Sparen bij Aion niet meer interessant
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Sparen bij Aion niet meer interessant
Als u op de site (https://www.aion.be/nl/light) bij lidmaatschap kiest voor Light, en dan ongeveer halverwege naar onder scrolt kunt u de vergelijking zien tussen enerzijds Premium all inclusive aan de linkerkant en Light aan de rechterkant.
Bij 'spaargeld' ziet u bij beide de 'hoogrentende spaarrekening' staan.
Dit werd me trouwens deze morgen via de chat bevestigd dat de 'Aion extended' deel uitmaakt vanaf vandaag van beide lidmaatschappen, zowel van de light als van de premium.
Voor mij volstaat de bevestiging die ik kreeg alsook hetgeen ik eigenlijk zwart op wit op de site zie.
Bij 'spaargeld' ziet u bij beide de 'hoogrentende spaarrekening' staan.
Dit werd me trouwens deze morgen via de chat bevestigd dat de 'Aion extended' deel uitmaakt vanaf vandaag van beide lidmaatschappen, zowel van de light als van de premium.
Voor mij volstaat de bevestiging die ik kreeg alsook hetgeen ik eigenlijk zwart op wit op de site zie.
-
- VIP member
- Contacteer:
Op blz 20 Alg Vwdn Light staat bij de Standaarddiensten nu Spaarrekeningen (in het meervoud) vermeld.Kumquat schreef: ↑5 maart 2021, 20:46Kan je zeggen op welke pagina? Dan hebben we allemaal zwart op wit bewijs.
Ik ben extra achterdochtig omdat ik amper kan geloven dat een bank je geld wil aan 1% interest. I.c.m. met een lidmaatschap van 19 Euro per maand kan ik het misschien nog begrijpen als ze er van uit gaan dat velen er maar net genoeg geld op zetten om de prijs van het lidmaatschap te compenseren. Als je nu ook 1% interest kan krijgen i.c.m. een lidmaatschap van 3,90 Euro per maand, dan zullen ze een groot deel van hun premium-klanten binnen de kortste keren zien omschakelen naar Light en verliezen ze 80% van de abonnementsgelden van die klanten.
Vroeger behoorde daar geen enkele spaarrekening bij.
Op blz 21 bovenste regel staat dat ze dat 'van tijd tot tijd' wijzigen.
Op blz 22 Alg Vwdn PREMIUM staan de specifieke premium-diensten vermeld.
(Extended) Spaarrekeningen staan daar niet meer bij maar wel bvb KREDIETKAART.
Vooral opletten voor afhalingen van meer dan 300 euro met debetkaart via Light membership, want daar betaal je 2% van bedrag boven de 300 euro voor. Zie Appendix I blz 2
Bij Premium membership is dat gratis.
Lijkt me ook te mooi om waar te zijn. Hier moeten kleine lettertjes bijhoren (dus dat wordt eens de voorwaarden goed doornemen), dat lijkt hier al gedaan, maar je kunt niet dubbel genoeg controleren. Toen ik mijn afrekening maakte door bij Aion op te stappen (voormalige rekeningen uit BMPB) klopte de uitbetaling al niet. Ook nooit meer een uittreksel gekregen hoe ze eraan kwamen. Ik was al blij dat ik mijn geld terug had. Vermoedelijk waren het kinderziektes, nu zal Aion hopelijk verder staan, maar eigenlijk moeten mensen vooral goed nadenken over welk type klanten een bank wil. Als je er zelf niet in past, begin je er maar niet mee. Mij lijkt Aion zich niet de interesseren in een klant die op zoek is naar een klassieke spaarrekening, en dat is hun goed recht.Kumquat schreef: ↑5 maart 2021, 20:46
Ik ben extra achterdochtig omdat ik amper kan geloven dat een bank je geld wil aan 1% interest. I.c.m. met een lidmaatschap van 19 Euro per maand kan ik het misschien nog begrijpen als ze er van uit gaan dat velen er maar net genoeg geld op zetten om de prijs van het lidmaatschap te compenseren. Als je nu ook 1% interest kan krijgen i.c.m. een lidmaatschap van 3,90 Euro per maand, dan zullen ze een groot deel van hun premium-klanten binnen de kortste keren zien omschakelen naar Light en verliezen ze 80% van de abonnementsgelden van die klanten.
Maar als je voor nog geen 50 euro lidmaatschap per jaar bv. 40000 euro spaart, heb je tov een flex rekening van NIBC, een van de hogere, meer dan 200 extra gespaard. Het kan natuurlijk. Maar wat als rentes plots dalen, dan raak je al een deel van het voordeel kwijt.
Op de website zie ik staan dat een light lidmaatschap nu al €3,90 kost.
Ik zou daarmee ook direct toegang krijgen tot de hoogrentende spaarrekeningen.
Op de site vind ik niets terug over het peterschap...
Wat zijn de voorwaarden om van de €100 te kunnen genieten?
Moet je eerst premium lid zijn of volstaat het om light lid te zijn?
Mijn theorie is dat de extended spaarrekening spoedig bijgesteld zal worden naar een meer marktconforme rente. Eigenlijk ook niet meer dan normaal, dan raken ze op termijn verlost van de rentelast van mensen die er gewoon een extra 100.000 Euro kwamen plaatsen alsof het Santander, Rabobank België of NIBC Direct was.DCM78 schreef: ↑6 maart 2021, 07:50 Lijkt me ook te mooi om waar te zijn. Hier moeten kleine lettertjes bijhoren (dus dat wordt eens de voorwaarden goed doornemen), dat lijkt hier al gedaan, maar je kunt niet dubbel genoeg controleren. Toen ik mijn afrekening maakte door bij Aion op te stappen (voormalige rekeningen uit BMPB) klopte de uitbetaling al niet. Ook nooit meer een uittreksel gekregen hoe ze eraan kwamen. Ik was al blij dat ik mijn geld terug had. Vermoedelijk waren het kinderziektes, nu zal Aion hopelijk verder staan, maar eigenlijk moeten mensen vooral goed nadenken over welk type klanten een bank wil. Als je er zelf niet in past, begin je er maar niet mee. Mij lijkt Aion zich niet de interesseren in een klant die op zoek is naar een klassieke spaarrekening, en dat is hun goed recht.
Maar als je voor nog geen 50 euro lidmaatschap per jaar bv. 40000 euro spaart, heb je tov een flex rekening van NIBC, een van de hogere, meer dan 200 extra gespaard. Het kan natuurlijk. Maar wat als rentes plots dalen, dan raak je al een deel van het voordeel kwijt.
Noteer ook dat wanneer documenten of de website het hebben over "hoogrentende spaarrekening", dat juridisch niet impliceert dat het noodzakelijk over de "extended" spaarrekening gaat. "Hoogrentend" is zoals "dagvers" of "op grootmoeders wijze", een commerciële voorstelling van het aanbod. Als ze je met light enkel de 0,11%-rekening laten hebben, kunnen ze nog altijd beweren dat dat een "hoogrentende spaarrekening" is. Dus dank aan degenen die opzoekwerk gedaan hebben, maar ik blijf sceptischer dan jullie.
-
- VIP member
- Contacteer:
Voorwaarde is dat je minstens 1 maand premium lid blijft en min 50€ op een spaarrekening plaatst.BC547 schreef: ↑6 maart 2021, 11:25 Op de website zie ik staan dat een light lidmaatschap nu al €3,90 kost.
MrP (Member Referral Program) is de officiele naam voor de 100 bonus actie.
Eigenlijk is die 100 euro bedoeld als korting op lidgeld om een jaar het premium-lidmaatschap uit te proberen maar het wordt specifiek voorbehouden via doorverwijzing van 'goede klanten' naar hun kennissenkring.
Indien je enkel in de hoogrentende spaarrekening geinteresseerd bent, kan je na 1 of 2 maand downgraden naar light membership en je Extended spaarrekening behouden.
Veel succes.
Ik kan je een Peterschapslink bezorgen.
Ik had graag een peterschapslink gehad voor Aion bank
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb de link doorgestuurd via Privebericht naar jou.
Veel succes!
Veel succes!
Hoewel ik ook redelijk sceptisch tegenover deze actie sta ben ik toch ook geïnteresseerd in een peterschapslink 
1% incl getrouwheidspremie is een stuk hoger dan de termijnspaarrekeningen van MeDirect op dit moment, en je geld staat geen 5 jaar vast ...

1% incl getrouwheidspremie is een stuk hoger dan de termijnspaarrekeningen van MeDirect op dit moment, en je geld staat geen 5 jaar vast ...
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Linkje volgt zodadelijk via PB.
Kan iemand me zo'n link bezorgen om te genieten van de actie? Dank alvast
-
- VIP member
- Contacteer:
Zonet PB naar jou doorgestuurd.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 11 maart 2021, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook interesse in zo’n linkje.
Moet je dan best al in de eerste maand overzetting naar light vragen omdat dit pas na een maand ingaat ?
Ps: er is ook 40€ reward op cake indien je je aion rekening koppelt en min 100€ op rekening. Wel niet zeker dat deze samengaat met het peterschap.
Moet je dan best al in de eerste maand overzetting naar light vragen omdat dit pas na een maand ingaat ?
Ps: er is ook 40€ reward op cake indien je je aion rekening koppelt en min 100€ op rekening. Wel niet zeker dat deze samengaat met het peterschap.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb je een PB gestuurd.
Merci voor de link !
Begrijp ik het goed dat je dan pas na maand 2 kan opzeggen voor de 100€ te ontvangen en je dus in totaal 2x 19€ betaald ?
Nieuw voor me dus toch wat voorzichtig in deze dingen:)
Begrijp ik het goed dat je dan pas na maand 2 kan opzeggen voor de 100€ te ontvangen en je dus in totaal 2x 19€ betaald ?
Nieuw voor me dus toch wat voorzichtig in deze dingen:)