Keytrade, Betreft: Het sluiten van uw rekeningen.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade, Betreft: Het sluiten van uw rekeningen.
Mijn rekening bij KBC is aangemaakt en reeds actief. Ik moet zeggen, KBC voor ondernemers zit digitaal in het jaar 2021. Dat kan ik van Keytrade niet zeggen.
Alles is gelukt op afstand en via telefoon dankzij Itsme. Alle documenten nodig om voor mijn vennootschap klant te krijgen heb ik digitaal kunnen ondertekenen op mijn smartphone. De telefonische contacten waren wat mij betref zéér professioneel en efficiënt.
Er rest me nog een hoop administratief en bureaucratisch werk. Veranderen van een rekening voor een vennootschap is geen dagdagelijkse bezigheid.
Mijn overstap van BNP Paribas Fortis jaren terug met bij bv(ba) naar Keytrade was principieel. Het is een ervaring rijker. Ik had de verwachting dat Keytrade mee zou blijven met de digitale wereld. Dat is niet het geval. Het is echt niet van deze tijd dat ik een pdf dien af te drukken, met balpen dien in te vullen, te ondertekenen, in te scannen en door te sturen.
Alles is gelukt op afstand en via telefoon dankzij Itsme. Alle documenten nodig om voor mijn vennootschap klant te krijgen heb ik digitaal kunnen ondertekenen op mijn smartphone. De telefonische contacten waren wat mij betref zéér professioneel en efficiënt.
Er rest me nog een hoop administratief en bureaucratisch werk. Veranderen van een rekening voor een vennootschap is geen dagdagelijkse bezigheid.
Mijn overstap van BNP Paribas Fortis jaren terug met bij bv(ba) naar Keytrade was principieel. Het is een ervaring rijker. Ik had de verwachting dat Keytrade mee zou blijven met de digitale wereld. Dat is niet het geval. Het is echt niet van deze tijd dat ik een pdf dien af te drukken, met balpen dien in te vullen, te ondertekenen, in te scannen en door te sturen.
Tja, ze hebben je handtekening nodig hé. Zolang de elektronische handtekening nog niet algemeen in gebruik is zullen we documenten moeten blijven afdrukken, invullen, ondertekenen en terug inscannen. We mogen al blij zijn als we ze via mail kunnen terugsturen.
Ik ben blij dat ik op dit forum eens iets positiefs lees over een grootbank.
Ik ben blij dat ik op dit forum eens iets positiefs lees over een grootbank.
Zullen opgemerkt hebben dat die rekening niet meer actief wordt gebruikt.Stier schreef: ↑25 februari 2021, 15:37 Deze morgen in mijn brievenbus... een brief van Keytrade!
Het is mijn nieuwe debetkaart voor mijn vennootschap. De huidige kaart vervalt binnen een paar maanden. Geen enkele melding dat ze mijn rekeningen opzeggen.
Essentiële meldingen zou Keytrade het beste ook via post en telefoon geven. Een mail van een bank kan altijd als phising worden aanzien en zelfs automatisch in de map ongewenste mail terecht komen.
Hunne frank is gevallen dat ze waarschijnlijk te laat zijn met aanmaak nieuwe kaart.
Vorig jaar bij stopzetten ook plots een nieuwe kaart, andere was al vervallen.
Gaat er daar raar aan toe.
Alles gaat daar precies op zijn Frans, is het vandaag niet dan morgen of overmorgen.
Estate Guru believer.
Keytrade wordt hier door het slijk getrokken voor hun slechte service. Zelf heb ik daar gelukkig nog niks van gemerkt.
KBC wordt hier als digitale god voorgesteld met een topservice. Dat ze digitaal gaan, dat weet ik. Dat van die service, dat is om te lachen; misschien is het wel beter als je hen veel geld opbrengt. Een duur bankje is; dat is alvast een zekerheid van KBC
KBC wordt hier als digitale god voorgesteld met een topservice. Dat ze digitaal gaan, dat weet ik. Dat van die service, dat is om te lachen; misschien is het wel beter als je hen veel geld opbrengt. Een duur bankje is; dat is alvast een zekerheid van KBC
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Ik had de ervaring dat hun dienst nalatenschappen zeer goed werkte.
Dat is natuurlijk geen reden om hen als hoofdbank te kiezen.
De service in het kantoor is soms ok, soms belabberd... Naargelang wie wat waar hoe waarom..
Het valt me op dat het bij BNP, ING of Belfius op hetzelfde neerkomt.
Je gaat bv langs om een rekening te stoppen maar het eerste uitgangspunt is ALTIJD welk product ze je nog kunnen aansmeren.
Je maakt een afspraak en ze plannen een uur in..Om je beter te kunnen helpen uiteraard.
Daarna gebruiken ze dat uur om ieder mogelijk product van beleggen of verzekeren te verkopen en als het uur om is moet je hen er aan herinneren dat je eigenlijk kwam om je rekening af te sluiten.
Wat ik hier nu vertel is volgens mij de grootste gemene deler bij elke bank.
Er gaan er zijn die dat verdedigen.. .als ik een hoop zever en gelul aan mijn hoofd wil hebben, ga ik wel op café.
Dat is natuurlijk geen reden om hen als hoofdbank te kiezen.
De service in het kantoor is soms ok, soms belabberd... Naargelang wie wat waar hoe waarom..
Het valt me op dat het bij BNP, ING of Belfius op hetzelfde neerkomt.
Je gaat bv langs om een rekening te stoppen maar het eerste uitgangspunt is ALTIJD welk product ze je nog kunnen aansmeren.
Je maakt een afspraak en ze plannen een uur in..Om je beter te kunnen helpen uiteraard.
Daarna gebruiken ze dat uur om ieder mogelijk product van beleggen of verzekeren te verkopen en als het uur om is moet je hen er aan herinneren dat je eigenlijk kwam om je rekening af te sluiten.
Wat ik hier nu vertel is volgens mij de grootste gemene deler bij elke bank.
Er gaan er zijn die dat verdedigen.. .als ik een hoop zever en gelul aan mijn hoofd wil hebben, ga ik wel op café.
Overal is er geen probleem zolang men alles laat zoals het is.
Wil men iet wijzigen, stoppen dan gaan pas de poppen aan het dansen.
En is niet alleen bij banken zo.
En of het door het slijk trekken is, pas als de media er op uit trekken is het geen slijk maar modder.
En vermits hier spaargids, moet zowel het positieve als het negatieve aan bod kunnen komen.
Estate Guru believer.
Het is geenszins mijn bedoeling om Keytrade door het slijk te sleuren of KBC op te hemelen.
Ik deel mijn ervaringen.
Het is mij geen pretje om onder tijdsdruk keuzes te maken voor mijn bankzaken. Wat bij Keytrade prettig is dat ze het tegendeel van opdringerig zijn om bijkomende producten te slijten.
Ik heb zitten ploeteren in de websites van andere banken en hun tarieflijsten trachten te doorgronden. KBC & Belfius leken mij het interessants. KBC heeft het gehaald wegens gebrek aan tarificatie voor instant overschrijvingen en hopelijk enkel jaarlijkse aanrekening van alle bankkosten.
Ik hoop nog privé bij Keytrade klant te blijven. Ik zit te piekeren hoe ik van Keytrade een betrouwbare bevestiging kan krijgen dat ik hiervoor aan "hun criteria" kan voldoen.
Suggesties zijn welkom.
Ik deel mijn ervaringen.
Het is mij geen pretje om onder tijdsdruk keuzes te maken voor mijn bankzaken. Wat bij Keytrade prettig is dat ze het tegendeel van opdringerig zijn om bijkomende producten te slijten.
Ik heb zitten ploeteren in de websites van andere banken en hun tarieflijsten trachten te doorgronden. KBC & Belfius leken mij het interessants. KBC heeft het gehaald wegens gebrek aan tarificatie voor instant overschrijvingen en hopelijk enkel jaarlijkse aanrekening van alle bankkosten.
Ik hoop nog privé bij Keytrade klant te blijven. Ik zit te piekeren hoe ik van Keytrade een betrouwbare bevestiging kan krijgen dat ik hiervoor aan "hun criteria" kan voldoen.
Suggesties zijn welkom.
Als je nooit nog een mens nodig hebt, perfect. Maar voor niet standaard dossiers is dat echt een lage kwaliteitsbank. Zolang ze de klant maar nooit zien: allemaal goed!
Geen slapende honden wakker maken en vooral niet vragen...
Als je rekening volgend jaar nog werkt en doet wat ze moet doen is je vraag automatisch beantwoord.
Heb ook vennootschapsrekeningen bij keytrade, mij laten ze ook (nog) met rust blijkbaar...
@Stier
Zelf enig idee waarom ze uw bedrijfje niet meer zo tof vinden? Maar stier zelf wel nog?
@Stier
Zelf enig idee waarom ze uw bedrijfje niet meer zo tof vinden? Maar stier zelf wel nog?
Keytrade hun helpdesk is een ramp voor regeling van een nalatenschap. Je moet tot een half uur of meer wachten om dan iemand aan de lijn te krijgen en te moeten horen "ik geef het door aan de juiste afdeling en ze bellen jou terug". Soms bellen ze terug meestal ook niet. Ik had zo tot 3 escalaties aan laten maken zonder veel gehoor.
Je moet er echt achter zitten om iets gedaan te krijgen. Maar eens ze dan echt wakker schieten (na wat geleuter over klacht bij febelfin) brengen ze alles wel snel en correct in orde.
Voor de rest heb ik niet echt opmerkingen over keytrade. Ze wouden daar ook niets opdringen. Wat ik wel heb bij andere banken, zo commercieel en toch u opdringen om klant te worden ofzo via het nalatenschap.
Niet dat andere banken beter zijn met hun helpdesk en/of kantoorbediende kennis van zaken... je moet wreed opletten. Ik vind wel dat rabobank.be kwa customer care er bovenuit springt. Je moet daar niet lang wachten en ze helpen je vooruit. Nu ja die bank stelt ook niet veel meer voor natuurlijk , weinig klanten ? :-)
Belfius haha pfeeuw. Dat is ook al wat gezever geweest.
Argenta die leven precies nog in de prehistorie
Nalatenschap en het correct behandelen ervan door de banken, is absoluut een belangrijke service! Of het nu gaat om die van uw familie of die van je eigen middelen, na overlijden.
Als ik dat hier zo allemaal lees, verontrust mij toch die berichten over Keytrade. Zelf spreid ik mijn spaargeld over een paar banken en Keytrade is naast Rabobank, één van de banken waar het meest op geparkeerd staat. Nu begin ik er toch aan te twijfelen om mijn Belfius spaarrekening wat meer te gaan gebruiken. Voor de opbrengsten moet je het vandaag niet meer doen. ze geven allemaal even weinig.
Het Corona excuus is dikke zever! Het is niet omdat er meer thuis gewerkt wordt dat er minder gedaan wordt, toch niet zou ik denken!! Dus vanwaar die achterstand?
Mijn eigen ervaring bij nalatenschap ouders:
Oude Fortis: ok
Oude Dexia: ok
Argenta: ok
Deutsche Bank: veel vertraging om rekening te deblokkeren.
Als ik dat hier zo allemaal lees, verontrust mij toch die berichten over Keytrade. Zelf spreid ik mijn spaargeld over een paar banken en Keytrade is naast Rabobank, één van de banken waar het meest op geparkeerd staat. Nu begin ik er toch aan te twijfelen om mijn Belfius spaarrekening wat meer te gaan gebruiken. Voor de opbrengsten moet je het vandaag niet meer doen. ze geven allemaal even weinig.
Het Corona excuus is dikke zever! Het is niet omdat er meer thuis gewerkt wordt dat er minder gedaan wordt, toch niet zou ik denken!! Dus vanwaar die achterstand?
Mijn eigen ervaring bij nalatenschap ouders:
Oude Fortis: ok
Oude Dexia: ok
Argenta: ok
Deutsche Bank: veel vertraging om rekening te deblokkeren.
Nalatenschap en nalatenschappen zijn 2 verschillende.
Nalatenschap is gewoonlijk zonder eigendom en veel centjes.
Nalatenschappen gaat over veel centjes, die gespreid bijeen mag gezocht worden, dan nog eigendommen.
En ja zoiets gaat nu eenmaal langer duren.
En spaarcentjes van Keytrade naar Belfius (Arco al vergeten).
Rabo en Me Direct waarom niet.
Maar Tjeven gaan altijd terug naar de stal zeker, kwestie gelukkig te zijn in het hiernamaals.
Nalatenschap is gewoonlijk zonder eigendom en veel centjes.
Nalatenschappen gaat over veel centjes, die gespreid bijeen mag gezocht worden, dan nog eigendommen.
En ja zoiets gaat nu eenmaal langer duren.
En spaarcentjes van Keytrade naar Belfius (Arco al vergeten).
Rabo en Me Direct waarom niet.
Maar Tjeven gaan altijd terug naar de stal zeker, kwestie gelukkig te zijn in het hiernamaals.
Estate Guru believer.
Wat ik "fout" deed bij Keytrade is laat reageren op hun mail "update van de gegevens van een vennootschap en van haar uiteindelijke Begunstigde". Dat is een document dat je dient af te drukken, met balpen in te vullen, in te scannen en door te mailen. Ik heb deze pas na 4 1/2 maand doorgestuurd. Ze hebben hier 2x een rappel voor verstuurd via mail. Toen ik ze eindelijk doorstuurde heb ik naar Keytrade gebeld met mijn excuses en de vraag of mijn mail terecht is. Hierop kreeg ik volgend antwoord:
Beste meneer x
Ik bevestig hierbij dat ik een dossier heb opgemaakt naar het CRS departement om hun op de hoogte te brengen dat u de nodige documenten hebt verstuurd naar hun.
Het is momenteel zeer druk, het kan zijn dat u later dan normaal antwoord zult krijgen.
Ik dank u alvast en wens u nog een mooie dag toe.
Het vervolg hierop kan je lezen in het openingstopic.
Stier schreef: ↑3 maart 2021, 11:17Wat ik "fout" deed bij Keytrade is laat reageren op hun mail "update van de gegevens van een vennootschap en van haar uiteindelijke Begunstigde". Dat is een document dat je dient af te drukken, met balpen in te vullen, in te scannen en door te mailen. Ik heb deze pas na 4 1/2 maand doorgestuurd. Ze hebben hier 2x een rappel voor verstuurd via mail. Toen ik ze eindelijk doorstuurde heb ik naar Keytrade gebeld met mijn excuses en de vraag of mijn mail terecht is. Hierop kreeg ik volgend antwoord:
Beste meneer x
Ik bevestig hierbij dat ik een dossier heb opgemaakt naar het CRS departement om hun op de hoogte te brengen dat u de nodige documenten hebt verstuurd naar hun.
Het is momenteel zeer druk, het kan zijn dat u later dan normaal antwoord zult krijgen.
Ik dank u alvast en wens u nog een mooie dag toe.
Het vervolg hierop kan je lezen in het openingstopic.
Estate Guru believer.