ING gaat nu ook naar 0.11 op tempo sparen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ING gaat nu ook naar 0.11 op tempo sparen
ING past de intrestvoet aan voor tempo sparen.
Gelijk aan het wettelijke minimum.
Gelijk aan het wettelijke minimum.
Re: ING gaat nu ook naar 0.11 op tempo sparen
spijtig, ik ben gestopt met mijn maandelijkse stortingen, ik denk wel dat het gespaarde geld nog 0,21% geeft gedurende 12 maanden tot begin maart 2022..
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt ... iedere storting geeft de getrouwheidspremie die geldig was op het moment van de storting na 1 jaar.
Maar niet voor alle stortingen dus ... Elke maand verandert er 1 storting naar 0,10 getrouwheid.
Bv je storting van april 2020 zal in april 2021 de 0,20 opbrengen en wordt nadien herbelegd (als je niet afhaalt) aan 0,10.
-
- Newbie
- Contacteer:
Idd, na elke vervaldag van storting, overzetten naar MeDirect Maandsparen Max.
'k Weet niet waarom ik nog klant zou blijven bij ING:
- lage rentes op spaarrekening
- altijd kosten bij beleggingen (niet zo bij MeDirect en Keytrade bank)
- online site is een ramp
- (nieuwe) App nog niet matuur
- ze sluiten nog meer kantoren dan een andere bank
- als je er iemand nodig hebt duurt het lang eer je een afspraak hebt
- hun kantoren worden nu ook te vaak gerund door zelfstandigen die je altijd wel iets willen aansmeren.
Afspraak voor een simpel dingetje : wij trekken graag een lesuur van 45 minuten uit. Dan krijg je 40 minuten gezaag over dingen die je niet wou, wil of nooit zal willen.
In het dichtstbijzijnde kantoor dat momenteel op 15 km afstand ligt.
Om je beter te helpen uiteraard !
Maar : als je je uit hun kantoren weghoudt zijn ze wel een bank bij wie het betalingsverkeer nationaal en internationaal erg snel verloopt, sneller dan bij de andere banken waar ik klant ben. En ze geven gratis instant overschrijvingen..
Hun zichtrekening is voor mij al vele jaren volledig gratis.
- als je er iemand nodig hebt duurt het lang eer je een afspraak hebt
- hun kantoren worden nu ook te vaak gerund door zelfstandigen die je altijd wel iets willen aansmeren.
Afspraak voor een simpel dingetje : wij trekken graag een lesuur van 45 minuten uit. Dan krijg je 40 minuten gezaag over dingen die je niet wou, wil of nooit zal willen.
In het dichtstbijzijnde kantoor dat momenteel op 15 km afstand ligt.
Om je beter te helpen uiteraard !
Maar : als je je uit hun kantoren weghoudt zijn ze wel een bank bij wie het betalingsverkeer nationaal en internationaal erg snel verloopt, sneller dan bij de andere banken waar ik klant ben. En ze geven gratis instant overschrijvingen..
Hun zichtrekening is voor mij al vele jaren volledig gratis.
ING is zeker niet de enige. Laatst kreeg ik van mijn vader, een 80'er, een overzicht van Belfius. 3,5 euro per maand om een zichtrekening met karig pensioen te ontvangen. Niks van kantoren in de buurt. Alles doet hij zelf. Dit is pure afzetterij. Iemand die actief is kan het opvolgen, dingen veranderen. Voor hen is internet bankieren een revolutie. En uiteraard niks van hulp vanuit de bank. Zijn kantoor bestaat al lang niet meer, dat kantoor die fantastische spaarrekening aanbood, maar later arcoandelen bleken te zijn. Moraal van het verhaal. Die grootbanken bieden niks van meerwaarde, niks van service, krijgen een wettelijke vrijgeleide om de zwakken te bestelen. Ik betaal graag maandelijks voor mijn zichtrekening bij Fintro. Daar krijg je persoonlijk contact, uitleg op maat, is er een aanspreekpunt. En dan zijn er banken die het gratis doen: Argenta, Europabank met kantoren. Hun ecorekeningen zijn beter dan die van Belfius waar ze 3,5 euro per maand durven rekenen. Diefstal is het enige wat ik kan bedenken daar er geen speciale diensten worden geboden. En grote appreciate voor banken als Argenta of Europabank. Zij hebben ook personeel en kantorennetwerk.
- 'online site is een ramp'! daarbij heb je 2 mogelijkheden ,nieuw en oude online site.Ik gebruik nog steeds oude online site. ik vermijd online te gaan want is verwarrend, moet lang zoeken, een doolhof.
Ook heel erg hun self-banking automaten, in kantoor Leuven centrum en Heverlee staan regelmatig stuk en als ze functioneren zijn heel verwarrend. Ze hebben heel veel mogelijkheden en ook de lijnen van de keuzemogelijkheden zijn zeer kleine letters en te dicht bij mekaar en dus met mijn vingers heb ik moeilijk om de juiste keuzes te doen.
Ongeveer 15 min. nodig om een overschrijving te doen van spaarrekening naar zichtrekening.!
Hun self-banking automaten in zuilvorm, zijn gans anders dan alle self-banking automaten van de andere banken.
Meestal zijn ze heel gemakkelijk in gebruik ,meestal hebben ze alleen de keuze tussen eigen en naar rekeningen van andere banken.
Sinds veel maanden zie ik geen klanten de self-banking automaten van ING te gebruiken.
Ik ben van mening dat ING zou hun zuilvorming self-banking automaten weg doen en gewoon self-banking automaten plaatsen zoals de andere banken,van KBCbank vind ik de beste maar met automaten van bpost, Fortis, Beobank,Axa...kan ik ook goed en eenvoudig mee werken...
Waarop wacht ING dan?
Ook heel erg hun self-banking automaten, in kantoor Leuven centrum en Heverlee staan regelmatig stuk en als ze functioneren zijn heel verwarrend. Ze hebben heel veel mogelijkheden en ook de lijnen van de keuzemogelijkheden zijn zeer kleine letters en te dicht bij mekaar en dus met mijn vingers heb ik moeilijk om de juiste keuzes te doen.
Ongeveer 15 min. nodig om een overschrijving te doen van spaarrekening naar zichtrekening.!
Hun self-banking automaten in zuilvorm, zijn gans anders dan alle self-banking automaten van de andere banken.
Meestal zijn ze heel gemakkelijk in gebruik ,meestal hebben ze alleen de keuze tussen eigen en naar rekeningen van andere banken.
Sinds veel maanden zie ik geen klanten de self-banking automaten van ING te gebruiken.
Ik ben van mening dat ING zou hun zuilvorming self-banking automaten weg doen en gewoon self-banking automaten plaatsen zoals de andere banken,van KBCbank vind ik de beste maar met automaten van bpost, Fortis, Beobank,Axa...kan ik ook goed en eenvoudig mee werken...
Waarop wacht ING dan?
Self-banking is aan het verdwijnen. Waarom zou ING dan nog in nieuwe automaten investeren?
Heb nieuws voor jou: ING (BNP Paribas Fortis, KBC, KBC Brussel, CBC, Belfius,...) is geen bank waar mensen bewust voor kiezen. ING-klanten zijn klant bij ING wegens een of andere reden (kinderzichttrekening die geëvolueerd is in volwassenenzichtrekening, hypotheek, familie is er klant) die eigenlijk geen goede reden is om er (voor alles) klant te zijn, en zolang het verschil met de banken waar mensen bewust voor kiezen niet té groot is blijven ze er klant. Want de Belg is hondstrouw en klaagt liever dat hij afgezet wordt dan te wisselen van aanbieder zodat hij niet meer afgezet wordt. Wees slimmer dan de doorsnee domme Belg, stop met dat zelfbeklag en verander van bank.bartvanbeversluys schreef: ↑18 februari 2021, 10:33 Idd, na elke vervaldag van storting, overzetten naar MeDirect Maandsparen Max.
Ik schat dat een aantal klanten nog van bij BBL komt. Voor mij de beste bank die ik ooit heb gehad.
ING is nog altijd de snelste service provider om nationaal en internationaal een overschrijving mee te doen.
Als ik naar een andere bank zou moeten gaan, moet die andere het eerst beter doen en 101 procent gratis. Want ING is voor mij al 100 procent gratis.
Ofschoon ik geen kantoor meer heb binnen een redelijke afstand en de service maar een fractie meer is van die van de BBL ben ik er toch nog niet weg.
En zeker al niet naar een bank zonder enige service als bv. Keytrade.
ING is nog altijd de snelste service provider om nationaal en internationaal een overschrijving mee te doen.
Als ik naar een andere bank zou moeten gaan, moet die andere het eerst beter doen en 101 procent gratis. Want ING is voor mij al 100 procent gratis.
Ofschoon ik geen kantoor meer heb binnen een redelijke afstand en de service maar een fractie meer is van die van de BBL ben ik er toch nog niet weg.
En zeker al niet naar een bank zonder enige service als bv. Keytrade.
site online bankieren van ING is niet duidelijk, ik moet dikwijls zoeken, klikken voordat ik vind wat ik zoek... en heeft ook 2 mogelijkheden, oude en nieuwe online site. Self-banking toestellen in de kantoren zijn of stuk of moeilijk in gebruik.
online keytrade is duidelijk en zeer eenvoudig...
online keytrade is duidelijk en zeer eenvoudig...
Dat is geen verschil dat voor een normaal persoon relevant is. Hoe snel een ander werkt is vooral belangrijk voor mensen die zelf niet de discipline hebben om hun dingen ruim op tijd in orde te brengen.
Dan ben je er waarschijnlijk niet klant voor alles, t.t.z. inclusief voor het grootste deel van je spaargeld en voor beleggingen. Dat kan individueel een goede strategie zijn, maar dat ING voldoende winstgevend is om te blijven bestaan komt niet door klanten als jou (of om het even wie die een kostenbaten-analyse maakt). Ik heb het steeds over de typische klant, niet over elke klant. En, nogmaals, dat zijn klanten die klant zijn en blijven door inertie. Dus ja, die vraag van "Waarom zou ik er blijven?" van sommigen... Blijf er dan niet... Je hebt geen morele verplichting om klant te blijven bij een bank gewoon "omdat je die kent", en i.t.t. wat de doorsnee Belg lijkt te denken is anciënniteit zelden iets waard. Je wint niets door "hard to get" te spelen, want de meeste banken willen je spaargeld niet eens omdat ze er aan verliezen.
En "service" is een nutteloos criteria om een bank te beoordelen. In zoverre het belangrijk is (bv. in geval van overlijden) is het allemaal onzichtbaar tot je er mee geconfronteerd wordt. En het kan constant veranderen of verschillen al naargelang de persoon waarmee je te doen hebt, dus reputaties zijn ook niet veel waard op dat vlak. 't Is niet omdat KBC nu "goed" is en Keytrade "slecht" is dat dat over een halve eeuw nog zo is als je zelf definitief met je pikkelen omhoog ligt. En in zoverre je het wel kan zien (mooie kantoren, gratis koffie, vriendelijke mensen) is het irrelevant voor de kwaliteit van de dienstverlening.
Ik ben het wederom niet met je eens.Kumquat schreef: ↑25 februari 2021, 09:11 Dat is geen verschil dat voor een normaal persoon relevant is. Hoe snel een ander werkt is vooral belangrijk voor mensen die zelf niet de discipline hebben om hun dingen ruim op tijd in orde te brengen.
reputaties zijn ook niet veel waard op dat vlak. 't Is niet omdat KBC nu "goed" is en Keytrade "slecht" is dat dat over een halve eeuw nog zo is als je zelf definitief met je pikkelen omhoog ligt. En in zoverre je het wel kan zien (mooie kantoren, gratis koffie, vriendelijke mensen) is het irrelevant voor de kwaliteit van de dienstverlening.
Ik heb mijn zaakjes perfect op orde maar toch vind ik dat snel betalingsverkeer belangrijk.
Wat ik belangrijk vind of niet is voor mij om te bepalen. Net als de redenen waarom ik dat vind.
Een bank kiezen doe je nu eenmaal op basis van argumenten die vandaag gekend zijn. Biedt geen garantie voor de toekomst maar toch zou ik de slechte niet verkiezen, vandaag, boven de betere.
Haelewyn, iets dat jij, blijkens je reacties, niet in staat bent om te begrijpen is dat wanneer mensen kritiek hebben op je keuzes of je beweringen, dat niet wil zeggen dat je geen recht zou hebben om die keuzes te maken. Dus dat gedoe over "mijn recht om zus en mijn recht om zo" en "dat is aan mij om te bepalen" is niet à propos de beweringen waarop je reageert.haelewyn schreef: ↑25 februari 2021, 14:51 Ik ben het wederom niet met je eens.
Ik heb mijn zaakjes perfect op orde maar toch vind ik dat snel betalingsverkeer belangrijk.
Wat ik belangrijk vind of niet is voor mij om te bepalen. Net als de redenen waarom ik dat vind.
Een bank kiezen doe je nu eenmaal op basis van argumenten die vandaag gekend zijn. Biedt geen garantie voor de toekomst maar toch zou ik de slechte niet verkiezen, vandaag, boven de betere.
Van mij mogen mensen zonder spaargeld en met een schamel vervangingsinkomen klant zijn bij Aion voor 19 Euro per maand. Dat ontneemt anderen niet het recht om te zeggen dat het een domme keuze is. Zo ook met iemand die ING een prima bank vindt omdat die de overschrijvingen het snelst uitvoeren. Dat is niet slecht natuurlijk, een bank wordt niet beter als ze overschrijvingen trager uitvoert. Maar uiteindelijk is het niet meer dan een poging om een rangorde te creëren van producten die uiteindelijk allemaal grotendeels gelijk zijn. Er zijn altijd klanten met heel specifieke noden voor wie de ene bank objectief beter is dan de andere. 99% van ons zit niet in zo'n situatie.
Een bank voor dagelijks bankieren kiezen, dat doe je wat mij betreft op basis van welke bank(en) het beste is op de relevante punten voor zover je die kan beoordelen. En dan zijn ze allemaal hetzelfde, want wat je ziet is niet relevant, en wat relevant is, zie je niet (wat je van anderen hoort zijn uiteindelijk maar anecdotes). Dus dan kies je binnen die banken degene die je het meest reden hebben om je te houden als klant. Omdat je er andere producten neemt waar de bank iets aan verdient, of omdat je voor je rekening betaalt.