelden en effecten die de broker aan de cliënt verschuldigd is, verminderd met het bedrag van een mogelijke schuld van de cliënt aan de Broker (bijvoorbeeld in het geval van het gebruik van bevoorschotting).
Ik mag er toch vanuitgaan dat de nieuwe entiteiten ook aangesloten zullen zijn bij SIPC?
(volgens mij is de bescherming zelfs vanuit het moederbedrijf en dat verandert niet..)
Zijn hier dus niet meer bij aangesloten, en nu nog enkel maar verzekerd voor €20000 aandelen inclusief. Dus stel dat er iets gebeurt met het bedrijf waardoor uw aandelen verloren raken, dan ben je maar verzekerd tot €20000 in tegenstelling tot de bedragen van vroeger (SIPC + Loyds...)
Blijkbaar is die beperking tot 20 k euro verzekerd kapitaal bij alle Europese brokers zo. Dan maakt het in feite niks uit. Dan zit je vermoedelijk bij Lynx / IB toch nog het best van al.
-
- Newbie
- Contacteer:
Opgelet met lynx
Vandaag met lynx kon men geen bewerkingen meer doen sinds 13uur, wij zijn nu 22 uur 30 nog altijd is het probleem niet opgelost. En men ziet je aandelen maar dalen en van een vergoeding moet men niet spreken. Is dit normaal dit scherm bekomt men sinds deze middag en de medewerkers zeggen we kunnen er niets aan doen, maar de klant is de dupe, heb een verlies tussen de 500 en 1000 euro hiermee door het feit ik niet kon verkopen en opnieuw kopen want sommige aandelen waren sterk gedaald. Ik noem dit schandalig. Men kan gewoon niet inloggen en je verlies loopt verder op.
Problemen bij het inloggen.
Door een technische storing kunt u hinder ondervinden bij het inloggen in het platform.
Het is wel mogelijk dat u zich kan aanmelden in de app, LYNX Trading of het administratief gedeelte van uw rekening.
We stellen alles in het werk om dit probleem zo snel mogelijk van de baan te hebben.
Vandaag met lynx kon men geen bewerkingen meer doen sinds 13uur, wij zijn nu 22 uur 30 nog altijd is het probleem niet opgelost. En men ziet je aandelen maar dalen en van een vergoeding moet men niet spreken. Is dit normaal dit scherm bekomt men sinds deze middag en de medewerkers zeggen we kunnen er niets aan doen, maar de klant is de dupe, heb een verlies tussen de 500 en 1000 euro hiermee door het feit ik niet kon verkopen en opnieuw kopen want sommige aandelen waren sterk gedaald. Ik noem dit schandalig. Men kan gewoon niet inloggen en je verlies loopt verder op.

Problemen bij het inloggen.
Door een technische storing kunt u hinder ondervinden bij het inloggen in het platform.
Het is wel mogelijk dat u zich kan aanmelden in de app, LYNX Trading of het administratief gedeelte van uw rekening.
We stellen alles in het werk om dit probleem zo snel mogelijk van de baan te hebben.
Ik weet niet goed of het een probleem bij Lynx was of bij IB zelf. Maar ik heb hier inderdaad hetzelfde meegemaakt en was ook niet bepaald blij. De problemen bij TWS waren bij mij relatief snel achter de rug. Maar bij Lynx basic was het 's avonds laat inderdaad nog steeds niet opgelost. Dat zou absoluut niet mogen !
Deze ochtend toch een mail over gekregen van IB? (zie hieronder)
Zelf geen last van gehad of gemerkt, maar ik gebruik de app vooral, tenzij ik echt wil traden.
Lynx Basic is dan ook maar een bijkomstigheid (ik gebruikte het enkel in mijn allereerste maand als belegger), bij TWS zou het volgens de mail opgelost geweest zijn voor de opening van de US beurzen, dus na de middag.
Ik vind, als je Lynx Basic gebruikt, dan is het maar des te beter dat je niet kan traden als je je aandelen ziet dalen. ^^
Ze beschermen je tegen jezelf, wees ze dankbaar :p
Zelf geen last van gehad of gemerkt, maar ik gebruik de app vooral, tenzij ik echt wil traden.
Lynx Basic is dan ook maar een bijkomstigheid (ik gebruikte het enkel in mijn allereerste maand als belegger), bij TWS zou het volgens de mail opgelost geweest zijn voor de opening van de US beurzen, dus na de middag.
Ik vind, als je Lynx Basic gebruikt, dan is het maar des te beter dat je niet kan traden als je je aandelen ziet dalen. ^^
Ze beschermen je tegen jezelf, wees ze dankbaar :p
Dear Clients,
Some of you experienced service interruptions or outages today due to a failure in IBKR’s systems, which are built upon a sophisticated “High Availability” data system provided and serviced by a leading technology vendor. The system was specifically designed to minimize the likelihood of the kind of technology failure that we experienced and it has performed well to date. Nonetheless, it did not work as expected today.
We worked with the vendor to identify the issue and began restoring our systems shortly before the open for trading on the US markets. Most clients were able to access most services by late morning and we brought remaining services online over the rest of the trading day.
Any technology can fail, and we take the quality and resiliency of our systems very seriously. We will incorporate the vendor’s analysis into our own independent assessment of today’s partial outage to make it even more unlikely that it could occur again in the future.
Interactive Brokers prides itself on its advanced trading platform and appreciates the faith you have placed in us. We are dedicated to ensuring that we can provide you with the cutting edge and reliable brokerage service that you should always expect from IBKR.
Milan Galik
CEO, Interactive Brokers
Raar, want ik heb er dus wel last van gehad en ik heb dan niet eens zulk een mail gekregen.
Ik heb vandaag bericht gekregen dat de migratie van mijn account bij Lynx van het VK naar Ierland bezig is. Ongeveer een maand geleden kreeg ik een nogal dreigende mail waarin me met aandrang gevraagd werd mijn goedkeuring voor de migratie te geven. Alle open posities worden automatisch gesloten.
Bij mij was bericht dat migratie gedaan was.
(bericht van vorige keer was een fout trouwens, ze hebben het daarna rechtgezet dat er geen deadline was, maar bon)
Zoals ik al dacht:
(bericht van vorige keer was een fout trouwens, ze hebben het daarna rechtgezet dat er geen deadline was, maar bon)
Zoals ik al dacht:
Uw nieuwe buitenlandse rekening in Ierland dient opnieuw aangemeld te worden bij het CAP (Centraal Aanspreek Punt van de Nationale Bank). De praktische uitwerking hiervan volgt in de loop van de maand maart.
Heeft er hier ook iemand ervaring dat er maandelijks 5€ kosten worden aangerekend als er die maand geen transacties werden uitgevoerd (geen kosten als er 5€ commisie werd betaald die maand) ?
Als ik de simulaties doe bij deze bank zie ik dit nergens naar boven komen.
Wat zijn goede alternatieven voor een sporadische gebruiker van het platform (enkel aandelen) ?
Wat zijn goede alternatieven voor een sporadische gebruiker van het platform (enkel aandelen) ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vergelijkers moet je niet naar kijken, dat is alleen maar marketing.
Zie hier: https://www.lynx.be/tarieven-beleggen/alle-tarieven/
Blijkbaar hebben ze recent de inactiviteitskost weer verlaagd dan ?
Zie hier: https://www.lynx.be/tarieven-beleggen/alle-tarieven/
Blijkbaar hebben ze recent de inactiviteitskost weer verlaagd dan ?
Inactiviteitskosten
Indien de waarde van uw effectenrekening minder dan USD 1,000 (of een equivalent in een andere valuta) bedraagt en u voor minder dan USD 1 (of een equivalent in een andere valuta) aan commissie heeft betaald in een bepaalde kalendermaand, worden inactiviteitskosten in rekening gebracht. De hoogte van deze inactiviteitskosten wordt als volgt berekend: Inactiviteitskosten = USD 1 – betaalde commissie in kalendermaand
Dan ben je wellicht bij Lynx nl en niet bij Lynx be. De transactiekosten bij Lynx nl liggen wel een pak lager tav Lynx nl, voor opties dan toch. Fee is 1 euro voor Lynx beKuntjoro schreef: ↑21 januari 2021, 22:47 Heeft er hier ook iemand ervaring dat er maandelijks 5€ kosten worden aangerekend als er die maand geen transacties werden uitgevoerd (geen kosten als er 5€ commisie werd betaald die maand) ?