nieuwe federale regering
Re: nieuwe federale regering
He won't be missed.CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 12:33 En ik vrees dat GreenDean dit forum verlaten heeft, in zijn laatste (verdwenen) post ging hij nogal tekeer tegen de "censuur" van Spaargids en sedertdien is er radiostilte...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
anonymous schreef: ↑20 december 2020, 12:46He won't be missed.CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 12:33 En ik vrees dat GreenDean dit forum verlaten heeft, in zijn laatste (verdwenen) post ging hij nogal tekeer tegen de "censuur" van Spaargids en sedertdien is er radiostilte...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ondertussen blijkt dat de wonderoplossing van de regering De Croo rond de fiscaliteit van buitenlands vastgoed de eerste test alvast niet doorstaat...
https://www.hln.be/economie/nieuwe-vast ... aee55f74d/
Het wordt almaar duidelijker dat het eigenaardige principe om buitenlands vastgoed per se te belasten in België totaal onhoudbaar is, tenzij men de basis waarop men dit doet helemaal gelijktrekt voor alle Belgen (waar hun vastgoed ook gelegen mag zijn), met een lawine aan hogere belastingen voor al wie in België vastgoed bezit.
QED.
https://www.hln.be/economie/nieuwe-vast ... aee55f74d/
Het wordt almaar duidelijker dat het eigenaardige principe om buitenlands vastgoed per se te belasten in België totaal onhoudbaar is, tenzij men de basis waarop men dit doet helemaal gelijktrekt voor alle Belgen (waar hun vastgoed ook gelegen mag zijn), met een lawine aan hogere belastingen voor al wie in België vastgoed bezit.
QED.
Ben ik dan de enige die vind dat de uitspraak van BDW de druppel is die de emmer deed overlopen ? Te oordelen naar de lezersreacties in HLN alleszins niet. De kranten ook niet.CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 12:33Euh, is het hier muisstil? En wat is dat breaking news dan wel?
Wat heeft die dan gezegd?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je blijft in raadsels spreken? Welke uitspraak, welke emmer?
Ik weet dat je graag hebt dat we googelen maar ik vind niet echt iets recent?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
+1anonymous schreef: ↑20 december 2020, 12:46He won't be missed.CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 12:33 En ik vrees dat GreenDean dit forum verlaten heeft, in zijn laatste (verdwenen) post ging hij nogal tekeer tegen de "censuur" van Spaargids en sedertdien is er radiostilte...
Dat hij liever ontslag neemt dan met VB samen te werken. Het was gisteren de (kortstondige) krantenkop in HLN en De Tijd. Er moeten nadien tussenkomsten geweest zijn.
Hoeveel gaat die uitspraak aan het N-VA kosten ? De reacties bij HLN zijn ongetwijfeld 'gefilterd' maar ze voelen daar toch de polsslag van de bevolking ? Lees ze.
Men denkt dat de laatste peiling er iets mee te maken heeft. Maar wellicht zie ik spoken als ik aan een paleisrevolutie bij de N-VA denk. De volgende peiling zal ons wijzer maken.
Hoeveel gaat die uitspraak aan het N-VA kosten ? De reacties bij HLN zijn ongetwijfeld 'gefilterd' maar ze voelen daar toch de polsslag van de bevolking ? Lees ze.
Men denkt dat de laatste peiling er iets mee te maken heeft. Maar wellicht zie ik spoken als ik aan een paleisrevolutie bij de N-VA denk. De volgende peiling zal ons wijzer maken.
Hij heeft toch niets nieuws gezegd? VB moet beginnen opkuisen in hun stal als ze volgende keer mee willen doen.
VB is meer dan welkom voor wat betreft BDW, want samen kunnen ze Vlaanderen in een definitieve eigen plooi leggen, maar dan moet het zich wel dringend anders gaan gedragen en niet continu de indruk wekken dat niet iedereen die hier momenteel legaal aanwezig is, niets van hen te vrezen heeft: dàt zou toch de evidentie zelf moeten zijn, zeker?
N-VA is hun enige gouden kans om ooit (samen) iets te betekenen, dus moest ik van hen zijn, ik zou maar gedwee luisteren en er meteen aan beginnen! Wat is het alternatief voor hen? Voor eeuwig gefrustreerd zitten roepen op de oppositiebankjes? Dat moet toch gaan vervelen voor mensen met bestuurstalent zoals B. Pas of Ch. Janssens?
Smijt toch eindelijk eens al dat ordinair gespuis genre D. Van Langenhove buiten, zeg!
Een partij met verkozenen die openlijk koketteren met personen en gedachten waarvoor je internationaal meteen in de ban wordt gedaan, daar kan je toch gewoon geen beleid mee voeren, dat snapt toch zo ongeveer iedereen? Willen we er nog een economische boycot en embargo bovenop? Is Covid nog niet voldoende om ons compleet te ruïneren misschien?
Jammer dat VB dat niet inziet: je zou haast denken dat ze niet WILLEN of DURVEN meedoen aan het beleid.
Menen ze eigenlijk wel wat ze als regeerprogramma voorstellen, of vertellen ze dat maar gewoon om verkozen te raken en vervolgens zonder enige inspanning 5 jaar lang flink te cashen vanuit het comfortabele pluche?
Je zou het wel moeten gaan besluiten.... Jammer, jammer.
VB is meer dan welkom voor wat betreft BDW, want samen kunnen ze Vlaanderen in een definitieve eigen plooi leggen, maar dan moet het zich wel dringend anders gaan gedragen en niet continu de indruk wekken dat niet iedereen die hier momenteel legaal aanwezig is, niets van hen te vrezen heeft: dàt zou toch de evidentie zelf moeten zijn, zeker?
N-VA is hun enige gouden kans om ooit (samen) iets te betekenen, dus moest ik van hen zijn, ik zou maar gedwee luisteren en er meteen aan beginnen! Wat is het alternatief voor hen? Voor eeuwig gefrustreerd zitten roepen op de oppositiebankjes? Dat moet toch gaan vervelen voor mensen met bestuurstalent zoals B. Pas of Ch. Janssens?
Smijt toch eindelijk eens al dat ordinair gespuis genre D. Van Langenhove buiten, zeg!
Een partij met verkozenen die openlijk koketteren met personen en gedachten waarvoor je internationaal meteen in de ban wordt gedaan, daar kan je toch gewoon geen beleid mee voeren, dat snapt toch zo ongeveer iedereen? Willen we er nog een economische boycot en embargo bovenop? Is Covid nog niet voldoende om ons compleet te ruïneren misschien?
Jammer dat VB dat niet inziet: je zou haast denken dat ze niet WILLEN of DURVEN meedoen aan het beleid.
Menen ze eigenlijk wel wat ze als regeerprogramma voorstellen, of vertellen ze dat maar gewoon om verkozen te raken en vervolgens zonder enige inspanning 5 jaar lang flink te cashen vanuit het comfortabele pluche?
Je zou het wel moeten gaan besluiten.... Jammer, jammer.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ach, dadde. Hardly breaking news toch? Hij had vroeger toch al eens iets gelijkaardigs verklaard over een Chinese muur ofzo?
Niet te veel aantrekken van wat een politieker verklaart over de toekomstige coalities, in de politiek zijn de volgende verkiezingen een eeuwigheid weg. Ik zou de politiekers geen eten willen geven die voor de verkiezingen stoere verklaringen afleggen om dan na de verkiezingen daar op terug te komen.
Het commentariat van HLN lezen? Mag ik deze kelk aan mij laten voorbij gaan?

Zijn berichten over politiek waren geregeld tenenkrullend. Maar van de beurs kende hij wel het één en ander. Uit zijn posts meende ik zelfs te kunnen afleiden dat hij een serieuze functie heeft gehad die rechtstreeks met beleggen te maken had.anonymous schreef: ↑20 december 2020, 12:46He won't be missed.CarpeNoctem schreef: ↑20 december 2020, 12:33 En ik vrees dat GreenDean dit forum verlaten heeft, in zijn laatste (verdwenen) post ging hij nogal tekeer tegen de "censuur" van Spaargids en sedertdien is er radiostilte...
Waar is trouwens 'onze' forum-Marxist jeroenjacobs? Hier plots als een bliksemschicht herrezen en even snel terug verdwenen.
Het zou juist ophef veroorzaakt hebben als De Wever verklaard had dat hij met het Vlaams Belang wilde samenwerken. Hij heeft niets nieuws gezegd en het is geen breaking news.
+1
De Wever zal zich nooit laten opsluiten in de donkerbruine hoek.
Tot spijt van velen.
De Wever zal zich nooit laten opsluiten in de donkerbruine hoek.
Tot spijt van velen.
Politiekers zeggen zomaar wat, zonder geloofwaardigheid.
Onze huidige premier zei met ons geen nieuwe lockdown, zijn voorzitter stapt nooit in regering met Groen, cd v stapt niet in regering zonder vlaamse meerderheid, Spa beloofde 1500€ netto pensioen, en nu dit van BDW.
Tot na volgende verkiezing , als ze samen met VB een meerderheid kunnen maken en bijna alle ministers krijgen, het zal rap gefikst zijn.
Gewoon liegen tot er gestemd is en daarna ligt het aan de coalitiepartner dat beloftes niet worden uitgevoerd. Maffia in kostuums.
Onze huidige premier zei met ons geen nieuwe lockdown, zijn voorzitter stapt nooit in regering met Groen, cd v stapt niet in regering zonder vlaamse meerderheid, Spa beloofde 1500€ netto pensioen, en nu dit van BDW.
Tot na volgende verkiezing , als ze samen met VB een meerderheid kunnen maken en bijna alle ministers krijgen, het zal rap gefikst zijn.
Gewoon liegen tot er gestemd is en daarna ligt het aan de coalitiepartner dat beloftes niet worden uitgevoerd. Maffia in kostuums.
De voorzitter van N-VA is enorm in mijn achting gestegen door zijn uitspraak dat hij nooit een coalitie zal vormen met het fascistische Vlaamsch Blok. Filiberke van Schoten en Barbara Identiteitskaart lijken me trouwens ook volledig intellectueel ongeschikt om een politiek mandaat van enige betekenis uit te oefenen.