Sioen
TIP
Re: Sioen
Ja, je krijgt dan 27€/aandeel net als die die reeds hun aandelen hebben aangeboden. Zie het artikel inwoodpeckerbird schreef: ↑13 februari 2021, 09:33 Ik heb van degiro bericht gekregen toen het bod nog op 23 euro stond. Kan tot maandag reageren. De vraag is nu: als je dat mailtje positief beantwoordt, zal het dan ineens de 27 Euro zijn? Normaal toch wel?
Misschien kran bijkopen zelfs maandag nog even?
Tijd.
Uit hun tarievenoverzicht:
Beursomzetting i.v.m. delisting* €25,- per regel
Bod heeft grote kans op slagen imo. Wie wil kan nog altijd de resultaten van de 2 rondes afwachten. Denk dat ik een andere bestemming zal moeten zoeken.
Hier zal ik ook een andere bestemming moeten zoeken. Het is wel een smak geld, kan er 7 andere posities mee openen...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
27 euro is te goedkoop en we zullen binnen enkele jaren wel vloeken als we horen hoe goed het gaat
Ik ga alvast de eerste ronde afwachten, maar ik denk dat teveel beleggers hierop zullen ingaan.
Wat ontgoocheld dat 2 degelijke posities uit mijn portefeuille zullen verdwijnen (Zenitel/Sioen)

Ik ga alvast de eerste ronde afwachten, maar ik denk dat teveel beleggers hierop zullen ingaan.
Wat ontgoocheld dat 2 degelijke posities uit mijn portefeuille zullen verdwijnen (Zenitel/Sioen)
Ga je nu in op het bod?beurslabo schreef: ↑28 januari 2021, 20:01 Ik heb ook een aanzienlijke positie in Sioen en ga niet in op het bod. Ik heb het geld de eerstvolgende 10 jaar niet nodig. Dus ook al komt er geen uitrookbod, dan nog denk ik niet dat het een slechte zaak is om te blijven zitten. Zonder het bod was de koers ook meegegaan met de algemene markt tendens.
Ik ben tevreden, ik ga akkoord gaan met het bod
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ga ook mee in het bod. De kans op een squeeze out (= naar nul herleid?) is toch te groot bij deze familie die sowieso al een minachting heeft voor de kleine belegger?
Probleem is wel dat Degiro op het eerste gezicht de termijn niet verlengd heeft. Termijn was vandaag 12u. Ik heb me effe laten verrassen door die 12u. Maar gezien de officiële termijn verlengd is hoop ik dat het toch nog ok is.
Probleem is wel dat Degiro op het eerste gezicht de termijn niet verlengd heeft. Termijn was vandaag 12u. Ik heb me effe laten verrassen door die 12u. Maar gezien de officiële termijn verlengd is hoop ik dat het toch nog ok is.
Je hoeft niet direct in te tekenen, je krijgt sowieso nog een kans voor dat er wordt uitgerookt!
dus als we ingaan op het bod via de bank en het bod wordt nog verhoogd, genieten we ook van die verhoging ? 

Ja, ook al was je reeds ingetekend op het lagere bod. En ook als een andere partij een tegenbod doet (minstens 5% hoger) heb je nog intrekkingsrecht.
Ik denk dat ik alvast voor de helft ga intekenen, want Sioen is nu op korte tijd wel een hele grote positie geworden, en de opbrengst herverdelen over andere posities. De andere helft weet ik nog niet. Ik kijk alvast rond naar een nieuwe bestemming, liefst eveneens in industriële sector, ik denk bv. aan Picanol/Tessenderlo.
Ik blijf erbij dat Sioen een groter potentieel heeft dan €27, maar een eventuele marginale restnotering heeft ook een groter risico.
Ik denk dat ik alvast voor de helft ga intekenen, want Sioen is nu op korte tijd wel een hele grote positie geworden, en de opbrengst herverdelen over andere posities. De andere helft weet ik nog niet. Ik kijk alvast rond naar een nieuwe bestemming, liefst eveneens in industriële sector, ik denk bv. aan Picanol/Tessenderlo.
Ik blijf erbij dat Sioen een groter potentieel heeft dan €27, maar een eventuele marginale restnotering heeft ook een groter risico.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Intussen antwoord van Corporate actions dept van Degiro: je bent te laat, onze deadline was 15/2 12u. We hebben alles al doorgegeven. "Mocht het nog verlengd worden zullen we u nog iets laten weten". Rare jongens daar. We zullen wel zien wat er nu gebeurt. het is toch een aanzienlijk bedrag...
kan iemand het artikel van Sioen op de tijd openen ?
ik ben niet geabonneerd
men praat daar over geen dikke vis maar een eetbare vis
ik ben niet geabonneerd
men praat daar over geen dikke vis maar een eetbare vis