Geen vaccin = dan kom je er niet in!
Re: Geen vaccin = dan kom je er niet in!
Als den Jos volgende week zou overlijden dan zal het in IEDERE krant staan ... hou eens op met al die fake news/compt-berichten ... er zal helemaal NIKS doodgezwegen worden !OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 09:14 Maar als de jos plots volgende week zou sterven, zal je niéts meer van hem zien of lezen...dat wordt dan doodgezwegen

-
- Jr. Member
ik denk dat mijn visie over de politiek-correcte media juister is dan de jouwe
Ik ben blij voor jou dat je dat denkt.OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 14:08 ik denk dat mijn visie over de politiek-correcte media juister is dan de jouwe
Och volg gewoon de Jos zijne blog, dan weet je direct hoe het met hem gaat 

-
- Verbannen Gebruiker
Ik ben het maar half met je eens.sintorama schreef: ↑5 januari 2021, 08:38 Fout. Niet gevaccineerd worden is in tegenstelling tot kaal zijn of een ziekte hebben, een VRIJE KEUZE. Van enige vorm van discriminatie is hier dus geen sprake. Het is integendeel juist een voorbeeld van ultieme vrijheid: jij bent vrij je niet te laten vaccineren, en wij zijn vrij dingen te organiseren waar jij geen deel van uitmaakt.
Verder zou het nog helemaal zo gek nog niet zijn om de vaccinatie te verplichten. Kinderen krijgen toh ook een verplichte vaccinatie (polio?). De enige reden om het niet te verplichten is vanuit praktische overwegingen: er zijn in eerste instantie sowieso vaccins te kort, dus ga je geen mensen verplichten. Verder zouden anti-vaxxers en complotdenkers hun schamele realiteitszin volledig verliezen.
Niet gevaccineerd worden is inderdaad een recht dat je nu op ieder ogenblijk vrij kan uitoefenen. De gevolgen ervan zijn dan ook voor jezelf want je je hebt met kennis van zaken zelf die beslissing genomen.
Tot zover volg ik je.
Maar iemand die zich wel wil laten vaccineren heeft op dit ogenblik niet de VRIJE KEUZE om dat te laten doen.
Daarvoor is hij volledig afhankelijk van de criteria opgelegd door de overheid. Het is dus allerminst zijn eigen keuze.
Als men hier of elders dan een bijkomende verplichting aan vast hecht zoals in de topictitel discrimeert de overheid je.
Dat ik ergens niet binnenkom is dan geen gevolg van mijn keuze maar van een falende overheid. Zij konden mij immers niet tijdig vaccineren. Het vaccin kan ik ook niet zelf krijgen op de vrije markt. Het is vandaag op de Belgische markt gemakkelijker tijdig een shot heroïne of een snuif coke te krijgen dan een vaccin tegen Covid-19.
Anti-vaxxers zijn vandaag ook helemaal geen probleem. Ze zijn een voordeel. Iedereen die aan de beurt kwam en weigert is een beurt vooruit voor een vrijwilliger om gevaccineerd te worden.
Het eventuele probleem van anti-vaxxers stelt zich eventueel pas op het einde. Nadat iedereen gevaccinneerd is die het wenst. Je moet in dit stadium dus al zeker niet overgaan tot een verplichting. Vrijwilligers om het vaccin te krijgen genoeg.
Daar stelt zich het probleem niet. Het probleem is dat men hen geen vaccin kan ofwil toedienen.
Op het einde van de rit blijkt dan wel of het probleem van de anti-vaxxers zich vanzelf heeft opgelost of niet.
De eerste uitvlucht van de overheid telt ook al niet meer. Men zou tijdig kunnen overgaan tot vaccinatie afhankelijk van de leveringen van het vaccin. Er zijn er momenteel al veel meer geleverd dan uitgedeeld. De levering is dus het probleem niet.
Ik vermoed dat er nu zelfs al een paar spijt hebben dat de vaccins zo vlot binnenrollen. Kunnen ze het probleem alleen nog maar intern onderzoeken.
-
- Jr. Member
Je kan het coronavaccin helemaal niet vergelijken met andere vaccins. Er is geen enkel ander vaccin dat op zulke extreemlage temperaturen moet vervoerd en bewaard moet worden. Er komt dus een heel andere logistiek bij kijken, die vanaf het beginpunt tot het eindpunt véél meer inspanningen vergt. De infrastructuur ervoor zal waarschijnlijk ook nog niet helemaal op poten staan.
Ik heb dus het volste begrip waarom dat zo traag gaat.
Dat betert wel na verloop van tijd (enkele weken)
Jamaar, de maatregel dat je bvb ergens niet binnen mag zonder vaccinatiebewijs kan uiteraard pas in werking treden eens IEDEREEN de kans heeft gehad zich te laten vaccineren. Zolang er slechts een deel van de bevolking die kans gekregen heeft, kun je uiteraard geen dergelijk onderscheid maken, dat leek me zo wiedes dat ik dat niet vermeld heb.David_DeWa schreef: ↑5 januari 2021, 15:17
Maar iemand die zich wel wil laten vaccineren heeft op dit ogenblik niet de VRIJE KEUZE om dat te laten doen.
Daarvoor is hij volledig afhankelijk van de criteria opgelegd door de overheid. Het is dus allerminst zijn eigen keuze.
Als men hier of elders dan een bijkomende verplichting aan vast hecht zoals in de topictitel discrimeert de overheid je.
Dat ik ergens niet binnenkom is dan geen gevolg van mijn keuze maar van een falende overheid. Zij konden mij immers niet tijdig vaccineren. Het vaccin kan ik ook niet zelf krijgen op de vrije markt. Het is vandaag op de Belgische markt gemakkelijker tijdig een shot heroïne of een snuif coke te krijgen dan een vaccin tegen Covid-19.
Gelukkig hebben ze dat probleem in andere landen niet en hebben ze daar wel de voorbije maanden gebruikt om de nodige procedures in werking te stellen.OdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 15:23 Je kan het coronavaccin helemaal niet vergelijken met andere vaccins. Er is geen enkel ander vaccin dat op zulke extreemlage temperaturen moet vervoerd en bewaard moet worden. Er komt dus een heel andere logistiek bij kijken, die vanaf het beginpunt tot het eindpunt véél meer inspanningen vergt. De infrastructuur ervoor zal waarschijnlijk ook nog niet helemaal op poten staan.
Maar gelukkig na wat negatieve media aandacht hebben onze 8 ministers van volkgezondheid begrepen dat het tijd wordt om ook in Belgie met de vaccinatie van start te gaan.
Toch wel triestig dat aan de ene kant er telkens geroepen wordt over het aantal mensen dat sterft maar dan zodra het vaccin er is het in de vriezer blijft steken omdat onze politiekers zich onvoldoende voorbereid hebben he.
-
- Jr. Member
Zie het zo : de overgrote meerderheid sterfgevallen per dag, zijn oudjes (lees : pensioentrekkers). Ze worden éérst gevaccineerd, en wel om 2 redenen : 1) eventuele bijwerkingen worden zo vlugger opgespoord op mensen die toch al geen toekomstverwachtingen meer hadden 2) als het misloopt is er telkens een pensioen minder te betalen
Amai, gij hebt echt uwe rozen bril aan vandaagOdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 16:42 Zie het zo : de overgrote meerderheid sterfgevallen per dag, zijn oudjes (lees : pensioentrekkers). Ze worden éérst gevaccineerd, en wel om 2 redenen : 1) eventuele bijwerkingen worden zo vlugger opgespoord op mensen die toch al geen toekomstverwachtingen meer hadden 2) als het misloopt is er telkens een pensioen minder te betalen
Ik denk dat de realiteit toch wel wat zal afwijken van bovenstaande stelling want anders waren ze nooit aan een vaccin begonnen.
Enfin er wordt nu ook al gesproken om zorgpersoneel in de rusthuizen sneller te vaccineren wat door een aantal mensen hier reeds een tijd geleden werd voorgesteld. Blijkbaar zitten er hier tussen de would-be experts een aantal mogelijke kandidaten om in de politiek te gaan

-
- Jr. Member
Dat is nu eenmaal mijn aard : eerlijk en récht door zee! Ik draai nergens doekjes om. Bouw op mij!
Geef Odette toch gelijk. Stel: men begint met de actieve bevolking. Blijkt na 3 maanden dat de inenting dodelijk is. Grote heisa in de pers ! Nu: oudjes zijn uit hun lijden verlost en verzorgend personeel is gesneuveld in het harnas.Krikke schreef: ↑5 januari 2021, 16:56Amai, gij hebt echt uwe rozen bril aan vandaagOdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 16:42 Zie het zo : de overgrote meerderheid sterfgevallen per dag, zijn oudjes (lees : pensioentrekkers). Ze worden éérst gevaccineerd, en wel om 2 redenen : 1) eventuele bijwerkingen worden zo vlugger opgespoord op mensen die toch al geen toekomstverwachtingen meer hadden 2) als het misloopt is er telkens een pensioen minder te betalen
Ik denk dat de realiteit toch wel wat zal afwijken van bovenstaande stelling want anders waren ze nooit aan een vaccin begonnen.
Enfin er wordt nu ook al gesproken om zorgpersoneel in de rusthuizen sneller te vaccineren wat door een aantal mensen hier reeds een tijd geleden werd voorgesteld. Blijkbaar zitten er hier tussen de would-be experts een aantal mogelijke kandidaten om in de politiek te gaan![]()
Men ziet het telkenmale: 'early adapters' zijn de peer.
Eerlijk en recht door zeeOdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 16:59 Dat is nu eenmaal mijn aard : eerlijk en récht door zee! Ik draai nergens doekjes om. Bouw op mij!

Ik heb al een voorstel voor je volgende nick : JacquelinePeeters ... wat dacht je daarvan ?
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kunnen we niet gewoon aan een moderator/beheerder vragen of dit al dan niet het geval is? Lijkt mij het simpelstegeebee schreef: ↑5 januari 2021, 17:25 Eerlijk en recht door zee... maar wel als "voordien-onder-een-andere-nickname-postende" een nickname gebruiken alsof je een oud meetje bent uit de Westhoek
![]()
![]()
... als je echt zo eerlijk en recht door zee bent zeg dan eens onder hoeveel nicknames en misschien ook dewelke je hier al op het forum hebt gepost ... Odette !!! Maes !!!