Brexit - Britse pond
TIP
Re: Brexit - Britse pond
Het laatste woord is nog niet gezegd denk ik. Daar moet 'iets' van komen.
Zie ook
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 73438.html
citaat:
'Die Franse eigengereidheid leidde dinsdag tot kritiek in de Duitse economische wereld. 'Het symbolische effect van de sluiting kan niet duidelijker zijn, ook al wordt het veroorzaakt door de pandemie', zegt Clemens Fuest, de voorzitter van het vermaarde IFO-instituut.'
Er was een Vlaming aangesteld om de Brexit onderhandelingen te leiden. Die is echter snel weggezet en vervangen door Barnier. Dacht dan zelf: oei, dat belooft !
Wat mij in die ganse zaak mateloos stoort is de kruiperigheid van de Fritzen tegenover de Fransen.
Zie ook
https://www.tijd.be/dossier/europareeks ... 73438.html
citaat:
'Die Franse eigengereidheid leidde dinsdag tot kritiek in de Duitse economische wereld. 'Het symbolische effect van de sluiting kan niet duidelijker zijn, ook al wordt het veroorzaakt door de pandemie', zegt Clemens Fuest, de voorzitter van het vermaarde IFO-instituut.'
Er was een Vlaming aangesteld om de Brexit onderhandelingen te leiden. Die is echter snel weggezet en vervangen door Barnier. Dacht dan zelf: oei, dat belooft !
Wat mij in die ganse zaak mateloos stoort is de kruiperigheid van de Fritzen tegenover de Fransen.
Om 9u mogelijk persconferentie over de beklonken deal ... op naar een knalgroene beursdag dan 

Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ons geduld wordt op de proef gesteld:
(BBC)
Timings slipping...
We had been expecting a press conferences at around 08:00 GMT, but the timetable could be a bit fluid this morning.
This is from our political editor Laura Kuenssberg - "Brexit watchers - you'll be shocked to know the timings this morning may slip a bit."
(BBC)
Timings slipping...
We had been expecting a press conferences at around 08:00 GMT, but the timetable could be a bit fluid this morning.
This is from our political editor Laura Kuenssberg - "Brexit watchers - you'll be shocked to know the timings this morning may slip a bit."
Blijf je bij je laatste post, Yaris? Parijs heeft toch maar eens 3 dagen lang zo'n 10.000 chauffeurs gepest. En volgens jou gaan ze die frats nog eens herhalen op 01.01.2021 ? Mochten de truckers en hun firma's nog geld en tijd over hebben dan zou ik Parijs eens enkele dagen blokkeren ... Leuk hé, dat pesten !? 

Er zou nu een akkoord zijn heb ik ergens gelezen.
Ha OK. Ik dacht al, heb ik het wel goed gelezen, want ik vind er niets over in de media. 

Enkel dat er een voorstel is dat beide onderhandelaars en zowel Boris als Ursula VDL accepteren. Het is nogal een lange tekst geworden en die moet nu nog goed gekeurd worden langs beide kanten.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
-
- Newbie
- Contacteer:
Die goedkeuring is een formaliteit, niemand gaat een tekst waar zoveel bloed, zweet en tranen in gestoken is, nog durven afschieten.
Het verstand heeft gezegevierd, en de Brexit is er dan uiteindelijk geen geworden. Althans enkel op papier.
De Britse politiek kan de schade beperken, door de facto in de EU te blijven maar aan zijn volk een 'Brexit' te verkondigen. De Take Back Control draait op niets uit, in tegendeel.
De Britse politiek kan de schade beperken, door de facto in de EU te blijven maar aan zijn volk een 'Brexit' te verkondigen. De Take Back Control draait op niets uit, in tegendeel.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Ook al zou het voor de Britten een pyrrusoverwinning blijken te zijn, dan kan hun statement tov de EU wel tellen. En hopelijk is de toon dan gezet voor ofwel een deftige hervorming, of voor een verder afbraak ervan.
zeg wel, landen als Polen en Hongarije die de mensenrechten uithollen en persvrijheid tegengaan mogen er rap uit gaan.
Ik verneem van de experten op de radio dat de Britten op bijna alle vlakken hebben moeten inbinden, maar dat Boris het voor zijn eigen volk als een grandioze overwinning zal bestempelen. De domme massa ginds (mijn woorden) zal het slikken als zoete koek maar hun ogen zullen nog wel opengaan.
Aan die kant van het Kanaal zeggen de plaatselijke experten, in hun geval de populaire pers, precies hetzelfde: die van het vasteland hebben lang dwarsgelegen maar zijn uiteindelijk toch moeten ingaan op onze eisen. Natuurlijk stellen ze het voor alsof de EG alles heeft binnengehaald. Haha!
Ik vraag mij dus af ...
Aan die kant van het Kanaal zeggen de plaatselijke experten, in hun geval de populaire pers, precies hetzelfde: die van het vasteland hebben lang dwarsgelegen maar zijn uiteindelijk toch moeten ingaan op onze eisen. Natuurlijk stellen ze het voor alsof de EG alles heeft binnengehaald. Haha!
Ik vraag mij dus af ...
Laat de Polen en Hongaren maar blijven zodat we tenminste een beetje tegenwind hebben in Europa, ze blinken daar nu al uit in machtswellust ... trouwens, de Polen en Hongaren wonnen de verkiezingen met absolute meerderheden terwijl we het hier met een bende losers moeten doen.