Vragen over beleggen
Re: Vragen over beleggen
ik denk trouwens dat dat net de aantrek is aan bijv. Bitcoin. Zelfs de grootste leek begrijpt hoe het werkt en wat hij moet doen. En hij/zij vindt honderden sites die uitleggen hoe het moet.
Andere vormen van beleggen: veel moeilijker

Andere vormen van beleggen: veel moeilijker
@simbala: ik begrijp niet hoe de bitcoin werkt en het interesseert me ook niet. Ik zal er nooit in beleggen.
@platin: waarom stuur je ze een PB? Zet je ideeën op het publieke forum, dan heeft iedereen er wat aan en kunnen we erover discussiëren.
@platin: waarom stuur je ze een PB? Zet je ideeën op het publieke forum, dan heeft iedereen er wat aan en kunnen we erover discussiëren.
Iets wat geen Etf is wordt toch afgekraakt.
Dus is het zinloos.
Estate Guru believer.
-
anonymous9
Het zal wel weer overwaaien zoals alle hypes dit hier vroeger hebben gedaan. Wie weet moeten er velen binnen bijv een jaar niets meer van aandelen weten, dan verdwijnt ook een groot van de berichten over ETF's. ETF"s van aandelen welteverstaan en daarover gaan hier de meeste berichten als het over trackers gaat. Bij alle vroegere hypes hier konden velen zich niet voorstellen dat het ooit anders zou gaan. En toch gebeurde dat onvermijdelijk vroeg of laat.
Aangezien etf's zo goed de index volgen moeten ze onvermijdelijk crashen wanneer de beurzen crashen. Dan zullen ze uit de gratie vallen.
Fout. Aandelen (en daarmee ook ETF's) zullen uit de gratie vallen wanneer je op een andere manier een beter rendement kunt behalen tegenover hetzelfde (of minder) risico. Aan ieder van ons om uit te zoeken wanneer en wat dat is/wordt.
Als voorbeeld, gpv1 verduidelijkte het eerder deze week zo in zijn thread:
Als voorbeeld, gpv1 verduidelijkte het eerder deze week zo in zijn thread:
[/quote]
En wie zegt dat meer dan 4 % heden niet mogelijk is. zonder aandelen of etf's.
Estate Guru believer.
Ik heb belegd in een tamelijk grote portefeuille ETF's. Maar allemaal uit de kernselectie van Degiro, dus kompleet gratis, geen ènkele transactiekost, maar wel beurstax natuurlijk. Ik heb allemaal distribuerende etf's, ik zoek ze speciaal op dat ze 4X per jaar dividend uitkeren.
Ik heb het me nog geen ogenblik, beklaagd. Ze dalen wel in waarde, maar het dividend niet, die blijven constant komen.
Ik heb het me nog geen ogenblik, beklaagd. Ze dalen wel in waarde, maar het dividend niet, die blijven constant komen.
Ik denk dat er geen ènkele manier is -buiten beleggen- om je geld 4% of meer te laten opbrengen. Zoniet, vertel me hoé
De zoekfunctie misschien eens gebruiken hier op forum. bvb op crowfunding , crowlening , en daarna google en lezen maar.
Het is niet wat in de media (populair betaalde praatjes ) het van het is.
Plots gaat iedereen beleggen op de beurs ...... tot de zeepbel barst ,iemand die al jaren actief is kan tegen een stootje ,
Heeft al dipjes achter de rug bvb Kbc Van 90 € naar 5 € maar wie heeft daar aangekocht , bie bie.
Of die nieuwe met plotse verliezen overweg gaan kunnen
Laatst gewijzigd door platin op 17 januari 2021, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Estate Guru believer.
Hoe veilig is crowdfunding? Hoe meer interest ze beloven hoe minder vertrouwen ik erin heb.
Crowdfunding? Een legale manier van oplichten!
Waarom?
In opgaande en neergaande markten zijn de indexfondsen gelijk aan het "gemiddelde" van de beleggers die in die markt beleggen.
Als de beurs stijgt, dan heb je met indexfondsen gegarandeerd het resultaat van de markt. Andere beleggers zullen ofwel beter doen, ofwel slechter; ongeveer 50/50. Hier moet je dan nog hun kosten aftrekken.
Als de beurs daalt/crashed, dan heb je met indexfondsen gegarandeerd het resultaat van de markt. Andere beleggers zullen ofwel beter doen, ofwel slechter; ongeveer 50/50. Hier moet je dan nog hun kosten aftrekken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
anonymous9
Wellicht nog jong?
30 jaar geleden gaven zelfs een aantal spaarrekeningen 9%.
Obligaties met koepons van 15% zijn er ook geweest.
Wat zou het rendement zijn van vastgoed op dit moment?
En er zijn ook andere vormen van 'klassiek' beleggen.
Men kan ook beleggen in whisky, wijn, lego-blokjes, Ferrari's, .... Zij hebben allemaal periodes gekend waarin hun opbrengst vele malen hoger was dan 4%